Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL LEGO Brick Like This
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(94)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL LEGO Brick Like This
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Lorem
ipsum
W
skazówk
a.
Umieśćcie tę listę
wyzwań obok kart wyzwań.
Jeśli wykonanie wyzw
ania
nie jest możliwe,
dobierzcie
kolejną k
artę wyzwania.
W
Brick Lik
e
This!
musicie jak najs
z
ybciej
budow
ać modele zkl
ock
ó
w LEGO
®
.
Drużyna, któr
a na k
oniec 6. rundy
ma najwięcej punkt
ów
, wy
grywa
.
ZAS
AD
Y
GR
Y
ZAS
AD
Y
GR
Y
Każ
da drużyna sk
łada się
z2 gr
aczy:
I
N
S
T
R
U
K
TO
R
I
N
S
T
R
U
K
TO
R
opisuje,
jak
z
budować model
przedsta
wion
y
n
a
kar
cie kształtu
.
BUDOWNICZY
BUDOWNICZY
buduje
model
zgodnie zopisem.
Aby
zabawa by
ła
j
eszcze l
epsza,
dodajcie do gry
k
arty
wyzwań
!
BUDOWNICZY
musi trzymać
model pod stoł
em tak, ż
eby
nikt go nie widział.
BUDOWNICZY
musi prz
ez cały
czas mieć zamknięte oczy
.
BUDOWNICZY
musi używ
ać
1 dłoni,
żeby
trzymać
kartę
kształtu
do góry
nogami,
pokazując ją
INSTRUKTORO
WI.
Oczywiście BUDOWNICZY
nie
może
patrzeć
na jej zawart
ość.
INSTRUKT
OR
nie może
mówić.
Pamiętajcie:
INSTRUKT
OR nie może te
ż
dotykać klock
ów ani na nie
wskazywać.
INSTRUKT
OR
nie może
widzieć,
c
o buduje
BUDOWNICZY
.
BUDOWNICZY
nie moż
e
używać k
ciuków
.
BUDOWNICZY
musi prz
ez cały
czas mieć klocek o
wymiarach 1×2
na wierzchu 1 dł
oni.
BUDOWNICZY
musi przez
cały
czas do
tykać
stołu
obiema
dłońmi.
Mo
że
to r
obić do
wolną
częścią
dłoni
(np.
palcem
),
ale
nie mo
że
to by
ć nadgar
stek.
Podczas budowania
BUDOWNICZY
musi trzymać
klocki do góry nogami.
Wypustki powinny b
yć
skierow
ane wdół.
BUDOWNICZY
moż
e używać
tylko 1 r
ęki.
BUDOWNICZY
musi prz
ez
cały czas kr
zyżować po
2palce w
obu dłoniach.
INSTRUKT
OR
może mówić tylk
o
„
T
AK”
i
„NIE”
.
BUDO
WNICZY
może
zadawać tyl
e pytań, ile chc
e.
INSTRUKT
OR
może mówić tylk
o
wtedy
, gdy
BUDOWNICZY
ma
obie dłonie wpo
wietrzu inic
wnich nie trzyma.
INSTRUKT
OR
musi trzymać
model, gdy
BUDOWNICZY
go buduje.
Model
musi składać się
zklock
ów w
co najmniej
4kol
orach.
Model
musi składać się
zklock
ów w
maksymalnie
4kol
orach.
INSTRUKT
OR
nie może
wymawiać liczb.
Moż
e je
natomiast pok
azać gestem l
ub
zakomunik
ować winny
sposób.
INSTRUKT
OR
nie może używ
ać
sł
ow
a „N
A
”
.
Część
modelu
musi prz
ez
cały czas do
tykać stołu.
INSTRUKT
OR
nie może
powiedzieć żadnej nazwy
kol
oru.
Projekt gry: L
uca Bellini
Ilustracje:
AMEET
LEGO
, the LEGO logo
, the Minifigur
e and the
Brick and Knob configur
ations are tr
ademarks
and/
or copyrights of
the LEGO Group.
©2025 The LE
GO Group.
6
6
runda 1
runda 2
runda 3
runda 4
runda 5
runda 6
ŁA
TWE
ŚREDNIE
TRUDNE
Jak
gr
ać
zkart
ami
wyzw
ań
?
PRZY
GOT
OW
ANIE
DO
GRY
ZKART
AMI WYZW
AŃ
Dobierzcie 6 kart wyzwań,
po 1 na
każdą rundę: 2 karty z 1 monetą na rewersie
,
3karty z 2 monetami i1 kartę z 3
monetami.
Dobrane karty
ułóżcie w
rzędzie nad
stosami kart kształtów
, stroną zmonetami ku górze.
Na
tym etapie niemożecie
podglądać tych kart.
GRA
ZKART
AMI
WYZW
AŃ
Gra prz
ebiega zgodnie zzasadami prz
edstawionymi w
instruk
cji, zponiższymi zmianami:
Wkażdej rundzie
wykonuje się 4 ak
cje:
A
Odkrycie karty
wyzwania
B
W
zięcie kart kształ
tów zwybr
anych
stosów
C
Budowa model
u
D
Przyznanie punkt
ów wyzw
ań
ipunktów kszt
ałtó
w
A
Odkrycie karty
wyzwania
W1. rundzie odkryjcie 1.
kartę wyzwania,
w2.
rundzie 2. kartę itd.
Wyzwanie
zodkrytej karty doty
czy w
danej
rundzie wszystkich drużyn.
B
Wzięcie kart kształ
tów zwybr
anych
stosów
T
ak jak w
ro
zgrywce be
z kart wyzw
ań,
każda drużyna bierz
e kartę k
ształtu
zwybr
anego stosu.
