Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Jaipur (nowa edycja)

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Jaipur (nowa edycja)

Wróć
Masz nadzieję zostać ministrem handlu maharadży. Osiągniesz swój cel, jeśli pod koniec każ-
dego tygodnia (rundy) zgromadzisz więcej bogactw od swojego przeciwnika. Fortunę zdo-
będziesz, zbierając i wymieniając towary (karty) na targu, a potem sprzedając je za rupie (na
rewersach żetonów). Jeżeli uda Ci się przeprowadzić naprawdę korzystną transakcję (sprzedać
3 albo więcej kart), otrzymasz dodatkową nagrodę (żeton premii).
Wielbłądy nie posiadają wartości rynkowej, ale są przydatne podczas handlu – zwłaszcza gdy
będziesz chciał zabrać z targu wiele towarów.
Na koniec każdej rundy bogatszy kupiec otrzyma pieczęć uznania / . Pierwszy
zgraczy, który zdobędzie 2 pieczęcie uznania, wygrywa.
8 × przyprawy 10 × skóry
11 × wielbłądy rewers
6 × diamenty 6 × złoto 6 × srebro 8 × tkaniny
55 kart towarów
38 żetonów towarów 1 żeton wielbłąda
18 żetonów premii 3 pieczęcie uznania
Uwaga! Wartości żetonów towarów zostały przedstawione małymi cyframi na awersach i dużymi na
rewersach. Wartości żetonów premii zostały przedstawione tylko na ich rewersach.
Pomiędzy graczami należy umieścić 3 odkryte karty wielbłądów.
Pozostałe karty należy dobrze potasować.
Każdemu z graczy należy rozdać po 5 kart.
Pozostałe karty tworzą zakryty stos (talię). Należy pociągnąć dwie karty z talii i położyć je
odkryte obok kart wielbłądów. (Może się zdarzyć, że to też będą karty wielbłądów.) W ten
sposób zostanie przygotowany targ.
Obaj gracze wykładają przed sobą wszystkie karty wielbłądów, które mają na ręce,
tworząc odkryte stosy. W ten sposób powstają stada.
WPROWADZENIE I CEL GRY
ELEMENTY GRY
PRZYGOTOWANIE DO GRY
targ
stado
stado
stos
kart
odrzuconych
talia
Tak może wyglądać początek rozgrywki.
Żetony należy podzielić według rodzajów towarów.
Z żetonów towarów każdego rodzaju należy utworzyć osobny stos w kolejności malejącej
od największego (na górze) do najmniejszego (na dole).
Każdy ze stosów należy rozsunąć, aby obaj gracze mogli zobaczyć wartości wszystkich żetonów.
Żetony premii również należy podzielić według rodzajów na 3 zbiory ( , , ).
Każdy z nich należy osobno pomieszać, a potem utworzyć z niego zakryty stos (bez
rozsuwania!).
Żeton wielbłąda należy umieścić obok żetonów premii.
Żetony należy rozłożyć na stole zgodnie z powyższą ilustracją.
Trzy pieczęcie uznania należy umieścić w miejscu łatwo dostępnym dla graczy.
Wreszcie w dowolny sposób należy wybrać gracza rozpoczynającego i można zacząć
rozgrywkę.
Podczas swojej tury gracz może
ALBO
Nigdy nie może wykonać w swojej turze obu tych akcji!
Gdy gracz wykona jedną z tych akcji, jego tura dobiega końca
i przychodzi kolej na turę jego przeciwnika.
PRZEBIEG TURY
SPRZEDAĆ KARTYWZIĄĆ KARTY
stado
Jeśli gracz zdecyduje się wziąć karty, musi wybrać jedną z poniższych opcji:
A) wziąć 1 towar;
B) wziąć kilka towarów ( = WYMIANA!);
C) wziąć wszystkie wielbłądy.
Gracz bierze na rękę wszystkie pożądane
karty towarów z targu (mogą być różnych
rodzajów) i...
… wymienia je na identyczną liczbę kart.
Może odłożyć na targ wielbłądy, towary
zręki albo kombinację jednego i drugiego.
Gracz bierze na
rękę 1 kar towaru
ztagu i…
… zastępuje ją wierzchnią
kartą z talii.
Wszystkie 3 opcje zostały opisane poniżej.
… zastępuje je odpowiednią
liczbą kart z wierzchu talii.
Gracz bierze WSZYSTKIE
wielbłądy z targu i umiesz-
cza je w swoim stadzie.
Następnie… UWAGA!
Na koniec swojej tury gracz nie może mieć na ręce więcej niż 7 kart.
WZIĘCIE KART
A)
Wzięcie 1 towaru
B)
Wzięcie kilku towarów
C)
Wzięcie wielbłądów
Aby dokonać sprzedaży, gracz wybiera jeden rodzaj towaru, a następnie odrzuca z ręki
dowolną liczbę kart tego rodzaju. Karty trafiają na stos kart odrzuconych. Każda sprzedaż
zapewnia żetony towarów i, jeśli jest odpowiednio duża, żeton premii.
Sprzedaż przeprowadza się w 3 krokach.
Gracz wybiera 1 rodzaj towaru isprzedaje
tyle jego kart, ile chce. Sprzedane karty
umieszcza się odkryte nastosie kart
odrzuconych.
Gracz bierze 1 żeton sprzedanego towaru za każ-
dą sprzedaną kartę rozpoczynając od wierzchniego
żetonu odpowiedniego rodzaju, tj. od żetonu o naj-
większej wartości.
Gracz umieszcza żetony przed sobą w formie stosu.
3 sprzedane karty
4 sprzedane karty
5 sprzedanych kart
(albo więcej)
Jeśli gracz sprzeda 3 albo więcej kart,
otrzymuje odpowiedni żeton premii.
Uwaga! Gracze nie znają wartości premii, dopóki nie otrzymają żetonu. Za 3 sprzedane karty mogą
otrzymać premię w wysokości 1, 2 albo 3 rupii. Za 4 sprzedane karty mogą otrzymać premię w wyso-
kości 4, 5 albo 6 rupii, a za 5 sprzedanych kart mogą otrzymać premię w wysokości 8, 9 albo 10 rupii.
W przeciwieństwie do żetonów towarów wartość żetonów premii znajduje się tylko na ich rewersach.
Sprzedając 3 najdroższe towary (diamenty, złoto albo srebro), gracz
musi sprzedco najmniej 2 karty. (Ta zasada obowiązuje nawet wte-
dy, gdy na stole dostępny jest tylko jeden żeton towaru danego rodzaju.)
PRZYPOMNIENIE
Podczas danej tury gracz może sprzedać tylko 1 rodzaj towaru.
SPRZEDAŻ KART
1
2
3
Ograniczenia podczas sprzedaży

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756