Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje ALEXANDER
›
Instrukcja Gra edukacyjna ALEXANDER Quiz Prawda czy fałsz
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(7)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra edukacyjna ALEXANDER Quiz Prawda czy fałsz
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
zawartość pudełka:
1) plansza
2) 206 kar
t stwierdzeń
3) 12 kar
t praw
da/fałsz
4) 2 kar
ty
„kategoria
”
5) 6 pionków
6) kostka
7) klepsydra
8) instrukcja
Po
rozpak
ow
aniu
należ
y
sprawdzić
zawartość
z
listą
zawartości
pudełka
umieszczoną
powyżej
lub
na
tylnej
stronie
pudełka. W r
azie niezgodności prosimy o k
ontakt.
e-mail: alexander@alex
ander
.c
om.pl
INSTRUK
CJA
gra edukacyjna dla 2÷6 osób od 12 lat
2
Zasady bezpiecznego użytkowania:
Ostrzeżenia:
Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
Zestaw
zawiera
małe elemen
ty -
niebezpieczeństwo
zak
rztu-
szenia.
Pr
osimy
zachować
opakowanie
ze
względu
na
podane
informacje
.
Klepsydrę należy uż
ywać ze szczególną ostr
ożnością.
Opakow
anie nie jest częścią zaba
wki.
Stan zabawki należy regularnie kon
trolow
ać.
W
prowadzenie
Dobrą
zabawę
,
wiele
emocji
i
mnóstwo
ciekawych
informacji
-
wsz
ystko to
znajdą
ucz
estnicy
gry
„Pr
awda
cz
y F
ałsz
”
.
Zw
y
cięstwo
w
tej
gr
ze
zależ
y
głównie
od
tego,
cz
y
gracz
pr
awidłowo
określi
przecz
ytaną
wcześniej
z
kar
t
y
informację
jako
prawdziw
ą
lub
fałsz
ywą.
Cz
ytane
podczas
gry
st
wierdzenia
dot
yczą
cz
terech
dziedzin:
historii,
techniki,
prz
yrody
i
geografii. Szansę
na
wygraną
w
rozgrywce
wykorz
ysta
jeden
z
graczy,
ale
k
ażdy
z jej uczestnikó
w pozna wiele interesujących wiadomości.
3
Cel gry
Ce
le
m
gr
y
j
es
t
ja
k
na
j
s
z
yb
s
ze
d
ot
a
rc
ie
o
d
po
l
a
„s
t
ar
t
”
,
rozpoczynającego grę, do pola kończącego tor gry.
Przygoto
wanie do gry
Najlepiej gdy w grze uczestniczy 4÷6 gracz
y
.
1.
Rozłoż
yć planszę na stole
.
2.
Spośród
kar
t
należ
y
wyjąć
dwie
k
ar
ty
opisujące
k
ategorie
stwierdzeń
(geografia,
historia,
technik
a,
pr
z
yroda)
i
położ
yć
je
na
stole
w
widocznym
dla
wsz
ystk
ich
miejscu.
K
olor
y
na
tych
k
ar
tach
odpowiadają
k
ategoriom
stwierdzeń
na
k
ar
tach
„
T
wierdzeń
i odpowiedzi”
(r
ys. 1) i na plansz
y
.
3.
Z
12-stu
k
ar
t „P
rawda
”
i
„F
ałsz
”
(r
ys.
2)
należ
y
roz
dać
k
ażdemu
z
uczestników
gr
y
po
1
karcie
„F
ałsz
”
i
1
k
arcie
„P
rawda
”
,
prz
y
cz
ym
k
a
r
t
y
te
mu
sz
ą
m
i
eć
ide
n
t
yc
zn
y
rew
er
s.
N
ie
w
y
k
o
r
z
y
st
a
ne
k
ar
t
y
„Pra
wda
”
i
„F
ałsz
”
należ
y
odłoż
yć
(nie
będą
brały
udziału
w
grze).
4.
Wsz
ystk
ie
kar
ty „
Twier
dzeń
”
należy
uło
ż
yć
kolorową
stroną
do
gór
y
i
po
potasowaniu
położ
yć
je
na
stole
(k
ar
ty
można
ułożyć
w dwóch stosach).
5.
Każdy
z
gracz
y
wybiera
jeden
pionek
.
P
ionk
i
ustawia
się
po
za
torem g
r
y
, prz
y polu z napisem
„star
t
”
.
6.
Obok plansz
y należ
y położ
yć klepsydrę i kostk
ę do gry.
Najbardziej aktywnym miejscem występowania
gejzerów jest P
ark Y
ellowstone w USA.
Zwierzchnikiem kościoła w Anglii jest kr
ól.
Skorpion jest pajęczakiem.
W Syrii i Egipcie szkło wytwarzano ok. 1000 lat temu.
1
2
3
4
67
rys. 1
rys. 2
kar
ta
„
T
wierdzeń i odpowiedzi”
kar
ty
„Prawda
”
i
„F
ałsz
”
4
Rozpoczęcie gry
1.
Uc
z
e
s
t
n
i
c
y
gr
y
us
t
a
w
i
a
ją
sw
o
j
e
p
i
o
n
k
i
na
pl
a
n
s
z
y,
o
b
o
k
po
l
a
z napisem
„start
”
(r
ys. 3).
2.
Gracze
po
kolei
cz
ytają
po
jednym
t
wierdzeniu
z
kar
t
„
T
wierdzeń
”
.
Rozpocz
yna
najmłodsz
y
gracz.
K
olejna
osoba
wyznaczana
jest
zgodnie z kierunk
iem ruchu wsk
azówek z
egara.
3.
