Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Dodatek do gry REBEL Pory roku Zaczarowane Królestwo
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(97)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Pory roku Zaczarowane Królestwo
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
„Zaczarowane Królestwo” – pierwsze
rozszerzenie do
gry „Pory roku” – zawiera
40 nowych
kart Mocy,
które można
łączyć
ze
100 kartami z
gry podstawowej.
Unikatowe 10
kart Czarów
sprawi, że
każda
rozgrywka stanie
się jeszcze
bardziej unikatowa,
a
12 żetonów
zdolności specjalnych
wyróżni
Twojego czarnoksiężnika
spośród reszty.
Przygotuj się
na
nowe
wyzwania i
czary!
Zasady gry
8
3
7
2
1
4
5
6
2
Komponenty
Komponenty
1
40
40
kart Mocy
2
10
10
kart Czarów
3
12
12
żetonów zdolności
specjalnych
4
16
16
żetonów energii
5
2
2
znaczniki Kruka
6
znacznik gracza
rozpoczynającego
7
7
7
znaczników „zmniejszonych
zasobów”
8
2
2
dodatkowe pola zasobów
„Za
-
czarowanego grymuaru” – roz
-
szerzenia do
plansz graczy
Przygotowanie
Przygotowanie
Grając
z
rozszerzeniem
Zaczarowane Królestwo,
możecie
włączyć
do
rozgrywki
wszystkie albo tylko niektóre z poniższych elementów.
Kar
ty Moc
y
Dodajcie
karty
Mocy
z
niniejszego
rozszerzenia
do
kart używanych
na
poziomach
trudności
rozgrywki
przeznaczonych
dla
początkujących
i
zaawansowanych
graczy
(karty
od
1
do
30)
albo
na
poziomie
dla
mistrzów (karty od 1 do 50), tworząc powiększony stos dobierania.
Kar
ty z
rozszerzeni
a
Zaczarowane Królestwo
mają
specjaln
y
symbol
, aby łatwo je było odróżnić od pozostałych kart.
3
Kar
ty Czarów
Przed
pierwszą
fazą
gry
(Preludium)
wylosujcie
jedną
z
10
kart
Czarów i połóżcie
odkrytą na stole
tak, aby wszyscy gracze
widzieli
jej treść.
Uwa
g
a
!
Uwa
g
a
!
Opcjonalnie
gracze
mogą
umówić
się
na
wybór
konkretnej
karty.
Każda
karta
Czaru
zmienia
zasady
gry
dla
wszystkich
graczy
na
czas
trwania
rozgrywki.
Gracze
powinni
wziąć
jej
efekty
pod
uwagę,
planując swoje strategie.
Z
.
eton
y zdolności specjalnyc
h
Przed
rozpoczęciem
fazy
Preludium
każdy
grac
z
otrzymuje
trzy
losowe
żetony
zdolności
specjalnych.
Po
rozegraniu
fazy
Preludium,
a
przed
rozpoczęciem
fazy
Turnieju,
każdy
wybiera
jeden
z
tych
trzech żetonów i umieszcza w wycięciu w swojej planszy gracza.
Żeton
zapewnia
graczowi
specjalną
zdolność,
z
której
będzie
mógł
skorzystać
w
swojej
turze
po
wyborze
kości
i
zrealizowaniu
wynikających
z
niej
akcji.
Gracz
może
skorzystać
z
żetonu
zdolności
specjalnej
tylko
raz
w
ciągu
gry.
Po
wykorzystaniu
żeton
należy
obrócić
na
drugą
stronę.
Liczba
znajdująca
się
na
rewersie
informuje,
ile punktów prestiżu gracz zdobędzie albo utraci na koniec gry.
Uwa
g
a
Uwa
g
a
!
!
Gracz
nie
jest
zobowiązany
do
wykorzystania
specjalnej
zdolności
żetonu.
Jeżeli
go
nie
użyje,
nie
odwraca
żetonu
i
nie
zdobędzie ani nie utraci żadnych punktów prestiżu.
Opis żetonów zdolności specjalnych
Żeton 1
.
Dobierz
jedną
kartę
Mocy.
Weź
tę
kartę
na
rękę
albo
ją
odrzuć.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton,
utracisz
na koniec gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 2
.
Poświęć
albo
odrzuć
jedną
ze
swoich
kart
Mocy.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton,
zdobędziesz
na
koniec
gry
6 punktów prestiżu.
4
Żeton 3.
Weź
2
dowolne
żetony
energii
z
banku
i
umieść
w
swoich
zasobach.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton,
utracisz
na koniec gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 4.
