Poradniki Eksperta

Zamiast odwlekać w nieskończoność wyjście na siłownię, może warto zacząć ćwiczyć w domu? Ćwiczenia we własnych czterech kątach przyniosą wiele korzyści dla Twojego zdrowia. Wystarczy więc odrobina dobrych chęci i sport stanie się codzienną rutyną. Dzięki temu zadbasz o swoją sylwetkę, zgubisz zbędne kilogramy i zrelaksujesz się. Korzyści płynących z domowego treningu jest mnóstwo. Połączenie ćwiczeń z odpowiednią dietą, gwarantuje zadowalający efekt dla każdego, kto podejmie się tego wyzwania. Wbrew pozorom, nie jest to trudne. Zanim jednak podejmiesz decyzję o regularnych ćwiczeniach, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Pomoże Ci to w prawidłowym rozplanowaniu treningów i osiągnięciu zamierzonego celu. Zatem, jak zacząć ćwiczyć w domu? Jaki sprzęt będzie pomocny, a dodatkowo zmotywuje Cię do domowych treningów? Oto kilka porad.

Zalety ćwiczeń w domu


W nawale pracy i codziennych obowiązków, trudno znaleźć czas na wyjście na siłownię. Świetną alternatywą są zatem ćwiczenia w domu. Można je dostosować do własnego planu dnia. Wybór godziny, czasu trwania treningu, dostosowania ćwiczeń do własnej kondycji i samopoczucia, to tylko niektóre z atutów domowych treningów. Dodatkowo nie tracisz czasu na dojazdy na siłownię. Możesz ćwiczyć o każdej porze, która właśnie dla Ciebie jest najodpowiedniejsza. 


Wielu odwleka wyjście na fitness z powodu niskiej samooceny, wynikającej np. z nadwagi. Zamiast więc tkwić w starych nawykach, warto przystąpić do działania. W domu możesz samodzielnie dobrać ćwiczenia do swojej kondycji. Nie musisz przejmować się tym, że na początku przygody z domowymi treningami padasz z wycieńczenia. 


Z każdym dniem będziesz czuł się coraz lepiej, a aktywność np. we własnym salonie, może stać się świetną zabawą. Samodzielnie wykonywane ćwiczenia, wcale nie muszą być nudne. Ty sam dobierasz sobie miejsce, muzykę i stwarzasz atmosferę, która będzie poprawiała Twoje samopoczucie. 


Ćwicząc w domu, nikt nie narzuca Ci rodzaju ćwiczeń. Jeśli lubisz różne dyscypliny, możesz dowolnie łączyć różne rodzaje ćwiczeń. Dodatkowym plusem jest oczywiście oszczędność pieniędzy. Nawet, gdy zainwestujesz w odpowiedni sprzęt do ćwiczeń, to w perspektywie czasu i tak zaoszczędzisz pieniądze. Akcesoria będą Ci służyły przez długi czas. Poza tym, mogą z nich korzystać inni członkowie rodziny. Ćwicząc w domu, dbamy o nasze zdrowie. To chyba najważniejsza zaleta treningów. Dzięki nim, wzmocnisz swój organizm, poprawisz kondycję i zadbasz o odporność. Nie pozostaje zatem nic innego, jak rozpocząć przygodę z domowymi ćwiczeniami.


Atlasy do ćwiczeń w naszej ofercie:

Początki nie muszą być trudne

Jak zacząć ćwiczyć w domu? Zacznij od sporządzenia planu treningowego. Ułatwi Ci to osiągnięcie zamierzonego celu. Prawidłowo dobrane i regularne ćwiczenia, to stuprocentowy sukces, który naprawdę może Cię zaskoczyć. Odhaczenie zadań spisanych w palnie treningu, da Ci wiele satysfakcji. Możesz wybrać ćwiczenia, które właśnie Tobie będą odpowiadały. Mogą to być np. ćwiczenia cardio, siłowe, czy też joga. Na początek bardzo ważne jest, by nie przesadzić z ilością ćwiczeń. Należy stopniowo je wdrażać do codziennego planu dnia. 


Dzięki temu, unikniesz chociażby niechcianych kontuzji. Stopniowo dojdziesz do wprawy, która pozwoli Ci na wykonywanie coraz trudniejszych i dłużej trwających ćwiczeń. Rozpoczynając systematyczne ćwiczenia w domu, pamiętaj o zbilansowanej zdrowej diecie, bogatej w owoce i warzywa. Nie bez znaczenia jest wybór właściwego sprzętu, który nie tylko zmotywuje Cię do pracy nad Twoim ciałem, ale również ułatwi wykonywanie wielu ćwiczeń.

