Ranking rowerów miejskich [TOP10] Jaki rower miejski kupić?

Ranking rowerów miejskich [TOP10] Jaki rower miejski kupić?

Poradniki Eksperta

Ranking rowerów miejskich [TOP10] Jaki rower miejski kupić?

Rower miejski staje się coraz popularniejszym środkiem transportu – zarówno wśród młodszych, jak i starszych osób. Taki model charakteryzuje się przede wszystkim wygodą jazdy, a także dużymi możliwościami przewożenia różnorakich ładunków. Kto powinien wybrać rower miejski, a kto raczej nie będzie z niego zadowolony?



Rower miejski - dla kogo?

 

Rower miejski – damski lub męski – to dobry wybór przede wszystkim dla tych osób, które będą wykorzystywać go do jazdy na dobrze utwardzonym podłożu– po ulicach i drogach rowerowych. Ze względu na stosunkowo niską wagę i wiele praktycznych udogodnień (takich jak koszyk, stopka czy bagażnik), polecane rowery miejskie dobrze sprawdzają się zarówno w przypadku nastolatków czy ich rodziców, jak i aktywnych seniorów. W zależności od zakupionej wersji, rower miejski może służyć do codziennego poruszania się po drogach lub do weekendowych przejażdżek. Na co zwrócić uwagę przy jego zakupie? Czy zawsze potrzebna jest największa liczba przerzutek? Jak dobrać hamulce w rowerze i jego rozmiar, by jazda na nim nie była przykrą koniecznością, ale sprawiała prawdziwą przyjemność?


Waga roweru miejskiego, błotniki, hamulce, akcesoria rowerowe, osłona łańcucha... wszystkie te elementy przy zakupie roweru są niezwykle ważne – decydują bowiem o wygodzie późniejszego użytkowania pojazdu oraz o zminimalizowaniu częstotliwości występowania usterek. Należy pamiętać również o tym, że niektóre z elementów wyposażenia u jednych użytkowników sprawdzą się podczas codziennej jazdy, a innym będą przeszkadzać. Warto więc przed wybraniem się do sklepu rowerowego bądź przed zamówieniem bicykla przez Internet zastanowić się, jakie „dodatki” rowerowe były zbędne i tylko denerwowały, a które okazały się przydatne w poprzednich rowerach, na których się jeździło. Jeśli kupujący nie posiadał wcześniej roweru, powinien jak najwięcej informacji zdobyć w Sieci – na wyspecjalizowanych forach i blogach, gdzie pasjonaci dokładnie opisują każdą funkcję roweru w odniesieniu do konkretnych oczekiwań konsumentów. Jakie elementy są więc najważniejsze i na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru miejskiego?


Na co zwrócić uwagę przed zakupem roweru miejskiego


Rozmiar i waga roweru miejskiego oraz kształt ramy. W przypadku rowerów miejskich producenci – niezależnie od tego, czy dany model dedykowany jest mężczyźnie czy kobiecie – obniżają górną rurę tworzącą ramę bądź w ogóle z niej rezygnują. To konstrukcja popularnie określana jako „damka”, choć nie oznacza to, że mężczyźni nie mogą wykorzystywać jej walorów. Rower miejski – damski, jak i męski – który ma taką budowę, ma również środek ciężkości położony w taki sposób, by łatwo było go prowadzić lub nosić (przykładowo – pokonywać z nim schody). Z tym wiąże się również waga roweru miejskiego, która powinna oscylować w okolicach kilkunastu kilogramów (15 do 17). Zależy ona przede wszystkim od tego, z jakiego materiału zbudowana jest rama – stalowe co prawda powodują, że waga roweru miejskiego jest większa, jednak z drugiej strony gwarantują one większą wytrzymałość niż aluminium (stosowane do budowy ram lekkich „kolarek”). Rozmiar roweru również jest bardzo ważny – dzięki odpowiednio dobranej wielkości ramy zarówno jazda, jak i postoje będą komfortowe dla użytkownika. Standardowy rozmiar roweru miejskiego to 17, 18 bądź 19 cali, co odpowiada osobie o wzroście pomiędzy 165 a 185 centymetrów.