C
Budowa model
u
Gracz
e muszą stale pilnow
ać, ż
eby
ich drużyna postępowała z
godnie
zzasadami na kar
cie wyzwania.
Gracz
e mogą zwrócić uw
agę innej
drużynie,
jeśli zauważą,
że zasady
wyzwania został
y z
łamane.
Jeśli któr
aś drużyna
złamie zasady
wyzwania
,
BUDO
WNICZY
musi
ro
zło
żyć model,
położy
ć klocki LE
GO®
przed sobą izacząć od początku.
D
Przyznanie punkt
ów wyzw
ań
ipunktów kszt
ałtó
w
T
ylko ta drużyna,
której członek
krzyknie
„K
ONIEC!”
,
może o
trzymać punkty
wyzwania:
J
eśli drużyna,
kt
órej
członek
krzyknął
„K
ONIEC!”
,
popr
awnie zbudowała
swój
model
,
otrzymuje punkty
wyzwania za
tę rundę
i
zatrzymuje kartę
wyzwania
ztej rundy
,
żeby
ułatwić
śledzenie
liczby
zdob
ytych
punktów
.
Wszy
stkie
drużyny
, któr
e poprawnie
zbudowały
swoje model
e,
otrzymują punkty
k
ształtu
izatrzymują s
woje k
arty
kształtó
w zt
ej
rundy
,
zgodnie
ze
standardowymi
zasadami.
J
eśli drużyna, kt
órej cz
łonek krzyknął
„K
ONIEC!”
,
nie zbudowała model
u
popra
wnie
,
żadna drużyna nie
otrzymuje
punktów
wyzwania.
Odrzućcie
kartę
wyzwania z tej rundy
.
W
szystkie
drużyny
, któr
e poprawnie zbudo
wały
swoje model
e,
otr
zymują punkty
kształtu.
Lorem ipsum
6
7
8
Nie chcecie
czytać instrukcji?
Obejrzyjcie film
zzasadami!
Lorem
ipsum
W
spółpr
acujcie
Podzielcie
się na
2-osobo
we
drużyn
y
.
Wgrze mogą
uczestniczyć
maksymalnie
4 drużyny
.
Jeśli w
r
ozgrywc
e uczestniczą
idorośli,
idzieci
,
zalecam
y
tworzyć
drużyny
skł
adające się
zdziecka iosob
y dor
osłej.
Sugerujemy
, żeby
członkowie drużyn
y c
o rundę
zamieniali się rolami
.
Gracie w2–3 o
soby?
Wypróbujcie
wariant dla dzieci dost
osowany
do 2–3 graczy (
zob.
str
. 5
).
Gracie w5 albo 7 o
sób
?
Jedna drużyna będzie
składać
się z3 gr
aczy
,
którzy
na zmianę będą pełnić r
ole instruktor
a,
budowniczego iobserw
ator
a.
Każda drużyna
wyznacza
INSTRUKT
ORA
...
...i
BUDOWNICZEGO
na pierwszą rundę.
R
o
z
egr
ajcie
rundę
Gr
a
t
oczy
się
pr
z
e
z
6
rund
,
podcz
as
kt
óry
ch
w
szy
stkie
drużyn
y
gr
ają
r
ó
wnocz
eśnie
.
Wk
aż
dej
rundzie
wyk
onuje
się
3
ak
cje
:
A
WYBÓR
K
AR
T
Y
K
SZ
T
A
Ł
TU
K
aż
da
k
art
a
k
szt
ał
tu
pr
z
edst
a
wia
k
szt
ał
t
,
kt
óry
drużyna
musi
zbudo
w
ać
z
a
pomocą
kl
ock
ó
w
LE
GO®
.
K
aż
da
drużyna
bier
z
e
k
art
ę
k
szt
ał
tu
zliczbą
5,
6,
7
albo
8
na
r
e
w
er
sie
.
T
a
liczba
w
sk
azuje
minimalną
liczbę
kl
ock
ó
w
po
tr
z
ebn
y
ch,
ż
eb
y
zbudo
w
ać
t
en
model,
iliczbę
punkt
ó
w
k
szt
ał
tu
,
kt
ór
e
o
tr
zyma
drużyna
z
a
popr
a
wne
zbudo
w
anie
model
u.
Z
auw
aż
cie
,
ż
ena
k
art
ach
k
szt
ał
t
ó
w
o
znacz
on
y
ch
liczbą
5
widoczne
są
k
on
tury
kl
ock
ó
w
.
INS
TR
UK
T
OR
k
aż
dej
zdrużyn
bier
z
e
wier
z
chnią
k
ar
t
ę
z1
z
e
st
osó
w
k
art
k
szt
ał
t
ó
w
,
al
e
na
r
azie
nie
pa
tr
zy
na
jej
z
a
w
art
ość.
Wpierw
sz
ej
rundzie
drużyna
znajst
ar
szym
gr
acz
em
bier
z
e
s
w
oją
k
art
ę
k
szt
ał
tu
z
wybr
anego
pr
z
e
z
siebie
st
osu
jak
o
pierw
sz
a.
P
o
z
ost
ał
e
drużyn
y
bior
ą
k
arty
k
szt
ał
t
ó
w
z
wybr
an
y
ch
pr
z
e
z
siebie
st
osó
w
w
k
ol
ejności
z
godnej
zkierunkiem
ruchu
w
sk
az
ó
w
ek
z
egar
a.