Przesuń swój znacznik czarnoksiężnika na
wskaźniku
mocy
przywołania
o
1
pole
do
tyłu.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton,
zdobędziesz na
koniec
gry 10 punktów prestiżu.
W
ażne!
W
ażne!
Po
wykorzystaniu tego żetonu Twoja moc przywołania nie może być
mniejsza od
liczby przywołanych
kart Mocy.
Żeton 5.
Zdobywasz
3 punkty
prestiżu
(zamiast
tracić
5 punk
-
tów
prestiżu)
za
każdą
kartę
Mocy
na
ręce
na
koniec
gry.
Nie
odwracaj żetonu
po
wykorzystaniu.
Jego efekt
jest stały.
Żeton 6.
W
turze,
w
k
tórej
wy
korzyst
asz
te
n
żeton,
możesz
przemieniać
żetony
energii
w
kr
ysz
tał
y
.
Otr
zym
ujesz
1
do
-
datkow
y
kr
yszt
ał
za
każd
y
przemien
iony
żeton
energi
i. W
y
-
korz
ystani
e
teg
o
żetonu nie
p
owoduje zysku ani
utraty punk
-
tów prest
iżu na koniec gr
y
.
Żeton 7.
Przesuń
swój
znacznik
czarnoksiężnika
na
torze
kryształów o 12 pól do przodu.
Jeśli wykorzystasz ten żeton,
utracisz na koniec gry 6 punktów prestiżu.
Żeton 8.
Odrzuć 4
żetony energii
wody ze
swoich zasobów.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton,
zdobędziesz
na
koniec
gry
18 punktów prestiżu.
Żeton 9.
Przesuń swój
znacznik czarnoksiężnika
na
wskaźniku
mocy
przywołania
o
2
pola
do
przodu.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton, utracisz
na
koniec gry
5 punktów prestiżu.
Żeton 10.
Przesuń
znacznik
na
kole
Pór
Roku
o
2
pola
do przodu
albo do tyłu. Jeśli
wykorzystasz ten żeton,
zdoby
-
wasz na koniec gry 3 punkty prestiżu.
Żeton 11.
Obejrzyj
karty
Mocy
na
rękach
pozostałych
graczy.
Jeśli wykorzystasz
ten żeton,
zdobędziesz na
ko
-
niec gry 9 punktów prestiżu.
U
U
wag
a
!
wag
a
!
Do
aktywacji
tego
żetonu
możesz
użyć
żetonów
energii leżących
na
Amulecie wody
.
5
Żeton 3.
Weź
2
dowolne
żetony
energii
z
banku
i
umieść
w
swoich
zasobach.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton,
utracisz
na koniec gry 5 punktów prestiżu.
Żeton 4.
Przesuń swój znacznik czarnoksiężnika na
wskaźniku
mocy
przywołania
o
1
pole
do
tyłu.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton,
zdobędziesz na
koniec
gry 10 punktów prestiżu.
W
ażne!
W
ażne!
Po
wykorzystaniu tego żetonu Twoja moc przywołania nie może być
mniejsza od
liczby przywołanych
kart Mocy.
Żeton 5.
Zdobywasz
3 punkty
prestiżu
(zamiast
tracić
5 punk
-
tów
prestiżu)
za
każdą
kartę
Mocy
na
ręce
na
koniec
gry.
Nie
odwracaj żetonu
po
wykorzystaniu.
Jego efekt
jest stały.
Żeton 6.
W
turze,
w
k
tórej
wy
korzyst
asz
te
n
żeton,
możesz
przemieniać
żetony
energii
w
kr
ysz
tał
y
.
Otr
zym
ujesz
1
do
-
datkow
y
kr
yszt
ał
za
każd
y
przemien
iony
żeton
energi
i. W
y
-
korz
ystani
e
teg
o
żetonu nie
p
owoduje zysku ani
utraty punk
-
tów prest
iżu na koniec gr
y
.
Żeton 7.
Przesuń
swój
znacznik
czarnoksiężnika
na
torze
kryształów o 12 pól do przodu.
Jeśli wykorzystasz ten żeton,
utracisz na koniec gry 6 punktów prestiżu.
Żeton 8.
Odrzuć 4
żetony energii
wody ze
swoich zasobów.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton,
zdobędziesz
na
koniec
gry
18 punktów prestiżu.
Żeton 9.
Przesuń swój
znacznik czarnoksiężnika
na
wskaźniku
mocy
przywołania
o
2
pola
do
przodu.
Jeśli
wykorzystasz
ten
żeton, utracisz
na
koniec gry
5 punktów prestiżu.
Żeton 10.
Przesuń
znacznik
na
kole
Pór
Roku
o
2
pola
do przodu
albo do tyłu. Jeśli
wykorzystasz ten żeton,
zdoby
-
wasz na koniec gry 3 punkty prestiżu.
Żeton 11.
Obejrzyj
karty
Mocy
na
rękach
pozostałych
graczy.
Jeśli wykorzystasz
ten żeton,
zdobędziesz na
ko
-
niec gry 9 punktów prestiżu.
Żeton 12.
Obejrzyj
trzy
karty
Mocy
z
wierzchu
stosu
dobierania
i
odłóż
je
na
miejsce
w
wybranej
przez
siebie
kolejności.
Wykorzystanie
tego
żetonu
nie
powoduje
zysku
ani utraty punktów prestiżu na koniec gry.
Dodatk
owe ele
men
t
y
Znacznik gracza rozpoczynającego
Wskazuje
gracza
rozpoczynającego
w
bieżącej
rundzie.
Znacznik należy na koniec rundy przekazać (wraz z pierw
-
szeństwem) graczowi po lewej stonie.
Żetony ener
gii
Rozszerzenie
Zaczarowane Królestwo
zawiera
dodatkowe
żetony
energii, aby zwiększyć liczbę dostępnych żetonów.
Żetony „zmniejszonych zasobów”
Za
każdym
razem,
gdy
na
skutek
jakiegoś
efektu pojemność
zasobów gracza
zmniejsza
się
o
1,
gracz
umieszcza
w
jednym
z
wcięć
żeton
„zmniejszonych
zasobów”.
Żeton
nale
-
ży
usunąć,
gdy
karta
Mocy
powodując
zmniej-
szenie zasobów
zostanie odrzucona
z
gry.
Znaczniki Kruka
Gdy
przywołujesz
kartę
Kruka Uzurpatora,
umieść
znacznik
Kruka
na
magicznym
przedmiocie
należącym
do
innego
gracza,
którego
efekt
chcesz skopiować.
Usuń znacznik
Kruka, gdy kopiowana
karta zostanie
odrzucona z gry.
18/20 ©2012-2014 Libellud
2
Kruk
U
zurp
ato
r
Połóż znacznik Kruka nakarcie magicznego przedmiotu
należącej doprzeciwnika izapłać koszt jej przywołania:
Kruk Uzurpator
zyskuje nastałe efekt(y) tej karty.
Jeśli kopiowana karta opuści obszar
gry, poświęć
Kruka Uzurpatora
.
Naïade
7/20 ©2012-2014 Libellud
6
Statua Eolis
T
w
oje pole zasobó
w z
ostaje pomniejsz
one o1.
Zak
aż
dym r
az
em, gdy zmienia się P
or
a R
ok
u
,
otr
z
ymujesz 1ż
et
on ener
g
ii
ALBO
otr
z
ymujesz 2k
r
y
ształy ioglądasz wier
z
chnią
k
ar
t
ę M
oc
y z
est
osu dobier
ania.
X
a
vier C
olett
e
1/20 ©2012-2014 Libellud
7
S
e
r
ce Arg
os
R
az natur
ę: jeśli akt
y
wujesz
jedną
z
esw
oich k
ar
t M
oc
y
, połó
ż
na
S
er
cu A
r
gos
.
Koniec rundy
: pr
z
enieś t
en
ż
et
on napole zasobó
w
.
V
inc
en
t Jouber
t
montage_cartes_ext1_PL.indd 1
05/08/14 14:34
19/20 ©2012-2014 Libellud
6
S
t
r
a
żnik Arg
os
W
ybier
z jeden z poniższ
y
ch ef
ekt
ó
w
:
k
aż
dy g
r
acz musi odr
zucić 4ż
et
on
y
ener
g
ii zpola zasobó
w
ALBO
k
aż
dy g
r
acz musi odr
zucić k
ar
t
ę M
oc
y
.
Naïade
montage_cartes_ext1_PL.indd 19
05/08/14 14:34
A
B
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking wideomofonów [TOP10]
Budowa lodówki od kuchni – wszystko co musisz wiedzieć o zawiasach
Jak działają kody do Brawl Stars i gdzie ich szukać?
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking procesorów [TOP10]
Jaki atlas do ćwiczeń w domu kupić?
Najpopularniejsze lalki dla dziewczynek
Piekarnik parowy czy elektryczny? Który model wybrać?
Ranking gier planszowych [TOP10]
Ranking telefonów [TOP15]
Ranking agregatów prądotwórczych [TOP10]
Najciekawsze aplikacje sportowe – gdzie i jak je oglądać?
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Kamera do nagrywania na YT - Sprawdź, jak zacząć nagrywać na YT
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Sprawdź więcej poradników