Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Pory roku Zaczarowane Królestwo

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Pory roku Zaczarowane Królestwo

Wróć
1
„Zaczarowane Królestwo” – pierwsze
rozszerzenie do gry „Pory roku” – zawiera
40 nowych kart Mocy, które można łączyć
ze 100 kartami z gry podstawowej.
Unikatowe 10 kart Czarów sprawi, że każda
rozgrywka stanie się jeszcze bardziej unikatowa,
a 12 żetonów zdolności specjalnych wyróżni
Twojego czarnoksiężnika spośród reszty.
Przygotuj się na nowe wyzwania i czary!
Zasady gry
837
2
1
4
5
6
2
KomponentyKomponenty
1 4040 kart Mocy
2 1010 kart Czarów
3 1212 żetonów zdolności
specjalnych
4 1616 żetonów energii
5 22 znaczniki Kruka
6 znacznik gracza
rozpoczynającego
7 77 znaczników „zmniejszonych
zasobów”
8 22 dodatkowe pola zasobów „Za-
czarowanego grymuaru” – roz-
szerzenia do plansz graczy
PrzygotowaniePrzygotowanie
Grając z rozszerzeniem
Zaczarowane Królestwo,
możecie włączyć
do rozgrywki wszystkie albo tylko niektóre z poniższych elementów.
Karty Mocy
Dodajcie karty Mocy z niniejszego rozszerzenia do kart używanych na
poziomach trudności rozgrywki przeznaczonych dla początkujących
i zaawansowanych graczy (karty od 1 do 30) albo na poziomie dla
mistrzów (karty od 1 do 50), tworząc powiększony stos dobierania.
Karty z rozszerzenia
Zaczarowane Królestwo
mają specjalny
symbol , aby łatwo je było odróżnić od pozostałych kart.
3
Karty Czarów
Przed pierwszą fazą gry (Preludium) wylosujcie jedną z 10 kart
Czarów i połóżcie odkrytą na stole tak, aby wszyscy gracze widzieli
jej treść.
Uwaga!Uwaga! Opcjonalnie gracze mogą umówić się na wybór konkretnej
karty.
Każda karta Czaru zmienia zasady gry dla wszystkich graczy na czas
trwania rozgrywki. Gracze powinni wziąć jej efekty pod uwagę,
planując swoje strategie.
Z
.etony zdolności specjalnych
Przed rozpoczęciem fazy Preludium każdy gracz otrzymuje trzy
losowe żetony zdolności specjalnych. Po rozegraniu fazy Preludium,
a przed rozpoczęciem fazy Turnieju, każdy wybiera jeden z tych
trzech żetonów i umieszcza w wycięciu w swojej planszy gracza.
Żeton zapewnia graczowi specjalną zdolność, z której będzie
mógł skorzystać w swojej turze po wyborze kości i zrealizowaniu
wynikających z niej akcji. Gracz może skorzystać z żetonu zdolności
specjalnej tylko raz w ciągu gry. Po wykorzystaniu żeton należy
obrócić na drugą stronę. Liczba znajdująca się na rewersie informuje,
ile punktów prestiżu gracz zdobędzie albo utraci na koniec gry.
UwagaUwaga!! Gracz nie jest zobowiązany do wykorzystania specjalnej
zdolności żetonu. Jeżeli go nie użyje, nie odwraca żetonu i nie
zdobędzie ani nie utraci żadnych punktów prestiżu.
Opis żetonów zdolności specjalnych
Żeton 1. Dobierz jedną kartę Mocy. Weź kartę na rękę
albo odrzuć. Jeśli wykorzystasz ten żeton, utracisz
na koniec gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 2. Poświęć albo odrzuć jedną ze swoich kart Mocy.
Jeśli wykorzystasz ten żeton, zdobędziesz na koniec gry
6 punktów prestiżu.
4
Żeton 3. Weź 2 dowolne żetony energii z banku i umieść
w swoich zasobach. Jeśli wykorzystasz ten żeton, utracisz
na koniec gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 4. Przesuń swój znacznik czarnoksiężnika na wskaźniku
mocy przywołania o 1 pole do tyłu. Jeśli wykorzystasz ten żeton,
zdobędziesz na koniec gry 10 punktów prestiżu.
Ważne! Ważne! Po wykorzystaniu tego żetonu Twoja moc przywołania nie może być
mniejsza od liczby przywołanych kart Mocy.
Żeton 5. Zdobywasz 3 punkty prestiżu (zamiast tracić 5 punk-
tów prestiżu) za każdą kartę Mocy na ręce na koniec gry. Nie
odwracaj żetonu po wykorzystaniu. Jego efekt jest stały.
Żeton 6. W turze, w której wykorzystasz ten żeton, możesz
przemieniać żetony energii w kryształy. Otrzymujesz 1 do-
datkowy krysztza każdy przemieniony żeton energii. Wy-
korzystanie tego żetonu nie powoduje zysku ani utraty punk-
tów prestiżu na koniec gry.
Żeton 7. Przesuń swój znacznik czarnoksiężnika na torze
kryształów o 12 pól do przodu. Jeśli wykorzystasz ten żeton,
utracisz na koniec gry 6 punktów prestiżu.
Żeton 8. Odrzuć 4 żetony energii wody ze swoich zasobów.
Jeśli wykorzystasz ten żeton, zdobędziesz na koniec gry
18 punktów prestiżu.
Żeton 9. Przesuń swój znacznik czarnoksiężnika na wskaźniku
mocy przywołania o 2 pola do przodu. Jeśli wykorzystasz ten
żeton, utracisz na koniec gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 10. Przesuń znacznik na kole Pór Roku o 2 pola
do przodu albo do tyłu. Jeśli wykorzystasz ten żeton, zdoby-
wasz na koniec gry 3 punkty prestiżu.
Żeton 11. Obejrzyj karty Mocy na rękach pozostałych
graczy. Jeśli wykorzystasz ten żeton, zdobędziesz na ko-
niec gry 9 punktów prestiżu.
UUwaga!waga! Do aktywacji tego żetonu możesz użyć żetonów energii leżących
na
Amulecie wody
.
5
Żeton 3. Weź 2 dowolne żetony energii z banku i umieść
w swoich zasobach. Jeśli wykorzystasz ten żeton, utracisz
na koniec gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 4. Przesuń swój znacznik czarnoksiężnika na wskaźniku
mocy przywołania o 1 pole do tyłu. Jeśli wykorzystasz ten żeton,
zdobędziesz na koniec gry 10 punktów prestiżu.
Ważne! Ważne! Po wykorzystaniu tego żetonu Twoja moc przywołania nie może być
mniejsza od liczby przywołanych kart Mocy.
Żeton 5. Zdobywasz 3 punkty prestiżu (zamiast tracić 5 punk-
tów prestiżu) za każdą kartę Mocy na ręce na koniec gry. Nie
odwracaj żetonu po wykorzystaniu. Jego efekt jest stały.
Żeton 6. W turze, w której wykorzystasz ten żeton, możesz
przemieniać żetony energii w kryształy. Otrzymujesz 1 do-
datkowy krysztza każdy przemieniony żeton energii. Wy-
korzystanie tego żetonu nie powoduje zysku ani utraty punk-
tów prestiżu na koniec gry.
Żeton 7. Przesuń swój znacznik czarnoksiężnika na torze
kryształów o 12 pól do przodu. Jeśli wykorzystasz ten żeton,
utracisz na koniec gry 6 punktów prestiżu.
Żeton 8. Odrzuć 4 żetony energii wody ze swoich zasobów.
Jeśli wykorzystasz ten żeton, zdobędziesz na koniec gry
18 punktów prestiżu.
Żeton 9. Przesuń swój znacznik czarnoksiężnika na wskaźniku
mocy przywołania o 2 pola do przodu. Jeśli wykorzystasz ten
żeton, utracisz na koniec gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 10. Przesuń znacznik na kole Pór Roku o 2 pola
do przodu albo do tyłu. Jeśli wykorzystasz ten żeton, zdoby-
wasz na koniec gry 3 punkty prestiżu.
Żeton 11. Obejrzyj karty Mocy na rękach pozostałych
graczy. Jeśli wykorzystasz ten żeton, zdobędziesz na ko-
niec gry 9 punktów prestiżu.
Żeton 12. Obejrzyj trzy karty Mocy z wierzchu stosu
dobierania i odłóż je na miejsce w wybranej przez siebie
kolejności. Wykorzystanie tego żetonu nie powoduje zysku
ani utraty punktów prestiżu na koniec gry.
Dodatkowe elementy
Znacznik gracza rozpoczynającego
Wskazuje gracza rozpoczynającego w bieżącej rundzie.
Znacznik należy na koniec rundy przekazać (wraz z pierw-
szeństwem) graczowi po lewej stonie.
Żetony energii
Rozszerzenie
Zaczarowane Królestwo
zawiera dodatkowe żetony
energii, aby zwiększyć liczbę dostępnych żetonów.
Żetony „zmniejszonych zasobów”
Za każdym razem, gdy na skutek jakiegoś
efektu pojemność zasobów gracza zmniejsza
się o 1, gracz umieszcza w jednym z wcięć
żeton „zmniejszonych zasobów”. Żeton nale-
ży usunąć, gdy karta Mocy powodując zmniej-
szenie zasobów zostanie odrzucona z gry.
Znaczniki Kruka
Gdy przywołujesz kartę
Kruka Uzurpatora,
umieść znacznik Kruka
na magicznym przedmiocie należącym do innego gracza, którego efekt
chcesz skopiować. Usuń znacznik Kruka, gdy kopiowana karta zostanie
odrzucona z gry.
18/20 ©2012-2014 Libellud
2
Kruk Uzurpator
Połóż znacznik Kruka nakarcie magicznego przedmiotu
należącej doprzeciwnika izapłać koszt jej przywołania:
Kruk Uzurpator zyskuje nastałe efekt(y) tej karty.
Jeśli kopiowana karta opuści obszar
gry, poświęć Kruka Uzurpatora.
Naïade
7/20 ©2012-2014 Libellud
6
Statua Eolis
Twoje pole zasobów zostaje pomniejszone o1.
Zakdym razem, gdy zmienia się Pora Roku,
otrzymujesz 1żeton energii
ALBO
otrzymujesz 2kryształy ioglądasz wierzchnią
kartę Mocy zestosu dobierania.
Xavier Colette
1/20 ©2012-2014 Libellud
7
Serce Argos
Raz naturę: jeśli aktywujesz jedną
zeswoich kart Mocy, połóż naSercu Argos.
Koniec rundy: przenieś ten
żeton napole zasobów.
Vincent Joubert
montage_cartes_ext1_PL.indd 1 05/08/14 14:34
19/20 ©2012-2014 Libellud
6Strażnik Argos
Wybierz jeden z poniższych efektów:
kdy gracz musi odrzucić 4żetony
energii zpola zasobów
ALBO
kdy gracz musi odrzucić kartę Mocy.
Naïade
montage_cartes_ext1_PL.indd 19 05/08/14 14:34
A B

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756