W
tr
ak
cie
k
ol
ejn
y
ch
5
rund
drużyna,
kt
ór
ej
cz
ł
onek
kr
zyknął
„
K
ONIE
C!”
jak
o
pierw
szy
w
popr
z
edniej
rundzie
,
bier
z
e
k
art
ę
k
szt
ał
tu
jak
o
pierw
sz
a.
P
o
z
ost
ał
e
drużyn
y
bior
ą
k
arty
k
szt
ał
t
ó
w
w
k
ol
ejności
z
godnej
zkierunkiem
ruchu
w
sk
az
ó
w
ek
z
egar
a.
B
BUDO
W
A
MODEL
U
INS
TR
UK
T
OR
k
aż
dej
drużyn
y
pa
tr
zy
na
wybr
aną
k
art
ę
k
szt
ał
tu
ina
ty
chmiast
z
aczyna
udzielać
BUDO
WNICZEMU
z
e
s
w
ojej
drużyn
y
w
sk
az
ó
w
ek
do
ty
cz
ący
ch
budo
wy
model
u.
Budo
wniczy
z
aczynają
budo
w
ać!
Gr
acz
,
kt
óry
uw
aż
a,
ż
e
jego
drużyna
sk
ończy
ł
a
s
w
ój
model,
kr
z
y
cz
y
„K
ONIE
C
!”
iobr
aca
kl
eps
y
dr
ę
,
ż
eb
y
wywr
z
eć
pr
esję
na
po
z
ost
ał
y
ch
drużynach.
J
ego
drużyna
musi
na
ty
chmiast
pr
z
est
ać
budo
w
ać
iodł
o
ży
ć
s
w
ój
model.
N
ie
mo
ż
e
jesz
cz
e
spr
a
w
dzić,
czy
jest
popr
a
wnie
zbudo
w
an
y
.
P
o
z
ost
ał
e
drużyn
y
mają
30
sekund
,
ż
eb
y
uk
ończy
ć
budo
w
ę
s
w
oich
modeli.
Gdy
sk
ończy
się
cz
as,
musz
ą
na
ty
chmiast
pr
z
est
ać
budo
w
ać.
C
PRZ
Y
ZNANIE
PUNK
T
Ó
W
K
SZ
T
A
Ł
TU
Gdy
sk
ończy
się
cz
as
i
w
szy
stkie
drużyn
y
pr
z
est
aną
budo
w
ać,
k
aż
da
drużyna
musi
poł
o
ży
ć
s
w
ój
model
na
s
w
ojej
k
ar
cie
k
szt
ał
tu,
ż
eb
y
spr
a
w
dzić,
czy
z
gadz
a
się
zil
ustr
acją.
N
ast
ępnie
pok
azuje
model
ik
art
ę
po
z
ost
ał
ym
drużynom.
N
ast
ępnie
w
szy
stkie
drużyn
y
r
o
zk
ł
adają
s
w
oje
model
e
iodk
ł
adają
kl
ocki.
Z
aczyna
się
nast
ępna
runda.
S
ugerujem
y
c
o
rundę
z
amieniać
się
r
olami
w
r
amach
drużyn.
Z
wy
cię
z
cą
z
o
s
t
aje…
Gr
a
k
ończy
się
po
6
rundach.
Drużyn
y
licz
ą
s
w
oje
punkty
(k
szt
ał
tu
i
wy
zw
ania,
jeśli
gr
acie
z
k
art
ami
wy
zw
ań
)
–
wy
gryw
a
t
a,
kt
ór
a
ma
ich
najwięc
ej!
Wr
azie
r
emisu
drużyn
y
znajwy
ższ
ą
liczbą
punkt
ó
w
dzielą
się
zwy
cięstw
em.
P
opr
a
wn
y
model:
Drużyn
y
,
kt
ór
e
popr
a
wnie
zbudo
w
ał
y
s
w
oje
model
e
,
o
tr
zymują
punkty
k
szt
ał
tu
.
T
e
drużyn
y
za
tr
z
ymują
s
w
oje
k
arty
k
szt
ał
t
ó
w
zt
ej
rundy
,
ż
eb
y
uł
a
twić
śl
edz
enie
liczb
y
z
dob
yty
ch
punkt
ó
w
.
S
ugerujem
y
niepok
azyw
anie
liczb
y
z
dob
yty
ch
punkt
ó
w
inn
ym
drużynom.
Niepopr
a
wn
y
model:
Drużyn
y
,
kt
ór
e
nie
zbudo
w
ał
y
s
w
ojego
model
u
popr
a
wnie
,
nie
o
tr
zymują
ż
adn
y
ch
punkt
ó
w
k
szt
ał
tu.
T
e
drużyn
y
odr
zucają
s
w
oje
k
arty
k
szt
ał
t
ó
w
zt
ej
rundy
.
W
szy
stkie
drużyn
y
muszą
s
t
o
so
w
ać
się
do
poniższ
y
ch
zasad
:
INS
TR
UK
T
OR
jest
jedyną
osobą,
kt
ór
a
mo
ż
e
pa
tr
z
eć
na
k
art
ę
k
szt
ał
tu.
N
ie
mo
ż
e
pok
az
ać
k
arty
k
szt
ał
tu
inn
ym
gr
acz
om,
dopóki
w
szy
stkie
drużyn
y
nie
sk
ończ
ą
budo
w
ać.
INS
TR
UK
T
OR
i
BUDO
WNICZ
Y
mogą
z
e
sobą
r
o
zma
wiać,
al
e
nie
mogą
w
sk
azyw
ać
pal
cami.
T
ylk
o
BUDO
WNICZ
Y
mo
ż
e
do
tyk
ać
kl
ock
ó
w
LE
GO®
.
