Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana MUDUKO Ryki Afryki

Instrukcja obsługi Gra karciana MUDUKO Ryki Afryki

Wróć
Liczba graczy Liczba kart, z jaką każdy
gracz rozpoczyna rundę
Liczba kart odłożonych
na bok
393
4 7 2
5 6 0
Żetonyzwierzątposegregujciewedługtypówiumieśćcienastole
wzasięguwszystkichgraczy.
0
0
ELEMENTY GRY
PRZYGOTOWANIE RUNDY
Gratrwatylerund,ilugraczybierzeudziałwrozgrywce.
Przedkażdąrundąpotasujciewszystkiekartyzwierząt.
Jeśligraciew3osoby,odłóżcienabok,bezpodglądania,3karty.
Jeśligraciew4osoby,odłóżcienabok,bezpodglądania,2karty.
Jeśligraciew5osób,użyjciewszystkich30kart.
Następnierozdajciekartygraczom,takbykażdyotrzymałichtyle
samo.Pamiętajcie,żebynikomuniepokazywaćswoichkart.
3
3
Gorąca, skąpana słońcem Afryka to dom potężnych i silnych
zwierząt. Każdego roku organizowana jest Letnia Parada,
podczas której prezentują się pięknie udekorowane i uzbrojone
drużyny afrykańskich zwierząt. Celem Twoim i Twoich
przeciwników jest skompletowanie zespołu, który zdobędzie
największe uznanie zgromadzonej widowni. Rekrutujcie
zwierzęta, decydujcie o ich strojach i zaprezentujcie się podczas
Letniej Parady. Kto zrobi to najlepiej, zostanie zwycięzcą.
CEL GRY
Zdobądźjaknajwięcejpunktówuznania,
któreotrzymaszzastrojezwierząt
zrekrutowanychdoTwojegozespołu.
Imzdobniejszyuniform,tymwięcej
punktówjestwart.Obserwujjednak
przeciwników,bobędąchcieliCię
przechytrzyć.AmożetoTy
okażeszsięsprytniejszy.
Gracz,któryzdobędzie
najwięcejpunktów,
zostaniezwycięzcą.
0
0
2
2
2
2
1
1
5
5
4
4
5
5
30 kart zwierząt
(6hipopotamów,6bawołów,6lwów,
6słonii6goryli–kartymają
wartośćod0do5)
Karty gracza 1
Karty gracza 2
Karty gracza 3
Karty gracza 4
Przykładprzygotowaniarundywrozgrywce4-osobowej.
Żetony zwierząt
Odłożne podczas
przygotowań karty
Notes do
zapisywania punktacji
25 żetonów zwierząt
(5hipopotamów,5bawołów,
5lwów,5słonii5goryli)
0
0
3
3
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Gracze
RUNDA I
RUNDA II
RUNDA III
RUNDA IV
RUNDA V
Suma:
PRZEBIEG RUNDY
Pierwsząrundęrozpoczynagracz,którywydazsiebienajgłośniejszyryk.
Jeżeliniejesteściewstaniezdecydować,ktobyłnajgłośniejszy,niech
rozpoczniegraczznajbujniejszągrzywą.Wswojejturzegracz:
zagrywadowolnąkartęzwierzęcia,anastępnie
musiwziąć1dowolnyzdostępnychżetonówzwierząt.
Uwaga! Wwyjątkowejsytuacjipozagraniukartyprzezgraczanie
będziedostępnegożadnegożetonuzwierząt.Wtedygraczniebierze
żetonu.Zwierzęnażetoniemoże być inneniżtonazagranejkarcie.
Pozakończeniuturykolejnagraczasiedzącegopolewejstronie.
Kartyumieszczajcienaśrodkustołu,wkolumnach,dlakażdegogatunku
tworzącosobnystos.Dokładajciejetak,żebybyłowidaćwartościiliczbę
zagranychkart.Ostatniozagranakartapowinnależećnasamymdole.
2
2
5
5
4
4
3
3
2
2
0
0
1
1
0
0
3
3
Przykład tury gracza. Piotrzagrywakartęgorylaowartości3
iumieszczająwidocznąnadoleodpowiedniejkolumny
1
.Następnie
bierze1zdostępnychżetonówlwa
2
.
KONIEC RUNDY
Rundasiękończy,kiedyktóryśzgraczyzagraszóstąkartędanego
gatunkuzwierzęcia(np.zostaniezagranaszóstakartazlwem).Graczten
bierzeżetonzwierzęcia(oilejestjakiśdostępny)irundanatychmiastsię
kończy.Terazpodliczaciezdobytepunkty.
Każdyżetonzwierzęciajestwarttylepunktów,ilewskazujeostatnia
zagranakartawodpowiadającejmukolumnie.Wszyscygraczesumują
zdobytepunktyizapisująjewnotatniku.Jesteściegotowirozegrać
kolejnąrundę.Rozpoczynagraczsiedzącynalewoodgracza,
którypoprzedniozagrywałjakopierwszy.
Uwaga!Jeślinastoleniemażadnejkartydanegogatunku(niktjejnie
zagrał),tożetontegozwierzęciajestwart0pkt.
2
2
5
5
4
4
3
3
2
2
0
0
1
1
0
0
3
3
4
4
1
1
3
3
4
4
4
4
5
5
0
0
1
1
5
5
0
0
3
3
1
1
4
4
Przykład. Rundasiękończy,gdyżMartazagrałaszóstąkartęsłonia.
Graczeprzystępujądoliczeniapunktów.Każdyżetonsłoniawart
jest5punktów,hipototama0punktów,lwa3punkty,goryla1punkt,
abawołu4punkty.Piotrekzakończyłrundęz2żetonamilwa
(2×3=6pkt),1hipototama(0pkt),1słonia(5pkt)i1bawołu(4pkt).
Wtejrundziezdobył15punktów(6+0+5+4).
KONIEC GRY
Grasiękończy,kiedygraczerozegrajątylerund,ileosóbbierze
udziałwrozgrywce(np.po3.rundziewgrze3-osobowej).
Zsumujciezdobytepodczasgrypunkty.Zwycięża
graczzichnajwiększąliczbą.Wprzypadkuremisu
wygrywagracz,któryzdobyłnajwięcejpunktów
wjednejrundzie–bierzesiępoduwagę
najwyższywynik.Jeżelinadaljestremis,
podzielciesięwygraną(lub
zagrajciejeszczeraz).
muduko.com
Wydawnictwo Muduko
WydawnictwoMudukojestmarkąwydawniczą
FabrykiKartTre-Krakówsp.zo.o.
Autor:ReinerKnizia
Ilustracje: PiotrSokołowski
Wydawca: MarekChołostiakow
Tłumaczenie i redakcja instrukcji:
MichałSzewczyk
Polski tytuł: PiotrDachtera
Korekta: EwaPopielarz
Skład graczny:PawełNiziołek
© Dr.ReinerKnizia2022.Allrightsreserved.
©2022forthePolishedition
FabrykaKartTre-Krakówsp.zo.o.
Tainstrukcjaniejestelementemgry.
1
2

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756