Znaleziono w kategoriach:
Rower elektryczny ARGENTO E-Bike Omega Plus D17 28 cali damski Biało-czarno-szary

Instrukcja obsługi Rower elektryczny ARGENTO E-Bike Omega Plus D17 28 cali damski Biało-czarno-szary

Wróć
Niniejsza instrukcja dotyczy następujących rowerów ze wspomaganiem elektrycznym (EPAC)
Alpha
Omega
Spis treści
1. Wstęp
2. Ostrzeżenia dotyczące użytkowania i bezpieczeństwa
3. Przegląd rowerów
4. Arkusz danych technicznych
5. Montaż
6. Wyświetlacz
7. Akumulator
8. Pierwsze użycie
9. Przechowywanie, konserwacja i czyszczenie
10. Odpowiedzialność i ogólne warunki gwarancji
11. Informacje na temat utylizacji odpadów
12. Deklaracje zgodności
Instrukcja obsługi
Instrukcja przetłumaczona z oryginalnej wersji włoskiej
Dziękujemy za wybór tego produktu.
Aby uzyskać informacje, pomoc techniczną, wsparcie lub zapoznać się z ogólnymi warunkami gwarancji, należy skontaktować się ze
sprzedawcą lub odwiedzić stronę www.arqentobike.it.
1. Wstęp
Przegląd
Niniejsza instrukcja stanowi integralną i podstawową część roweru ze wspomaganiem elektrycznym (EPAC).
Przed pierwszym użyciem roweru należy koniecznie przeczytać, zrozumieć i ściśle przestrzegać poniższych zaleceń.
M.T. Distribution nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody i w żaden sposób nie odpowiada za szkody wyrządzone mie
niu lub
osobom, gdy:
- urządzenie jest używane nieprawidłowo lub w sposób niezgodny z instrukcjami zawartymi w podręczniku użytkownika;
- po zakupie urządzenie zostanie zmodyfikowane lub naruszone we wszystkich lub niektórych jego elementach.
Ze względu na rozwój technologiczny producent zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w produkcie bez uprzedzenia i bez
automatycznej aktualizacji niniejszej instrukcji. Aby uzyskać więcej informacji i zapoznać się z uaktualnionymi wersjami inst
rukcji, należy
odwiedzić stronę www.arqentobike.it
Pomoc techniczna
W przypadku jakichkolwiek problemów lub próśb o wyjaśnienie, pr
osimy o kontakt z działem obsługi posprzedażowej autoryzowanego
sprzedawcy, który dysponuje fachową i specjalistyczną wiedzą oraz dostępem do specjalistycznych narzędzi i oryginalnych częśc
i
zamiennych.
Uwagi prawne dotyczące użytkowania
Sprawdź i przestrz
egaj kodeksu drogowego i lokalnych przepisów drogowych obowiązujących rowerzystów, dotyczących wszelkich
ograniczeń dla rowerzystów, którzy mogą korzystać z produktu, oraz dotyczących użytkowania tego typu produktu.
Symbole identyfikujące i ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa
W celu identyfikacji informacji dotyczących bezpieczeństwa w instrukcji obsługi zastosowano następujące ostrzeżenia, które ma
na celu
zwrócenie uwagi czytelnika/użytkownika, aby zapewnić prawidłowe i bezpieczne użytkowanie roweru ze wspomaganiem elektrycznym.
Uwaga
Podkreśla zasady, których należy przestrzegać, aby uniknąć uszkodzenia urządzenia EPAC i/lub zapobiec potencjalnie niebezpiec
znym
sytuacjom..
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Ryzyko resztkowe
Podkreśla występowanie zagrożeń
generujących ryzyko resztkowe, na które użytkownik musi zwrócić uwagę, aby uniknąć obrażeń ciała lub
szkód materialnych.
2. Ostrzeżenia dotyczące użytkowania i bezpieczeństwa
Ogólne zasady bezpieczeństwa
Nawet jeżeli użytkownik jest już zaznajomiony z użytkow
aniem roweru ze wspomaganiem elektrycznym, należy przestrzegać poniższych
instrukcji oraz ogólnych wytycznych dotyczących obsługi pojazdów silnikowych.
Ważne jest, aby poświęcić czas na zapoznanie się z podstawami ytkowania roweru, aby uniknąć poważnych
obrażeń, które mogą wystąpić
podczas pierwszego użytkowania. Należy skontaktować się ze sprzedawcą w celu uzyskania porady dotyczącej prawidłowego użytkow
ania
roweru lub wskazówek dotyczących kontaktu z odpowiednią organizacją szkoleniową.
Firma nie ponosi
żadnej bezpośredniej ani pośredniej odpowiedzialności wynikającej z niewłaściwego użytkowania roweru, nieprzestrzegania
przepisów kodeksu drogowego i instrukcji zawartych w podręczniku, wypadków lub sporów spowodowanych nieprzestrzeganiem przepi
sów
lub działaniem niezgodnym z prawem.
Produkt ten musi być używany wyłącznie do celów rekreacyjnych. Nie może być używany przez więcej niż jedną osobę jednocześnie
i nie
może być używany do przewozu pasażerów.
Nie wolno w żaden sposób modyfikować przeznaczenia poj
azdu. Pojazd nie nadaje się do wykonywania akrobacji, zawodów, przewożenia
przedmiotów, holowania innych pojazdów lub przyczep.
Poziom ciśnienia akustycznego emisji A przy uchu kierowcy wynosi mniej niż 70 dB(A).
UWAGA
UWAGA
Korzystanie z roweru ze wspomaganiem elektrycznym
Wszyscy użytkownicy muszą przeczytać i zrozumieć wskazówki i informacje zawarte w niniejszej instrukcji.
Jeżeli podczas montażu zostaną wykryte jakiekolwiek wady fabryczne, niektóre czynności są niejasne lub wystąpią problemy z mo
ntażem
lub regulacją, nie należy jeździć na rowerze i skontaktować się ze sprzedawcą lub odwiedzić stronę www.argentobike.it w celu uzyskania
pomocy technicznej.
Zagrożenia związane z użytkowaniem roweru ze wspomaganiem elektrycznym
Pomimo zastosowania urządzeń zabezpieczających, aby zapewnić bezpieczne użytkowanie roweru ze wspomaganiem elektrycznym,
należy przestrzegać wszystkich przepisów bezpieczeństwa podanych w niniejszej instrukcji.
Podczas jazdy należy zawsze zachować koncentrację i nie lekceważyć ryzyka resztkowego związanego z użytkowaniem roweru ze
wspomaganiem elektrycznym.
UWAGA
Odpowiedzialność
Rowerzysta jest zobowiązany do użytkowania roweru ze wspomaganiem elektrycznym z zachowaniem najwyższej ostrożności i w pełnej
zgodności z przepisami ruchu drogowego oraz wszystkimi zasadami ruchu rowerowego obowiązującymi w kraju, w którym jest
użytkowany.
Należy pamiętać, że podczas jazdy w przestrzeni publicznej lub na drodze, nawet przy ścisłym przestrzeganiu instrukcji obsługi,
rowerzysta nie jest odporny na obrażenia spowodowane wykroczeniami lub niewłaściwym postępowaniem wobec innych pojazdów,
przeszkód lub osób. Użytkowanie urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem lub nieprzestrzeganie zaleceń zawartych w niniejszej
instrukcji może spowodować poważne obrażenia ciała.
Rower ze wspomaganiem elektrycznym musi być utrzymywany w czystości, w idealnym stanie technicznym i serwisowany. Rowerzyści
muszą regularnie przeprowadzać kontrole bezpieczeństwa, za które są odpowiedzialni, a także przechowywać całą dokumentację
dotyczącą konserwacji produktu.
Rowerzyści muszą dokładnie ocenić warunki pogodowe, które mogą stwarzać zagrożenie podczas korzystania z roweru ze
wspomaganiem elektrycznym.
Ten produkt jest pojazdem, dlatego im szybciej się porusza, tym dłuższa jest wymagana droga hamowania. Dlatego zalecamy
zmniejszenie prędkości i zachowanie odpowiedniej drogi hamowania w niekorzystnych warunkach pogodowych i/lub przy dużym
natężeniu ruchu.
Na mokrych, śliskich, błotnistych lub oblodzonych nawierzchniach droga hamowania wydłuża się, a przyczepność opon znacznie się
zmniejsza, co grozi poślizgiem kół i utratą równowagi w porównaniu z suchymi nawierzchniami.
Dlatego też należy jeździć rowerem z większą ostrożnością, utrzymywać odpowiednią prędkość i bezpieczny odstęp od innych pojazdów
lub pieszych.
Należy zachować szczególną ostrożność podczas jazdy po nieznanych drogach.
Dla własnego bezpieczeństwa zalecamy noszenie odpowiedniego wyposażenia ochronnego (kask, ochraniacze na kolana i łokcie), aby
uchronić się przed upadkiem lub urazami podczas jazdy rowerem. Jeżeli pozwalasz innym osobom korzystać z roweru, upewnij się, że
rowerzysta nosi sprzęt ochronny i wyjaśnij mu, jak należy obsługiwać pojazd. Aby uniknąć obrażeń, nie należy pozwalać innym osobom
na korzystanie z roweru, jeżeli nie wiedzą one, jak go używać.
Przed użyciem roweru należy założyć buty.
Rower został zaprojektowany tak, aby umożliwić obciążenie maksymalną całkowitą masą (rowerzysta i przewożony ładunek), która nie
przekracza wartości podanej w karcie produktu.
W żadnym wypadku nie należy korzystać z produktu, jeżeli całkowita masa przewożonego ładunku przekracza zalecaną wartość, aby
uniknąć ryzyka uszkodzenia elementów konstrukcyjnych i elektronicznych roweru.
Rower ze wspomaganiem elektrycznym (EPAC), zgodnie z postanowieniami obowiązującej normy referencyjnej EN 15194, jest środkiem
transportu przeznaczonym do przewozu tylko jednej osoby.
Transport pasażera jest dozwolony wyłącznie w ramach przepisów obowiązujących w kraju, w którym rower jest użytkowany,
dotyczących: minimalnego wieku kierowcy, maksymalnego wieku przewożonego pasażera, wyposażenia w urządzenia do transportu
pasażera dopuszczone i zatwierdzone do użytku.
UWAGA
Użytkownik jest odpowiedzialny za sprawdzenie, czy urządzenia służące do przewozu osób odpowiednie pod względem cech
konstrukcyjnych, systemów bezpieczeństwa, systemów mocowania oraz za ich instalację i montaż na rowerze ze wspomaganiem
elektrycznym w oparciu o jego budowę i w ramach dopuszczalnych limitów obciążenia (maksymalne obciążenie przenoszone przez ro
wer
oraz przez dostarczony bagażnik, jeżeli jest obecny).
Użytkownik jest również odpowiedzialny za dostarczenie i montaż urządzeń służących do transportu przedmiotów i zwierząt (np.
bagażników,
toreb bagażowych, koszy itp.) zgodnie z przepisami prawnymi i dopuszczon
ymi do użytku w kraju ytkowania oraz ograniczeniami
wynikającymi z konstrukcji w ramach dopuszczalnych granic obciążenia (maksymalne obciążenie roweru i ewentualnie dołączonego
bagażnika).
UWAGA
Montaż akcesoriów i wyposażenia na rowerze nie tylko wpływa
na jego działanie i sposób użytkowania, ale może równipowodować
uszkodzenia, jeżeli są one nieodpowiednie, a tym samym zagrażać prawidłowemu działaniu i bezpieczeństwu podczas użytkowania.
Informacje na temat dostawy i montażu wyposażenia uznanego za o
dpowiednie dla roweru można uzyskać u autoryzowanego sprzedawcy
lub wyspecjalizowanych podmiotów.
