Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana MUDUKO Akcja Jajo

Instrukcja obsługi Gra karciana MUDUKO Akcja Jajo

Wróć
1
1
rys. 1
-1
1
2
3
5
rys. 2
3
4
INSTRUKCJA
ZAWARTOŚĆ:
81 owalnych kart
54 karty jaj
18 kart akcji
1 karta kury
8 kart z białym awersem
do indywidualnego zaprojektowania
CEL ROZGRYWKI:
Zgromadź w swoim pudełku więcej punktów niż
inni gracze.
PRZYGOTOWANIE:
Każdy z graczy otrzymuje 3 karty akcji (rys. 1)
i kładzie je odkryte przed sobą. Pozostałe karty
akcji nie będą używane w rozgrywce.
Potasujcie karty jaj i rozdajcie każdemu graczowi
po 3 zakryte karty. Pozostałe tworzą talię, z której
będziecie dobierać w trakcie gry – połóżcie ją
w miejscu, do którego każdy będzie miał
dostęp.
Karty jaj mają różną
wartość punktową (rys. 2).
Aby wygrać, zgromadź w swoim pudełku więcej
punktów niż inni gracze. W swojej turze musisz
wykonać JEDNĄ z dwóch czynności:
a) włożyć JEDNO jajo z ręki do dowolnego pudełka
(swojego lub należącego do innego gracza),
a następnie dobrać nową kartę z talii;
b) użyć JEDNEJ dostępnej karty akcji.
DZIAŁANIE
KART AKCJI:
Przełóż jajo (rys. 3)
Przełóż jajo z jednego pudełka do dowolnego
innego, o ile jest w nim wolne miejsce. Możesz
to zrobić np. po to, by przełożyć nisko punktowane
jajo ze swojego pudełka do cudzego albo żeby
przełożyć wysoko punktowane jajo z cudzego
pudełka do własnego.
Zamień jaja (rys. 4)
Zamień miejscami 2 jaja z różnych pudełek. Możesz
to zrobić chociażby po to, by zamienić miejscami
JEDNO nisko punktowane jajo ze swojego pudełka
z JEDNYM wysoko punktowanym jajem z cudzego
pudełka.
JAK GRAĆ:
Każdy gracz ponad swoimi kartami
akcji ma niewidzialny pojemnik – składa
się on z 6 pustych miejsc, w których można
zgromadzić maksymalnie 6 jaj (rys. 1).
Rozgrywka toczy się w turach. Zaczyna gracz,
który jako ostatni jadł jaja (w dowolnej formie),
a dalsza kolejność jest zgodna z kierunkiem
ruchu wskazówek zegara.
2
Na licencji Falomir Juegos ©2024 Hiszpania
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Prawa autorskie dla edycji w języku polskim
©2024 Fabryka Kart
Tre-Kraków sp. z o.o.
5
KARTY AKCJI
(ciąg dalszy):
Uśpij/obudź jajo
(rys. 5)
Uśpij JEDNO dowolne jajo, odwracając jego
kartę rewersem do góry (rys. 7), albo obudź JEDNO
dowolne jajo, odwracając je z powrotem awersem
do góry. W pudełku może się znajdować kilka
uśpionych jaj.
Jajo, które jest uśpione (odwrócone
rewersem do góry), NIE MOŻE zostać
przełożone ani zamienione. Ten efekt przydaje
się do tego, by chronić wysoko punktowane jaja
we własnym pudełku albo żeby blokować nisko
punktowane jaja w cudzych pudełkach.
rys. 3 rys. 4 rys. 5
KARTA SPECJALNA:
Kura
(
rys. 6)
(Tylko jedna karta na grę). Jeśli wśród 3 kart
na ręce masz kurę, możesz ją zagrać zamiast
jaja. Nie umieszczasz jej jednak w pojemniku –
zamiast tego wolno ci „przełożyć” dowolną liczbę
jaj z cudzych pojemników do swojego, oczywiście
o ile masz na nie dość miejsca. W ten sposób
możesz zgromadzić w swoim pojemniku najwyżej
punktowane jaja! Po zagraniu kury usuń jej kartę
z gry i dobierz na rękę nową kartę z talii.
rys. 6
7
Po rozpatrzeniu efektu
karty akcji odwróć ją rewersem
do góry (rys. 8) – nie możesz
ponownie z niej skorzystać, dopóki nie
odwrócisz wszystkich swoich kart akcji
z powrotem awersem do góry.
Jeśli zużyjesz swoją ostatnią kartę akcji
(wszystkie będą zakryte), w najbliższej turze
musisz zagrać jajo z ręki. Po dobraniu nowej
karty na rękę odwróć wszystkie swoje karty
akcji awersem do góry. Od kolejnej tury znów
możesz ich używać.
Ilekroć zagrasz jajo z ręki, dobierz kartę z talii,
tak aby zawsze mieć na ręce 3 karty jaj.
W twojej turze nie wolno ci spasować
ani odrzucać kart! Zawsze musisz się
zdecydować na jedną z dwóch rzeczy:
zagranie jaja lub użycie karty akcji.
6
KONIEC ROZGRYWKI:
Rozgrywka kończy się w chwili, gdy
wszystkie pojemniki są pełne.
ZWYCIĘZCA:
Odwróćcie wszystkie jaja awersem do góry
i policzcie punkty w każdym pojemniku. Wygrywa
ten z graczy, który zgromadził w swoim pojemniku
najwięcej punktów. W przypadku remisu gracze
doliczają do wartości pojemników karty jaj, które
mają na ręce.
SZYBKA ROZGRYWKA:
Gra toczy się zgodnie z normalnymi zasadami, ale
kończy się w chwili, gdy dowolny z graczy
zgromadzi w pojemniku 6 jaj.
8
rys. 7 rys. 8
2-6 6+ 15
Wydawnictwo Muduko
Podłęże 650, 32-003 Podłęże
Muduko jest marką wydawniczą
Fabryki Kart Tre-Kraków sp. z o.o.
Koordynator projektu: Roksana Hibner
Tłumaczenie: Łukasz Małecki
Korekta: Ewa Popielarz
Skład: Zespół Muduko
muduko.com
Autor gry: Juanjo Balcázar
Ilustracje i projekt: Dany Molero

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756