Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje BOTTECCHIA
›
Instrukcja Rower gravel BOTTECCHIA Monster M21 28 cali męski Zielony mat
Znaleziono w kategoriach:
Rowery gravel
(1)
Wróć
Instrukcja obsługi Rower gravel BOTTECCHIA Monster M21 28 cali męski Zielony mat
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Instrukcja obsług
i i gwarancja
/ Oryginalne in
strukcje
(POL)
REPARTO CORSE
SPIS TREŚCI
1
WPROWADZENI
E
1
WPROWADZENI
E
..................................................................................
2
2
RODZAJE
ROWERÓW
..........................................................................
2
2.1
ELEMENTY ROW
ERU
..................................................................................
2
3
BEZPIECZEŃSTWO
...............................................................................
4
3.1
JAZDA W NOCY
...........................................................................................
4
3.2
JAZDA POZ
A DROGAM
I
……………………
………………………
……………...
4
3.3
ODPOWIEDNIE U
ŻYTKOWANI
E ROWERÓW
.............................................
4
4
PRZYGOTOWANIE
................................................................................
5
4.1
REGULACJA SIOD
EŁKA
.
.............................................................................
5
4.2
REGULACJA KI
EROWNICY
.........................................................................
6
4.3
KONTROLA HA
MULCÓW
.............................................................................
6
4.4-
KONTROLA PEDAŁÓW
..............................................................................
6
5
KONTROLE
KTÓRE
NALEŻY
PRZEPRO
WADZAĆ
PRZED
KAŻDĄ
JAZDĄ
..........................................................................................................
7
5.1
KONTROLA KÓŁ
I OPON
.............................................................................
7
5.2
KONTROLA SZY
BKOZAMYKACZ
Y BLOKUJĄC
YCH PIASTY
.....................
7
5.3
KONTROLA HA
MULCÓW
.............................................................................
7
5.4
KONTROLA KIEROW
NICY I MO
STKA
.........................................................
7
5.5
KONTROLA AMOR
TYZACJI
.........................................................................
7
6
REGULACJE I
UŻYTKO
WANIE
............................................................
8
6.1
HAMULCE, REGUL
ACJA HAMUL
CÓW
.
.......................................................
8
6.2
PRZERZUTKI, R
EGULACJA PRZ
ERZUTEK
................................................
8
6.3
ŁAŃCUCH I KA
SETA
..................................................................................
10
6.4
RAMA I WIDELEC
.......................................................................................
10
6.5
STERY.
.......................................................................................................
10
6.6
KOŁA, BLOKADA
I OPONY
........................................................................
11
6.7
PEDA
ŁY
......................................................................................................
12
7
MATERIAŁY KOMPOZ
YTOWE
...........................................................
12
8
KONSERWACJA
.................................................................................
12
8.1
PO ZAKOŃCZENIU
JAZDY ROW
EREM
.....................................................
12
8.2
KONSERWAC
JA STANDARDOW
A
............................................................
13
8.3
DOKRĘCANIE
ŚRUB
..................................................................................
13
9
GWARANCJA
......................................................................................
14
10
ZGODNO
ŚĆ Z PRZEPISAMI
................................
.............................
20
Szanowny Kliencie
, gratulujem
y zakupu
nowego ro
weru i dziękujem
y za wybór
BOTTECCHIA
.
Kupiliście Pań
stwo niezawodny
rower, będ
ący wynikiem inn
owacyjnych bada
ń techniczn
ych i
starannej kontroli
jakości, który
zapewni Państwu
wiele lat wygodn
ej i przyjemne
j jazdy.
Prosimy o uważne
przeczytanie ni
niejszej instru
kcji obsługi. Dowied
zą się Państwo,
jak najlepiej
użytkować swój ro
wer oraz pozna
ją informacje nie
zbędne do u
trzymania go w dob
rym stanie
technicznym.
Przypominamy
, że ze względu na
postęp techni
czny producent
zastrzega sob
ie
prawo do
modyfikacji
komponentów, de
tali lub akcesorió
w. Zdjęć, opisów
i danych
nie należy tra
ktować jako wią
żących.
2
-
RODZAJE ROWERÓW
W niniejszej in
strukcji obsługi i
użytkowania znajd
ziesz wskazów
ki dotyczące row
erów Botte
cchia
Reparto Cor
se, w tym nast
ępujący
ch modeli: Row
er szosowy, MT
B z przednim amor
tyzatorem
, MTB
z pełną amortyza
cją
i Fat Bike.
Przy wyborze
modelu należy wz
iąć pod uwagę
poniższe w
skazówki.
Nasze rowery
zostały przetes
towane pod kątem
maksymalnej wa
gi 120 kg,
która obejmuje
: rower,
r
owerzystę
i bag
aż.
2.1
- ELEMEN
TY ROWERU
Rama i widelec:
A Rura górna
B Rura dolna
C Sztyca
D Dolne rurki tyln
ego trójkąta
E Górne rurki tylne
go trójkąta
F Główka ramy
H
Amortyzator
Komponenty:
1
Suport
2
Korba
3
Łańcuch
4
Zębatka przednia
5
Przerzutka tylna
6
Przerzutka przednia
7
Manetka
8
Dźwignia hamulca
9
Wolnobieg
10
Stery
11
Mostek
12
Kierownica
13
Sztyca
14
Siodełko
3
-
BEZPIECZEŃ
STWO
Bezpieczeństwo
podczas ja
zdy na rowe
rze ma fundamen
talne znacz
enie. W tym celu
konieczne jest
przestrzeganie
ściś
le określon
ych norm:
-
Należy znać za
sady ruchu dr
ogowego (ró
żnią się one w różn
ych krajach).
-
Jeździć
zgodnie
z dominującym
kierunkiem ru
chu i unikać
jazdy ob
ok drugiego rower
u.
-
Nie jeździć na
rowerze po chod
nikach i u
stępować pierwszeństwa p
ieszym.
-
Należy uważa
ć na poruszające
się pojazdy i nag
łe otwieranie dr
zwi samochodów
.
-
Nie należy organi
zować zawodó
w rower
owych na droga
ch otwartych dla
ruchu.
-
Zawsze spraw
dzać sprawn
ość hamulców i og
ólny stan
roweru.
- Przy zmianie
ki
erunku jazdy nale
ży sygnalizować
to ręką.
-
Zawsze trzymaj
ręce na kiero
wnicy (z wyjąt
kiem sytuacji, gd
y sygnalizujesz z
mianę kierunku
jazdy)
OSTRZEŻENIE
:
D
eszcz obni
ża skutecznoś
ć hamowania, dla
tego prosim
y o wydłużenie dro
gi
hamowania.
3.1
–
JAZDA W NOC
Y
Dl
a Państwa bezpiec
zeństwa pro
simy o podję
cie dodatkowych
środków
ostrożności pod
czas
korzystania z rowe
ru w noc
y:
-
Wyposaż swój rower w ko
mpletny i odpo
wiedni zestaw
odblasków, kt
óre są prawidłowo
zamontowane.
-
Pos
iadanie
autonomic
znego systemu
oświe
tlenia jest niezbęd
ne do przestr
zegania norm
bezpieczeństwa ob
owiązujących
w Państwa
kraju.
-
Należy zawsze jeździć
możliwie blisko kra
wędzi, a nie środ
ka jezdni.
3.2
–
JAZDA POZA DR
OGAMI
Podczas użytkowa
nia roweru w
terenie należy
przestrzegać
następujący
c
h środków
ostrożno
ści:
-
Należy zachowa
ć ostrożność po
dczas zjazdów.
Podczas hamow
ania koła tra
cą przyczepno
ść, a
nadmierne użyc
ie hamulców może
doprowad
zić do utraty kon
troli nad rowe
rem i do wypadku
.
-
Przed wyruszen
iem w trasę nale
ży upewni
ć się, że rower
j
est w
dobrym stanie techni
cznym.
-
Uszkodzone c
zęści należy niezwło
cznie wymieni
ć.
OSTRZEŻENIE
:
skoki, akro
bacje i inne niet
ypowe zastosowa
nia mog
ą naruszyć stru
kturę
roweru. Prosimy
wziąć to pod
uwagę podczas po
konywania pr
zeszkód. Nas
ze produkty zostały
zaprojektowane
tak, aby wytr
zymać intens
ywne użytkowanie
, ale prze
kroczenie granic
mechaniczny
ch i fizycznych
staje się zagrożenie
m dla Pań
stwa i innych. W
przypadku uż
ytkowania
roweru pod
dużym obciążenie
m, sugerujemy do
kładne sprawd
zenie rower
u w
c
elu zwer
yfikowania
jego sprawnoś
ci.
3.3 -
ODPOWIEDNIE UŻ
YTKOWANI
E ROWERÓW
Każdy rower BOTT
ECCHIA zo
stał zaprojek
towany i skons
truowany z my
ślą o jego spe
cyficznym
zastosowaniu
. Nieprawidłowe uż
ytkowanie row
eru może spo
wodować u
szkodzenie lub zni
szczenie
części i podze
społów, co mo
że prowadzić do
wypadków lub
niebezpieczn
ych konsekwen
cji.
Sprzedawca BO
TTECCHIA zapr
oponu
je Państwu rower najba
rdziej o
dpowiedni do Państw
a potrzeb.
15
Zacisk sztycy
16
Klocek hamulcowy
17
Zacisk hamulcowy
18
Hamulec tarczowy
Koło
:
19
Opona
20
Wentyl
21
Obręcz
22
Szprychy
23
Piasta
24
Szybkozamykacz
RODZAJE ROWERÓ
W
RODZAJ TRASY
RODZAJ JAZD
Y
SZOSOWY
Asfalt i ko
stka bruko
wa.
Rywaliza
cja sportowa
, trasy
średnie, duż
e odległo
ści.
Wymagana
profesjonalna
odzież
.
MTB Z PRZEDNIM
AMORTYZATORE
M
Droga asfal
towa i bruk
, poza tras
ą,
zwykła ś
cieżka, ście
żki.
Rywaliza
cja sportowa
, krótkie i
średnie d
ystanse. Od
powiedni do
jazdy po nie
równych s
zlakach,
unikając s
koków wyż
szych niż 0,
5
m.
MTB Z PEŁNĄ
AMORTYZACJ
Ą
Drogi asfaltowe i
utwardzone,
drogi terenow
e, drogi gruntowe,
ścieżki.
Rywaliza
cja sportowa
, krótkie i
średnie d
ystanse. Od
powiednie do
jazdy po nie
równych tra
sach
terenowych
.
FAT BIKE
Asfalt i bruk, tere
n, droga
gruntowa, ście
żki, śnieg, piasek
Sportowe
, krótkie i średnie
tras
y.
Odpowiedni
na piaszcz
yste,
zaśnieżone
i błotniste dr
ogi/ścież
ki.
4
- PRZYGOTOWANIE
Przed pierwszym
użyciem now
ego roweru BOTT
ECCHIA Repa
rto Corse, nale
ży dostosow
ać go do
swoich potrzeb
zgodnie z poniż
szymi wskazówkam
i.
Upewnij się, że ro
wer jest pra
widłowo dopasow
any do Twojego w
zrostu i zapoznaj
się z jego
komponentami ora
z czasem re
akcji.
4.1
-
REGULACJA S
IODEŁKA
Proszę zapozna
ć się z rys.
1 w celu praw
idłowego ustawienia
siodełka. Pod
czas pedałowania
śródstopie mu
si leżeć na środ
ku osi pedałów,
a kolano powinno
być lekko ug
ięte, gdy pedał
znajduje się w na
jniższym położen
iu.
Aby wyregulować
wysokość siode
łka, należy u
siąść na siodeł
ku i położy
ć piętę na peda
le,
ustawiając go
w najniższym położe
niu. W tej pozycji nog
a powinna b
yć całkowicie wypr
ostowana
(rys. 2). Sprawd
źcie, czy sied
ząc na siodeł
ku jesteście w
stanie dotkną
ć czubkami pal
ców podłoża,
jeśli nie, to obniż
cie siodełko lu
zując zacisk w
spornika siodła.
Po prawidłowym u
stawieniu wy
sokości siodełka należ
y upewnić się
, że mechanizm
blokujący
sztycę i siodeł
ko jest prawidłow
o zablokowany (r
ys. 3).
Odległość pomięd
zy siodełkiem
a kierownicą
można nieznac
znie regulow
ać. Poluzowując za
cisk
siodełka, można
je lekko przesun
ąć. Regulacja
ta wpływa na postaw
ę na rowerze, z
mieniając
komfort jazd
y i nacisk na pe
dały.
Po ustawieniu odległo
ści między
siodełkiem a kierow
nicą należy
zawsze sprawdz
ić położenie
siodełka. Je
śli nie jest ono ustaw
ione poziomo
, należy polu
zować śrub
ę siodełka i wyregu
lowa
ć
jego położenie, u
stawiając na
chylenie siodełka rów
nolegle do po
dłoża.