Hamulce w rowerze oraz przerzutki. To właśnie od tych elementów najbardziej zależy zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy drogami rowerowymi oraz ulicami. W rowerach miejskich zazwyczaj montowane są proste hamulce typu v-break – nie bez powodu. Ich eksploatacja jest tania, regulacją można zająć się w domowym zaciszu, a dodatkowo jedynie nieznacznie wpływają one na zwiększenie wagi roweru. Ich działanie polega na zaciskaniu się wykonanych z tworzywa klocków na rancie koła, a hamowanie z ich użyciem jest niezwykle skuteczne. Kiedy tylko użytkownik zauważy zminimalizowanie siły hamowania, wystarczy, że uda się do najbliższego serwisu bądź sam wymieni hamulce w rowerze (może się okazać, że wymianie ulegną wyłącznie klocki bądź potrzebna jest tylko regulacja przewodów hamulca). Przerzutki w rowerze pozwalają z kolei na płynną jazdę oraz bezproblemowe pokonywanie wzniesień czy regulowanie intensywności przejazdu. Niektórzy producenci rowerów miejskich w ogóle nie instalują przerzutek – wynika to z faktu, że rekreacyjna jazda po mieście (po płaskim podłożu) nie wymaga zmiany przełożenia. Jeśli jednak użytkownik planuje pokonywać bicyklem dłuższe trasy, powinien zdecydować się na przerzutki w rowerze o co najmniej 3 biegach. Warto zwrócić uwagę na firmę, której przerzutki w rowerze są zainstalowane – popularny i polecany producent to oczywiście Shimano.

 

Błotniki rowerowe i osłona łańcucha. Te elementy są szczególnie ważne dla osób, które planują użytkować rower codziennie, niezależnie od pogody. Odpowiednio wyprofilowane, lekkie błotniki rowerowe nie zwiększają znacząco wagi całego bicykla, a jednocześnie chronią rowerzystę przed zachlapaniem ubrania z tyłu i z przodu – zwłaszcza podczas deszczowych czy śnieżnych dni. Osłona łańcucha jest z kolei jednym z akcesoriów rowerowych, na który wiele osób nie zwraca uwagi – zupełnie niesłusznie! Łańcuch bowiem zużywa się nie tylko w efekcie częstej jazdy, ale również poprzez tarcie różnych, niepożądanych elementów, które dostają się do niego w trakcie normalnego użytkowania. Mowa tu o ziarenkach piasku, nadmiernej ilości wody, drobnych kamyczkach czy liściach – wszystkie te zabrudzenia zwiększają tarcie i przyczyniają się do szybszego zużywania się tego kluczowego elementu. Osłona łańcucha zapewnia więc jego ochronę przed czynnikami zewnętrznymi, co prowadzi do wydłużenia czasu jego użytkowania, a ponadto zabezpiecza nogawki czy rąbki sukienek przed wkręceniem się w łańcuch podczas jazdy.

 

Akcesoria rowerowe do przewożenia rzeczy. Rower miejski to model, który został stworzony z myślą o przemieszczaniu się po ulicach z załadunkiem. Jaki rower miejski kupić, by spełniał również tę funkcję? W zależności od preferowanego sposobu przewożenia rzeczy, warto zwrócić uwagę na to, czy bicykl ma zamontowany tylny bagażnik (a jeśli nie ma, to czy można zamontować go samodzielnie) i czy jego kierownica przystosowana jest do montażu koszyka. Obecnie niemal wszyscy producenci uwzględniają opcję montażu bagażnika lub koszyka z tyłu roweru bądź na kierownicy, jednak i tak warto dokładnie sprawdzić, czy taka możliwość istnieje. Innymi opcjami do przewożenia rzeczy na rowerze miejskim są sakwy lub bagażnik z przodu – w tym przypadku również należy dokładnie zapoznać się z rozmieszczeniem hamulców oraz przerzutek, aby później nie mieć problemu z montażem konkretnego rozwiązania do przewożenia. Jeśli chodzi o akcesoria rowerowe, warto pamiętać także o sprawdzeniu, czy w danym egzemplarzu producent umieścił stopkę – przydaje się ona zwłaszcza w mieście oraz na wycieczkach rowerowych, podczas których zdarzają się częste postoje.


dobry rower miejski



Jaki rower miejski kupić?


Rower miejski to idealny, ekologiczny i jednocześnie dobry dla zdrowia sposób dojazdu do pracy, chociaż nie tylko. To perfekcyjne rozwiązanie dla osób mających dosyć poruszania się komunikacją miejską, którzy chcą korzystać z otaczającej przyrody oraz cieszyć się dniem. Rowery miejskie, to oprócz klasycznych rowerów, również „holenderki” z charakterystycznie wygiętą do tyłu kierownicą oraz rower typu „cruiser” przypominający wyglądem motocykl. Rowery te kiedyś budowane były głównie ze stali, obecnie coraz częściej z aluminium. Toczą się na dużych, 28-calowych kołach, rzadziej na 26-calowych. To pojazdy idealne na zakupy (mają z tyłu bagażnik), późne powroty do domu (posiadają oświetlenie), jak również wyjazdy w nieprzewidywalną pogodę (błotniki). Rowery miejskie również przechodzą zmiany. Obecnie rzadko spotyka się model bez przerzutki. Teraz nie tylko mają one co najmniej 3 biegi, mogą mieć ich nawet 27. Rowery miejskie skonstruowane są tak, aby zapewniały wygodną, wyprostowaną sylwetkę, co przekłada się też na dobrą widoczność w ruchu miejskim. Gwarantuje to zarówno konstrukcja ramy, jak i wysoka, skierowana do tyłu kierownica. Rowery miejskie dla zwiększenia komfortu dodatkowo mogą być wyposażone w amortyzator oraz amortyzowaną sztycę podsiodłową. Poniższy ranking rowerów miejskich podpowie Ci, jaki jednoślad wybrać.


Rower miejski INDIANA Moena A7B


Pierwszą pozycją otwierającą ranking rowerów miejskich jest Indiana Moena A7B. To elegancki, czarny pojazd na ramie aluminiowej, w budowie przypominający rower typu „holenderka”, wyposażony w tylną 7-biegową przerzutkę w tylnej piaście marki Shimano. Pozwoli to na sprawne poruszanie się po mieście. Rower bardzo komfortowy, na co mają wpływ wygodne, szerokie siodło na sprężynach oraz możliwość ustawiania odpowiedniej pozycji dzięki regulowanej kierownicy.


Rower miejski INDIANA Moena A7B Czarny


INDIANA Moena A7BDane techniczne


 Rozmiar ramy: M/L

Aluminiowa rama

Rozmiar koła: 28 cali

Przerzutka tył: Shimano Nexus



Udogodnienia


Niska waga ramy

Amortyzowana sztyca siodła

Aluminiowe koła

7 biegów



Rower miejski INDIANA Moena S7B


Kolejną propozycją jest model Indiana Moena S7B zbudowany na stalowej ramie. Rower typu „holenderka”, czyli komfortowy, idealny do miasta, posiada pełne wyposażenie niezbędne do przemieszczania się, niezależnie od pory dnia i roku: błotniki, bagażnik, oświetlenie i osłonę łańcucha. Przerzutka Shimano Tourney to 7 biegów, które ułatwią podróż. Charakteryzuje go ciekawy design – miętowa rama oraz białe siodło, chwyty kierownicy a także opony.


Rower miejski INDIANA Moena S7B Miętowy


INDIANA Moena S7B Dane techniczne


Rozmiar ramy: M/L

Stalowa rama

Rozmiar koła: 28 cali

Przerzutka tył: Shimano Tourney



Udogodnienia


Aluminiowe koła

Obrotowa manetka zmiany biegów

7 biegów

Oświetlenie



Rower miejski INDIANA Moena S7B


Kolejny dobry rower do miasta to Indiana Moena S7B – elegancka, czarna damka na stalowej ramie. Wyposażona w tylną, 7-biegową przerzutkę Shimano poradzi sobie w miejskiej dżungli. Duże, 28-calowe koła sprostają bez żadnych problemów niejednym nierównościom terenu. Rower wyposażony jest w niezbędne do codziennych podróży akcesoria takie jak: bagażnik, błotniki, osłonę łańcucha oraz oświetlenie.


Rower miejski INDIANA Moena S7B Czarny


INDIANA Moena S7B Dane techniczne


 Rozmiar ramy: M/L

Stalowa rama

Rozmiar koła: 28 cali

Przerzutka tył: Shimano Tourney



Udogodnienia


Aluminiowe koła

Obrotowa manetka zmiany biegów

7 biegów

Oświetlenie



Rower miejski INDIANA Moena A3B


Ranking rowerów miejskich nie może obejść się bez modelu Indiana Moena A3B. To konstrukcja na lekkiej, aluminiowej ramie w ciekawej kolorystyce – cappuccino, która powinna przypaść do gustu kobietom. Rower posiada przerzutkę Shimano Nexus, której 3 biegi zmieniane są obrotową manetką. Jak to w rowerze miejskim, do dyspozycji mamy funkcjonalny, mocny bagażnik, osłonę łańcucha, błotniki oraz oświetlenie.