INS
TR
UK
T
OR
mo
ż
e
k
az
ać
BUDO
WNICZEMU
wziąć
tylk
o
t
e
kl
ocki,
kt
ór
e
są
po
tr
z
ebne
do
zbudo
w
ania
model
u.
BUDO
WNICZ
Y
mo
ż
e
wziąć
tylk
o
t
e
kl
ocki,
kt
ór
e
k
aż
e
mu
wziąć
INS
TR
UK
T
OR
.
N
ie
wyk
or
zy
st
ane
kl
ocki
musz
ą
wr
ócić
na
s
w
oje
miejsc
e
.
Prz
y
go
tujcie
gr
ę
Podzielcie
k
arty kszt
ałtów
według liczb: 5,
6,
7 i8.
Każdy st
os
przetasujcie ipoł
óżcie na st
ole
stroną zliczbami do góry
.
Umieśćcie
klocki LE
GO®
wzasięgu
wszystkich gr
aczy
.
Obok postawcie
30-sekundo
wą
klepsy
drę
.
Zalecamy
, aby
członkowie drużyn
y siedzieli
obok siebie,
anie naprzeciwko
.
El
emen
ty:
48
kl
ock
ów LEGO®
, 92 karty
kształtó
w
, 20 k
art wyzwań,
30-sekundowa klepsydra iinstruk
cja.
C
A
B
Gr
a
cie pierwszy
r
az
?
S
pr
óbuj
cie coś zbudować na r
ozgrze
wkę! N
iech każde zW
as w
e
źmie
kartę k
ształtu izbuduje pokazany
na niej model. W
szystk
o jasne
?
Odłóż
cie użyte karty
na spód odpowiednich stosów kart k
ształt
ó
w
.
6
6
6
6
=
31
punkt
ó
w
6
6
J
eśli
drużyna
z
łamie
kt
ór
ąś
z
ty
ch
zasad
,
jej
BUDO
WNICZ
Y
musi
r
o
z
ł
o
ży
ć
model,
poł
o
ży
ć
kl
ocki
LE
GO®
pr
z
ed
sobą
iz
acz
ąć
od
pocz
ą
tku.
Z
agr
ajcie
zk
ar
t
ami
wy
zw
ań!
Opcjonalne
k
arty
wy
zw
ań
wpr
o
w
adz
ają
do
gry
,
c
ó
ż…
wy
zw
ania,
a
wr
az
znimi
mnóstw
o
fr
ajdy!
Pr
z
ed
ich
dodaniem
w
art
o
r
o
z
egr
ać
kilk
a
partii
na
st
andar
do
wy
ch
z
asadach.
20
k
ar
t
wy
zw
ań
(
z
ob
.
ty
ł
instruk
cji)
pr
z
edst
a
wia
r
ó
żnego
r
odz
aju
wy
zw
ania,
t
akie
jak
budo
w
anie
zz
amknię
tymi
ocz
ami
albo
udzielanie
w
sk
az
ó
w
ek
be
z
uży
cia
s
ł
ó
w
.
Wk
aż
dej
rundzie
odkryw
ana
jest
no
w
a
k
art
a
wy
zw
ania.
T
o
wy
zw
anie
do
ty
cz
y
w
sz
y
s
tkich
druż
yn
.
Widoczne
na
r
e
w
er
sach
k
art
mone
ty
okr
eślają
trudno
ść
wy
zw
ania.
W
sk
azują
r
ó
wnie
ż,
il
e
punkt
ó
w
wy
zw
ania
w
art
a
jest
dana
k
art
a.
Gr
a
z
dziećmi
N
o
w
i
l
u
b
m
ł
o
d
s
i
g
r
a
c
z
e
m
o
g
ą
z
d
e
c
y
d
o
w
a
ć
s
i
ę
z
a
g
r
a
ć
,
u
ż
y
w
a
j
ą
c
t
y
l
k
o
k
a
r
t
k
s
z
t
a
ł
t
ó
w
o
z
n
a
c
z
o
n
y
c
h
l
i
c
z
b
a
m
i
5
i
6
.
M
ogą
r
ó
wnie
ż
k
or
zy
st
ać
zkl
ock
ó
w
,
ż
eb
y
zmier
z
y
ć
k
szt
ał
ty
,
gdy
gr
ają
jak
o
INS
TR
UK
T
OR
.
Gr
acie
w2–3
o
sob
y
?
S
pr
óbujcie
w
arian
tu
dla
dzieci!
Z
asady
gry
są
t
akie
same
,
jednak
z
amiast
z
e
sobą
ryw
aliz
o
w
ać,
gr
acz
e
ścigają
się
zcz
asem.
K
arty
k
szt
ał
t
ó
w
ikl
ocki
LE
GO®
nadal
będą
po
tr
z
ebne
,
al
e
kl
eps
y
dr
a
już
się
W
am
nie
pr
zy
da.
M
o
ż
ecie
r
ó
wnie
ż
dodać
do
r
o
z
grywki
k
arty
wy
zw
ań.
U
st
a
w
cie
minutnik
na
10
minut
ispr
óbujcie
z
dob
y
ć
jak
najwięc
ej
punkt
ó
w
.
Wgr
z
e
dla
3
osób
będziecie
na
zmianę
da
w
ać
instruk
cje
,
budo
w
ać
iobserw
o
w
ać,
wymieniając
się
r
olami
c
o
k
art
ę
k
szt
ał
tu.