Ostrzeżenia dla użytkowników
- Rower ze wspomaganiem elektrycznym może być użytkowany wyłącznie przez osoby dorosłe i doświadczone nastolatki.
- Przed jazdą na rowerze ze wspomaganiem elektrycznym nie należy pić alkoholu ani zażywać narkotyków.
-
Ten model roweru ze wspomaganiem elektrycznym został zaprojektowany i skonstruowany do użytku zewnętrznego na drogach
publicznych lub ścieżkach rowerowych.
- Nie należy podejmować prób przekraczania przez rower ze wspomaganiem elektrycznym parametrów, do których został zaprojektowany;
nie należy jeździć po powierzchniach o nachyleniu większym niż 10%, po nierównym i szorstkim podłożu (wyboista nawierzchnia, wyboj
e,
nierówności, przeszkody).
- Nie wolno jeździć na rowerze ze wspomaganiem elektrycznym z rozłożonymi częściami.
- Należy unikać nierównych powierzchni i przeszkód.
- Należy trzymać obie ręce na kierownicy.
- Przed użyciem należy wymienić
wszystkie zużyte i/lub uszkodzone części oraz sprawdzić, czy urządzenia zabezpieczające działają
prawidłowo.
- Dzieci należy trzymać z dala od elementów plastikowych (w tym materiałów opakowaniowych) i małych części, które mogą spowodow
uduszenie.
- Nadzorować dzieci, aby upewnić się, że nie bawią się produktem.
- Należy usunąć wszelkie ostre krawędzie powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania, stłuczenia lub uszkodzenia produktu.
- Podczas jazdy rowerem w pobliżu pieszych należy zachować szczególną ost
rożność, zwolnić i zasygnalizować swoją obecność, aby nie
wystraszyć pieszych nadjeżdżających z tyłu.
- Prawidłowo zmontować rower.
UWAGA
Jak używać
Rower ze wspomaganiem elektrycznym to rower wyposażony w pomocniczy silnik elektryczny, który jest uruchami
any wyłącznie po
przekręceniu pedałów.
Silnik ten nie zastępuje zatem pracy wykonywanej przez mięśnie nóg, lecz wspomaga je, dzięki czemu pracują one mniej intensyw
nie,
umożliwiając działanie elementów elektrycznych i elektronicznych dostarczanych wraz z p
roduktem, tj. akumulatora, elementów sterujących
na kierownicy, czujników i elektroniki sterującej (jednostki sterującej).
Ściślej rzecz biorąc, silnik elektryczny jest zasilany z akumulatora i obsługiwany przez jednostkę sterującą dostarczaniem mocy i dod
atkowej
siły napędowej w celu wspomagania wysiłku mięśni rowerzysty podczas pedałowania na podstawie odczytu w czasie rzeczywistym wa
rtości
wykrywanych przez serię czujników wspomagania pedałowania (PAS). Czujniki te umieszczone na zewnątrz ramy lub wewnątrz jej
elementów i działają w oparciu o parametry sterowania wprowadzane przez użytkownika za pomocą elementów sterujących na kierow
nicy
(wyświetlacza).
Zgodnie z postanowieniami Dyrektywy Europejskiej 2002/24/WE, silnik elektryczny dostarczany z rowere
m ze wspomaganiem elektrycznym
jest włączany wyłącznie w celu wspomagania użytkownika podczas pedałowania i wyłącza się po osiągnięciu prędkości 25 km/h.
Rower ze wspomaganiem elektrycznym został zaprojektowany i wyprodukowany do jazdy na zewnątrz po droga
ch publicznych i ścieżkach
rowerowych, na nawierzchniach asfaltowych i/lub podłożu dostosowanym do specyficznych cech technicznych i konstrukcyjnych roweru.
Wszelkie zmiany w konstrukcji mogą wpłynąć na zachowanie, bezpieczeństwo i stabilność roweru ze wsp
omaganiem elektrycznym oraz
spowodować wypadek.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756