Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska REBEL Kto to zrobił? 107435

Gra towarzyska REBEL Kto to zrobił? 107435

Wróć
WPROWADZENIE
Moja papuga NIE
zrobiła kupy na środku
salonu, ale sąd, że
zrobił ją jakiś królik!
Jako dumny właściciel małego,
uroczego króliczka musisz szybko
oczyścić go z zarzutów i zrzucić
winę na innego zwierzaka.
Musisz wykazać się dobpamięcią
i refleksem, bo jeśli obwinisz
zwierzaka, który już udowodnił
swoją niewinność, to będziesz
samodzielnie sprzątać ten
cy bagan!
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
36 kart (6 zwierzaków
w 6 kolorach),
13 żetonów kupy,
instrukcja.
2
6
4
8
53
7
CEL GRY
Na środku salonu pojawiła się
duża kupa. To sprawka jednego
z Twoich zwierzaków albo zwierzaka
innego gracza.
Ale którego?
Udowodnij niewinność swoich
6 zwierzaków, pozbywając
się wszystkich swoich kart.
Znajdź jak najszybciej kartę
oskarżanego zwierzaka i wyłóż
ją na stół, a następnie zrzuć
winę na kolejnego zwierzaka. Nie
chcesz być właścicielem winnego
zwierzaka, dlatego musisz działać
szybko i pamiętać, które zwierzaki
udowodniły już swoją niewinność.
Na koniec każdej rundy właściciel
winnego zwierzaka otrzymuje
żeton kupy. Zwycięzcą zostaje
gracz, który na koniec gry posiada
najmniej żetonów kupy.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Każdy z graczy otrzymuje zestaw
6 kart w wybranym przez siebie
kolorze. Pozostałe karty odłóżcie
do pudełka.
Połóżcie wszystkie żetony kupy
w jednym miejscu, będą potrzebne
na koniec każdej rundy do
zaznaczania właściciela winowajcy.
Teraz pora ustalić, kto zrobił
ten bałagan!
ROZGRYWKA
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz.
Kładzie na środek stołu kartę
wybranego przez siebie zwierzaka
i mówi na przykład:
To nie mój żółw zrobił ku
w salonie, ale myślę, że to kupa
czyjegoś chomika.
Pozostali gracze próbują
teraz jak najszybciej znaleźć
w swoich kartach kartę chomika.
Gracz, który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia niewinność
swojego chomika.
Następnie gracz, który wyłożył
kartę chomika, oskarża kolejnego
zwierzaka o zrobienie kupy, mówiąc
na przykład:
To nie mój chomik zrobił kupę
w salonie, ale sądzę, że to była
czyjrybka.
Pozostali gracze
próbują teraz jak
najszybciej znaleźć
w swoich kartach
kartę rybki. Gracz,
który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia
niewinność swojej rybki i oskarża
kolejnego zwierzaka.
WAŻNE! Gracz, który obwinia
zwierzaka, nie może wykładać karty
w odpowiedzi na własne oskarżenie.
Gra toczy się aż do znalezienia
winowajcy (zob. Koniec rundy”).
Jeśli gracz wyłoży swoją ostatnią
kartę i uda mu się przerzucić winę
dalej, przez resztę rundy rozgrywka
jest kontynuowana bez niego
wszystkie jego zwierzaki okazały się
niewinne. Jaki dobry właściciel!
Uwaga! Możesz uniewinnić swojego
zwierzaka i od razu oskarżyć ten
sam rodzaj zwierzaka.
Przykład.
To nie mój kot zrobił kupę
w salonie, ale myślę, że to był kot
kogoś innego.
KONIEC RUNDY
Runda się kończy,
gdy jeden ze
zwierzaków okaże
się winny. Zwierzak
jest winny, jeśli jego
właściciel nie zdoła
przerzucić winy dalej. Dzieje się tak
w dwóch przypadkach:
Przypadek 1:
Jeśli gracz oskarża jakiegoś
zwierzaka, ale żaden z pozostałych
graczy nie ma w ręku karty tego
zwierzaka (wszyscy oczyścili
z winy ten rodzaj zwierzaka), nie
można obwinić nowego zwierzaka
i odpowiedzialność spada na
zwierzaka z ostatniej zagranej
karty! Wszyscy gracze pokazują
swoje karty jako dowód, a właściciel
winnego zwierzaka dostaje
żeton kupy.
