Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje EGMONT
›
Instrukcja Gra planszowa EGMONT Goool! Wielka piłka na małej planszy
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(8)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa EGMONT Goool! Wielka piłka na małej planszy
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
EL
EM
ENTY GRY
Uwaga!
Przed pierwsz
ą
rozgrywk
ą
naklej nalepki na pi
ł
k
ę
i dowolnie numery na pionki zawo
dnik
ów
.
1
Gra dla 2 graczy w wieku 6–106 lat
plansza
kostka
pi
ł
ka
3 znaczniki
10 pi
ł
karzy – po 5 w ka
ż
dym kolorze
Gra dost
ę
pna jest w dwóch wersjach
kolorystycznych pi
ł
karzy (
ż
ó
ł
ci i czerwoni
albo niebiescy i pomara
ń
czowi)
Autor gry:
Corné van Moorsel
Ilustracje: Marek
Szyszko
k
k
t
t
k
k
3
3
z
z
ik
ik
i
i
1
1
3
3
4
4
6
6
7
1
1
8
8
9
9
1
0
10
11
o
o
dn
dn
dn
dn
ik
ik
ik
ik
ik
k
ik
k
k
ów
ó
w
ów
ó
ów
w
ów
ów
ó
w
ów
ó
w
ów
w
w
w
w
w
.
.
.
PRZY
GOTOW
ANIE GRY
1. Roz
ł
ó
ż
plansz
ę
na
ś
rodku sto
ł
u.
2. P
o
ł
ó
ż
znacznik
na torze czasu (na polu z zegarkiem
).
3. P
o
ł
ó
ż
po jednym
znaczniku
na torach wyniku
(na polu z pi
ł
k
ą
).
4.
Wybierzcie kolory dru
ż
yn, którymi b
ę
dziecie gra
ć
,
i rozstawcie swoich
pi
ł
karzy
na planszy
. M
ł
odszy gracz
zaczyna.
Ustawia jednego pi
ł
karza, a potem jego przeciwnik
dwóch. Nast
ę
pnie pierwszy gracz ustawia dwóch pi
ł
karzy
i tak dalej, a
ż
wszyscy zostan
ą
rozstawieni.
Przy rozstawianiu pi
ł
karzy pami
ę
taj o poni
ż
szych zasadach:
•
Na jednym polu mo
ż
e znale
źć
si
ę
tylko
jeden
pi
ł
karz.
• Jednego
pi
ł
karza
musisz
ustawi
ć
na jednym z dwóch pól
przed bramk
ą
– b
ę
dzie bramkarzem.
• Jednego
pi
ł
karza
musisz
ustawi
ć
na
ś
rodku boiska
w twojej po
ł
owie kó
ł
ka.
•
Przynajmniej jednego pi
ł
karza
musisz
ustawi
ć
na po
ł
owie przeciwnika i przynajmniej jednego
na swojej po
ł
owie.
• Nie
mo
ż
esz ustawi
ć
pi
ł
karza na polu poza lini
ą
boiska.
• W
e
w
ł
asnym polu karnym mo
ż
esz ustawi
ć
tylko
jednego
pi
ł
karza poza bramkarzem.
ME
C
Z
POCZĄ
TEK – WYKOP
ANIE PIŁKI
Wykonajcie po jednym rzucie k
ostk
ą
.
Gracz, który wyrzuci
wy
ż
szy wynik, wykopuje pi
ł
k
ę
(w razie remisu rzu
ć
cie jeszcze
raz). Zaczynaj
ą
c od swojego pi
ł
karza na
ś
rodku boiska, gracz
wykopuj
ą
cy prze
mieszcza pi
ł
k
ę
zgodnie z zasadami opisanymi
na stronie 3. Do wykorzystania ma tyle punktów ruchu,
ile wyrzuci
ł
na kostce minus wynik rzutu przeciwnika.
Wykopuj
ą
c pi
ł
k
ę
, nie mo
ż
esz zdoby
ć
gola.
T
eraz przeciwnik rozpoczyna swoj
ą
pierwsz
ą
tur
ę
.
TURA GRACZA
Na pocz
ą
tku swojej tury rzucasz kostk
ą
.
Wynik pokazuje, ile punktów ruchu b
ę
dziesz
mie
ć
do dyspozycji.
Wybierasz
jednego
z 5 swoich pi
ł
karzy i poruszasz go, a
ż
:
• wykorzystasz wszystkie punkty ruchu
albo
• pi
ł
karz dojdzie do pola z pi
ł
k
ą
.
Gdy pi
ł
karz dojdzie do pi
ł
ki,
musi si
ę
zatrzyma
ć
. W
szystkie
pozosta
ł
e punkty ruchu musisz wykorzysta
ć
na
k
opanie pi
ł
ki
.