G
d
y
p
r
z
yc
h
o
d
zi
Two
j
a
k
o
le
j
,
w
e
ź
p
i
e
r
w
s
z
ą
k
a
r
t
ę
z
e
s
t
o
s
u
k
a
r
t
„
Twi
e
r
d
ze
ń”
.
K
a
te
g
o
r
i
a
t
w
i
e
rd
ze
n
i
a
c
z
y
t
a
n
a
p
r
z
e
z
g
r
a
c
z
a
uzależniona
jest
od
koloru
pola,
na
którym
stoi
pionek
g
racza.
T
wierdzenia na polu niebiesk
im dotyczą geografii, na polu żółtym
-
hi
s
t
o
r
i
i
,
na
p
o
l
u
fi
o
l
e
t
ow
y
m
-
t
e
c
h
n
i
k
i
i
n
a
po
l
u
z
i
el
o
n
y
m
-
pr
z
yro
dy.
Cz
ytasz
głośno
t
wierdzenie
uważając
prz
y
t
ym,
by
inni
gracze
nie
mogli przecz
ytać odpowiedzi po drugiej stronie kar
t
y
.
W
prz
ypadk
u
gdy
T
wój
pionek
stoi
przed
polem
„star
t
”
,
moż
esz
cz
ytać
dowolną
k
ategorię
twierdzeń.
Jeżeli T
wój
pionek
stoi
już
na
jakimś
polu
plansz
y
,
wów
czas
k
olor
tła
cz
ytanego
twierdzenia
musi odpowiadać kolorowi pola, na którym stoi pionek
.
4.
P
o
przecz
ytaniu
t
wierdzenia
cz
ytając
y
odwraca
k
lepsydrę
(odmierza
ona
czas
na
udzielenie
odpowiedzi)
i
wsz
yscy
g
racze
muszą
podjąć
dec
yzję,
cz
y
pr
zecz
ytane
t
wierdzenie
jest
prawdziwe
cz
y
fałsz
ywe.
Gracze
udzielają
odpowiedzi
poprzez
wyłożenie
odpowiedniej
k
ar
ty
„Prawda
”
lub
„F
ałsz
”
,
k
ładąc
w
ybraną
k
a
r
t
ę
pr
z
y
p
l
a
n
s
z
y
re
w
e
r
s
e
m
do
gó
r
y
(b
y
od
p
o
w
i
e
d
ź
by
ł
a
niewidoczna).
W
pr
z
ypadk
u
gracz
y
,
któr
z
y
nie
wyłoż
yli
k
ar
ty
zanim
upłynął
czas
(mierzony przez k
lepsydrę), automatycznie
uznaje się,
że udzielona
odpowiedź była nieprawidłowa.
5.
Gracze jednocześnie
odwracają
swoje
k
ar
ty, tak
aby
były
widoczne
odpowiedzi.
Gracz
odcz
ytując
y
t
wierdzenie
głośno
cz
yta
odpowiedź z drugiej str
ony kar
t
y
.
5
6.
Udzieliłeś prawidłowej odpo
wiedzi:
Jeż
eli zaczynas
z grę
i T
wój pion
ek znaj
duj
e
się
po
za tor
em
gry
(rys. 3),
to
postaw
go
na
pole
„star
t
”
.
Jeżeli T
wój
pionek
stoi
już
na
któr
ymś
polu plansz
y, przesuń go o jedno pole do
przodu, lub o jedno pole
do śr
odka plan
szy
,
lub
o jedn
o pol
e na to
r
zew
nętrzn
y plan
szy (r
ys
. 3).
UWAGA
-
n
i
e
w
ol
n
o
p
r
z
es
u
w
a
ć
pi
o
n
k
ów
po
p
r
z
e
k
ą
tn
e
j
.
K
i
l
k
a
pionków może stać na jednym polu
.
7.
Dodatkowe punkty
:
P
o ustaleniu,
któr
y
z
gracz
y
udzielił
dobrej, a
któr
y
złej
odpowiedzi,
te
n
k
t
o
c
z
yt
a
ł
t
w
i
e
rd
z
e
n
i
e
r
z
u
c
a
k
o
s
t
k
ą
-
da
j
e
to
s
z
a
n
s
ę
n
a
zdobycie
dodatkowych
punktów
.
Z
tej
szansy
mogą
jednak
korz
ystać
tylko
ci,
ktor
z
y
udzielili
prawidłowej
odpowiedzi.
J
eżeli
na
wyr
zuconej
kostce
jest
prawidłowa
odpowiedź
-
„P”
dla
prawda
i
„F”
dla
fałsz,
wówczas
wsz
ysc
y
gracze,
którz
y
udzielili
prawidłowej
odpowiedzi
otrz
ymują
dodatkowe
punkty
i
mogą
przesunąć
swój
pionek o tyle pól, ile punktów jest na kostce.
Pole
zakończenia
gry
Pionki przed
wejściem
na tor gry
rys. 3
Pomiń
NOWOŚCI
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Fotele i biurka Mad Dog
Back To University
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking zestawów noży kuchennych [TOP10]
Ranking mikrofonów do śpiewania [TOP10]
Rodzaje herbat i ich właściwości
Ranking wideorejestratorów do 200 zł [TOP10]
Czy oczyszczacz powietrza usuwa kurz?
Ile kosztuje naładowanie telefonu?
Jaki sprzęt do kuchni kupić?
Jaka lodówka do zabudowy do Twojej kuchni?
Ranking tabletów [TOP15]
Mint Mobile wprowadza MINTernet. Czy to będzie godna alternatywa?
Jaki głośnik na rower wybrać?
Ranking rozdrabniaczy do gałęzi frezowych [TOP10]
Ranking laktatorów [TOP10]
Jaki wioślarz do domu wybrać?
Ranking gier planszowych dla 9-latka [TOP10]
Sprawdź więcej poradników