Przypadek 2:
Jeśli w grze został tylko jeden
gracz z kartami w ręku (pozostali
gracze pozbyli się wszystkich kart),
winowajcą jest zwierzak tego
gracza, bo nie można oskarżyć
nikogo innego. Ten gracz otrzymuje
żeton kupy.
Następnie gracze zbierają
z powrotem swoje zestawy kart,
aby mieć znów 6 zwierzaków
na ręce. Można rozpocząć
kolejną rundę!
© 2018 Blue Orange. Kto to zrobił? (Who did
it?) i Blue Orange są znakami towarowymi
Blue Orange. Gra wydana i dystrybuowana
na licencji Blue Orange, 97 impasse Jean
Lamour, 54700 Pont-à-Mousson, Francja.
Wyprodukowano w Chinach. Zaprojektowano
we Francji. www.blueorangegames.eu
www.wydawnictworebel.pl
Przekład: Rafał Kalota
Redakcja polskich zasad: zespół Rebel
KONIEC GRY
Gra się kończy, gdy jeden z graczy
otrzyma trzeci żeton kupy.
Jaki zły właściciel!
Zwycięzcą zostaje gracz
z najmniejszą liczbą żetonów kupy.
W przypadku remisu gracze
współdzielą zwycięstwo!
ZMIANA TEMATYKI GRY
Bądźcie kreatywni!
Oto propozycje, które zapewnią
Wam mnóstwo śmiechu:
Kto puścił bąka w aucie?
Kto wywrócił śmietnik?
Kto zwędził pieczeń?
Macie jeszcze jakieś pomysły?
15
mi n
6 +
3 - 6
6+
3
-
6
15
'
WPROWADZENIE
Moja papuga NIE
zrobiła kupy na środku
salonu, ale sądzę, że
zrobją jakiś królik!
Jako dumny właściciel małego,
uroczego króliczka musisz szybko
oczyścić go z zarzutów i zrzucić
winę na innego zwierzaka.
Musisz wykazać się dobrą pamięcią
i refleksem, bo jeśli obwinisz
zwierzaka, który już udowodn
swoją niewinność, to będziesz
samodzielnie sprzątać ten
cały bałagan!
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
36 kart (6 zwierzaków
w 6 kolorach),
– 13 żetonów kupy,
– instrukcja.
2
6
4
8
53
7
CEL GRY
Na środku salonu pojawiła się
duża kupa. To sprawka jednego
z Twoich zwierzaków albo zwierzaka
innego gracza.
Ale którego?
Udowodnij niewinność swoich
6 zwierzaków, pozbywając
się wszystkich swoich kart.
Znajdź jak najszybciej kartę
oskarżanego zwierzaka i wyłóż
ją na stół, a następnie zrzuć
winę na kolejnego zwierzaka. Nie
chcesz być właścicielem winnego
zwierzaka, dlatego musisz działać
szybko i pamiętać, które zwierzaki
udowodniły już swoją niewinność.
Na koniec każdej rundy właściciel
winnego zwierzaka otrzymuje
żeton kupy. Zwycięzcą zostaje
gracz, który na koniec gry posiada
najmniej żetonów kupy.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Każdy z graczy otrzymuje zestaw
6 kart w wybranym przez siebie
kolorze. Pozostałe karty odłóżcie
do pudełka.
Połóżcie wszystkie żetony kupy
w jednym miejscu, będą potrzebne
na koniec każdej rundy do
zaznaczania właściciela winowajcy.
Teraz pora ustalić, kto zrobił
ten bałagan!
ROZGRYWKA
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz.
Kładzie na środek stołu kartę
wybranego przez siebie zwierzaka
i mówi na przykład:
To nie mój żółw zrobił kupę
w salonie, ale myślę, że to kupa
czyjegoś chomika.
Pozostali gracze próbują
teraz jak najszybciej znaleźć
w swoich kartach kartę chomika.
Gracz, który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia niewinność
swojego chomika.
Następnie gracz, który wyłożył
kartę chomika, oskarża kolejnego
zwierzaka o zrobienie kupy, mówiąc
na przykład:
To nie mój chomik zrobił kupę
w salonie, ale sąd, że to była
czyjaś rybka.
Pozostali gracze
próbują teraz jak
najszybciej znaleźć
w swoich kartach
kartę rybki. Gracz,
który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia
niewinność swojej rybki i oskarża
kolejnego zwierzaka.
WAŻNE! Gracz, który obwinia
zwierzaka, nie może wykładać karty
w odpowiedzi na własne oskarżenie.
Gra toczy się aż do znalezienia
winowajcy (zob. Koniec rundy”).
Jeśli gracz wyłoży swoją ostatnią
kartę i uda mu się przerzucić winę
dalej, przez resztę rundy rozgrywka
jest kontynuowana bez niego
wszystkie jego zwierzaki okazały się
niewinne. Jaki dobry właściciel!
Uwaga! Możesz uniewinnić swojego
zwierzaka i od razu oskarżyć ten
sam rodzaj zwierzaka.
Przykład.
To nie mój kot zrobił kupę
w salonie, ale myślę, że to był kot
kogoś innego.
KONIEC RUNDY
Runda się kończy,
gdy jeden ze
zwierzaków okaże
się winny. Zwierzak
jest winny, jeśli jego
właściciel nie zdoła
przerzucić winy dalej. Dzieje się tak
w dwóch przypadkach:
Przypadek 1:
Jeśli gracz oskarża jakiegoś
zwierzaka, ale żaden z pozostałych
graczy nie ma w ręku karty tego
zwierzaka (wszyscy oczyścili
z winy ten rodzaj zwierzaka), nie
można obwinić nowego zwierzaka
i odpowiedzialność spada na
zwierzaka z ostatniej zagranej
karty! Wszyscy gracze pokazują
swoje karty jako dowód, a właściciel
winnego zwierzaka dostaje
żeton kupy.
Przypadek 2:
Jeśli w grze został tylko jeden
gracz z kartami w ręku (pozostali
gracze pozbyli się wszystkich kart),
winowajcą jest zwierzak tego
gracza, bo nie można oskarżyć
nikogo innego. Ten gracz otrzymuje
żeton kupy.
Następnie gracze zbierają
z powrotem swoje zestawy kart,
aby mieć znów 6 zwierzaków
na ręce. Można rozpocząć
kolejną rundę!
© 2018 Blue Orange. Kto to zrobił? (Who did
it?) i Blue Orange są znakami towarowymi
Blue Orange. Gra wydana i dystrybuowana
na licencji Blue Orange, 97 impasse Jean
Lamour, 54700 Pont-à-Mousson, Francja.
Wyprodukowano w Chinach. Zaprojektowano
we Francji. www.blueorangegames.eu
www.wydawnictworebel.pl
Przekład: Rafał Kalota
Redakcja polskich zasad: zespół Rebel
KONIEC GRY
Gra się kończy, gdy jeden z graczy
otrzyma trzeci żeton kupy.
Jaki zły właściciel!
Zwycięzcą zostaje gracz
z najmniejszą liczbą żetonów kupy.
W przypadku remisu gracze
współdzielą zwycięstwo!
ZMIANA TEMATYKI GRY
Bądźcie kreatywni!
Oto propozycje, które zapewnią
Wam mnóstwo śmiechu:
Kto puścił bąka w aucie?
Kto wywrócił śmietnik?
Kto zwędził pieczeń?
Macie jeszcze jakieś pomysły?
15
mi n
6 +
3 - 6
6+
3
-
6
15
'
WPROWADZENIE
Moja papuga NIE
zrobiła kupy na środku
salonu, ale sądzę, że
zrobją jakiś królik!
Jako dumny właściciel małego,
uroczego króliczka musisz szybko
oczyścić go z zarzutów i zrzucić
winę na innego zwierzaka.
Musisz wykazać się dobrą pamięcią
i refleksem, bo jeśli obwinisz
zwierzaka, który już udowodn
swoją niewinność, to będziesz
samodzielnie sprzątać ten
cały bałagan!
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
36 kart (6 zwierzaków
w 6 kolorach),
– 13 żetonów kupy,
– instrukcja.
2
6
4
8
53
7
CEL GRY
Na środku salonu pojawiła się
duża kupa. To sprawka jednego
z Twoich zwierzaków albo zwierzaka
innego gracza.
