Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Star Wars: Zewnętrzne Rubieże 109513

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Star Wars: Zewnętrzne Rubieże 109513

Powrót
INSTRUKCJA
Kluczowe pojęcie – Bank danych
Bank danych to talia ponumerowanych kart danych,
których nigdy nie należy tasować. W określonych
momentach gry (np. podczas przygotowania) zostaniesz
poinstruowany, aby wziąć kartę o wyznaczonym numerze.
Wtedy po prostu znajdź w banku danych tę kartę i rozegraj
jej efekt.
Aby łatwo znaleźć daną kartę,
utrzymuj numeryczny porządek
talii (z kartą nr 1 na samej górze
i kartą nr 92 na samym dole).
Gdy odrzucasz kartę danych, włóż
ją z powrotem w odpowiednie
miejsce w talii.
Jeśli w talii występuje kilka kart
o tym samym numerze (na rewersie
tych kart, pod numerem widnieją
kropki), dobierz jedną losową kartę
spośród nich.
111
444
rewers karty danych
2
KOMPONENTYWPROWADZENIE
Wciel się w łowcę nagród, przemytnika albo najemnika i ruszaj
na podbój galaktyki! Na pokładzie swojego statku będziesz
przemierzać Zewnętrzne Rubieże, najmować do załogi legendarne
postacie z Gwiezdnych Wojen i działać ramię w ramię lub walczyć
z Rebeliantami, Imperium, Huttami oraz syndykatami przestępczymi.
Twoim celem jest zdobycie sławy i miana żyjącej legendy! Sława to
współczynnik reprezentujący Twoje wyczyny, których echa dotarły
nawet w najdalsze zakątki galaktyki, a także strach i podziw, jaki
budzisz w innych najemnikach.
JAK KORZYSTAĆ Z INSTRUKCJI
Niniejsza instrukcja nauczy Cię, nowy graczu, jak grać w Zewnętrzne
Rubieże. Zalecamy przeczytanie całej instrukcji przed przystąpieniem
do pierwszej rozgrywki.
W pudełku znajdziesz także kompendium zasad, które pozwoli Ci
zgłębić niuanse reguł, oraz wyjątki, których nie zawiera ta instrukcja.
Jeśli w trakcie rozgrywki będziesz mieć jakieś pytania, poszukaj
odpowiedzi w kompendium zasad.
12 plansz statków
4 plansze graczy
(wraz ze znacznikami sławy)
22 żetony kontaktów16 żetonów reputacji
(po 4 na frakcję)
8 znaczników postaci
(wraz z podstawkami)
16 żetonów patroli
(po 4 na frakcję)
60 żetonów kredytów
(40 × 1000, 16 × 5000 i 4 × 10 000)
40 żetonów obrażeń
5
5
7
SOKÓŁ MILLENNIUM
Gdy rzucasz kością,
aby dostarczyć
NIELEGALNY
ładunek, możesz zmienić
wynik albo na .
20 000
© LFL
© FFG
ŁADUNEK
ALBO
MODYFIKACJA MODYFIKACJA
ŁADUNEK
ZAŁOGA
ZAŁOGA
ZAŁOGA
SPECJALNE
MODYFIKACJE
6
5
6
SLAVE I
Gdy ruszasz się na pole
z patrolem, możesz wykonać test
Ukrycia. Jeśli zdasz, nie musisz
kończyć ruchu na tym polu.
20 000
© LFL
© FFG
URZĄDZENIE
MASKUJĄCE
ŁADUNEK
ALBO MODYFIKACJA MODYFIKACJA × 2
ŁADUNEK
ZAŁOGA
ZAŁOGA
3
kompendium zasad 70 kart spotkań
(po 10 każdego rodzaju)
8 kart postaci
70 kart handlu
4 karty pomocy
10 kart SI
6 kości
2 końce mapy12 żetonów celu
6 płytek mapy
53 karty danych
KOMPENDIUM ZASAD
©LFL ©FFG 6/10
Ryloth
Naboo
Agentka Rebelii sieje zamęt. Zastanawiasz się,
czy nie wydać jej Imperium.
