Koniec szybkich premier Call of Duty? Black Ops 7 staje się punktem zwrotnym dla Activision

Paweł Matyjewicz
Data dodania: 11-12-2025

Jesienią 2025 roku fani gier wideo ponownie skierowali wzrok na Call of Duty. Co by nie mówić, jest to marka, która od lat wyznaczała standardy strzelanek. Tym razem jednak ewidentnie coś poszło nie tak. Black Ops 7 nie pobił rekordów poprzednich odsłon, ale czy oznacza to kryzys serii? Niekoniecznie. Activision już przygląda się sprawie i oczekiwaniom graczy. Poznajcie szczegóły nadchodzących zmian.

Black Ops 7 w cieniu konkurencji?

Premiera Call of Duty: Black Ops 7 odbyła się 14 listopada 2025 roku. Gra od razu trafiła na wiele platform, w tym na komputery PC oraz na liczne konsole: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S i Xbox Series X. Co ciekawe pomimo licznych problemów wielu graczy chwaliło płynność rozgrywki – głównie w trybie multiplayer. My również doceniliśmy rozgrywkę wieloosobową, jeśli więc jesteście ciekawi naszej pełnej opinii zapraszamy do obszernej recenzji Call of Duty: Black Ops 7.


A teraz fakty. Dane pokazują, że w Europie wynik sprzedaży był niższy niż w przypadku Black Ops 6. Nie jest to aż tak wielkim zaskoczeniem w obliczu coraz bardziej rosnącej konkurencji, np. Battlefield 6 – którego recenzje również przeczytacie na stronie. Zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i Japonii liczba sprzedanych egzemplarzy była mniejsza, ale fani docenili nowe tryby i usprawnienia w mechanikach. Widać wyraźnie, że seria wciąż przyciąga graczy, a zdobyte doświadczenia pozwolą przygotować kolejne odsłony tak, by odpowiadały na realne oczekiwania społeczności.

Gra Call of Duty: Black Ops 7 w naszej ofercie:

Głos graczy i recenzje

Opinie graczy i recenzentów były mieszane, co wcale nie jest złym sygnałem. Gracze i recenzenci najbardziej byli zgodni co do kampanii fabularne, która okazała się najsłabszym ogniwem Black Ops 7. Chwalono natomiast rozgrywkę wieloosobową, która według większości fanów serii była zróżnicowana i ciekawa.


Nie da się ukryć, że Black Ops 7 prowokuje do dyskusji – i dobrze. Dzięki temu deweloperzy aktywnie reagują na feedback, wprowadzając aktualizacje sezonowe, darmowe weekendy i podwójne doświadczenie (double XP). Czy to jednak pomoże w odzyskaniu wizerunku? Wiele wskazuje na to, że Activision bardzo poważnie myśli o przyszłości serii i najlepsze dopiero przed nami.

Reakcja Activision – nowa strategia wydawnicza

Premiera Black Ops 7 pokazała, że czasem warto przystanąć i zastanowić się nad sposobem wydawania gier. Activision zdecydowało, że zamiast corocznych premier dwóch podserii, lepiej skupić się na jakości i wprowadzaniu świeżych rozwiązań w każdej odsłonie.


W praktyce oznacza to, że fani będą musieli poczekać nieco dłużej na kolejne odsłony swoich ulubionych strzelanek. Ale czas oczekiwania przełożyć ma się na lepszą jakość produkcji. Każda kolejna odsłona Call of Duty dostarczać ma w założeniu nowych emocji, przez co przestanie być po prostu kolejną częścią serii z poprawioną warstwą wizualną.

Co dalej z Call of Duty?

Seria Call of Duty nadal ma ogromną siłę przyciągania. Premiera Black Ops 7 pokazuje, że fani oczekują nowych doświadczeń, a to nie do końca zostało spełnione. Ale mimo wszystko, marka wciąż przyciąga miliony osób na całym świecie.


Nowa strategia firmy może spowodować, że przyszłe odsłony serii będą grami, na które zasługują wieloletni fani marki. Pytanie, które pozostaje brzmi: czy twórcy wykorzystają szansę i zdołają nas jeszcze czymś zaskoczyć? W nadchodzących latach poznamy odpowiedzi, ale do tego czasu musimy uzbroić się nie tylko w cyfrowe karabiny w grze, ale przede wszystkim w duże zasoby cierpliwości.

Gry strzelanki w naszej ofercie:

Wróć

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756