Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Między wierszami Rzepka

Instrukcja obsługi Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Między wierszami Rzepka

Wróć
ELEMENT Y GRY
46 postaci 4 rzepki 4 żetony motyli
Spójrzcie, co znajduje się na kartach postaci:
RZEPKA karty 2024.indd 9 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 35 05.06.2024 13:34
NaszaKsiegarnia
autor: Przemek Wojtkowiak ilustracje: Maciej Szymanowicz
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 46 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 33 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 12 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 10 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 2 05.06.2024 13:32
RZEPKA karty 2024.indd 9 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 5 05.06.2024 13:32
RZEPKA karty 2024.indd 8 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 7 05.06.2024 13:32
na niektórych
kartach są
różne motyle
– dostaniecie za nie
dodatkowe punkty
na niektórych
kartach jest słońce
– wykorzystywane
jest w wariancie gry
postać
wyciągająca rzepkę
na niektórych
kartach jest płotek
– wykorzystywany
jest w wariancie gry
podpowiedź,
któpostać naly
dołożyć do tej karty
1
Dokładnie potasujcie karty postaci irozłóżcie na środku stołu wtaki sposób, aby wszy-
scy gracze mieli do nich łatwy dostęp.
Żetony motyli odłóżcie do pudełka, wykorzystywane są wwariancie gry opisanym na końcu
instrukcji.
CEL GRY
Gra oparta jest na wierszu „Rzepka” Juliana Tuwima (wiersz znajdziecie wosobnej bro-
szurce). Waszym zadaniem jest wyrwanie rzepki (każdy gracz stara się wyrwać rzepkę rosną-
cą przed nim). Pomogą wam wtym postaci zwiersza. Karty postaci należy dokładać do swojej
rzepki wtaki sposób, aby były ułożone wtej samej kolejności jak wwierszu: dziadek, babcia,
wnuczek, Mruczek, Kicia, kurka, gąska, bociek, żabka, kawka.
Na koniec gry zdobędziecie punkty za karty dołożone do swojej rzepki:
1 punkt za każdą prawidłowo dożoną kartę postaci,
1 punkt za każdego motyla zodpowiednim wzorem na skrzydłach.
Wygra osoba znajwiększą liczbą punktów.
PRZYGOTOWANIE GRY
Losujecie po 1 karcie rzepki. Podejrzyjcie motyla znajdującego s
zdrugiej strony wylosowanej karty. Zróbcie to wtaki sposób, aby
rywale nie widzieli, co się na niej znajduje.
Na koniec gry za każdego takiego motyla na swoich kartach zdobędziecie dodatkowe punkty!
Wylosowane karty rzepki połóżcie przed sobą na stole (rzepką do góry). Zprawej strony
rzepki zostawcie miejsce na karty dokładane podczas gry.
Jeśli jest mniej niż 4 graczy, pozostałe karty rzepki odłóżcie do pudełka.
RZEPKA karty 2024.indd 147 10.06.2024 13:09
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 46 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 33 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 105 10.06.2024 13:08
RZEPKA karty 2024.indd 103 10.06.2024 13:07
RZEPKA karty 2024.indd 12 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 10 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 10 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 1 05.06.2024 13:32
RZEPKA karty 2024.indd 102 10.06.2024 13:07
RZEPKA karty 2024.indd 2 05.06.2024 13:32
RZEPKA karty 2024.indd 9 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 5 05.06.2024 13:32
RZEPKA karty 2024.indd 8 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 101 10.06.2024 13:07
RZEPKA karty 2024.indd 7 05.06.2024 13:32
...
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
gracz 3
...
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
gracz 2
...
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
gracz 1
3
2
KONIEC GRY
Gdy ktoś zwas dołoży wszystkie postaci, głośno wymienia ich nazwy (
rzepka, dziadek, babcia,
wnuczek, Mruczek, Kicia, kurka, gąska, bociek, żabka, kawka
). Po wymienieniu nazw wszyst-
kich kart gra się kończy.
Uwaga! Młodsi gracze mogą wdowolny sposób nazywać karty. Na przykład zamiast
Mruczek
mogą powiedzieć
piesek
, azamiast
kawka
ptaszek
.
Podczas wymieniania nazw kart pozostałe osoby wciąż grają – mogą szukać odpowiednich
postaci idokładać je do swoich kart.
Po zakończeniu gry liczycie punkty zdobyte za swoje karty:
Każda prawidłowo dołożona karta postaci to 1 punkt. Poprawną kolejność postaci znaj-
dziecie wbroszurce zwierszem.
Uwaga! Poprawność dożonych kart rozpoczynacie od rzepki – jeśli dołożyliście do niej
dziadka, zostaje on na swoim miejscu isprawdzacie następną kartę. Jeśli jest nią babcia,
zostaje na swoim miejscu isprawdzacie kolejne karty. Pierwszą błędnie dołożoną kartę oraz
wszystkie leżące za n odkładacie do pudełka. Nie zdobywacie punktów za te karty.
Gracz, który najszybciej ułożył prawidłowo wszystkie karty, dostaje 1 punkt. Jeśli naj-
szybszy gracz popełnił błąd, nikt nie zdobywa tego punktu.
Każdy motyl ze wzorem takim jak zdrugiej strony karty rzepki daje 1 punkt.
Zwycięża gracz znajwkszą liczbą punktów. Wprzypadku remisu gracze dzielą się zwycię-
stwem. To dobry powód, aby zagrać jeszcze raz.
Aby wydłyć rozgrywkę, zagrajcie kilka razy i zapiszcie wyniki. Zwycięża gracz z najwkszą
sumą punktów.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Wszyscy gracie równocześnie (nie ma podziału na tury kolejnych graczy). Najmłodszy gracz
mówi
Zasadził dziadek rzepkę wogrodzie!
irozpoczyna się rozgrywka.
Jak najszybciej staracie się dokładać odpowiednie karty postaci: do swojej rzepki dokładacie
dziadka, do dziadka babcię, do babci wnuczka itak dalej.
Robicie to zgodnie zponiższymi zasadami:
Kolejne karty dokładacie zgodnie zpodpowiedziami wnarożnikach.
Szukając odpowiedniej karty, możecie swobodnie przekładać
iodwracać karty leżące na środku stołu.
Uwaga! Możecie używać do tego tylko jednej ręki!
Mecie mieć tylko 1 kartę wręku. Nie można wziąć kilku kart
ze środka stołu.
Kartę wziętą ze środka stołu możecie obejrzeć zobu stron izdecydować, czy dołożyć do
swojej rzepki, czy odłożyć na środek stołu.
Karty dołożone do rzepki pozostają tam do końca gry, nie można ich usuwać izamieniać
na inne karty.
Jeśli młodsi gracze chcą, podczas szukania kolejnych kart mogą korzystać zilustracji za-
mieszczonej wbroszurce z wierszem.
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 9 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 7 05.06.2024 13:32
RZEPKA karty 2024.indd 5 05.06.2024 13:32
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
5
4
Przykład: Przemek był najszybszy, jako pierwszy dołożył ostatnią kartę (kawkę). Nie zdobywa jednak 1 punktu dla najszybszego gracza, ponieważ prawidłowo dołożył tylko 3 karty: dziadka,
babcię iwnuczka. Potem popełnił błąd – zamiast Mruczka umieścił Kicię. Za karty postaci zdobywa więc 3punkty. Kicię ikarty leżące za nią odkłada do pudełka inie zdobywa za nie punktów. Na 3
prawidłowo dożonych kartach Przemek ma 2 „swoje” motyle. Zdobywa za nie 2 punkty. W sumie zdobył 5 punktów.
Przykład: Krysia nie była tak szybka jak Przemek, ale wszystkie 10 kart postaci ułożyła wprawidłowej kolejności – zdobywa za nie 10 punktów. Krysia ma na kartach 3 „swoje” motyle. Zdobywa
za nie 3 punkty. Wsumie zdobyła 13 punktów.
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 144 10.06.2024 13:09
RZEPKA karty 2024.indd 131 10.06.2024 13:09
RZEPKA karty 2024.indd 129 10.06.2024 13:09
RZEPKA karty 2024.indd 116 10.06.2024 13:08
RZEPKA karty 2024.indd 115 10.06.2024 13:08
RZEPKA karty 2024.indd 107 10.06.2024 13:08
RZEPKA karty 2024.indd 101 10.06.2024 13:07
RZEPKA karty 2024.indd 123 10.06.2024 13:09
RZEPKA karty 2024.indd 135 10.06.2024 13:09
RZEPKA karty 2024.indd 146 10.06.2024 13:09
RZEPKA karty 2024.indd 147 10.06.2024 13:09
+1 +1 +1
+1
+1 +1 +1
+1
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 27 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 28 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 15 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 14 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 8 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 13 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 37 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 43 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 32 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 146 10.06.2024 13:09
RZEPKA karty 2024.indd 149 10.06.2024 13:09
+1 +1 +1 +1 +1 +1 +1 +1 +1 +1
+1
7
6
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 27 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 28 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 15 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 14 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 8 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 13 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 37 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 43 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 32 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 146 10.06.2024 13:09
RZEPKA karty 2024.indd 50 05.06.2024 13:35
RZEPKA karty 2024.indd 27 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 28 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 15 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 14 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 8 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 13 05.06.2024 13:33
RZEPKA karty 2024.indd 37 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 43 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 32 05.06.2024 13:34
RZEPKA karty 2024.indd 146 10.06.2024 13:09
+2
DODATKOWE SPOSOBY ZDOBYWANIA PUNKTÓW
Po rozegraniu kilku rozgrywek możecie wzbogacić grę oponiższe sposoby zdobywania punk-
tów. Możecie je dodać wszystkie razem lub dowolne znich.
SŁOŃCE – jeśli na kartach gracza jest tylko 1 słońce, gracz zdobywa 2 punkty.
4 RÓŻNE MOT YLE – jeśli na kartach gracza są 4 rodzaje motyli, gracz zdobywa 4 punkty.
Przykład: Krysia ma na kartach tylko 1 słońce, za które zdobywa 2 punkty. Jeśli miałaby 2 lub
więcej słońc, nie zdobyłaby ani jednego punktu za słońca.
Przykład: Krysia ma na kartach 4 rodzaje motyli, za które zdobywa 4 punkty.
9
8

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756