wym”. W czasie rozgrywki Pociąg Pancerny z tego dodatku
i Pociąg Startowy powoli poruszają się wprzeciwnych kie-
runkach, aż w końcu się od siebie oddalą.
Na koniec gry Drużyny otrzymają punkty wyłącznie za
Łupy Bandytów znajdujących się na dachu albo wewnątrz
Pociągu Startowego. Łupy Bandytów, którzy kończą grę
w Pociągu Pancernym, nie liczą się do wyniku Drużyny,
a kontrolujący ich gracze zostają wyeliminowani z gry. Jeśli
gracze zdecydują się na wariant rozgrywki ze Zdrajcą, grę
może wygrać tylko 1 Bandyta.
celgrycelgry
pionek konia
(do rozgrywki
z dodatkiem „Konie
i dyliżans”)
Co to za genialny
plan, Profesorze?
Och, to proste.
Zaatakujecie chroniony konwój
przewożący bezcenne tajne
dokumenty.
Aja będę koordynował
wasze działania…
ze wzgórza
nieopodal.
Ot, cała
misja.
Jesteście goto…
TAAAK!
HA,
HA,HA,
HA!
3
11
22
33
PrZygotowaniePrZygotowanie
Gracze dzielą się na 2 równe Drużyny. Jeśli w rozgrywce bierze udział nieparzysta liczba graczy, Profesor
dołącza do mniej licznej Drużyny (zob. czerwone ramki na tej i następnych stronach).
Następnie gracze zajmują miejsca przy stole wtaki sposób, aby 2 Bandytów ztej samej Drużyny nie sie-
działo obok siebie. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, wktórej wrozgrywce bierze udział nieparzysta
liczba graczy.
Kolory Drużyn to czerwony i niebieski. Każdy z graczy bierze żeton Drużyny w kolorze swojej Drużyny.
Następnie należy
przygotować
Pociąg Startowy,
stawiając za Lokomotywą
3 Wagony z gry podstawowej
(Wagon Restauracyjny, Wagon
Bagażowy iWagon Pierwszej
klasy) w dowolnej kolejności.
Należy przygotować tyle
Worków z pieniędzmi o war-
tości 250 $, ilu Bandytów
bierze udział w rozgrywce,
i umieścić Łupy w Wagonach
zgodnie ze standardowymi zasadami.
Wszystkie pionki Bandytów biorących udział
w rozgrywce należy umieścić wBrankardzie
Pociągu Startowego.
Żeton Dzikiej Bandy i23 karty Neutralnych Poci-
sków (13 kart zgry podstawowej i10 kart ztego
dodatku) należy umieścić na środku stołu.
roZgrywkaZnieParZystą
licZBągracZy: Profesor
Uzbrojony w karabin Springeld M1861, Profesor Uzbrojony w karabin Springeld M1861, Profesor
zawsze ma asa w rękawie. W wyniku odniesionych na zawsze ma asa w rękawie. W wyniku odniesionych na
wojnie ran jazda konna sprawia mu nie lada trudność, wojnie ran jazda konna sprawia mu nie lada trudność,
więc Profesor nie może wziąć udziału w napadzie więc Profesor nie może wziąć udziału w napadzie
na pociąg. Trzyma jednak rękę na pulsie, ze wzgórza na pociąg. Trzyma jednak rękę na pulsie, ze wzgórza
obserwując swoją Drużynę przez lornetkę.obserwując swoją Drużynę przez lornetkę.
Ten Bandyta ma inny zestaw elementów niż pozostali Ten Bandyta ma inny zestaw elementów niż pozostali
Bandyci iwykonuje akcje automatycznie. Jego celem jest Bandyci iwykonuje akcje automatycznie. Jego celem jest
wsparcie Drużyny z mniejszą liczbą graczy.wsparcie Drużyny z mniejszą liczbą graczy.
PrZygotowanie
1. 1. Planszę Profesora i żeton wkolorze mniej licznej Planszę Profesora i żeton wkolorze mniej licznej
Drużyny należy umieścić między 2 graczami zDru-Drużyny należy umieścić między 2 graczami zDru-
żyny przeciwnej.żyny przeciwnej.
2. 2. Profesor nie otrzymuje Worka zpieniędzmi owarto-Profesor nie otrzymuje Worka zpieniędzmi owarto-
ści 250 $. Zamiast tego należy umieścić przypisany ści 250 $. Zamiast tego należy umieścić przypisany
mu znacznik Łupu na najniższym polu Drabiny dia-mu znacznik Łupu na najniższym polu Drabiny dia-
bolicznego planu na jego planszy postaci.bolicznego planu na jego planszy postaci.
4
55
44
66
Następnie należy przygotować Pociąg Pan-
cerny, stawiając za Lokomotywą następujące
Wagony wpodanej kolejności: Tender, Wagon
Pancerny, Wagon Artyleryjski, Wagon Pancer-
ny, Wagon Szpitalny i Wagon Pancerny.
Lokomotywę Pociągu Pancernego należy ustawić obok
Lokomotywy Pociągu Startowego, tak aby była skierowa-
na w przeciwnym kierunku.
Jedną Kartaczownicę Gatlinga należy umieścić na
dachu Wagonu Artyleryjskiego, adrugą na dachu Wagonu
Szpitalnego. Następnie należy wylosować 2 Paczki
z pieniędzmi iumieścić po 1 Paczce rewersem ku górze
w każdym z tych Wagonów.
W każdym Wagonie Pancernym należy umieścić po 1 lo-
sowej Teczce z tajnymi dokumentami rewersem ku górze.
Na dachu każdego z tych Wagonów należy umieścić po
1 losowej Paczce z pieniędzmi rewersem ku górze.
Trzy Bryłki złota należy umieścić zakryte wTenderze
bez patrzenia na ich treść.
Walizkę umieszcza się w Lokomotywie.
Następnie należy wylosować
4 karty Rundy (wzależności
od liczby graczy karty Rundy
są oznaczone „2–4” albo „5+”)
i 1 kartę Konnego Pościgu
dla wariantu standardowego
albo dla wariantu ze Zdrajcą
(zob. „Karty Konnego Pościgu”,
str. 12). Ztych 5 kart należy
utworzyć zakryty stos w taki
sposób, aby karta Konnego
Pościgu znalazła się na samym
dole.
Wskazówka. Zalecamy przeprowadzić
kilka pierwszych rozgrywek z kartą
Konnego Pościgu dla wariantu
standardowego.
Każdy zgraczy bie-
rze elementy przy-
pisane wybranemu
przez siebie Bandycie: planszę
postaci, 6 kart Pocisków iWorek
z pieniędzmi owartości 250 $, który
kładzie rewersem ku górze na swojej
planszy postaci.
Następnie każdy zgraczy przygotowuje swoją talię Akcji znastępujących 10 kart:
2 kart Ruchu, 2 kart Strzału, 2 kart Rabunku, 1 karty Ciosu, 2 kart Zmiany
poziomu i1 karty Zachęty. (Wtym dodatku nie używa się kart Szeryfa, więc
można je odłożyć do pudełka).
Gracz tasuje swoją talię ikładzie zakrytą na swojej planszy postaci obok 6 kart
Pocisków.
Jesteście gotowi do gry!
{{33}}..Należy wziąć karty Lornetek zpostaciami Bandytów biorących udział wrozgrywce idołożyć do nich nastę-Należy wziąć karty Lornetek zpostaciami Bandytów biorących udział wrozgrywce idołożyć do nich nastę-
pujące karty, aby utworzyć talię Profesora.pujące karty, aby utworzyć talię Profesora.
ta Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera, ta Ostrzału, 1 karta Strzału do ostatniego Kuriera,
1 karta dodatkowej Zachęty.1 karta dodatkowej Zachęty.
Karty należy potasować iutworzyć znich zakrytą talię, którą kładzie się na odpowiednim polu na planszy Karty należy potasować iutworzyć znich zakrytą talię, którą kładzie się na odpowiednim polu na planszy
Profesora.Profesora.
Nieużywane karty należy odłożyć do pudełka.Nieużywane karty należy odłożyć do pudełka.
Następnie należy umieścić po 1 pionku Kuriera na da-
chach pierwszego iostatniego Wagonu Pancernego oraz
wewnątrz środkowego Wagonu Pancernego.
Rozgrywka 3-osobowa.Bandyta wDrużynie Profesora nie otrzymuje karty