OSTRZEŻENI
E
:
Aby profesjonaln
ie wyregulować row
er należy zwró
cić się do
autoryzowanego
sprzedaw
cy Bottecchia.
OSTRZEŻENI
E
:
Zamocować siodełko w poda
nym zakre
sie (rys. 4), a
nie końcach.
Zablokować zaci
sk sztycy i
śruby zacisku siodła
z momentem
dokręcania (Nm) n
ie większ
ym niż
podane par
ametry. Dokręcenie
śrub pow
yżej podanych war
tości mo
że spowodowa
ć pęknięcia lub
nawet złamanie
sztycy podsiodłow
ej, a w kon
sekwencji zagro
żenie d
la rowerzysty. Mo
menty
dokręcania są poda
ne w rozd
ziale "Konserw
acja" na wykre
sie "Mom
enty dokręcania
". Oznaczenie
na sztycy wskazuje
maksymalną
wysokość (r
ys. 5). Upewnij
się, że znaczni
k nigdy nie jest
widoczny. Wsuną
ć sztycę na
co najmniej 75
mm.
4.2
- REGULACJA KI
EROWNIC
Y
Aby podnieść lub
obniżyć kierow
nicę, należ
y całkowicie odkrę
cić śru
bę B i poluzowa
ć śruby A1 i A2,
wyjąć mostek z rur
y widelca i
włożyć lub w
yjąć podkładki
dystansow
e. Po wyregulowan
iu wysoko
ści
kierownicy, je
żeli zostały usun
ięte pod
kładki dystansowe pod mos
tkiem, należ
y je nałożyć na
mostek. W celu
regulacji mostka
typu Ahead
należy poluzować
dwie śruby blo
kujące A1
i A2 (rys. 6).
Aby wyregulować
zwrotność
kierownicy, nale
ży przekręcić
śrubę B.
OSTRZEŻENIE
:
n
igdy nie uż
ywaj większej
ilości
podkładek d
ystansow
ych niż te, które
umieścił produ
cent
.
OSTRZEŻENIE
:
Sprawdź
czy kierownica je
st dobrze zamo
cowana ści
skając przednie
koło
między nogami i
próbując obró
cić kierownicę
(rys. 7).
OSTRZEŻENIE
:
Śruby
kierownic
y
należy
dokręcać
z
momentem
obrotowym
nie
większ
ym
niż podane parametry. Dokrę
cenie śrub powyżej
podanych wartości może
spowodować pęknięcia
lub n
awet z
łamanie
rury
widel
ca, a
w
konsekwe
ncji
zagrożenie
dla
ro
werzysty.
Momen
t do
kręcenia
podany jest w ro
zdziale "Kon
serwa
cja" na wykresie "
Moment dokrę
cenia".
4.3
-
KONTROLA HA
MULCÓW
Sprawdź, która
dźwignia hamul
ca, prawa czy lewa
, obsługuje pr
zedni hamule
c i zapoznaj się
z
jej obsługą: niewpr
awne posługiw
anie się przednim
hamulcem mo
że doprowa
dzić do utraty
kontroli nad row
erem.
4.4
KONT
ROLA
PEDAŁÓW
Sprawdź, czy ped
ały są prawidło
wo ustawione
(patrz rozd
ział 6, para
graf 6.7). Pedał
zamontowany w n
iewłaściwy
sposób może wypa
ść podczas ja
zdy, powod
ując upadek.
rys. 1
rys. 2
rys. 3
rys. 4
rys. 6
Zacisk
siodełka
Zacisk
wspornika
siodełka
Nacięcie
ograniczające
siodełka
rys. 5
rys. 7
5
-
KONTROLE, KTÓ
RE NALEŻY PRZEPRO
WADZAĆ PRZED KAŻDĄ
JAZDĄ
Przed rozpoczęc
iem użytkowan
ia rower
u należy przeprowa
dzić opisan
e poniżej
kontrole w celu
sprawdzenia stanu
roweru
i jego kompletności
. W razie jakich
kolwiek wątpliw
ości co do stanu
roweru, należy
zwrócić się o po
moc do spr
zedawcy
lub specjalisty
cznego serwisu ro
werowego.
5.1
-
KONTROLA KÓŁ
I OPON
Sprawdź, czy
koła są proste, ob
racając każde z nich
, a następnie ob
serwuj obręc
z pomiędzy
szczękami ha
mulcowymi, nie do
tykając ich.
Jeżeli obręcz je
st nie wyśro
dkowana (od lewej
do
prawej) lub ch
ybocze się od gó
ry do dołu,
skontaktuj się ze
s
pe
cjalistyczn
ym
serwis
em
rowerowym
celu
uzyskania por
ady. Sprawd
ź stan opon, mus
zą być bez na
cięć. Ciśnienie musi
być zgodne
z
parametrami podan
ymi na boku
opony.
OSTRZEŻENIE
:
N
ależy wymien
ić oponę jeśli
uszkodzony je
st bieżnik lub
boki opony.
Szczególnie po długi
ch zjazdach
należy sprawd
zić mocowanie lub uł
ożenie opon.
Uż
ytkowanie
roweru z zalecan
ym ciśnienie
m powietrza w
oponach zapew
nia bezpieczeń
stwo i trwałość.
5.2
-
KONTROLA SZYBKOZA
MYKAC
ZY BLOKUJĄCYCH
PIASTY
Rowery BOTTECC
HIA wyposa
żone są w
piasty z szyb
kozamykaczem lub o
ś
przelotową
,
umożliwiające mon
taż i/lub demon
taż koła be
z użycia narzęd
zi (rys.
9). Koła roweru
muszą być
stabilnie zamocowan
e do ram
y i widelca, należ
y upewnić się
, że szybkoza
mykacz jest prawidło
wo
wyregulowan
y i zamknięty, jak
opisano w na
stępnym rozd
ziale (patrz rozdział 6 parag
raf 6.6).
OSTRZEŻENIE
:
N
ieprawidłowo
wyregulowa
na lub nieprawidłow
o zamknięta d
źwignia
szybkozamykac
za może spo
wodować nagłe odb
lokowanie
koła i dopr
owadzić do powstan
ia
niebezpiecznych
sytuacji.
5.3
-
KONTROLA HAMULCÓW
Hamulce należ
y sprawdzić w
stanie spo
czynku, naciskają
c dźwignie
z odpowiednią
siłą w kierunku
kierownicy. Dźwignia
hamulca nie
może doty
kać kierownic
y, gdyż oznacza
to, że linki ha
mulcowe są
luźne. W przypad
ku hydraulic
znych hamulców
tarczowych nie po
winno być możliwe “pompo
wanie”
dźwignią hamulca
. Jeśli tak się
stanie, nale
ży zwrócić się do
sprzedawcy
lub specjalistyczneg
o
serwisu rowerow
ego
. Zawsze nale
ży sprawdzać
stan zużycia s
zczęk i tarcz hamulcow
ych.
OSTRZEŻENIE
:
a
waria układu ha
mulcowego
może prowadzić do u
traty panowan
ia nad
rowerem i obra
żeń ciała.
5.4
- KONTROLA KI
EROWNICY
I MOSTKA
Przed użyciem row
eru nale
ży dokładnie sprawd
zić kierowni
cę i mostek w celu
wykrycia
ewentualnych od
kształceń, pęknię
ć, deforma
cji lub wgnieceń i ewe
ntua
lnie wymienić usz
k
odzoną
część.
5.5
- KONTROLA AMOR
TYZACJI
Upewnij się, że ele
menty amor
tyzatorów zo
stały wyregulow
ane odpowiedn
io do wagi użytkowni
ka i
rowerzysty. Spra
wdź, czy nie
są one zbyt
ściśnięte i czy nie w
ystępu
ją nienaturalne ruch
y samych
amortyzatorów.
Jeśli są one całkow
icie sztywne, skon
taktuj się ze
sprzedawcą
lub specjali
stycznym
serwisem
rowerowym
w celu uzys
kania porady. D
ziałanie amort
yzatorów
ma wpływ na rower
pod
względem obcią
żeń, dlatego pra
widłowa re
gulacja jest bardzo
ważna. Sz
czegółowe
informacje
znajdują się w od
dzielnej instru
kcji dołączon
ej do amortyza
torów.
6
-
REGULACJE
I UŻYTKOWANIE
6.1 -
HAMULCE, REGU
LACJA HAM
ULCÓW
Hamulce montowan
e w rowe
rach BOTTECCH
IA to :
-
Hamulec s
zczękowy (rys. 10)
: Składa się z
dwóch ramion podtrzym
ujących szczę
ki hamulcowe
,
połączonych przeg
ubem, które d
ziałają za pomo
cą linki za
ciskającej
szczęki na obręcz
y.