Możesz stracić 1 punkt reputacji w Rebelii,
aby otrzymać 2000 i 1 punkt reputacji
w Imperium. Możesz to zrobić, nawet jeśli masz
reputację w Rebelii.
Jeśli masz albo reputację w Rebelii:
Osoba sympatyzująca z Rebelią proponuje ci
zakup statku ze swojej prywatnej kolekcji.
Możesz kupić za podany koszt dowolną planszę
statku z puli. Umieść planszę stroną z celem
statku” ku górze, a następnie usuń kartę statku
z talii handlu i potasuj talię.
Jeśli masz reputację w Rebelii:
Trafi asz w środek strzelaniny pomiędzy siłami Ruchu
Wolny Ryloth i legionem szturmowców.
Twoja postać otrzymuje 3 obrenia. Jeśli nie jest
pokonana, otrzymujesz 1 punkt reputacji w Rebelii.
Reputacja
Ładunek
Sprzedaż
Zakup statków
Naboo
Ryloth
©LFL ©FFG
2
4
Przygotowanie gry:
Karta 91, reputacja w wybranej frakcji
Gdy rzucisz kośćmi (w dowolnym celu),
możesz przerzucić 1 ze swoich kości.
Cel osobisty: Dostarcz 2
NIELEGALNE
ładunki,
aby otrzymać 1 punkt sławy i odwrócić tę kartę.
PILOTAŻWIEDZAWPŁYW
Lando Calrissian
©LFL ©FFG
Rzuć 2 kośćmi. Zdajesz, jeśli wyrzucisz co najmniej
1 wymagany wynik. Wymagany wynik zależy
od tego, czy posiadasz testowaną umiejętność.
Nowicjusz:
(nie posiadasz tej umiejętności)
Wyszkolony: lub
(posiadasz tę umiejętność raz)
Ekspert: , , lub
(posiadasz tę umiejętność więcej niż jeden raz)
cele osobiste
cele statków
zlecenia
misje
dostarczanie
NIELEGALNYCH
towarów
wygrywanie walk z patrolami (poziomu 2 i 3)
kupno kart z talii handlu
Sposoby na zdobycie sławy
Test umiejętności
©LFL ©FFG
1
FAZA PLANOWANIA
Wybierz jedno.
Rusz się o wybraną liczbę pól nie większą od
wartości twojego statku.
Otrzymaj 2000 .
Usuń wszystkie obrażenia (obowiązkowe,
jeśli jesteś pokonany).
2
FAZA AKCJI
Wykonaj dowolną liczbę akcji (każdą maks. raz).
Dostarcz towary i zlecenia.
Wykonaj akcję handlu (jeśli jesteś na planecie).
Możesz odrzucić wierzchnią kartę z jednej
talii handlu.
Kup wierzchnią kartę z dowolnej talii handlu
i rozegraj ruch patrolu.
Przekażcie sobie karty z graczem na twoim polu.
3
FAZA SPOTKANIA
Wybierz jedno.
Rozegraj walkę z patrolem (obowiązkowe, jeśli masz
reputację we frakcji patrolu na twoim polu).
Rozegraj kartę spotkania.
Rozegraj spotkanie z żetonem kontaktu.
Tura gracza
©LFL ©FFG 1
Tura gracza SI
1
FAZA PLANOWANIA
Wykonaj pierwszą możliwą czynność.
a. Jeśli jesteś pokonany, usuń wszystkie obrenia.
b. Rusz się w kierunku najbliższego celu.
c. Otrzymaj 2000 .
2
FAZA AKCJI
Wykonaj wszystkie możliwe czynności.
Jeśli jesteś w punkcie docelowym ładunku,
dostarcz go. Jeśli ładunek jest
NIELEGALNY
,
statek otrzymuje 2 obrenia.
Jeśli wszystkie gniazda na ładunek są
pełne, kup . W przeciwnym razie kup .
Następnie umieść żeton celu na punkcie
docelowym karty.
3
FAZA SPOTKANIA
Wykonaj pierwszą możliwą czynność.
a. Jeśli masz reputację we frakcji patrolu na
tym polu, rozegraj z nim spotkanie.
b. Jeśli jesteś w punkcie docelowym misji,
ukończ ją.
c. Wydaj 8000 , aby otrzymać 1 punkt sławy.
d. Otrzymaj 1 punkt reputacji we frakcji planety
(o ile jesteś na takiej).
©LFL ©FFG 2
Załoga
TAKTYKA
Otrzymujesz +1 .
4-LOM
Usterki logiczne zmieniły droida protokolarnego w żądnego
nowych przygód łownagród.
Możesz wydać 3000 , aby otrzymać poniższego
członka załogi i odrzucić żeton 4-LOM. Każde
posiadane zlecenie zmniejsza ten koszt o 1000 .
4-LOM
111
444
4
PRZYGOTOWANIE
Przed przystąpieniem do gry wykonajcie następujące czynności.
W grze jednoosobowej należy wykonać kilka dodatkowych czynności
(zob. str. 14–15).
1. Budowanie mapy. Z płytek mapy zbudujcie mapę tak,
jak pokazano poniżej.
poziomu 4
patrole poziomu 1
poziomu 3
poziomu 2
Ord Mantell
Lothal
Kessel
Nal Hutta
Naboo
Takodana
2. Przygotowanie żetonów patroli. Posortujcie żetony patroli
zgodnie z ich poziomami (białe kropki na rewersie). Połóżcie
odkryte żetony poziomu 1 na punktach nawigacyjnych (żółte
koła) sąsiadujących z polami końca mapy o odpowiadającym
ich symbolach frakcji.
Z pozostałych żetonów patroli utwórzcie 4 zakryte stosy
(po jednym na frakcję), zachowując porządek numeryczny
poziomów. Na wierzchu każdego stosu połóżcie żeton poziomu 2,
a na spodzie żeton poziomu 4. Umieśćcie każdy stos na polu
końca mapy o odpowiadającym mu symbolu frakcji.
3. Przygotowanie żetonów kontaktów. Zakryjcie wszystkie
żetony kontaktów i potasujcie je razem. Następnie połóżcie po
jednym losowym zakrytym żetonie na każdym polu kontaktu
na mapie, zachowując zgodność koloru i liczby kropek na polu
i żetonie.
4. Przygotowanie puli zasobów. Żetony kredytów, obrażeń i celu
ułóżcie w osobnych stosach w zasięgu graczy.
5
909090
909090
444
©LFL ©FFG
3
4
Przygotowanie gry:
Karta 90, reputacja u Huttów
UKRYCIE TAKTYKA
Akcja: Podejrzyj 1 kontakt na swojej planecie.
Cel osobisty: Otrzymaj nagrody za 2 zlecenia,
aby otrzymać 1 punkt sławy i odwrócić tę kartę.
Boba Fett
©LFL ©FFG 90
2
Zlecenie
PLANETA STARTOWA: TAKODANA
Doktor Evazan
Nagroda za eliminację: Otrzymujesz 5000
i 1 punkt sławy.
Nagroda za schwytanie: Dostarcz żeton doktora
Evazana na Kalamar, aby otrzymać 10 000
i 1 punkt sławy.
Gdy otrzymasz nagrodę za tę kartę, usuwasz ją z gry.
©LFL ©FFG
1FAZA PLANOWANIA
Wybierz jedno.
Rusz się o wybraną liczbę pól nie większą od
wartości twojego statku.
Otrzymaj 2000 .
Usuń wszystkie obrażenia (obowiązkowe,
jeśli jesteś pokonany).
2FAZA AKCJI
Wykonaj dowolną liczbę akcji (każdą maks. raz).
Dostarcz towary i zlecenia.
Wykonaj akcję handlu (jeśli jesteś na planecie).
Możesz odrzucić wierzchnią kartę z jednej
talii handlu.
Kup wierzchnią kartę z dowolnej talii handlu
i rozegraj ruch patrolu.
Przekażcie sobie karty z graczem na twoim polu.
3FAZA SPOTKANIA
Wybierz jedno.
Rozegraj walkę z patrolem (obowiązkowe, jeśli masz
reputację we frakcji patrolu na twoim polu).
Rozegraj kartę spotkania.
Rozegraj spotkanie z żetonem kontaktu.
Tura gracza
4
3
5
MYŚLIWIEC GWIEZDNY G-1A
STATEK STARTOWY
0
© LFL
© FFG
ŁADUNEK MODYFIKACJA
ZAŁOGA
5. Wybór postaci. Każde z Was rzuca wszystkimi 6 kośćmi. Gracz,
który uzyskał najwięcej wyników i , zostaje pierwszym
graczem. Począwszy od tego gracza i dalej w kierunku zgodnym
z ruchem wskazówek zegara, każdy gracz wybiera postać
i otrzymuje wraz z nią następujące komponenty.
a. Kartę postaci odwróconą stroną „Cel osobisty” ku górze.
b. Znacznik swojej postaci wraz z podstawką.
c. Planszę gracza ze znacznikiem sławy, który należy umieścić
na polu „0” toru sławy.
d. 4 żetony reputacji (po 1 dla każdej frakcji). Umieśćcie
znaczniki na torach reputacji na planszach, zakrywając
symbole odpowiednich frakcji (reputacja została
objaśniona w dalszej części instrukcji).
e. Planszę statku startowego obróconą wybraną stroną
do góry (G9 Rigger albo Myśliwiec gwiezdny G-1A).
f. Kartę pomocy.
g. Żetony kredytów (w różnej liczbie). Począwszy od
pierwszego gracza i dalej w kierunku zgodnym z ruchem
wskazówek zegara, gracze otrzymują kolejno: 4000
kredytów, 6000 kredytów, 8000 kredytów i 10 000 kredytów.
6. Przygotowanie postaci. Równocześnie zrealizujcie instrukcje
widniejące u dołu kart Waszych postaci.
a. Każde z Was bierze kartę danych wskazaną na karcie
swojej postaci (zob. „Kluczowe pojęcie – Bank danych”
na str. 2). Jeśli rodzaj dobranej karty danych to „Ładunek,
gracz umieszcza ją nad swoją planszą statku w gnieździe
na ładunek. W przeciwnym razie umieszcza kartę poniżej
swojej planszy gracza w jednym z gniazd na misję lub
zlecenie.
b. Każde z Was umieszcza znacznik swojej postaci na mapie,
na planecie startowej wskazanej przez kartę danych, którą
właśnie dobrał.
c. Jeśli instrukcje na karcie zapewniają graczowi
punkty reputacji, przesuwa on odpowiednio
znacznik reputacji wskazanej frakcji w górę albo
w dół (albo ).
7. Przygotowanie talii kart i plansz. Przygotujcie talie
kart w następujący sposób.
a. Rozdzielcie karty handlu na 6 talii ze względu
na ich rewersy. Potasujcie wszystkie talie osobno
i połóżcie zakryte w rzędzie pod mapą. Teraz
odkryjcie wierzchnią kartę z każdej talii i połóźcie
ją awersem do góry na jej wierzchu.
b. Rozdzielcie karty spotkań na 7 talii ze względu na ich
rewersy. Potasujcie wszystkie talie osobno i połóżcie
zakryte obok mapy, obok odpowiadających im planet.
c. Bank danych (ułożony w porządku numerycznym)
połóżcie w zasięgu graczy.
d. Nieużywane plansze statków połóżcie w stosie niedaleko
obszaru gry. Tworzą one pulę statków, z której gracze będą
mogli pozyskiwać nowe statki w trakcie gry.
Wszystko gotowe. Możecie zaczynać!
Hazard
Załoga
Sprzęt
Kredyty
Ord Mantell
Cantonica
Hazard
Załoga
Sprzęt
Kredyty
Ord Mantell
Cantonica
Hazard
Załoga
Sprzęt
Kredyty
Ord Mantell
Cantonica
Hazard
Załoga
Sprzęt
Kredyty
Ord Mantell
Cantonica
Hazard
Załoga
Sprzęt
Kredyty
Ord Mantell
Cantonica
Hazard
Załoga
Sprzęt
Kredyty
Ord Mantell
Cantonica
Hazard
Załoga
Sprzęt
Kredyty
Ord Mantell
Cantonica
Ruch
Misje
Nagrody
Walka
z graczami
Lothal
Kalamar
Ruch
Misje
Nagrody
Walka
z graczami
Lothal
Kalamar
Ruch
Misje
Nagrody
Walka
z graczami
Lothal
Kalamar
Ruch
Misje
Nagrody
Walka
z graczami
Lothal
Kalamar
Ruch
Misje
Nagrody
Walka
z graczami
Lothal
Kalamar
Ruch
Misje
Nagrody
Walka
z graczami
Lothal
Kalamar
Ruch
Misje
Nagrody
Walka
z graczami
Lothal
Kalamar
Reputacja
Ładunek
Sprzedaż
Zakup statków
Naboo
Ryloth
Reputacja
Ładunek
Sprzedaż
Zakup statków
Naboo
Ryloth
Reputacja
Ładunek
Sprzedaż
Zakup statków
Naboo
Ryloth
Reputacja
Ładunek
Sprzedaż
Zakup statków
Naboo
Ryloth
Reputacja
Ładunek
Sprzedaż
Zakup statków
Naboo
Ryloth
Reputacja
Ładunek
Sprzedaż
Zakup statków
Naboo
Ryloth
Reputacja
Ładunek
Sprzedaż
Zakup statków
Naboo
Ryloth
Nielegalny
ładunek
Sława za
Dodatkowa tura
Wir
Kessel
Nielegalny
ładunek
Sława za
Dodatkowa tura
Wir
Kessel
Nielegalny
ładunek
Sława za
Dodatkowa tura
Wir
Kessel
Nielegalny
ładunek
Sława za
Dodatkowa tura
Wir
Kessel
Nielegalny
ładunek
Sława za
Dodatkowa tura
Wir
Kessel
Nielegalny
ładunek
Sława za
Dodatkowa tura
Wir
Kessel
Nielegalny
ładunek
Sława za
Dodatkowa tura
Wir
Kessel
Przesuwanie
kontaktów
Załoga
Takodana
Pierścień Kafrene
Modyfi kacje
Zakup sławy
Przesuwanie
kontaktów
Załoga
Takodana
Pierścień Kafrene
Modyfi kacje
Zakup sławy
Przesuwanie
kontaktów
Załoga
Takodana
Pierścień Kafrene
Modyfi kacje
Zakup sławy
Przesuwanie
kontaktów
Załoga
Takodana
Pierścień Kafrene
Modyfi kacje
Zakup sławy
Przesuwanie
kontaktów
Załoga
Takodana
Pierścień Kafrene
Modyfi kacje
Zakup sławy
Przesuwanie
kontaktów
Załoga
Takodana
Pierścień Kafrene
Modyfi kacje
Zakup sławy
Przesuwanie
kontaktów
Załoga
Takodana
Pierścień Kafrene
Modyfi kacje
Zakup sławy
Walka
z graczami
Znajdowanie
kontaktów
Kredyty
Zlecenia
Tatooine
Nal Hutta
Walka
z graczami
Znajdowanie
kontaktów
Kredyty
Zlecenia
Tatooine
Nal Hutta
Walka
z graczami
Znajdowanie
kontaktów
Kredyty
Zlecenia
Tatooine
Nal Hutta
Walka
z graczami
Znajdowanie
kontaktów
Kredyty
Zlecenia
Tatooine
Nal Hutta
Walka
z graczami
Znajdowanie
kontaktów
Kredyty
Zlecenia
Tatooine
Nal Hutta
Walka
z graczami
Znajdowanie
kontaktów
Kredyty
Zlecenia
Tatooine
Nal Hutta
Walka
z graczami
Znajdowanie
kontaktów
Kredyty
Zlecenia
Tatooine
Nal Hutta
111
444
111
444
111
444
111
444
111
444
111
444
111
444
Punkty nawigacyjne
Punkty nawigacyjne
Punkty nawigacyjne
Punkty nawigacyjne
Punkty nawigacyjne
Punkty nawigacyjne
Punkty nawigacyjne
©LFL ©FFG
3
4
Przygotowanie gry:
Karta 90, reputacja u Huttów
UKRYCIE TAKTYKA
Akcja: Podejrzyj 1 kontakt na swojej planecie.
Cel osobisty: Otrzymaj nagrody za 2 zlecenia,
aby otrzymać 1 punkt sławy i odwrócić tę kartę.
Boba Fett
E
FB
C D
©LFL ©FFG
3
4
Przygotowanie gry:
Karta 90, reputacja u Huttów
UKRYCIE TAKTYKA
Akcja: Podejrzyj 1 kontakt na swojej planecie.
Cel osobisty: Otrzymaj nagrody za 2 zlecenia,
aby otrzymać 1 punkt sławy i odwrócić tę kartę.
Boba Fett
©LFL ©FFG
3
4
Przygotowanie gry:
Karta 90, reputacja u Huttów
UKRYCIE TAKTYKA
Akcja: Podejrzyj 1 kontakt na swojej planecie.
Cel osobisty: Otrzymaj nagrody za 2 zlecenia,
aby otrzymać 1 punkt sławy i odwrócić tę kartę.
Boba Fett
A
A
B
C
A
B
©LFL ©FFG
4
4
Zlecenie
Greedo
Nagroda za eliminację: Otrzymujesz 8000
i 1 punkt sławy.
Nagroda za schwytanie: Dostarcz żeton Greedo na
Ord Mantell, aby otrzymać 9000 , 2 punkty sławy
i 1 punkt reputacji w Syndykatach.
Gdy otrzymasz nagrodę za tę kartę, tracisz 1 punkt
reputacji u Huttów i usuwasz ją z gry.
0
©LFL ©FFG
3
Misja
0
Głęboko pod powierzchnią Kessel znajdują się bogate
złoża coaxium. Wynajęto cię, aby trochę ukraść.
Nie można kupić na Kessel.
Punkt docelowy: Kessel
Spotkanie: Rozegraj kartę 46.
Nagroda: Otrzymujesz 10 000 i 2 punkty sławy.
Następnie usuwasz tę kartę z gry.
Trasa na Kessel
WPŁY W
SIŁ A
– TAK TYK A – WIED ZA – PIL OTAŻ
©LFL ©FFG
4
Ładunek
1000
Kryształ coaxium
Nie można kupić na Ryloth.
Punkt docelowy: Ryloth
Nagroda: Otrzymujesz 5000
i 1 punkt reputacji w Imperium.
©LFL ©FFG
Modyfi kacja
Ulepszony komputer nawigacyjny
Otrzymujesz +1 .
3000
©LFL ©FFG
3
Ładunek
Skradzione klejnoty
Akcja: Wybierz innego gracza
na twoim polu i odrzuć tę kartę.
Oboje otrzymujecie po 7000
i 1 punkcie sławy.
10 000
©LFL ©FFG
20 000
5
4
7
STATEK
Weź planszę tego statku i usuń tę kartę z gry.
ZAŁOGA: 3
MODYFIKACJA: 1
ŁADUNEK: 1
Zmodyfi kowany lekki frachtowiec YT-1300
ŁADUNEK albo
MODYFIKACJA: 1
G
C
instrukcje przygotowania

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756