W rowerach możemy spotkać się z dwoma rodzajami mostków: posiadającym wbudowaną regulację, spotykanym w rowerach miejskich i trekkingowych oraz mostkiem nieposiadającym regulacji. Mostek z regulacją zbudowany jest z dwóch elementów. Regulacja polega na poluzowaniu śruby lub odblokowaniu dźwigienki, ustawieniu odpowiedniej wysokości i ponownym zablokowaniu śrubą lub dźwigienką. W przypadku mostków bez regulacji, wysokość kierownicy reguluje się dokładając odpowiednią liczbę podkładek pod mostek.
Oczywiście regulacja ta jest ograniczona długością rury widelca. W przypadku mostków posiadających kąt pochylenia większy niż 0 stopni, jedyną zmianą, jaką możemy wprowadzić, jest jego obrócenie, a tym samym zmiana pochylenia z kąta dodatniego na ujemny.
Jeżeli będziemy chcieli zmienić długość lub kąt nachylenia, niestety w tym przypadku wiąże się to z kupnem nowego mostka o parametrach przez nas oczekiwanych. Mostki bez regulacji, o stałych parametrach, stosowane są w rowerach sportowych. Im dłuższy mostek i mniejszy kat jego wzniosu, tym bardziej opływowa sylwetka. Większy kąt, a mniejsza długość, to pozycja bardziej komfortowa.
Rowery w naszej ofercie: