Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Nekojima LKY NKJ-R01-PL
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(44)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Nekojima LKY NKJ-R01-PL
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
ROZST
A
WIENIE
•
plansza
A
•
21 denchu:
7 białych, 7 róż
owych, 7 niebieskich
B
•
28 kostek:
7 białych, 7 róż
owych, 7 niebieskich, 7 czarnych
C
•
worek na kostki
D
•
2 kości dzielnic
E
•
7 kotów
F
•
licznik poziomów
G
•
20 żetonów gniazd
H
1.
Umieśćcie planszę na środku stołu,
tak by każdy gracz miał do niej dostęp.
2.
Umieśćcie kostki w worku.
3.
Posortujcie denchu według koloru
i umieśćcie je na stole wraz z kotami,
kośćmi dzielnic i licznikiem poziomów
.
Żetony gniazd są używane tylko w wariancie
Miejska dżungla (patrz str
. 4).
1
ELEMEN
TY
W grze „Nekojima
” będziecie stawiali denchu (słupy elektryczne) i dbali o równowagę sieci.
W trybie
współpracy
celem jest wspólne dotarcie do jak najdalszego poziomu.
W trybie
rywalizacji
przegrywa gracz, któr
y zawali instalację.
CEL GR
Y
Witajcie
na
Nek
ojimie,
japońskiej kociej wyspie. Będziecie musieli wykazać
się nie
lada
zręcznością
i
sprytem,
by
doprow
adzić
sieć elektryczną do wszystkich 4
dzielnic.
Zadania
nie ułatwią w
am futrzaści
mieszkańc
y
wysp
y
, którzy uwielbiają spacerować po kablach.
Zachow
ajcie
czujność i
nie
pozwólcie, by
kable się
ze
sobą stykały
, powodują
c
zwarcie.
Czy
zdołacie zachować ró
wnowagę na wy
spie Nekojima
?
INS
TRUK
CJ
A
A
B
B
B
C
D
E
H
F
G
K
ONIEC GR
Y
3
CZARNE K
OSTKI
W
tr
ybie
współpracy
:
P
o
umiesz
cz
eniu
denchu
wybierz
i
zawieś
1
kota
za
każ
dą
wylosowaną
czarną
kostk
ę.
W
tr
ybie
r
ywalizacj
i:
Prz
ekaż
wylosowane
czarne
kostki
wybranym
współgracz
om.
Jeśli
masz
kilka,
mo
ż
esz
je
r
o
z
dzielić.
Czarna
kostka
o
znacza,
ż
e
gracz
będzie
musiał
zawiesić
kota
w
swojej
turz
e
po
umiesz
cz
eniu
denchu.
Musisz
zawiesić
kota
za
łapę
lub
ogon
na
kablu
tego
samego
koloru
co
ostatnia
wylosowana
kostka,
prz
estrz
egając
limitu
jednego
kota
na
kabel.
Je
śli
wszystkie
kable
w
tym
kolorz
e
są
już
zajęte,
zatrzymaj
niewykorzystane
czarne
kostki
na
swoją
następną
tur
ę.
K
ot
mo
ż
e
dotykać
tylko
tego
kabla,
na
któr
ym
jest
zawiesz
ony
.
P
odczas
zawieszania
kota
nie
mo
ż
esz
dotykać
słupa.
K
ot
zawsz
e
ląduje
na
4
łapach:
jeśli
kot
ci
spadnie,
musisz
umieścić
go
z
powr
otem
na
tym
samym
kablu.
3.
SPR
A
WDŹ
POPR
A
W
NOŚĆ
INST
AL
A
CJI
P
o
pomyślnym
umiesz
cz
eniu
denchu
umieść
wylosowaną
kostk
ę
w
liczniku
po
ziomów
.
Jeśli
zawiesiłeś
kota
lub
koty
podczas
tej
tur
y
,
umieść
w
liczniku
r
ównież
czarne
kostki.
P
o
ziomy
uzupełnia
się
po
kolei
od
1
do
7,
umiesz
czając
po
4
kostki
na
po
ziom.
W
tr
ybie
współpracy
licznik
wskazuje
ukończ
one
po
ziomy
.
W
tr
ybie
r
ywalizacji
licznik
wskazuje
osiągnięty
po
ziom
trudności.
Gra
kończy
się,
gdy
prz
ewr
óci
się
jeden
lub
więcej
denchu
na
planszy
.
Jeśli
prz
ewr
ócisz
tylko
umiesz
czanego
denchu
podczas
swojej
tur
y
,
gra
jest
kontyn
uowana.
W
tr
ybie
współpracy
staracie
się
osiągnąć
jak
najwyższy
po
ziom.
Os
tatecznym
celem
jest
ukończ
enie
7.
po
ziomu.
W
tr
ybie
r
ywalizacji
jest
tylko
jeden
prz
egrany
:
ten,
któr
y
zawali
instalację.
P
o
z
ostali
wy
gr
ywają.
ZW
ARCIE:
Kable
nie
stykają
się
z
innymi
kablami
ani
z
e
słupami.
Słup
y
r
ównież
nie
stykają
się
z
e
sobą.
Kable
nie
dotykają
planszy
.
K
O
T
OSTROF
ALN
Y DO
T
YK:
K
oty
nie
dotykają
planszy
,
słupów
ani
kabli,
na
któr
y
ch
nie
są
zawiesz
one.
PO
Z
A OBSZ
AREM:
Denchu
wraz
z
kablami
nie
wystaje
po
za
plansz
ę
(koty
mogą
wystawać).
Jeśli
elementy
nie
spełniają
warunków
poprawnej
instalacji,
musisz
je
poprawić
tak,
b
y
je
spełniały
.
P
oprawna instalacja
!
2
Wybierzcie, czy chcecie grać w trybie współpracy
, czy r
ywalizacji. Rozpoczyna gracz, który ostatnio coś przewrócił.
Następnie gra jest kontynuowana w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
1. RZUĆ K
OŚĆMI
Wyniki na 2 kościach wskazują, w których dzielnicach musisz postawić denchu.
Wyniki na obu kościach mogą być takie same.
Gdy wypadnie
, najpierw aktywny gracz wybiera dzielnicę, a później jego sąsiad z prawej strony
. Obie dzielnice muszą być
wybrane przed przejściem do następnego kroku.
2.
WYBIERZ I UMIEŚĆ DENCHU
Wylosuj kostkę z worka, a następnie wybierz denchu z kablem w tym samym kolorze.
Jeśli wyciągniesz
czarną kostkę
, kontynuuj dobieranie, aż wylosujesz inny kolor
.
Umieść
denchu
na
planszy
we
wskazanych
dzielnicach.
Denchu
składa
się
z
dwóch
słupów
połączonych
kablem.
Musisz
umieścić pierwszy słup w dzielnicy wskazanej prz
ez 1 z 2 kości, a drugi
– w dzielnicy wskazanej przez
pozostałą kość. Mo
żesz
umieścić
denchu
bezpośrednio
na
planszy
lub
na
wcześniej
umieszczonym
denchu,
tworząc
wieżę.
W
swojej
turze
możesz
podmieniać wybrane denchu na inne – aż do jego umieszczenia.
Wskazówka:
Możesz
tworzyć
pętle
z
kabla,
manipulując
jedynie
słupami
–
ale
tak,
by
kable
się
nie
dotykały
.
Możesz
też
przesuwać denchu, popychając słup innym słupem.
POD NAPIĘCIEM:
Nie
wolno
dotykać
kabli
rękami.
Można
manipulować
denchu
tylko
przy
pomocy
słupów
.
Restrykcje
Gastronomiczna
Mieszkalna
Wybierasz dowolną dzielnicę
Rozrywkowa
Sąsiad po twojej prawej stronie wybiera dzielnicę
Długość kabla:
• Różowy
krótki kabel
• Biały
średni kabel
• Niebieski
długi
kabel
Kulturowa
NIE WOLNO
:
•
Umieszczać denchu do góry nogami.
•
Umieszczać słup
ów jednego denchu na sobie.
•
Okręcać kabla wokół słupa.
•
Przemieszać już umieszcz
onego denchu.
JAK GRA
Ć
K
ONIEC GR
Y
3
CZARNE K
OSTKI
W trybie współpracy
:
Po umieszcz
eniu denchu wybierz i zawieś 1 kota za każdą wylosowaną czarną kostkę.
W
trybie
rywalizacji:
Przekaż
wylosowane
czarne
kostki
wybranym
współgraczom.
Jeśli
masz
kilka,
możesz
je
rozdzielić.
Czarna kostka oznacza, że
gracz będzie musiał
zawiesić kota w
swojej turze po umieszczeniu denchu.
Musisz
zawiesić
kota
za
łapę
lub
ogon
na
kablu
tego
samego
koloru
co
ostatnia
wylosowana
kostka,
przestrzegając
limitu
jednego
kota
na
kabel.