1. Rzut
kostk
ą
2. Ruch
pi
ł
karza
3. Kopni
ę
cie pi
ł
ki
(opcjonalnie
)
2
tor wyniku
tor czasu
3
4
7
1
8
9
10
6
11
1
pole karne
pola poza lini
ą
boiska (pi
ł
k
arze mog
ą
si
ę
po nich porusza
ć
, ale pi
ł
ka ju
ż
nie)
RUCH PIŁKARZA
Pi
ł
karze mog
ą
si
ę
porusza
ć
tylk
o w liniach poziomych i pionowych
(nie na uk
os). Pi
ł
karz mo
ż
e dowolnie skr
ę
ca
ć
, ale nie mo
ż
e wróci
ć
na pole, z którego zaczyna
ł
ruch. Pi
ł
karz mo
ż
e wej
ść
na pole poza
liniami boiska. Pi
ł
karz nie mo
ż
e wej
ść
na pole, na którym stoi
inny pi
ł
karz.
KOPNIĘCIE PIŁKI
Pi
ł
k
ę
mo
ż
esz k
opn
ąć
w dowolnym kierunku (tak
ż
e na ukos).
Pi
ł
ka raz mo
ż
e zmieni
ć
kierunek o 45 stopni. Pi
ł
ka nie mo
ż
e
wyj
ść
poza linie boiska. Pi
ł
ka nie mo
ż
e przej
ść
przez pole
z pi
ł
karzem przeciwnika.
Gdy pi
ł
ka dotrze do pi
ł
karza z tej samej dru
ż
yny
, ten
musi
j
ą
odk
opn
ąć
dalej w dowolnym kierunku (i po tym kopni
ę
ciu
pi
ł
ka mo
ż
e ponownie zmieni
ć
kierunek o 45 stopni). Pi
ł
ka
zawsze musi zako
ń
czy
ć
ruch na wolnym polu (bez pi
ł
karza).
DARMOWY PUNKT RUCHU
Kiedy twój pi
ł
karz dotrze do pi
ł
ki lub pi
ł
ka dotrze do twojego
pi
ł
karza, zdobywasz
darmowy punkt ruchu
. P
odaj
ą
c pi
ł
k
ę
mi
ę
dzy pi
ł
karzami, mo
ż
esz przemie
ś
ci
ć
j
ą
du
ż
o dalej,
ni
ż
wynika
ł
oby to z wyniku rzutu k
ostk
ą
.
GOL
Gola zdobywasz, gdy pi
ł
k
a przejd
zie przez
jedno
z dwóch p
ól
przed bramk
ą
przeciwnika i
minie lini
ę
bramk
ow
ą
.
Przesu
ń
odpowiednio swój znacznik wyniku.
P
okonany gracz bierze bramkarza wraz z pi
ł
k
ą
i ustawia
go na jednym z dwóch pól przed swoj
ą
bramk
ą
.
Nast
ę
pnie rzuca kostk
ą
i wykopuje pi
ł
k
ę
(zgodnie z zasadami
kopni
ę
cia pi
ł
ki).
Gdy wyrzuci jeden, rzuca ponownie
– a
ż
do uzyskania co najmniej dwóch oczek na kostce.
Przyk
ł
ady zdobycia gola
Czerwony gracz wyrzuci
ł
2.
Przesuwa pi
ł
karza o dwa
pola. Dotar
ł
do pi
ł
ki – musi
j
ą
kopn
ąć
, wyk
orzystuj
ą
c
darmowy punkt ruchu.
Czerwony gracz wyrzuci
ł
4. Rusza pi
ł
karza o dwa pola do pi
ł
ki
(2 punkty ruchu z kostki). P
odaje do pi
ł
karza z numerem 3 (
darmowy
punkt ruchu i trzeci punkt z kostki). P
odaje do pi
ł
karza z numerem 9
(darmowy punkt ruchu i czwarty punkt z k
ostki). Kopie pi
ł
k
ę
o jedno
pole (darmowy punkt ruchu).
3
1
2
3
4
4
4
1
6
3
4
4
4
4
4
4
3
zi
e
pr
ze
z
je
dn
o
z
dw
ó
ch
pó
1
Go
la
z
do
by
wa
sz
,
gd
y
pi
ł
k
a
1
1
8
8
4
4
4
4
4
4
1
1
1
4
2
4
4
darmowy punkt ruchu
darmowy punkt ruchu
45°
45°
4
9
4
4
1
2
6
6
6
3
KONIEC TURY I M
EC
ZU
P
o wykorzystaniu wszystkich punktów ruchu ko
ń
czysz swoj
ą
tur
ę
(j
e
ś
li strzelisz gola, punkty ruchu, które ci zosta
ł
y
, przepadaj
ą
).
Swoj
ą
tur
ę
wyk
onuje drugi gracz.
P
o tym jak wykonacie po jednej turze, przesu
ń
cie znacznik czasu
o jedno pole do przodu.