A
B
C
2
1
2
2
2
3
A
WYBÓR
K
AR
T
Y
K
SZ
T
A
Ł
TU
B
BUDO
W
A
MODEL
U
C
PRZ
Y
ZNANIE
PUNK
T
Ó
W
K
SZ
T
A
Ł
TU
2
4
3
4
5
2
Lorem
ipsum
W
spółpr
acujcie
Podzielcie
się na
2-osobo
we
drużyn
y
.
Wgrze mogą
uczestniczyć
maksymalnie
4 drużyny
.
Jeśli w
r
ozgrywc
e uczestniczą
idorośli,
idzieci
,
zalecam
y
tworzyć
drużyny
skł
adające się
zdziecka iosob
y dor
osłej.
Sugerujemy
, żeby
członkowie drużyn
y c
o rundę
zamieniali się rolami
.
Gracie w2–3 o
soby?
Wypróbujcie
wariant dla dzieci dost
osowany
do 2–3 graczy (
zob.
str
. 5
).
Gracie w5 albo 7 o
sób
?
Jedna drużyna będzie
składać
się z3 gr
aczy
,
którzy
na zmianę będą pełnić r
ole instruktor
a,
budowniczego iobserw
ator
a.
Każda drużyna
wyznacza
INSTRUKT
ORA
...
...i
BUDOWNICZEGO
na pierwszą rundę.
R
ozegr
ajcie
rundę
Gra toczy
się przez
6 rund
, podczas kt
órych wszy
stkie drużyny
grają r
ównocześnie
.
Wkażdej rundzie
wykonuje się
3 ak
cje
:
A
WYBÓR
KARTY
KSZT
AŁ
TU
Każda k
arta kształtu prz
edstawia
kształt
,
który drużyna musi zbudow
ać za pomocą
klock
ów LE
GO®
.
Każda drużyna bier
ze kartę k
ształtu
zliczbą 5, 6, 7 albo 8 na re
wer
sie
.
T
a liczba wskazuje
minimalną liczbę
klock
ów
potr
zebny
ch, ż
eby
zbudować ten model,
iliczbę
punktów
kształtu
,
które otr
zyma drużyna za poprawne zbudo
wanie modelu.
Zauważ
cie,
żena
kartach kształt
ów o
znaczony
ch liczbą 5 widoczne są k
ontury kl
ock
ów
.
INSTRUKT
OR
każdej zdrużyn bierze
wierzchnią k
artę
z1 ze stosó
w kart k
ształtów
,
ale na r
azie nie patrzy
na jej zawartość.
Wpierwszej rundzie
drużyna znajstarszym graczem bierz
e swoją kartę kształtu
zwybr
anego przez siebie stosu jako pierwsza.
Poz
ostałe drużyny bior
ą karty kształt
ów
zwybr
anych prz
ez siebie stosów wk
olejności zgodnej zkierunkiem
ruchu wskaz
ówek
zegar
a.
W
trak
cie kolejny
ch
5 rund
drużyna, której czł
onek krzyknął „
K
ONIEC!” jak
o
pierwszy
w poprzedniej rundzie,
bierze kartę kształtu jak
o pierwsza.
Pozostał
e drużyny
biorą karty
kształtów
wk
olejności zgodnej zkierunkiem
ruchu wskazó
wek zegar
a.
B
BUDOW
A MODELU
INSTRUKT
OR
każdej drużyny
patrzy
na wybr
aną kartę
kształtu ina
tychmiast zaczyna
udzielać
BUDOWNICZEMU
ze sw
ojej drużyny
wskazó
wek do
tyczących
budowy
modelu.
Budowniczy
zaczynają budow
ać!
Gracz
,
który
uważa,
że
jego drużyna sk
ończyła swój model,
krzycz
y
„KONIE
C!”
iobraca
klepsy
drę
,
żeby
wywrzeć pr
esję na pozostał
ych drużynach.
J
ego drużyna musi na
tychmiast
przestać budow
ać iodłoży
ć swój model.
Nie może jeszcze spr
awdzić,
czy jest popr
awnie
zbudowany
. Po
zostałe drużyn
y mają
30 sekund
,
żeby uk
ończyć budowę swoich modeli.
Gdy sk
ończy się czas, muszą na
tychmiast przestać budo
wać.
C
PRZ
Y
ZNANIE
PUNK
T
Ó
W
K
SZ
T
A
Ł
TU
Gdy
sk
ończy
się
cz
as
i
w
szy
stkie
drużyn
y
pr
z
est
aną
budo
w
ać,
k
aż
da
drużyna
musi
poł
o
ży
ć
s
w
ój
model
na
s
w
ojej
k
ar
cie
k
szt
ał
tu,
ż
eb
y
spr
a
w
dzić,
czy
z
gadz
a
się
zil
ustr
acją.
N
ast
ępnie
pok
azuje
model
ik
art
ę
po
z
ost
ał
ym
drużynom.
N
ast
ępnie
w
szy
stkie
drużyn
y
r
o
zk
ł
adają
s
w
oje
model
e
iodk
ł
adają
kl
ocki.
Z
aczyna
się
nast
ępna
runda.
S
ugerujem
y
c
o
rundę
z
amieniać
się
r
olami
w
r
amach
drużyn.
Z
wy
cię
z
cą
z
o
s
t
aje…
Gr
a
k
ończy
się
po
6
rundach.
Drużyn
y
licz
ą
s
w
oje
punkty
(k
szt
ał
tu
i
wy
zw
ania,
jeśli
gr
acie
z
k
art
ami
wy
zw
ań
)
–
wy
gryw
a
t
a,
kt
ór
a
ma
ich
najwięc
ej!
Wr
azie
r
emisu
drużyn
y
znajwy
ższ
ą
liczbą
punkt
ó
w
dzielą
się
zwy
cięstw
em.
