Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry LUCKY DUCK GAMES Akropolis: Atena

Instrukcja obsługi Dodatek do gry LUCKY DUCK GAMES Akropolis: Atena

Wróć
25
min
8+
1
4
Do gry z rozszerzeniem Atena wymagana
jest podstawowa gra Akropolis
Na wybrzeżach Morza Śródziemnego wrze zawzięta rywalizacja
pomiędzy miastami łaknącymi bogactw i chwały.
Wiara w moc Ateny, potężnej bogini wiedzy, wojny i artystów, pcha
architektów do tworzenia wspaniałych budowli. Każdy liczy, że to
właśnie jemu łaska Ateny pozwoli zabłysnąć na kartach historii.
Tylko twoje umiejętności dadzą ci przewagę w tym wiekopomnym
zadaniu. Pamiętaj: od tego zależy przyszłość twoja i twojego miasta!
1
Każdy w mieście zna twoje imię, od kiedy zdobyłeś laury najbardziej utalentowanego architekta w Grecji. Zazdrośni o twoją rosnącą
chwałę, sławni architekci powrócili, by rzucić ci kolejne wyzwanie. Tak jak w trybie 1-osobowym gry podstawowej stawisz czoła
wirtualnemu przeciwnikowi: sławnemu architektowi. Korzystasz ze wszystkich zasad gry 1-osobowej z gry podstawowej, jak również
z zasad gry 1-osobowej z dodatku
Atena
. To rozszerzenie jest w pełni zgodne z 3 poziomami trudności opisanymi w zasadach
podstawowej gry 1-osobowej. Czy uda ci się zjednać potężną Atenę i otrzymać jej dary?
Przygotuj grę jak do rozgrywki 2-osobowej:
Jesteś pierwszym graczem.
Dobierz 1 kafel startowy, 1 kamień i znacznik głównego
architekta.
Sławny architekt rozpoczyna grę z 1 kaflem startowym
i 2 kamieniami.
W swojej turze postępuj jak w rozgrywce 1-osobowej gry
podstawowej.
Gdy ukończysz kartę budowli w celu zdobycia łaski Ateny,
wpierw musisz przekazać sławnemu architektowi jeden
z małych kafli znajdujących się pod ukończoną kartą.
Sławny architekt ma swoje preferencje i musisz się nimi
kierować. Najbardziej chciałby otrzymać plac. Jeśli nie ma
placu, chciałby podwójną dzielnicę. Jeśli i jej nie ma, przekaż
mu pojedynczą dzielnicę. Jeśli możesz wybrać spomiędzy
kilku kafli, sam podejmij decyzję.
Sławny architekt również otrzymuje część posągu Ateny, gdy
ukończysz odpowiednią kartę budowli. Na koniec gry, jeśli
jego posąg Ateny jest ukończony, sławny architekt otrzymuje
5 punktów za każdy swój niewykorzystany kamień.
Uwaga! Upewnij się, że kafle z obszaru sławnego architekta nie
pomieszają się z twoim miastem. Powodzenia!
Καλή τύχη! Kalí týchi!
Możesz dodać rozszerzenie
Atena
, tak jak byś to robił
w grze 2-osobowej:
Dobierz i umieść 4 karty budowli wzdłuż krawędzi stołu.
Dobierz 16 małych kafli i umieść 4 odkryte pod każdą
kartą budowli.
Nad każdą kartą budowli umieść 2 identyczne części
posągu (2 głowy, 2 torsy, 2 pary nóg, 2 postumenty).
tryb 1-osobowy
OPIS I CEL GRY
ROZGRYWKAPRZYGOTOWANIE
opis i cel gry
ZAWARTOŚĆ
PRZYGOTOWANIE
Przygotuj rozgrywkę tak jak do gry podstawowej Akropolis zgodnie
z normalnymi zasadami.
Niezależnie od liczby biorących udział w rozgrywce architektów
przetasuj 18 kart budowli i dobierz 4.
Umieść je obok obszaru gry w zasięgu wszystkich graczy. 1
Pozostałe karty odłóż do pudełka, nie będą potrzebne w tej
rozgrywce.
18 kart budowli 4 posągi Ateny,
każdy składający się z 4 części
30 małych kafli:
10 placów 10 dzielnic 10 podwójnych dzielnic
AGORA
1 każdego rodzaju
PANTEON
wokół środkowego
Dokładnie taki układ 3
WILLA
4 na 2. poziomie
albo wyższym
RZADKIE TOWARY
1 na 3. poziomie
albo wyższym
STRAŻNICA
2 na 2. poziomie
albo wyższym
OAZA
1 w pełni otoczony
przez lub
2
Karty budowli zawierają schemat ustawienia kafli, który trzeba
zrealizować, by je ukończyć. Teksty na kartach dodatkowo objaśniają