Rower miejski INDIANA Moena A3B Capuccino


INDIANA Moena A3B Dane techniczne


Rozmiar ramy: M/L

Aluminiowa rama

Rozmiar koła: 28 cali

Przerzutka tył: Shimano Nexus



Udogodnienia


Niska waga ramy

Aluminiowe koła 28

Obrotowa manetka zmiany biegów

3 biegi



Rower miejski INDIANA Moody 26 6B


Kolejna propozycja pojazdu miejskiego to rower typu „cruiser” Indiana Moody 26 6B. To jednoślad o charakterystycznej, stalowej ramie, przypominającej wyglądem motor. Posiada 26-calowe, mocne, aluminiowe koła na grubych oponach. Elementy wykończenia roweru – wysoka kierownica skierowana do tyłu, szerokie siodło oraz oświetlenie, również nawiązują wyglądem do tych używanych w motorze. To pojazd nie tylko do poruszania się wokół domu, ale również na weekendowe, dalsze trasy. Zarówno w mieście, jak i poza nim, sprawdzi się 6-biegowa przerzutka Shimano Tourney, obsługiwana obrotową manetką.


Rower miejski INDIANA Moody 26 6B Cappucino


INDIANA Moody 26 6B Dane techniczne


Rozmiar ramy: M/L

Stalowa rama

Rozmiar koła: 26 cali

Przerzutka tył: Shimano Tourney



Udogodnienia


 Aluminiowe koła

Obrotowa manetka zmiany biegów

6 biegów

Oświetlenie



Rower miejski INDIANA Moena OS3B


Kolejny rower miejski przeznaczony jest dla odważnych pań, lubiących rzucać się w oczy. To Indiana Moena OS3B w oryginalnej stylistyce z białą ramą i czerwonymi oponami. Jednoślad na salowej ramie i dużych, 28-calowych kołach. Idealny do szybkiego przemieszczania się po mieście. Posiada 3-biegową przerzutkę tylną Shimano Nexus. Jak typowy rower miejski wyposażony jest w błotniki, osłonę łańcucha oraz solidny bagażnik.


Rower miejski INDIANA Moena OS3B Biało-czerwony


INDIANA Moena OS3B Dane techniczne


Rozmiar ramy: M/L

Stalowa rama

Rozmiar koła: 28 cali

Przerzutka tył: Shimano Nexus



Udogodnienia


Aluminiowe koła

Obrotowa manetka zmiany biegów

3 biegi

Oświetlenie



Rower miejski INDIANA Moena OS3B


Kolejny rower Indiana Moena OS3B to również propozycja dla odważnych kobiet, z uwagi na swoją kolorystykę. Jednoślad w kolorze miętowym oraz zielone opony na białych obręczach kół wpływają na niepowtarzalny charakter roweru. Jest to klasyczna konstrukcja na stalowej ramie. Zapewnia wygodną pozycję dzięki siodłu ze sprężynami i kierownicy typu jaskółka, która umożliwia utrzymywanie wyprostowanej sylwetki podczas jazdy. Napęd to 3-biegowa przerzutka Shimano Nexus. Jak prawdziwy rower miejski, wyposażony jest w komplet niezbędnych akcesoriów takich jak: błotniki, bagażnik czy oświetlenie.


Rower miejski INDIANA Moena OS3B Miętowo-zielony


INDIANA Moena OS3B Dane techniczne


Rozmiar ramy: M/L

Stalowa rama

Rozmiar koła: 28 cali

Przerzutka tył: Shimano Nexus



Udogodnienia


Aluminiowe koła

Obrotowa manetka zmiany biegów

3 biegi

Oświetlenie



Rower trekkingowy INDIANA X-Road 1.0 D18


Kolejny dobry rower miejski Indiana X-Road 1.0 D18 to klasyczna konstrukcja. Jednoślad na konwencjonalnej, stalowej ramie ze znacznie obniżoną górną rurą. To rozwiązanie skierowane do kobiet, które ma na celu ułatwienie wsiadania w sukience lub spódnicy. Rower posiada 6-biegową przerzutkę Saiguan obsługiwaną za pomocą obrotowej manetki. Jest również wyposażony bagażnik, błotniki i oświetlenie.


Rower trekkingowy INDIANA X-Road 1.0 D18 Czarno-błękitny


INDIANA X-Road 1.0 D18 Dane techniczne


Rozmiar ramy: M/L

Stalowa rama

Rozmiar koła: 28 cali

Przerzutka tył: Saiguan



Udogodnienia


Aluminiowe koła 28 cali

Obrotowa manetka zmiany biegów

6 biegów

Oświetlenie


Powrót

Zapisz się na niskie ceny!

Zostaw nam swój e-mail, aby otrzymywać informacje o nowościach oraz gazetkę promocyjną

Sprzedaż dla firm i instytucji

Ubezpieczenia "Gwarancja PLUS"

Zakupy na raty przez internet

Karty podarunkowe Media Expert