P
opr
a
wn
y
model:
Drużyn
y
,
kt
ór
e
popr
a
wnie
zbudo
w
ał
y
s
w
oje
model
e
,
o
tr
zymują
punkty
k
szt
ał
tu
.
T
e
drużyn
y
za
tr
z
ymują
s
w
oje
k
arty
k
szt
ał
t
ó
w
zt
ej
rundy
,
ż
eb
y
uł
a
twić
śl
edz
enie
liczb
y
z
dob
yty
ch
punkt
ó
w
.
S
ugerujem
y
niepok
azyw
anie
liczb
y
z
dob
yty
ch
punkt
ó
w
inn
ym
drużynom.
Niepopr
a
wn
y
model:
Drużyn
y
,
kt
ór
e
nie
zbudo
w
ał
y
s
w
ojego
model
u
popr
a
wnie
,
nie
o
tr
zymują
ż
adn
y
ch
punkt
ó
w
k
szt
ał
tu.
T
e
drużyn
y
odr
zucają
s
w
oje
k
arty
k
szt
ał
t
ó
w
zt
ej
rundy
.
W
szy
stkie
drużyn
y
muszą
s
t
o
so
w
ać
się
do
poniższ
y
ch
zasad
:
INS
TR
UK
T
OR
jest
jedyną
osobą,
kt
ór
a
mo
ż
e
pa
tr
z
eć
na
k
art
ę
k
szt
ał
tu.
N
ie
mo
ż
e
pok
az
ać
k
arty
k
szt
ał
tu
inn
ym
gr
acz
om,
dopóki
w
szy
stkie
drużyn
y
nie
sk
ończ
ą
budo
w
ać.
INS
TR
UK
T
OR
i
BUDO
WNICZ
Y
mogą
z
e
sobą
r
o
zma
wiać,
al
e
nie
mogą
w
sk
azyw
ać
pal
cami.
T
ylk
o
BUDO
WNICZ
Y
mo
ż
e
do
tyk
ać
kl
ock
ó
w
LE
GO®
.
INS
TR
UK
T
OR
mo
ż
e
k
az
ać
BUDO
WNICZEMU
wziąć
tylk
o
t
e
kl
ocki,
kt
ór
e
są
po
tr
z
ebne
do
zbudo
w
ania
model
u.
BUDO
WNICZ
Y
mo
ż
e
wziąć
tylk
o
t
e
kl
ocki,
kt
ór
e
k
aż
e
mu
wziąć
INS
TR
UK
T
OR
.
N
ie
wyk
or
zy
st
ane
kl
ocki
musz
ą
wr
ócić
na
s
w
oje
miejsc
e
.
Prz
y
go
tujcie
gr
ę
Podzielcie
k
arty kszt
ałtów
według liczb: 5,
6,
7 i8.
Każdy st
os
przetasujcie ipoł
óżcie na st
ole
stroną zliczbami do góry
.
Umieśćcie
klocki LE
GO®
wzasięgu
wszystkich gr
aczy
.
Obok postawcie
30-sekundo
wą
klepsy
drę
.
Zalecamy
, aby
członkowie drużyn
y siedzieli
obok siebie,
anie naprzeciwko
.
Elementy: 48 klock
ów LEGO®
, 92 karty
kształtó
w
, 20 k
art wyzwań,
30-sekundowa klepsydra iinstruk
cja.
C
A
B
Gr
acie
pierw
sz
y
r
az
?
S
pr
óbujcie
c
oś
zbudo
w
ać
na
r
o
z
gr
z
e
wk
ę!
N
iech
k
aż
de
zW
as
w
e
źmie
k
art
ę
k
szt
ał
tu
izbuduje
pok
az
an
y
na
niej
model.
W
szy
stk
o
jasne
?
Odł
ó
ż
cie
użyt
e
k
arty
na
spód
odpo
wiednich
st
osó
w
k
art
k
szt
ał
t
ó
w
.
6
6
6
6
=
31
punkt
ó
w
6
6
J
eśli
drużyna
z
łamie
kt
ór
ąś
z
ty
ch
zasad
,
jej
BUDO
WNICZ
Y
musi
r
o
z
ł
o
ży
ć
model,
poł
o
ży
ć
kl
ocki
LE
GO®
pr
z
ed
sobą
iz
acz
ąć
od
pocz
ą
tku.
Z
agr
ajcie
zk
ar
t
ami
wy
zw
ań!
Opcjonalne
k
arty
wy
zw
ań
wpr
o
w
adz
ają
do
gry
,
c
ó
ż…
wy
zw
ania,
a
wr
az
znimi
mnóstw
o
fr
ajdy!
Pr
z
ed
ich
dodaniem
w
art
o
r
o
z
egr
ać
kilk
a
partii
na
st
andar
do
wy
ch
z
asadach.
20
k
ar
t
wy
zw
ań
(
z
ob
.
ty
ł
instruk
cji)
pr
z
edst
a
wia
r
ó
żnego
r
odz
aju
wy
zw
ania,
t
akie
jak
budo
w
anie
zz
amknię
tymi
ocz
ami
albo
udzielanie
w
sk
az
ó
w
ek
be
z
uży
cia
s
ł
ó
w
.
Wk
aż
dej
rundzie
odkryw
ana
jest
no
w
a
k
art
a
wy
zw
ania.
T
o
wy
zw
anie
do
ty
cz
y
w
sz
y
s
tkich
druż
yn
.
Widoczne
na
r
e
w
er
sach
k
art
mone
ty
okr
eślają
trudno
ść
wy
zw
ania.
W
sk
azują
r
ó
wnie
ż,
il
e
punkt
ó
w
wy
zw
ania
w
art
a
jest
dana
k
art
a.
Gr
a
z
dziećmi
N
o
w
i
l
u
b
m
ł
o
d
s
i
g
r
a
c
z
e
m
o
g
ą
z
d
e
c
y
d
o
w
a
ć
s
i
ę
z
a
g
r
a
ć
,
u
ż
y
w
a
j
ą
c
t
y
l
k
o
k
a
r
t
k
s
z
t
a
ł
t
ó
w
o
z
n
a
c
z
o
n
y
c
h
l
i
c
z
b
a
m
i
5
i
6
.
M
ogą
r
ó
wnie
ż
k
or
zy
st
ać
zkl
ock
ó
w
,
ż
eb
y
zmier
z
y
ć
k
szt
ał
ty
,
gdy
gr
ają
jak
o
INS
TR
UK
T
OR
.
Gr
acie
w2–3
o
sob
y
?
S
pr
óbujcie
w
arian
tu
dla
dzieci!
Z
asady
gry
są
t
akie
same
,
jednak
z
amiast
z
e
sobą
ryw
aliz
o
w
ać,
gr
acz
e
ścigają
się
zcz
asem.
K
arty
k
szt
ał
t
ó
w
ikl
ocki
LE
GO®
nadal
będą
po
tr
z
ebne
,
al
e
kl
eps
y
dr
a
już
się
W
am
nie
pr
zy
da.
M
o
ż
ecie
r
ó
wnie
ż
dodać
do
r
o
z
grywki
k
arty
wy
zw
ań.
U
st
a
w
cie
minutnik
na
10
minut
ispr
óbujcie
z
dob
y
ć
jak
najwięc
ej
punkt
ó
w
.
Wgr
z
e
dla
3
osób
będziecie
na
zmianę
da
w
ać
instruk
cje
,
budo
w
ać
iobserw
o
w
ać,
wymieniając
się
r
olami
c
o
k
art
ę
k
szt
ał
tu.
A
B
C
2
1
2
2
2
3
A
WYBÓR KARTY
KSZT
AŁ
TU
B
BUDOW
A MODEL
U
C
PRZYZNANIE
PUNKTÓ
W KSZT
AŁ
TU
2
4
3
4
5
2
Lorem
ipsum
W
spółpr
acujcie
Podzielcie
się na
2-osobo
we
drużyn
y
.
Wgrze mogą
uczestniczyć
maksymalnie
4 drużyny
.
Jeśli w
r
ozgrywc
e uczestniczą
idorośli,
idzieci
,
zalecam
y
tworzyć
drużyny
skł
adające się
zdziecka iosob
y dor
osłej.
Sugerujemy
, żeby
członkowie drużyn
y c
o rundę
zamieniali się rolami
.
Gracie w2–3 o
soby?
Wypróbujcie
wariant dla dzieci dost
osowany
do 2–3 graczy (
zob.
str
. 5
).
Gracie w5 albo 7 o
sób
?
Jedna drużyna będzie
składać
się z3 gr
aczy
,
którzy
na zmianę będą pełnić r
ole instruktor
a,
budowniczego iobserw
ator
a.
Każda drużyna
wyznacza
INSTRUKT
ORA
...
...i
BUDOWNICZEGO
na pierwszą rundę.
R
ozegr
ajcie
rundę
Gra toczy
się przez
6 rund
, podczas kt
órych wszy
stkie drużyny
grają r
ównocześnie
.
Wkażdej rundzie
wykonuje się
3 ak
cje
:
A
WYBÓR
KARTY
KSZT
AŁ
TU
Każda k
arta kształtu prz
edstawia
kształt
,
który drużyna musi zbudow
ać za pomocą
klock
ów LE
GO®
.
Każda drużyna bier
ze kartę k
ształtu
zliczbą 5, 6, 7 albo 8 na re
wer
sie
.
T
a liczba wskazuje
minimalną liczbę
klock
ów
potr
zebny
ch, ż
eby
zbudować ten model,
iliczbę
punktów
kształtu
,
które otr
zyma drużyna za poprawne zbudo
wanie modelu.
Zauważ
cie,
żena
kartach kształt
ów o
znaczony
ch liczbą 5 widoczne są k
ontury kl
ock
ów
.
INSTRUKT
OR
każdej zdrużyn bierze
wierzchnią k
artę
z1 ze stosó
w kart k
ształtów
,
ale na r
azie nie patrzy
na jej zawartość.
Wpierwszej rundzie
drużyna znajstarszym graczem bierz
e swoją kartę kształtu
zwybr
anego przez siebie stosu jako pierwsza.
Poz
ostałe drużyny bior
ą karty kształt
ów
zwybr
anych prz
ez siebie stosów wk
olejności zgodnej zkierunkiem
ruchu wskaz
ówek
zegar
a.
W
trak
cie kolejny
ch
5 rund
drużyna, której czł
onek krzyknął „
K
ONIEC!” jak
o
pierwszy
w poprzedniej rundzie,
bierze kartę kształtu jak
o pierwsza.
Pozostał
e drużyny
biorą karty
kształtów
wk
olejności zgodnej zkierunkiem
ruchu wskazó
wek zegar
a.
B
BUDOW
A MODELU
INSTRUKT
OR
każdej drużyny
patrzy
na wybr
aną kartę
kształtu ina
tychmiast zaczyna
udzielać
BUDOWNICZEMU
ze sw
ojej drużyny
wskazó
wek do
tyczących
budowy
modelu.