działanie schematów.
Schematy mogą być pokazane w rzucie z góry albo w izometrii.
WYJAŚNIENIA
Na kartach budowli z RZUTEM
Z GÓRY poziom kafelków nie ma
znaczenia.
Na kartach budowli z IZOMETRIĄ
poziom kafelków może różnić się od
tego na schemacie. Schemat tylko
pokazuje warunki dla tej karty budowli.
Gra kończy się w tym samym momencie co gra podstawowa: jeśli
na rynku pozostał tylko jeden kafel i wszystkie stosy wyczerpane.
Przy podliczaniu punktów każdy architekt, który oddał cześć Atenie
poprzez ukończenie jej posągu, otrzymuje od niej dary. Wszyscy tacy
gracze otrzymują po 5 punktów (zamiast 1) za każdy niewykorzystany
kamień.
KONIEC GRY
7
Projekt: Jules Messaud
Ilustracje: Pauline Détraz
Redakcja: Alain Mihranyan
Grafika: Grégoire Allemand
Nie zapomnijmy o entuzjazmie
pracowników Gigamic!
Opracowanie: Marek Baranowski
Korekta: Marta Kania
Redakcja: Patryk Blok
Marketing: Tomasz Siwek,
Daria Stachurska
Obsługa klienta: Maryla Wolska
Wydawca: Michał Herman
Koordynacja produkcji: Mateusz Szupik
Dla Luce, która jest tak mądra i twórcza jak Atena.
I dla Henriego, który był mistrzem budownictwa od samego początku.
Autorzy
8
Edycja polska
W razie braków elementów lub pytań do zasad prosimy o kontakt:
info@luckyduckgames.com
Lucky Duck Games
ul. Bohdana Zielińskiego 11
30-320 Kraków, Polska
3
Umieść 4 losowe odkryte małe kafle pod każdą wyłożoną kartą
budowli. 2
Pozostałe kafle odłóż do pudełka, nie będą potrzebne w tej
rozgrywce.
Umieść tyle identycznych części posągu nad każdą kartą
budowli, ilu graczy bierze udział w rozgrywce.
Na przykład, jeśli w grze uczestniczy 3 architektów, umieść
nad kartami 3 głowy, 3 torsy, 3 pary nóg i 3 postumenty. 3
2
3
1
Przykład przygotowania rozgrywki 3-osobowej
4
W rozgrywce z rozszerzeniem Atena podstawowe zasady gry
pozostają niezmienione, ale pojawia się nowa możliwość:
zdobycie łaski Ateny poprzez ukończenie niektórych lub
wszystkich kart budowli.
Architekci mogą ukończyć kartę budowli dzięki zrealizowaniu
w swoim mieście schematu wskazanego na takiej karcie. Karty
nie trzeba ukończyć w tej samej turze, w której udało się
schemat zrealizować można to zrobić w następnych turach,
o ile układ widocznych kafelków w mieście architekta nadal
pasuje do karty.
Każdy architekt może zrealizować każdą z kart budowli tylko
raz.
ROZGRYWKA
OPIS KARTY BUDOWLI
PANTEON
wokół środkowego
Dokładnie taki układ 3
nazwa budowli
schemat do ukończenia
słowny opis schematu
dowolna dzielnica
albo kamieniołom
dzielnica
odpowiedniego koloru
plac
odpowiedniego koloru
dowolny plac
35
Gdy ukończysz kartę budowli:
1 Weź część posągu Ateny znad tej karty budowli.
2 Wybierz 1 z małych kafli spod tej karty budowli i natychmiast
umieść go w swoim mieście. Możesz go umieścić na
dowolnym poziomie. Jeśli przykryjesz kamieniołom, weź
1 kamień.
W jednej turze możesz
ukończyć więcej niż jedną
kartę budowli.
Po dodaniu kafla do miasta
sprawdź, czy w mieście nie
znajdują się układy, które
pasują do 1 lub kilku kart
budowli. Jeśli odnajdziesz
kilka takich układów, możesz
wybrać kolejność, w której
je rozpatrzysz. Kartę musisz
rozpatrzeć w całości, zanim
przejdziesz do kolejnej.
Rozpatrując kartę, bierzesz
mały kafel spod tej karty
i dodajesz go do swojego
miasta.
Ważne:
Małe kafle po dobraniu nie uzupełniane. Jeśli chcesz
sobie zagwarantować jak największy wybór, postaraj się
ukończyć karty budowli jak najszybciej.
Nie możesz umieścić małego kafla na górze innego
małego kafla.
plac
odpowiedniego koloru

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756