Bądź na

Aktywuj już teraz

korzystaj ze zniżek przez okrągły rok!

Więcej

Schowek
Twój koszyk jest pusty
Koszyk
Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Smoki

Instrukcja obsługi Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Smoki

Powrót
zasady gry
Smoki to trzecia część serii gier przenoszących graczy w świat baśniowych krain
ze snów. Gry łączy nie tylko tematyka, lecz także wyjątkowa szata graczna
przygotowana przez Marcina Minora.
Każda z tych gier stworzona została w innym czasie i na różnych kontynentach.
Każda ma tinne zasady, wspólnie tworzą jednak serię dostarczającą przy-
jemnej rozgrywki graczom w niemal każdym wieku.
SEN to gra oparta na zasadach wielkiego hitu Rat-a-Tat Cat (USA, 1995)
autorstwa Monty’ego i Ann Stambler, współzałożycieli amerykańskiej rmy
Gamewright.
KRUKI to polska edycja gry Odin’s Ravens (Niemcy, 2002), której autorem
jest orsten Gimmler, wieloletni redaktor w niemieckim wydawnictwie
Schmidt Spiele, a od niedawna pracujący w rmie Ravensburger.
SMOKI natomiast oryginalnie noszą tytPaper Safari (Korea Południowa,
2008), a jej autorem jest Kevin Kichan Kim, założyciel koreańskiej rmy
Mandoo Games.
Jak więc widzicie, gry z tej serii łączą nie tylko oniryczny temat, piękne ilustracje
i proste zasady. Wszystkie one zostały stworzone przez ludzi z ogromnym do-
świadczeniem w branży gier planszowych. Od nas gry otrzymały nowy temat
i wyjątkową szatę graczną, co tworzy z nich najpiękniejszą serię gier na rynku.
Życzę Wam dużo emocji podczas tworzenia swoich snów!
Jarosław Basałyga
dyrektor ds. gier planszowych
Wydawnictwo „Nasza Księgarnia
32
ELEMENTY GRY
52 karty:
40 krain smoków (10 rodzajów po 4 szt.)
12 krain kruków (3 rodzaje po 4 szt.)
12 żetonów smoka Notes Ołówek
CEL GRY
Gracze udają się w podróż po krainach ze snów. Można w nich spotkać smoki
przybierające różną formę oraz mroczne kruki. Celem gry jest stworzenie naj-
milszego snu, czyli takiego o jak najmniejszej liczbie punktów.
3
PRZYGOTOWANIE GRY
A Potasujcie wszystkie karty i rozdajcie każdemu po 6 kart. Nie patrzcie, co
się na nich znajduje! Połóżcie je (obrazkami do dołu) w dwóch rzędach: po
3 karty w każdym. Karty te tworzą sen gracza.
B Następnie odkryjcie po 1 dowolnej karcie ze swojego snu.
C Pozostałe karty połóżcie w stosie (obrazkami do dołu). Będziemy go nazy-
wać stosem zakrytym.
D Weźcie 2 karty z góry zakrytego stosu i połóżcie je obok (obrazkami do
góry). Będziemy je nazywać stosami odkrytymi.
E Żetony smoka umieśćcie z boku.
Notes i ówek odłóżcie do pudełka – wykorzystywane są w wariantach
opisanych na końcu instrukcji.
Przygotowanie gry dla 3 osób:
A A
C
D
A
E
B
BB
Sen Patrycji
Sen Oli
Sen Marcina
Stos
zakryty
Stosy
odkryte
54
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Grę rozpoczyna osoba, której ostatnio śnił się smok, lub gracz najstarszy.
Wykonuje swoją turę, a po nim swoje tury wykonują kolejni gracze, zgodnie
z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
W swojej turze gracz wykonuje 1 z poniższych działań :
A Bierze kartę z dowolnego stosu odkrytego.
Dokłada ją do swojego snu.
Tura gracza się kończy. Swoją turę rozpoczyna gracz siedzący z lewej strony.
B Bierze kartę ze stosu zakrytego.
Jeśli wzięta karta odpowiada graczowi, dokłada ją do swojego snu.
Tura gracza się kończy. Swoją turę rozpoczyna gracz siedzący z lewej strony.
Jeśli wzięta karta nie odpowiada graczowi, odkłada ją na dowolny stos odkryty.
Tura gracza się kończy. Swoją turę rozpoczyna gracz siedzący z lewej strony.
UWAGA!
Pamiętajcie o poniższych zasadach.
Sen gracza przez całą grę musi składać się z 6 kart.
Dokładając kartę do swojego snu, gracz wykonuje poniższe działania:
– Usuwa 1 kartę ze swojego snu – odkłada ją (obrazkiem do góry)
na dowolny stos odkryty. Usunąć można zarówno kartę odkry,
jak i zakrytą.
– Na jej miejsce kładzie (obrazkiem do góry) kartę dokładaną do snu.
Kartę dokładaną do snu zawsze kładzie się obrazkiem do góry.
Kartę odkładaną na dowolny stos odkryty zawsze kładzie się
obrazkiem do góry.
Jeśli stos zakryty się wyczerpie, należy potasować wszystkie karty
ze stosów odkrytych. Następnie utworzyć nowy stos zakryty i odkr
2 karty z góry tego stosu (patrz: PRZYGOTOWANIE GRY, punkty CC i DD).
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756