Ale którego?
Udowodnij niewinność swoich
6 zwierzaków, pozbywając
się wszystkich swoich kart.
Znajdź jak najszybciej kar
oskarżanego zwierzaka i wyłóż
ją na stół, a następnie zrzuć
winę na kolejnego zwierzaka. Nie
chcesz być właścicielem winnego
zwierzaka, dlatego musisz działać
szybko i pamiętać, które zwierzaki
udowodniły już swoją niewinność.
Na koniec każdej rundy właściciel
winnego zwierzaka otrzymuje
żeton kupy. Zwycięzcą zostaje
gracz, który na koniec gry posiada
najmniej żetonów kupy.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Każdy z graczy otrzymuje zestaw
6 kart w wybranym przez siebie
kolorze. Pozostałe karty odłóżcie
do pudełka.
Połóżcie wszystkie żetony kupy
w jednym miejscu, będą potrzebne
na koniec każdej rundy do
zaznaczania właściciela winowajcy.
Teraz pora ustalić, kto zrobił
ten bałagan!
ROZGRYWKA
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz.
Kładzie na środek stołu kartę
wybranego przez siebie zwierzaka
i mówi na przykład:
To nie mój żółw zrobił kupę
w salonie, ale myślę, że to kupa
czyjegoś chomika.
Pozostali gracze próbują
teraz jak najszybciej znaleźć
w swoich kartach kartę chomika.
Gracz, który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia niewinność
swojego chomika.
Następnie gracz, który wyłożył
kartę chomika, oskarża kolejnego
zwierzaka o zrobienie kupy, mówiąc
na przykład:
To nie mój chomik zrobił kupę
w salonie, ale sąd, że to była
czyjaś rybka.
Pozostali gracze
próbują teraz jak
najszybciej znaleźć
w swoich kartach
kartę rybki. Gracz,
który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia
niewinność swojej rybki i oskarża
kolejnego zwierzaka.
WAŻNE! Gracz, który obwinia
zwierzaka, nie może wykładać karty
w odpowiedzi na własne oskarżenie.
Gra toczy się aż do znalezienia
winowajcy (zob. Koniec rundy”).
Jeśli gracz wyłoży swoją ostatnią
kartę i uda mu się przerzucić winę
dalej, przez resztę rundy rozgrywka
jest kontynuowana bez niego
wszystkie jego zwierzaki okazały się
niewinne. Jaki dobry właściciel!
Uwaga! Możesz uniewinnić swojego
zwierzaka i od razu oskarżyć ten
sam rodzaj zwierzaka.
Przykład.
To nie mój kot zrobił kupę
w salonie, ale myślę, że to był kot
kogoś innego.
KONIEC RUNDY
Runda się kończy,
gdy jeden ze
zwierzaków okaże
się winny. Zwierzak
jest winny, jeśli jego
właściciel nie zdoła
przerzucić winy dalej. Dzieje się tak
w dwóch przypadkach:
Przypadek 1:
Jeśli gracz oskarża jakiegoś
zwierzaka, ale żaden z pozostałych
graczy nie ma w ręku karty tego
zwierzaka (wszyscy oczyścili
z winy ten rodzaj zwierzaka), nie
można obwinić nowego zwierzaka
i odpowiedzialność spada na
zwierzaka z ostatniej zagranej
karty! Wszyscy gracze pokazują
swoje karty jako dowód, a właściciel
winnego zwierzaka dostaje
żeton kupy.
Przypadek 2:
Jeśli w grze został tylko jeden
gracz z kartami w ręku (pozostali
gracze pozbyli się wszystkich kart),
winowajcą jest zwierzak tego
gracza, bo nie można oskarżyć
nikogo innego. Ten gracz otrzymuje
żeton kupy.
Następnie gracze zbierają
z powrotem swoje zestawy kart,
aby mieć znów 6 zwierzaków
na ręce. Można rozpocząć
kolejną rundę!
© 2018 Blue Orange. Kto to zrobił? (Who did
it?) i Blue Orange są znakami towarowymi
Blue Orange. Gra wydana i dystrybuowana
na licencji Blue Orange, 97 impasse Jean
Lamour, 54700 Pont-à-Mousson, Francja.
Wyprodukowano w Chinach. Zaprojektowano
we Francji. www.blueorangegames.eu
www.wydawnictworebel.pl
Przekład: Rafał Kalota
Redakcja polskich zasad: zespół Rebel
KONIEC GRY
Gra się kończy, gdy jeden z graczy
otrzyma trzeci żeton kupy.
Jaki zły właściciel!
Zwycięzcą zostaje gracz
z najmniejszą liczbą żetonów kupy.
W przypadku remisu gracze
współdzielą zwycięstwo!
ZMIANA TEMATYKI GRY
Bądźcie kreatywni!
Oto propozycje, które zapewnią
Wam mnóstwo śmiechu:
Kto puścił bąka w aucie?
Kto wywrócił śmietnik?
Kto zwędził pieczeń?
Macie jeszcze jakieś pomysły?
15
mi n
6 +
3 - 6
6+
3
-
6
15
'
WPROWADZENIE
Moja papuga NIE
zrobiła kupy na środku
salonu, ale sądzę, że
zrobją jakiś królik!
Jako dumny właściciel małego,
uroczego króliczka musisz szybko
oczyścić go z zarzutów i zrzucić
winę na innego zwierzaka.
Musisz wykazać się dobrą pamięcią
i refleksem, bo jeśli obwinisz
zwierzaka, który już udowodn
swoją niewinność, to będziesz
samodzielnie sprzątać ten
cały bałagan!
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
36 kart (6 zwierzaków
w 6 kolorach),
– 13 żetonów kupy,
– instrukcja.
2
6
4
8
53
7
CEL GRY
Na środku salonu pojawiła się
duża kupa. To sprawka jednego
z Twoich zwierzaków albo zwierzaka
innego gracza.
Ale którego?
Udowodnij niewinność swoich
6 zwierzaków, pozbywając
się wszystkich swoich kart.
Znajdź jak najszybciej kar
oskarżanego zwierzaka i wyłóż
ją na stół, a następnie zrzuć
winę na kolejnego zwierzaka. Nie
chcesz być właścicielem winnego
zwierzaka, dlatego musisz działać
szybko i pamiętać, które zwierzaki
udowodniły już swoją niewinność.
Na koniec każdej rundy właściciel
winnego zwierzaka otrzymuje
żeton kupy. Zwycięzcą zostaje
gracz, który na koniec gry posiada
najmniej żetonów kupy.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Każdy z graczy otrzymuje zestaw
6 kart w wybranym przez siebie
kolorze. Pozostałe karty odłóżcie
do pudełka.
Połóżcie wszystkie żetony kupy
w jednym miejscu, będą potrzebne
na koniec każdej rundy do
zaznaczania właściciela winowajcy.
Teraz pora ustalić, kto zrobił
ten bałagan!
ROZGRYWKA
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz.
Kładzie na środek stołu kartę
wybranego przez siebie zwierzaka
i mówi na przykład:
To nie mój żółw zrobił kupę
w salonie, ale myślę, że to kupa
czyjegoś chomika.
Pozostali gracze próbują
teraz jak najszybciej znaleźć
w swoich kartach kartę chomika.
Gracz, który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia niewinność
swojego chomika.
Następnie gracz, który wyłożył
kartę chomika, oskarża kolejnego
zwierzaka o zrobienie kupy, mówiąc
na przykład:
To nie mój chomik zrobił kupę
w salonie, ale sąd, że to była
czyjaś rybka.
Pozostali gracze
próbują teraz jak
najszybciej znaleźć
w swoich kartach
kartę rybki. Gracz,
który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia
niewinność swojej rybki i oskarża
kolejnego zwierzaka.
WAŻNE! Gracz, który obwinia
zwierzaka, nie może wykładać karty
w odpowiedzi na własne oskarżenie.
Gra toczy się aż do znalezienia
winowajcy (zob. Koniec rundy”).
Jeśli gracz wyłoży swoją ostatnią
kartę i uda mu się przerzucić winę
dalej, przez resztę rundy rozgrywka
jest kontynuowana bez niego
wszystkie jego zwierzaki okazały się
niewinne. Jaki dobry właściciel!
Uwaga! Możesz uniewinnić swojego
zwierzaka i od razu oskarżyć ten
sam rodzaj zwierzaka.
Przykład.
To nie mój kot zrobił kupę
w salonie, ale myślę, że to był kot
kogoś innego.
KONIEC RUNDY
Runda się kończy,
gdy jeden ze
zwierzaków okaże
się winny. Zwierzak
jest winny, jeśli jego
właściciel nie zdoła
przerzucić winy dalej. Dzieje się tak
w dwóch przypadkach:
Przypadek 1:
Jeśli gracz oskarża jakiegoś
zwierzaka, ale żaden z pozostałych
graczy nie ma w ręku karty tego
zwierzaka (wszyscy oczyścili
z winy ten rodzaj zwierzaka), nie
można obwinić nowego zwierzaka
i odpowiedzialność spada na
zwierzaka z ostatniej zagranej
karty! Wszyscy gracze pokazują
swoje karty jako dowód, a właściciel
winnego zwierzaka dostaje
żeton kupy.
Przypadek 2:
Jeśli w grze został tylko jeden
gracz z kartami w ręku (pozostali
gracze pozbyli się wszystkich kart),
winowajcą jest zwierzak tego
gracza, bo nie można oskarżyć
nikogo innego. Ten gracz otrzymuje
żeton kupy.
Następnie gracze zbierają
z powrotem swoje zestawy kart,
aby mieć znów 6 zwierzaków
na ręce. Można rozpocząć
kolejną rundę!
© 2018 Blue Orange. Kto to zrobił? (Who did
it?) i Blue Orange są znakami towarowymi
Blue Orange. Gra wydana i dystrybuowana
na licencji Blue Orange, 97 impasse Jean
Lamour, 54700 Pont-à-Mousson, Francja.
Wyprodukowano w Chinach. Zaprojektowano
we Francji. www.blueorangegames.eu
www.wydawnictworebel.pl
Przekład: Rafał Kalota
Redakcja polskich zasad: zespół Rebel
KONIEC GRY
Gra się kończy, gdy jeden z graczy
otrzyma trzeci żeton kupy.
Jaki zły właściciel!
Zwycięzcą zostaje gracz
z najmniejszą liczbą żetonów kupy.
W przypadku remisu gracze
współdzielą zwycięstwo!
ZMIANA TEMATYKI GRY
Bądźcie kreatywni!
Oto propozycje, które zapewnią
Wam mnóstwo śmiechu:
Kto puścił bąka w aucie?
Kto wywrócił śmietnik?
Kto zwędził pieczeń?
Macie jeszcze jakieś pomysły?
15
mi n
6 +
3 - 6
6+
3
-
6
15
'
WPROWADZENIE
Moja papuga NIE
zrobiła kupy na środku
salonu, ale sądzę, że
zrobją jakiś królik!
Jako dumny właściciel małego,
uroczego króliczka musisz szybko
oczyścić go z zarzutów i zrzucić
winę na innego zwierzaka.
Musisz wykazać się dobrą pamięcią
i refleksem, bo jeśli obwinisz
zwierzaka, który już udowodn
swoją niewinność, to będziesz
samodzielnie sprzątać ten
cały bałagan!
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
36 kart (6 zwierzaków
w 6 kolorach),
– 13 żetonów kupy,
– instrukcja.
2
6
4
8
53
7
CEL GRY
Na środku salonu pojawiła się
duża kupa. To sprawka jednego
z Twoich zwierzaków albo zwierzaka
innego gracza.
Ale którego?
Udowodnij niewinność swoich
6 zwierzaków, pozbywając
się wszystkich swoich kart.
Znajdź jak najszybciej kar
oskarżanego zwierzaka i wyłóż
ją na stół, a następnie zrzuć
winę na kolejnego zwierzaka. Nie
chcesz być właścicielem winnego
zwierzaka, dlatego musisz działać
szybko i pamiętać, które zwierzaki
udowodniły już swoją niewinność.
Na koniec każdej rundy właściciel
winnego zwierzaka otrzymuje
żeton kupy. Zwycięzcą zostaje
gracz, który na koniec gry posiada
najmniej żetonów kupy.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Każdy z graczy otrzymuje zestaw
6 kart w wybranym przez siebie
kolorze. Pozostałe karty odłóżcie
do pudełka.
Połóżcie wszystkie żetony kupy
w jednym miejscu, będą potrzebne
na koniec każdej rundy do
zaznaczania właściciela winowajcy.
Teraz pora ustalić, kto zrobił
ten bałagan!
ROZGRYWKA
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz.
Kładzie na środek stołu kartę
wybranego przez siebie zwierzaka
i mówi na przykład:
To nie mój żółw zrobił ku
w salonie, ale myślę, że to kupa
czyjegoś chomika.
Pozostali gracze próbują
teraz jak najszybciej znaleźć
w swoich kartach kartę chomika.
Gracz, który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia niewinność
swojego chomika.
Następnie gracz, który wyłożył
kartę chomika, oskarża kolejnego
zwierzaka o zrobienie kupy, mówiąc
na przykład:
To nie mój chomik zrobił kupę
w salonie, ale sądzę, że to była
czyjrybka.
Pozostali gracze
próbują teraz jak
najszybciej znaleźć
w swoich kartach
kartę rybki. Gracz,
który wyłoży ją jako
pierwszy, udowadnia
niewinność swojej rybki i oskarża
kolejnego zwierzaka.
WAŻNE! Gracz, który obwinia
zwierzaka, nie może wykładać karty
w odpowiedzi na własne oskarżenie.
Gra toczy się aż do znalezienia
winowajcy (zob. Koniec rundy”).
Jeśli gracz wyłoży swoją ostatnią
kartę i uda mu się przerzucić winę
dalej, przez resztę rundy rozgrywka
jest kontynuowana bez niego
wszystkie jego zwierzaki okazały się
niewinne. Jaki dobry właściciel!
Uwaga! Możesz uniewinnić swojego
zwierzaka i od razu oskarżyć ten
sam rodzaj zwierzaka.
Przykład.
To nie mój kot zrobił kupę
w salonie, ale myślę, że to był kot
kogoś innego.
KONIEC RUNDY
Runda się kończy,
gdy jeden ze
zwierzaków okaże
się winny. Zwierzak
jest winny, jeśli jego
właściciel nie zdoła
przerzucić winy dalej. Dzieje się tak
w dwóch przypadkach:
Przypadek 1:
Jeśli gracz oskarża jakiegoś
zwierzaka, ale żaden z pozostałych
graczy nie ma w ręku karty tego
zwierzaka (wszyscy oczyścili
z winy ten rodzaj zwierzaka), nie
można obwinić nowego zwierzaka
i odpowiedzialność spada na
zwierzaka z ostatniej zagranej
karty! Wszyscy gracze pokazują
swoje karty jako dowód, a właściciel
winnego zwierzaka dostaje
żeton kupy.
Przypadek 2:
Jeśli w grze został tylko jeden
gracz z kartami w ręku (pozostali
gracze pozbyli się wszystkich kart),
winowajcą jest zwierzak tego
gracza, bo nie można oskarżyć
nikogo innego. Ten gracz otrzymuje
żeton kupy.
Następnie gracze zbierają
z powrotem swoje zestawy kart,
aby mieć znów 6 zwierzaków
na ręce. Można rozpocząć
kolejną rundę!
© 2018 Blue Orange. Kto to zrobił? (Who did
it?) i Blue Orange są znakami towarowymi
Blue Orange. Gra wydana i dystrybuowana
na licencji Blue Orange, 97 impasse Jean
Lamour, 54700 Pont-à-Mousson, Francja.
Wyprodukowano w Chinach. Zaprojektowano
we Francji. www.blueorangegames.eu
www.wydawnictworebel.pl
Przekład: Rafał Kalota
Redakcja polskich zasad: zespół Rebel
KONIEC GRY
Gra się kończy, gdy jeden z graczy
otrzyma trzeci żeton kupy.
Jaki zły właściciel!
Zwycięzcą zostaje gracz
z najmniejszą liczbą żetonów kupy.
W przypadku remisu gracze
współdzielą zwycięstwo!
ZMIANA TEMATYKI GRY
Bądźcie kreatywni!
Oto propozycje, które zapewnią
Wam mnóstwo śmiechu:
Kto puścił bąka w aucie?
Kto wywrócił śmietnik?
Kto zwędził pieczeń?
Macie jeszcze jakieś pomysły?
15
mi n
6 +
3 - 6
6+
3
-
6
15
'

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756