-
Hamulec tarczowy (ry
s. 11): Skład
a się z zacis
ków, tarczy i osłon
y. Podczas uru
chamiania hamul
ca
zaciski zbliżają
się do siebie, pr
zez
co klocki ociera
ją o tarczę.
Wszystkie tego
typu hamulce
mają pewne
elementy, które
się zużywają i tr
zeba je wymieni
ć. Na
klockach szczęk
hamulcowych
znajdują się ro
wki, które ws
kazują na
ich stan. Kiedy te ro
wki znikają,
klocki należy wym
ienić.
Klocki hamulców
tarczowych na
leży wymieni
ć, gdy zmniej
sza się ich siła ha
mowania. Tarc
ze należy
wymienić, gdy i
ch grubość zmn
iejszy się, tworzą
c szczelinę na
powierzchni
tarczy.
Regulacja hamul
ca zależy od jego
rodzaju. Idealna
przestrzeń
pomiędzy szczękami hamul
cowymi a
bokiem obręczy
wynosi 1
-
2 mm (rys
. 12). W stanie
spoczynku szczę
ka hamulcowa nie
może do
tykać
obręczy. Ponadto
podczas hamow
ania obie
szczęki muszą jedn
ocześnie dot
ykać obręczy, ale
bez
dotykania opony
. Ostateczną
regulację można uzy
skać poprzez pr
zestawienie śrub
y regulacyjnej
.
Śruba ta może m
ieć różne poło
żenia w zależno
ści od rod
zaju hamulca.
W przypadku mechan
icznych ha
mulców tar
czowych, odległoś
ć pomięd
zy klockami a tarc
zą musi
wynosić 0,2
-
0,4
mm, możną ją u
zyskać operują
c na odpowiednich śr
ubach. W przypa
dku hamulców
hydraulicznych regu
lacja jest auto
matyczna.
OSTRZEŻENIE
:
Podcza
s jazdy w terenie zu
życie hamul
ców jest wię
ksze z powodu
zabrudzenia.
W celu wymiany
zużytych czę
ści należy zwró
cić się do
specjalistyczn
ego serwisu rowero
wego
. Należy
wymieniać je wy
łącznie na orygina
lne części
zamienne: zani
m klocki ha
mulców tarczowych u
zyskają
najlepszy pozio
m hamowania
, muszą się minimalnie
dotrzeć. Pona
dto tarcze hamul
cowe rozgr
zewają
się podczas pra
cy, dlatego nie
należy i
ch dotykać bezpośrednio po
zatrzymaniu.
Jeśli podcza
s hamowania sz
częki dotkną opo
ny lub wpa
dną w szpr
ychy kół, może do
jść do utraty
panowania na
d rowerem.
OSTRZEŻENIE
:
Jeśli jeden
z dwóch hamulców
jest uszkod
zony, należy go nat
ychmiast
naprawić, jeden
sprawny hamule
c sam w sobie nie w
ystarczy, aby
zapewnić dobrą
kontrolę
hamowania.
Sprawdzić dokład
nie szczęki ham
ulcowe, osłon
y hamulców i l
inki napina
jące oraz ich smarow
anie,
jeśli widoczne są po
strzępione
lub wydłużone
spirale, krzywe
końce, rdza lub
zużycie, na
ty
chmiast
wymienić us
zkodzone częś
ci. W celu wymian
y szczęk ha
mulcowych należy polu
zować nakręt
kę
kontrującą aż do je
j wyjęcia i
wymienić.
6.2 - PRZERZU
TKI, REGULACJA P
RZERZUTEK
Rower został w
yposażony w
system przerzute
k umożliwiając
y wybór bieg
u, który
naj
lepiej pasuje do
aktualnych war
unków jazdy, odpo
rności fiz
ycznej i doświad
czenia użyt
kownika. Optymalna
jazda
mieści się w pr
zedziale 60/90 obr
otów pedałów
na minutę. Naj
częście
j stosowanym sy
stemem zmiany
przełożeń jest przer
zutka. Sy
stem ten zmienia
biegi poprzez przesun
ięcie łańcu
cha z jednej zęba
tki
na drugą, zarówno
z przodu ja
k i z tyłu.
Oś przelotowa
Szybkozamykacz
Ramiona
Szczęki
Tarcza
Zacisk
rys. 9
rys.
10
rys.
11
rys.
12
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników