Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Gold (edycja polska)

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Gold (edycja polska)

Wróć
Gorączka złota nadchodzi! Poszuki-
wacze tego drogocennego kruszcu
ruszają do ostatniej czynnej kopalni
wGórach Złocistych.
Kto z nich wykaże się niebywałym
sprytem, przechytrzy rywali iwyko-
pie najwcej brek złota?
Znaleźć jak najwięcej złota.
Każdy z graczy wybiera po 1 karcie
kopalni w dowolnym kolorze i kła-
dzie przed sobą awersem do góry. Do
koloru tej karty przypisane są karty
poszukiwaczy odkrywane podczas
rozgrywki.
W grze 2-osobowej każdy z graczy
wybiera po 2 karty kopalń. Niewy-
brane karty odkłada się do puszki.
Następnie należy starannie potaso-
wać pozostałe karty irozłożyć rewer-
sami do góry na stole. Karty muszą
być widoczne dla wszystkich graczy
inie mogą na siebie nachodzić.
Grę rozpoczyna najmłodszy z gra-
czy. Następnie rozgrywkę konty-
nuuje gracz siedzący zlewej strony.
Wswojej turze gracz odkrywa 2 do-
wolne karty ze stołu. W zależnci
od tego, jakie karty zostały odkryte,
możliwe są poniższe sytuacje:
POSZUKIWACZ
ZNALAZŁ ZŁOTO
Jeśli gracz odkr
kartę poszukiwa-
cza owartości rów-
nej albo wyższej niż wartość odkrytej
karty złota, poszukiwacz ma dć
siły, aby wynić brki z kopalni.
Właściciel karty kopalni, której kolor
pasuje do odkrytej karty poszukiwa-
cza, zabiera kar złota. Następnie
odkrytą kar poszukiwacza usuwa
się z gry. Jeśli karta poszukiwacza
nie pasuje kolorem do kart kopalń
pozostałych graczy, aktywny gracz
zdobywa złoto kładzie zdobytą
kar ota rewersem do góry pod
swoją kartę kopalni.
POJEDYNEK
POSZUKIWACZY
Jli gracz odkry-
je 2 karty poszu-
kiwaczy oróżnych
wartościach (mogą być w tym sa-
mym kolorze), następuje pojedy-
nek. Poszukiwacz z większą warto-
śc wygrywa. Kartę poszukiwacza
z mniejs wartośc usuwa się
zgry. Aktywny gracz zakrywa kar
poszukiwacza, który wygrał poje-
dynek, nie zmieniając jej połenia,
aby gracze zapamiętali, gdzie się
znajduje. Następnie swo turę roz-
poczyna kolejny gracz.
DYNAMIT
Jeśli ród odkrytych
kart znajduje się co naj-
mniej 1 karta dynamitu,
obie karty usuwa się zgry.
POSZUKIWANIA TRWAJĄ DALEJ
Jeśli wswojej turze gracz odkryje:
2 karty poszukiwaczy otej same war-
tości,
2 karty ota albo
1 kar poszukiwacza i 1 kartę ota
owszej wartości, należy zapamię-
tać położenie kart, a naspnie od-
wrócić je rewersami do góry. Nic się
nie dzieje. Po zakryciu kart swoją turę
rozpoczyna kolejny gracz.
GORĄCZKA ZŁOTA
Jeśli na początku tury na stole znaj-
duje się 10 albo mniej zakrytych kart,
aktywny gracz powinien krzyknąć:
„Gorączka złota!”.
Zasady rozgrywki zmieniają się
wnaspujący sposób:
Wszyscy gracze, zaczynając od
aktywnego gracza, w swojej turze
odkrywają tylko 1 kartę. Jeśli jest to
karta złota, naly poł ją pod
swo kar kopalni. Jeśli jest to
karta poszukiwacza albo karta dy-
namitu, należy usunąć zgry bez
wykonywania żadnych akcji.
Gra dobiega końca, gdy na stole nie
ma już żadnych kart. Gracze dodają
wartości na swoich kartach ota.
Gracz znajwiększą liczbą punkw
wygrywa! W przypadku remisu
wygrywa gracz, który ma więcej
kart złota.
Jeśli remis się utrzymuje, gracze
wsłdzielą zwycięstwo.
Zagrajcie tyle rund, ilu jest graczy,
pamiętając, aby każdą znich rozpo-
częła inna osoba. Na koniec każdej
rundy zapiszcie swoje wyniki. Grę
wygrywa to z Was, które po ostat-
niej rundzie ma najwięcej punktów.
Wprzypadku remisu wygrywa oso-
ba, która wostatniej rundzie zdoby-
ła wcej punkw.
Pewnym ułatwieniem jest rozłoże-
nie zakrytych kart wkwadrat owy-
miarach 8 × 8 kart.
Producent:
Carletto Deutschland GmbH
Kressengartenstraße 2
D-90402 Nürnberg, Niemcy
www.gamefactory-spiele.com
© 2020 Game Factory
© Game Dr. Reiner Knizia, 2020. Wszystkie prawa
zastrzeżone.
Projekt graficzny: Melanie Friedli / Game Factory
Tłumaczenie: Katarzyna Kaszorek
Redakcja: zespół Rebel
5 kart kopa
po 1 w każdym kolorze
24 karty złota:
5 kart o wartości „1
7 kart o wartości „2”
7 kart o wartości „3
5 kart o wartości „4”
5
35 kart poszukiwaczy:
po 2 karty o wartościach
2”, „3” i „4”
po 1 karcie o wartości „5
w każdym kolorze
5 kart dynamitu
15+2–56+
4
5
2
Reiner Knizia
69 KART:

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756