Gdy ka
ż
dy z was rozegra po 2
5 tur,
mecz si
ę
ko
ń
czy
.
Wygrywa gracz, który strzeli
ł
wi
ę
cej bramek.
W przypadku remisu
gracie do strzelenia rozstrzygaj
ą
cej bramki.
DODA
TKOWE ZASADY DOTYCZĄCE BLOKOW
ANIA PIŁKI
•
T
ylko bramkarz mo
ż
e zak
o
ń
czy
ć
ruch na jednym z dwóch
pól przed twoj
ą
bramk
ą
. Wyj
ą
tkiem jest sytuacja, gdy pi
ł
ka
znajduje si
ę
na jednym z tych dwóch pól. Pi
ł
karz przeciwnika
mo
ż
e ruszy
ć
si
ę
na to pole i strzeli
ć
gola. P
o strzeleniu
nie mo
ż
e jednak zosta
ć
przed bramk
ą
(przesu
ń
go o jedno
pole w kierunku
ś
rodka boiska).
•
T
ylko jeden twój pi
ł
karz (
oprócz bramkarza) mo
ż
e na k
oniec
tury sta
ć
w twoim polu karnym.
• Nie
mo
ż
na zablokowa
ć
pi
ł
ki,
tak aby przeciwnik nie móg
ł
do niej doj
ść
po boisku
ż
adnym
swoim pi
ł
karzem.
W
ARIANT ZAKOŃCZENIA:
GRA DO OKREŚLONEJ LICZBY GOLI
Przed rozpocz
ę
ciem meczu zdecydujcie, do ilu goli chcecie
gra
ć
– na przyk
ł
ad do pi
ę
ciu. Kto pierwszy strzeli ustalon
ą
liczb
ę
goli, wygrywa.
DWIE WERSJE KOLORYSTYCZNE PIONKÓW i SPOSÓB
ICH WYKORZYST
ANIA
Gra
Goool!
jest dost
ę
pna w d
wóch
wersjach k
olorys
tycznych
pi
ł
karzy:
ż
ó
ł
ci i czerwoni albo pomara
ń
czowi i niebiescy
.
Mo
ż
esz wykorzysta
ć
oba zestawy do rozgrywania
emocjonuj
ą
cych zawodów
, w których ka
ż
dy b
ę
dzie gra
ć
swoim
kolorem. Przyk
ł
ady dla 4 graczy poni
ż
ej.
T
urniej:
Napiszcie na kartkach swoje imiona/nazwy dru
ż
yn.
Nast
ę
pnie wylosujcie, kto z kim b
ę
dzie gra
ć
. R
ozegrajcie
równolegle mecze.
Zwyci
ę
zcy walcz
ą
ze sob
ą
o pierwsze miejsce,
a przegrani o trzecie.
Liga:
Rozegrajcie po 3 mecze, ka
ż
dy z ka
ż
dym. P
o ka
ż
dym meczu
zapiszcie punkty oraz wynik.
Wygrana daje 3 punkty, remis
1 punkt. P
o rozegraniu wszystkich meczów gracz z najwi
ę
ksz
ą
liczb
ą
punktów wygrywa lig
ę
.
W razie remisu wygrywa gracz
z lepszym bilansem bramek (strzelone minus stracone gole).
EGMONT Polska Sp
. z o
.o.
ul. Dzielna 60, 01-029
W
arszawa
www.egmont.pl
Autor gry: Corné van Moorsel
Ilustracje: Marek Szyszko
Wydaw
ca: T
omasz
Kołodziejczak
Redakcja: Patryk Blok
Koordynacja produkcji: A
gnieszka Kupczyk
Opracowanie gr
a
czne i DTP: C
ezary Szulc
p
p
na
na
w
w
d
d
w
w
ko
k
o
lo
lo
ry
r
y
st
s
j
j
es
es
t
t
do
do
s
t
st
ę
p
ę
p
st
st
ę
p
ę
p
h
h
w
w
er
e
r
sj
sj
a
c
a
c
h
c
c
h
h
1
8
1
niedozwolona
sytuacja
Przegląd Sportowy
czytaj kiedy chcesz i jak chcesz
y
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking patelni tytanowych [TOP10]
Ranking mikrofalówek do zabudowy [TOP10]
Ranking szlifierek oscylacyjnych [TOP10]
Premiera EA Sports FC 26 już jutro! Co warto wiedzieć o grze zanim wbiegniecie na boisko?
Ranking żeli do prania [TOP10]
Ranking telewizorów do PS5 [TOP10]
Pierwsze uruchomienie zmywarki? Sprawdź, co musisz zrobić
Ranking książek dla 5-latka [TOP10]
Ranking powerbanków [TOP10]
Ranking klawiatur gamingowych [TOP10]
Ranking robotów kuchennych [TOP10]
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników