Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa TREFL Księga Smoków 02286

Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Księga Smoków 02286

Wróć
Zostańcie badaczami przemierzającymi smocze krainy i odkrywajcie nieznane
gatunki smoków. Waszym zadaniem będzie dopisanie ich do magicznej Księgi
Smoków, aby inni badacze mogli korzystać z dokonanych przez Was odkryć.
CEL GRY
Waszym zadaniem jest zdobywanie kart smoków leżących na planszy.
Reprezentują one wpis do prowadzonej przez Was Księgi Smoków.
Każdy smok dopisany do księgi daje Wam punkty, które pod koniec gry
decydują, kto został zwycięzcą.
ELEMENTY GRY
Plansza puzzlowa (3 elementy) 36 kart smoków i 6 kart celów
5 żetonów immunitetu
(w tym żeton pierwszeństwa) 15 kości wyprawy
w 5 kolorach
instrukcja
2
Ustawcie Wasze kości wyprawy tak, aby widniały na nich wyniki 3:4:5.
Potasujcie karty smoków i podzielcie je na odkryte stosy na planszy
zgodnie z poniższym schematem:
PRZYGOTOWANIE GRY
Następnie wylosujcie i połóżcie przed sobą odkrytą
jedną kartę celu wskazującą, za który rodzaj smoków
otrzymacie dodatkowe 3 punkty.
Weźcie żetony immunitetu w liczbie odpowiadającej liczbie
graczy i wylosujcie po jednym żetonie dla każdego uczestnika
gry. Ważne jest, aby w losowaniu zawsze brał udział czerwony
żeton – będzie on wyznaczał gracza rozpoczynającego. Po losowaniu dobierzcie
po 3 kości wyprawy w kolorze Waszego żetonu.
Ustawcie Wasze kości wyprawy tak, aby widniały na nich wyniki 3:4:5.
2-3 graczy
3 stosy (po 12 kart w każdym stosie)
4 graczy
4 stosy (po 9 kart w każdym stosie)
5 graczy
5 stosów (w pierwszym stosie 8 kart,
w pozostałych po 7 kart) 3
ROZGRYWKA
Gracze kolejno, rozpoczynając od gracza z czerwonym
żetonem immunitetu, wykonują w trakcie swojej tury jedną z dwóch akcji:
1. Położenie kości wyprawy 2. Zabranie karty smoka do swojej księgi
Jeżeli gracz nie może wykonać żadnej z podanych powyżej akcji, może zwiększyć
wartość każdej ze swoich kości o 1, po czym kończy turę. Następnie ruch wykonuje
gracz siedzący po lewej. Dodatkowo w dowolnym momencie swojej tury możecie
użyć dowolnej liczby zdolności z posiadanych kart smoków.
POŁOŻENIE KOŚCI WYPRAWY
Kiedy zdecydujecie się na położenie kości wyprawy, kładziecie dowolną liczbę
swoich kości na wybranych kartach smoków. Należy pamiętać, aby suma oczek
położonych kości była równa lub wyższa od liczby kropek nad kartą.
Możecie położyć wszystkie kości na jednej karcie, po jednej kości na trzech
kartach lub dowolnie rozdzielić swoje trzy kości na dwie karty. Możecie też
zrezygnować z położenia dwóch lub jednej kości. Gdy chcecie umieścić kości
na karcie smoka, na której znajdują się już kości innego gracza, musicie położyć
kości o sumie wyższej o co najmniej jedno oczko. Kości przeciwnika zostają zbite
i wracają do niego. Wartość każdej zbitej kostki zostaje powiększona o 1 oczko.
A zatem 3 oczka rosną do 4, a 5 – do 6. Kość o wartości 6 nie może
zwiększyć swojej wartości.
4
Przykład: Adam położył kości z 3 i 4 oczkami, więc ich łączna wartość to 7. Aby inny gracz
mógł przejąć tego smoka, powinien umieścić na nim kości o łącznej wartości 8 lub więcej.
ZABIERANIE KARTY SMOKA DO SWOJEJ KSGI
Jeżeli na początku swojej tury na jednej z kart smoków widzicie
swoje kości, możecie wziąć kartę tego smoka do swojej księgi.
Zabieracie wówczas kartę smoka oraz leżące na niej
kości. Następnie obniżacie każdą zabrakość
o 1 oczko (np. z 6 oczek schodzicie
do 5 oczek).
Kości o wartości 1 nie
można obniżyć, więc ich
wartość się nie zmienia.
W ciągu tury można zabr
tylko jedną kartę smoka.
UŻYCIE ZDOLNOŚCI SMOKÓW
Niektóre ze smoków mają specjalne zdolności, z których możecie skorzystać raz na g
po ich wcześniejszym zdobyciu. Zdolności te możecie wykorzystać w każdym momencie
Waszej tury. Zdolność smoka zależy od terenu, na którym występuje dany smok.
W zależności od tła karty mają różne zdolności.
Jeżeli na początku swojej tury na jednej z kart smoków widzicie
swoje kości, możecie wziąć kartę tego smoka do swojej księgi.
Zabieracie wówczas kartę smoka oraz leżące na niej
kości. Następnie obnacie każdą zabrakość
o 1 oczko (np. z 6 oczek schodzicie
można obniżyć, więc ich
wartość się nie zmienia.
tylko jedkartę smoka.
móprzejąć tego smoka, powinien umieścić na nim kości o łącznej wartości 8 lub więcej.
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756