Jeśli
wszystkie
kable
w
tym
kolorze
są
już
zajęte,
zatrzymaj
niewykorzystane
czarne
kostki
na
swoją
następną turę.
Kot moż
e dotykać tylko tego kabla, na którym jest zawieszony
. Podczas zawieszania kota nie możesz dotykać słupa.
Kot zawsze ląduje na 4 łapach:
jeśli kot ci spadnie, musisz umieścić go z powr
otem na tym samym kablu.
3. SPRA
WDŹ POPRA
WNOŚĆ INST
ALACJI
Po pomyślnym umieszczeniu denchu umieść wylosowaną kostk
ę w liczniku poziomów
.
Jeśli zawiesiłeś kota lub koty podczas tej tury
, umieść w liczniku również czarne kostki.
Poziomy uzupełnia się po kolei od 1 do 7, umieszczając po 4 kostki na po
ziom.
W trybie współpracy licznik wskazuje ukończone poziomy
.
W trybie rywalizacji licznik wskazuje osiągnięty poziom trudności.
Gra kończy
się, gdy
przewróci się jeden lub
więcej denchu
na planszy
.
Jeśli
przewrócisz tylko umieszczanego denchu
podczas
swojej
tury
, gra
jest
kontynuowana.
W
trybie
współpracy
staracie
się
osiągnąć
jak
najwyższy
poziom.
Ostatecznym
celem
jest
ukończenie 7. poziomu.
W trybie rywalizacji
jest tylko jeden przegrany
: ten, który zawali instalację. Pozostali wygrywają.
ZWARCIE:
Kable nie
stykają się z
innymi kablami
ani
ze
słupami.
Słupy
również
nie
stykają
się
ze sobą. Kable nie dotykają planszy
.
KO
TOSTROF
ALNY DO
TYK:
Koty nie dotykają
planszy
, słupów ani
kabli, na których nie są zawieszone.
POZA OBSZAREM:
Denchu wraz z kablami nie wystaje
poza planszę (koty mogą wystawać).
Jeśli elementy nie spełniają warunków poprawnej
instalacji, musisz je poprawić tak, by je spełniały
.
Poprawna instalacja
!
2
Wybierzcie, czy chcecie grać w trybie współpracy
, czy r
ywalizacji. Rozpoczyna gracz, który ostatnio coś przewrócił.
Następnie gra jest kontynuowana w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
1. RZUĆ K
OŚĆMI
Wyniki na 2 kościach wskazują, w których dzielnicach musisz postawić denchu.
Wyniki na obu kościach mogą być takie same.
Gdy wypadnie
, najpierw aktywny gracz wybiera dzielnicę, a później jego sąsiad z prawej strony
. Obie dzielnice muszą być
wybrane przed przejściem do następnego kroku.
2.
WYBIERZ I UMIEŚĆ DENCHU
Wylosuj kostkę z worka, a następnie wybierz denchu z kablem w tym samym kolorze.
Jeśli wyciągniesz
czarną kostkę
, kontynuuj dobieranie, aż wylosujesz inny kolor
.
Umieść
denchu
na
planszy
we
wskazanych
dzielnicach.
Denchu
składa
się
z
dwóch
słupów
połączonych
kablem.
Musisz
umieścić pierwszy słup w dzielnicy wskazanej prz
ez 1 z 2 kości, a drugi
– w dzielnicy wskazanej przez
pozostałą kość. Mo
żesz
umieścić
denchu
bezpośrednio
na
planszy
lub
na
wcześniej
umieszczonym
denchu,
tworząc
wieżę.
W
swojej
turze
możesz
podmieniać wybrane denchu na inne – aż do jego umieszczenia.
Wskazówka:
Możesz
tworzyć
pętle
z
kabla,
manipulując
jedynie
słupami
–
ale
tak,
by
kable
się
nie
dotykały
.
Możesz
też
przesuwać denchu, popychając słup innym słupem.
POD NAPIĘCIEM:
Nie
wolno
dotykać
kabli
rękami.
Można
manipulować
denchu
tylko
przy
pomocy
słupów
.
Restrykcje
Gastronomiczna
Mieszkalna
Wybierasz dowolną dzielnicę
Rozrywkowa
Sąsiad po twojej prawej stronie wybiera dzielnicę
Długość kabla:
• Różowy
krótki kabel
• Biały
średni kabel
• Niebieski
długi
kabel
Kulturowa
NIE WOLNO
:
•
Umieszczać denchu do góry nogami.
•
Umieszczać słup
ów jednego denchu na sobie.
•
Okręcać kabla wokół słupa.
•
Przemieszać już umieszcz
onego denchu.
JAK GRA
Ć
4
© 2023 Unfriendly Games. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Od autorów
Dziękujemy wszystkim f
estiwalom ciepło gosz
czącym prototyp „Nekojimy”.
Dziękujemy także
@l_atelier_12 za przy
gotowanie prototypu oraz
wszystkim aktorom
ze sceny gier
za ich ży
czliwość irady;
i wresz
cie 3,737 wspierającym na
Kickstarterze, którzy sprawili,
że wydanie
„Nekojimy” było możliwe.
Autorzy
David Carmona, Karen Nguy
en
Ilustracje
Gilles Warmoes
TWÓRCY
W
ARIANTY GR
Y
EKSPER
T
Zasady
są
takie
same
jak
zwykle,
ale
nie
wybaczają
błędów
.
Zwarcie
jest
śmiertelne.
Każdy
kontakt
pomiędzy
różnymi
kablami,
słupami,
planszą
i
kotami
jest
zabroniony
w
jakimkolwiek
momencie
gry
.
W
trybie
rywalizacji
jeden
fałszywy
ruch
powoduje
eliminację
gracza.
W
trybie
kooperacji
każdy
błąd
natychmiast
kończy
grę.
W
tym
wariancie
precyzja
ikoncentracja będą klucz
em do suk
cesu.
DUO
W tym wariancie
2,
4,
6
lub
8
graczy
rywalizuje
lub
współpracuje
ze
sobą
parami
.
Gracze
z
par
y
siadają
naprzeciwko
siebie,
sąsiadując
z
graczami
z
innej
par
y
.
Swoje
tury
gracze
z
par
y
wykonują
wspólnie,
umieszczając
denchu
jednocześnie
–
każdy
trzyma
jeden
słup.
Gdy
gracz
otrzyma
czarną
kostkę,
musi
zawiesić kota
w
turze swojej
pary
. T
en wariant
sprawdzi
waszą
drużynową koordynację!
DRAP
ACZE CHMUR
T
en
wariant
mo
że
b
yć
r
ozgrywany
zarówno
w
trybie
rywalizacji,
jak
i
współpracy
.
W
tym
wariancie
można
umieścić
maksymalnie
2
wieże
w
każdej
dzielnicy
.
Nie
będzie
więc
możliwe
umieszczenie
trz
eciego
słupa
w
dzielnicy
,
tak
by
dotykał
planszy
.
W
tym
wariancie
potrzebne
będzie
myślenie
strategiczne do tworz
enia jak najwyższy
ch konstrukcji!
MIEJSKA
DŻUNGLA
T
en wariant może być ro
zgrywany zarówno w trybie rywalizacji,
jak
i
współpracy
.
W
tym
wariancie
wieże
mogą
składać
się
z
maksymalnie
2
słupów
.
Po
umieszczeniu
jednego
słupa
na
drugim
połóż na
wieży
żeton
gniazda,
oznaczając maksymalną
wysokość.
W
tym
wariancie
potrzebna
będzie
niezwykła
zwinność do poruszania
się między kablami.
Nekojima
może
być
elektrykowana
bez
pomocy
innych
graczy
.
W
trybie
solo
twoim
celem
jest
osiągnięcie
jak
najwyższego
poziomu.
Wynik
wskazuje
dzielnicę
naprzeciwko
tej
,
która
wypadła
na
drugiej
kości.
Jeśli
na
obu
kościach
wypadnie
,
jeden
słup
musisz
umieścić
w
dzielnicy
z
największą
liczbą
denchu
(lub
z
najwyższą
wieżą
w
razie
remisu),
a
drugi
w
przeciwległej
dzielnicy
.
TR
YB SOL
O
Tłumaczenie
Zespół L
ucky Duck Games
Skład
Marek Baranowski
Redakcja
Patryk Blok
Korekta
Marta Kania
Wydawca
Michał Herman
ED
Y
CJA POLSKA
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking telefonów do 2000 zł [TOP10]
Napęd optyczny – co to jest? Do czego służy?
Rowery już nigdy nie będą takie same? Ten prototyp ma ogromny potencjał
Jak podłączyć soundbar do telewizora?
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Uszkodzony termostat – objawy w przypadku lodówki
Wędkarstwo spinningowe – na czym polega?
Sprawdź więcej poradników