Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Colt Express Kurierzy i pociąg pancerny

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Colt Express Kurierzy i pociąg pancerny

Wróć
Zawartość 2
Celgry 3
Przygotowanie 4
Rozgrywkaznieparzystąliczbągraczy 4
Rundy 6
KartyAkcji 8
PancernyPociąg 10
Bandyci 11
Koniecgry 12
Inst ru kc ja
Autorgry:ChristopheRaimbaultAutorgry:ChristopheRaimbault
Ilustracje:JordiValbuenaIlustracje:JordiValbuena
Producent:
Ludonaute
www.ludonaute.fr
contact@ludonaute.fr
Copyright 2022 Ludonaute
Wszystkie prawa zastrzeżone.
{{Filmik z zasadami gryFilmik z zasadami gry}}
{Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry.
DystrybucjawPolsce:
Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
wydawnictwo@rebel.pl
www.wydawnictworebel.pl
$$$
×5×5
××1010
$$$
x5x5 x5x5
x10x10
ContentsContents
the Ca Rds
10 Neutral
Bullet cards
21 Round cards:
7 Round cards for 2 to 4 Bandits 7 Round cards for 5 or more Bandits 7 Cavalry Charge cards (3 normal mode
cards and 4 betrayal mode cards)
9 Nudge cards (1 for each Bandit from the base game, 1 for Mei -
the Bandit from the expansion
[
Marshal & Prisoners
]
-, 1 for each
Bandit of this expansion)
For Il Professore:
16 cards:
x10x10
10 Binocular
cards
1 Rapid Fire
card
1 Fire on the
last Courier card
1 Nudge card
x3x3
3 Scheme
cards
the aRmoRed tR a in
1 Locomotive 1 Tender Car 1 Armory Car 1 Inrmary Car
3 armored Cars and their Courier pawns
2 Gatlings
the tokens
The loot tokens
3 Gold nuggets
(worth $0, $0 and $1500)
5 Bags
(worth $300, $400, $500, $600 and $700)
3 Secret Documents (1 blue
worth $4000, 1 red worth $4000,
1 neutral worth $0)
2 Purses worth $250
1 Strongbox worth $1000
Various tokens
10 Team badges
(5 blue badges and 5 red badges)
1 Wild Bunch token
worth $1500
[
Follow the assembly instructions
from the base game to assemble
the Armored Train.
]
2
×5×5
ZawartośćZawartość
Karty
10 kart
Neutralnych
Pocisków
21 kart Rundy:
7 kart dla 2–4 Bandytów 7 kart dla 5 i więcej Bandytów 7 kart Konnego Pościgu (3 karty dla
wariantu standardowego i 4 karty
dla wariantu ze Zdrajcą)
9 kart Zachęty (po 1 karcie dla kdego Bandyty z gry
podstawowej i z tego dodatku oraz 1 karta dla Bandytki Mei
z dodatku „Szeryf i więźniowie”)
Elementy Profesora
16 kart:
×10×10
10 kart
Lornetek
karta
Ostrzału
karta Strzału
do ostatniego
Kuriera
karta
dodatkowej
Zachęty
×3×3
3 karty
Spisku
Pociąg Pancerny
Lokomotywa Tender Wagon Artyleryjski Wagon Szpitalny
3 Wagony Pancerne i 3 pionki Kurierów
2 Kartaczownice
Gatlinga
Żetony
ŻetonyŁupów
3 Bryłki złota
(o wartości 0 $, 0 $ i 1500 $)
5 Paczek z pieniędzmi (o wartości 300 $,
400 $, 500 $, 600 $ i 700 $)
3 Teczki z tajnymi dokumentami
(1 niebieska o wartości 4000 $,
1 czerwona o wartości 4000 $
i 1 bez koloru o wartości 0 $)
2 Worki z pieniędzmi
o wartości 250 $
Walizka zawierająca
1000 $
Pozostałe .
zetony
10 żetonów Drużyn
(5 niebieskich i 5 czerwonych)
żeton Dzikiej Bandy
o wartości 1500 $
Uwaga! Przed pierwszą rozgrywką
należy ostrożnie złożyć Pociąg
Pancerny (zgodnie z instrukcją
z gry podstawowej).
UWAGA! Przedstawione komponenty mogą się nieznacznie
różnić kolorami od tych zawartych w pudełku.
2
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
For each of the two new Bandits
Misty and the Twinzz
1 Character sheet
1 Il Professore Loot marker
PRinCiPle of the game
3
nowi Bandyci
Po1zestawieelementów
dlaMistyiBliźniaków
22 karty:
karta Postaci 6 kart Pocisków
10 kart Akcji z gry podstawowej
karta akcji Jazda (do rozgrywki
z dodatkiem „Konie i dyliżans”)
karta Genialnego Pomysłu, karta Więźnia,
karta Listu Gończego i karta Celu Szeryfa
(do rozgrywki z dodatkiem „Konie
i dyliżans”)
plansza postaci
pionek Bandyty
plansza postaci
znaczniki Łupu Profesora
W tym dodatku gracze wcielają się w walczących o Łupy
Bandytów, którzy należą do 2 Drużyn: niebieskiej albo
czerwonej. Celem każdego z graczy jest doprowadzenie
do tego, aby na koniec gry jego Drużyna była najbogatsza.
Poza standardowymi Łupami na graczy czekają nowe zdo-
bycze (Bryłki złota, Paczki z pieniędzmi i Teczki z tajny-
mi dokumentami) i nowa nagroda (żeton Dzikiej Bandy).
Gracze rozpoczynają rozgrywkę w pociągu z gry podsta-
wowej nazywanym w tej instrukcji Pociągiem Starto-
wym”. W czasie rozgrywki Pociąg Pancerny z tego dodatku
i Pociąg Startowy powoli poruszają się w przeciwnych kie-
runkach, aż w końcu się od siebie oddalą.
Na koniec gry Drużyny otrzymają punkty wyłącznie za
Łupy Bandytów znajdujących się na dachu albo wewnątrz
Pociągu Startowego. Łupy Bandytów, którzy kończą g
w Pociągu Pancernym, nie liczą się do wyniku Drużyny,
a kontrolucy ich gracze zostają wyeliminowani z gry. Jeśli
gracze zdecydują się na wariant rozgrywki ze Zdrajcą, g
może wygrać tylko 1 Bandyta.
cel grycel gry
pionek konia
(do rozgrywki
z dodatkiem „Konie
i dyliżans”)
Co to za genialny
plan, Profesorze?
Och, to proste.
Zaatakujecie chroniony konwój
przewożący bezcenne tajne
dokumenty.
Aja będę koordynował
wasze działania…
ze wzgórza
nieopodal.
Ot, cała
misja.
Jesteście goto…
TAAAK!
HA,
HA, HA,
HA!
3
11
22
33
PrZygotowaniePrZygotowanie
Gracze dzielą się na 2 równe Drużyny. Jli w rozgrywce bierze udział nieparzysta liczba graczy, Profesor
dołącza do mniej licznej Drużyny (zob. czerwone ramki na tej i następnych stronach).
Następnie gracze zajmują miejsca przy stole w taki sposób, aby 2 Bandytów z tej samej Dryny nie sie-
działo obok siebie. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, w której w rozgrywce bierze udział nieparzysta
liczba graczy.
Kolory Drużyn to czerwony i niebieski. Każdy z graczy bierze żeton Drużyny w kolorze swojej Drużyny.
Następnie należy
przygotować
Pociąg Startowy,
stawiając za Lokomoty
3 Wagony z gry podstawowej
(Wagon Restauracyjny, Wagon
Bagażowy i Wagon Pierwszej
klasy) w dowolnej kolejności.
Należy przygotować tyle
Worków z pieniędzmi o war-
tości 250 $, ilu Bandytów
bierze udział w rozgrywce,
i umieścić Łupy w Wagonach
zgodnie ze standardowymi zasadami.
Wszystkie pionki Bandytów biorących udział
w rozgrywce należy umieścić w Brankardzie
Pociągu Startowego.
Żeton Dzikiej Bandy i 23 karty Neutralnych Poci-
sków (13 kart z gry podstawowej i 10 kart z tego
dodatku) należy umieścić na środku stołu.
roZgrywka Z nieParZystą
licZBą gracZy: Profesor
Uzbrojony w karabin Springeld M1861, Profesor Uzbrojony w karabin Springeld M1861, Profesor
zawsze ma asa w rękawie. W wyniku odniesionych na zawsze ma asa w rękawie. W wyniku odniesionych na
wojnie ran jazda konna sprawia mu nie lada trudność, wojnie ran jazda konna sprawia mu nie lada trudność,
więc Profesor nie może wziąć udziału w napadzie więc Profesor nie może wziąć udziału w napadzie
na pociąg. Trzyma jednak rękę na pulsie, ze wzgórza na pociąg. Trzyma jednak rękę na pulsie, ze wzgórza
obserwując swoją Drużynę przez lornetkę.obserwując swoją Drużynę przez lornetkę.
Ten Bandyta ma inny zestaw elementów npozostali Ten Bandyta ma inny zestaw elementów npozostali
Bandyci i wykonuje akcje automatycznie. Jego celem jest Bandyci i wykonuje akcje automatycznie. Jego celem jest
wsparcie Drużyny z mniejszą liczbą graczy.wsparcie Drużyny z mniejszą liczbą graczy.
PrZygotowanie
1. 1. Plans Profesora i żeton w kolorze mniej licznej Planszę Profesora i żeton w kolorze mniej licznej
Drużyny należy umicić między 2 graczami z Dru-Drużyny należy umicić między 2 graczami z Dru-
żyny przeciwnej.żyny przeciwnej.
2. 2. Profesor nie otrzymuje Worka z piendzmi o warto-Profesor nie otrzymuje Worka z piendzmi o warto-
ści 250 $. Zamiast tego należy umieścić przypisany ści 250 $. Zamiast tego należy umieścić przypisany
mu znacznik Łupu na najniższym polu Drabiny dia-mu znacznik Łupu na najniższym polu Drabiny dia-
bolicznego planu na jego planszy postaci.bolicznego planu na jego planszy postaci.
4
55
44
66
Następnie należy przygotow Pociąg Pan-
cerny, stawiając za Lokomotynastępujące
Wagony w podanej kolejności: Tender, Wagon
Pancerny, Wagon Artyleryjski, Wagon Pancer-
ny, Wagon Szpitalny i Wagon Pancerny.
LokomotyPociągu Pancernego należy ustawić obok
Lokomotywy Pociągu Startowego, tak aby była skierowa-
na w przeciwnym kierunku.
Jed Kartaczownicę Gatlinga należy umieścić na
dachu Wagonu Artyleryjskiego, a drugą na dachu Wagonu
Szpitalnego. Następnie należy wylosować 2 Paczki
z pieniędzmi i umieścić po 1 Paczce rewersem ku górze
w każdym z tych Wagonów.
W każdym Wagonie Pancernym należy umieścić po 1 lo-
sowej Teczce z tajnymi dokumentami rewersem ku górze.
Na dachu każdego z tych Wagonów należy umieścpo
1 losowej Paczce z pieniędzmi rewersem ku górze.
Trzy Bryłki złota należy umieścić zakryte w Tenderze
bez patrzenia na ich treść.
Walizkę umieszcza się w Lokomotywie.
Następnie należy wylosować
4 karty Rundy (w zależności
od liczby graczy karty Rundy
są oznaczone „2–4” albo „5+”)
i 1 kartę Konnego Pościgu
dla wariantu standardowego
albo dla wariantu ze Zdrajcą
(zob. „Karty Konnego Pościgu”,
str. 12). Z tych 5 kart należy
utworzyć zakryty stos w taki
sposób, aby karta Konnego
Pościgu znalazła się na samym
dole.
Wskazówka. Zalecamy przeprowadzić
kilka pierwszych rozgrywek z kar
Konnego Pościgu dla wariantu
standardowego.
Każdy z graczy bie-
rze elementy przy-
pisane wybranemu
przez siebie Bandycie: planszę
postaci, 6 kart Pocisków i Worek
z pieniędzmi o wartości 250 $, który
kładzie rewersem ku rze na swojej
planszy postaci.
Następnie każdy z graczy przygotowuje swoją talię Akcji z następucych 10 kart:
2 kart Ruchu, 2 kart Strzału, 2 kart Rabunku, 1 karty Ciosu, 2 kart Zmiany
poziomu i 1 karty Zachęty. (W tym dodatku nie używa się kart Szeryfa, więc
można je odłożyć do pudełka).
Gracz tasuje swotalię i kładzie zakry na swojej planszy postaci obok 6 kart
Pocisków.
Jesteście gotowi do gry!
{{33}}.. Należy wziąć karty Lornetek z postaciami Bandytów biorących udział w rozgrywce i dołożdo nich nas-Należy wziąć karty Lornetek z postaciami Bandytów biorących udział w rozgrywce i dołożyć do nich nas-
puce karty, aby utworzyć talię Profesora.puce karty, aby utworzyć talię Profesora.
Rozgrywka z 3 Bandytami: 2 karty Spisku, 1 kar- Rozgrywka z 3 Bandytami: 2 karty Spisku, 1 kar-
ta Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera, ta Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera,
1 karta dodatkowej Zachęty.1 karta dodatkowej Zachęty.
Karty należy potasować i utworzz nich zakrytalię, którą kładzie się na odpowiednim polu na planszy Karty należy potasować i utworzz nich zakrytalię, którą kładzie się na odpowiednim polu na planszy
Profesora.Profesora.
Nieużywane karty należy odłożyć do pudełka.Nieużywane karty należy odłożyć do pudełka.
Następnie należy umieścić po 1 pionku Kuriera na da-
chach pierwszego i ostatniego Wagonu Pancernego oraz
wewnątrz środkowego Wagonu Pancernego.
Rozgrywka 3-osobowa. Bandyta w Drużynie Profesora nie otrzymuje karty
Zachęty – należy ją usunąć z gry.
Rozgrywka z 5 Bandytami: 2 karty Spisku, 1 kar- Rozgrywka z 5 Bandytami: 2 karty Spisku, 1 kar-
ta Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera.ta Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera.
Rozgrywka z 7 Bandytami: 3 karty Spisku, 1 kar- Rozgrywka z 7 Bandytami: 3 karty Spisku, 1 kar-
ta Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera.ta Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera.
Rozgrywka z 9 Bandytami (jeśli w rozgrywce bie- Rozgrywka z 9 Bandytami (jeśli w rozgrywce bie-
rze udział Mei albo Silk): 3 karty Spisku, 1 karta rze udział Mei albo Silk): 3 karty Spisku, 1 karta
Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera.Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera.
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756