Rodzaje ćwiczeń i systematyczność

Jak ćwiczyć w domu, by osiągnąć zamierzony cel? Jeśli potrzebujesz odprężenia i relaksu po długim dniu pracy, możesz wybrać gimnastykę relaksującą, czy ćwiczenia rozciągające. Świetnie sprawdzi się również joga. Dzięki niej, zadbasz nie tylko o swoje ciało, ale również psychikę. Jeśli zależy Ci na wyrzeźbieniu i wymodelowaniu sylwetki, warto spróbować ćwiczeń siłowych. Możesz je wykonać z użyciem obciążników na kostki, gum oporowych, czy hantli. Przy okazji zrzucisz zbędne kilogramy. Innym rodzajem są ćwiczenia cardio, które skutecznie poprawiają kondycję organizmu i rewelacyjnie wpływają na pracę układu krążenia. 


Jeśli chcesz wykonywać ćwiczenia cardio i siłowe, dobrym rozwiązaniem będzie wykonywanie ich naprzemiennie. Bardzo ważne jest oczywiście systematyczne ćwiczenie. Jak zacząć ćwiczyć w domu, by się nie zniechęcić? Regularne treningi to podstawa. Na początku nie można jednak przesadzić z ich ilością. Warto więc w swoim planie treningów zaplanować dni odpoczynku, podczas których możesz wykonać krótkie, mało intensywne ćwiczenia. 


Zasadą jest, że ma to być dla Ciebie przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Wtedy poczujesz się lepiej zarówno psychicznie, jak i fizycznie. Na początek możesz zaplanować ćwiczenia co drugi dzień lub 4-5 razy w tygodniu. Ważne jest, aby dobrać ćwiczenia na różne partie ciała (np. nogi, ręce, czy brzuch) podczas jednego treningu

Hantle i sztangi w naszej ofercie:

Sprzęt przydatny do ćwiczeń domowych

Decydując się na rozpoczęcie ćwiczeń w domu, rozważ zakup paru akcesoriów, które mogą Ci się przydać. 


Niewątpliwie takim akcesorium jest mata do ćwiczeń. Zazwyczaj jest ona antypoślizgowa, występuje w różnej kolorystyce i różnych rozmiarach. Łatwo ją złożyć i schować po zakończeniu ćwiczeń. Jest niezwykle przydatna podczas jogi i wielu innych ćwiczeń. 


Do wykonywania treningu ud, nóg i rąk oraz pośladków, przydatne są gumy do ćwiczeń (np. w zestawie po 5 sztuk). Pomagają one prawidłowo wykonywać ćwiczenia i przygotować mięśnie do trudniejszych zadań. 


Rozpoczynając swoją przygodę z ćwiczeniami, warto zaopatrzyć się również w hantle i sztangi. Hantle występują w różnej kolorystyce i wadze. Ich ergonomiczny uchwyt ułatwia wykonywanie ćwiczeń. Każdy według swoich potrzeb, może dobrać wagę tych praktycznych akcesoriów do ćwiczeń. 


Swój codzienny trening możesz urozmaicić, korzystając z piłki gimnastycznej. Używając jej, możesz modyfikować ćwiczenia np. na mięśnie brzucha, ale również inne partie ciała. Ćwiczenia z piłką gimnastyczną przynoszą bardzo zadowalające efekty. 


Nie można również zapomnieć o popularnej skakance, która sprawdzi się zwłaszcza podczas ćwiczeń cardio.


Sprzęt dla bardziej zaawansowanych

Jeśli wpadniesz w rytm codziennych domowych treningów, możesz kupić bardziej zaawansowany sprzęt. Może to być np. ławeczka do ćwiczeń. Bardzo wygodne są modele regulowane w zestawie np. ze sztangami. 


Dla wymagających użytkowników, dobrym wyborem będzie atlas do ćwiczeń. To zazwyczaj wysokiej jakości przyrząd, przeznaczony do wykonywania ćwiczeń siłowych (na różne partie mięśni). Jest jednak dosyć duży, więc trzeba wygospodarować trochę miejsca. 


W swoim mieszkaniu możesz umieścić również bieżnię elektryczną, czy rowerek stacjonarny. Na tych sprzętach poprawisz swoją wydolność krążeniowo-oddechową i pozbędziesz się zbędnych kilogramów. 


Zatem, jak zacząć ćwiczyć w domu? Wystarczy odrobina dobrych chęci, dobrze zorganizowany czas, określony cel i akcesoria, które ułatwią Ci prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.


Bieżnie w naszej ofercie:

Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756