Budowniczy
zaczynają budow
ać!
Gracz
,
który
uważa,
że
jego drużyna sk
ończyła swój model,
krzycz
y
„KONIE
C!”
iobraca
klepsy
drę
,
żeby
wywrzeć pr
esję na pozostał
ych drużynach.
J
ego drużyna musi na
tychmiast
przestać budow
ać iodłoży
ć swój model.
Nie może jeszcze spr
awdzić,
czy jest popr
awnie
zbudowany
. Po
zostałe drużyn
y mają
30 sekund
,
żeby uk
ończyć budowę swoich modeli.
Gdy sk
ończy się czas, muszą na
tychmiast przestać budo
wać.
C
PRZYZNANIE PUNK
T
ÓW KSZT
AŁ
TU
Gdy sk
ończy się czas iwszystkie drużyn
y pr
zestaną budować,
każda drużyna musi położy
ć
swój model
na swojej kar
cie kształtu, żeb
y spr
awdzić, czy
zgadza się zilustr
acją.
Następnie
pokazuje model ik
artę poz
ostałym drużynom.
Następnie w
szystkie drużyny
rozkładają s
woje modele iodk
ładają klocki.
Zaczyna się następna runda.
Sugerujemy co rundę zamieniać się r
olami w ramach drużyn.
Zwy
cięzcą
zost
aje…
Gra k
ończy się po 6 rundach. Drużyn
y liczą s
woje punkty
(kształtu i wyzw
ania,
jeśli gracie z kart
ami wyzwań
) –
wygrywa ta,
która ma ich najwięcej!
Wrazie r
emisu drużyny znajwyższą liczbą punktów
dzielą się
zwycięstwem.
Popr
awny
model:
Drużyny
, któr
e poprawnie
zbudowały
swoje modele,
otrzymują
punkty
kształtu
.
T
e drużyny
zatr
zymują
swoje karty
kształtó
w ztej
rundy
, żeby
ułatwić śledzenie
liczby z
dobytych punkt
ów
.
Sugerujemy
niepokazywanie
liczby z
dobytych punkt
ów
innym drużynom.
Niepoprawn
y model:
Drużyny
, któr
e nie zbudowały
swojego modelu popr
awnie,
nie otrzymują żadny
ch
punktów k
ształtu.
T
e drużyny
odrzucają
sw
oje
karty k
ształtów
ztej rundy
.
Wszy
stkie drużyny
muszą stoso
wać się do poniższy
ch zasad
:
INSTRUKTOR
jest jedyną osobą,
która moż
e patrzeć
na kartę kszt
ałtu. Nie mo
że pokazać k
arty k
ształtu innym
gracz
om, dopóki
wszystkie drużyn
y nie sk
ończą budować.
INSTRUKTOR
i
BUDO
WNICZY
mogą ze sobą r
ozmawiać,
ale nie mogą w
skazywać palcami.
T
ylko
BUDOWNICZ
Y
może dotyk
ać klock
ów LEGO®
.
INS
TRUKT
OR
może k
azać
BUDOWNICZEMU
wziąć tylk
o
te klocki,
które są potrz
ebne do zbudowania modelu.
BUDOWNICZY
mo
że wziąć tylk
o te klocki, kt
óre k
aże mu wziąć
INSTRUKT
OR
. Niewyk
orzystane kl
ocki muszą wr
ócić na swoje miejsce
.
Prz
y
go
tujcie
gr
ę
Podzielcie
k
arty kszt
ałtów
według liczb: 5,
6,
7 i8.
Każdy st
os
przetasujcie ipoł
óżcie na st
ole
stroną zliczbami do góry
.
Umieśćcie
klocki LE
GO®
wzasięgu
wszystkich gr
aczy
.
Obok postawcie
30-sekundo
wą
klepsy
drę
.
Zalecamy
, aby
członkowie drużyn
y siedzieli
obok siebie,
anie naprzeciwko
.
Elementy: 48 klock
ów LEGO®
, 92 karty
kształtó
w
, 20 k
art wyzwań,
30-sekundowa klepsydra iinstruk
cja.
C
A
B
Gr
acie pierwszy
r
az
?
Spr
óbujcie coś zbudować na r
ozgrze
wkę! N
iech każde zW
as weźmie
kartę k
ształtu izbuduje pokazany
na niej model. W
szystk
o jasne?
Odłóż
cie użyte karty
na spód odpowiednich stosów kart k
ształtów
.
6
6
6
6
= 31 punktów
6
6
Jeśli drużyna
złamie któr
ąś ztych zasad
,
jej
BUDOWNICZY
musi roz
łoży
ć model,
położy
ć klocki LE
GO® pr
zed sobą izacząć od początku.
Z
agr
ajcie
zk
ar
t
ami
wy
zw
ań!
Opcjonalne
k
arty
wy
zw
ań
wpr
o
w
adz
ają
do
gry
,
c
ó
ż…
wy
zw
ania,
a
wr
az
znimi
mnóstw
o
fr
ajdy!
Pr
z
ed
ich
dodaniem
w
art
o
r
o
z
egr
ać
kilk
a
partii
na
st
andar
do
wy
ch
z
asadach.
20
k
ar
t
wy
zw
ań
(
z
ob
.
ty
ł
instruk
cji)
pr
z
edst
a
wia
r
ó
żnego
r
odz
aju
wy
zw
ania,
t
akie
jak
budo
w
anie
zz
amknię
tymi
ocz
ami
albo
udzielanie
w
sk
az
ó
w
ek
be
z
uży
cia
s
ł
ó
w
.
Wk
aż
dej
rundzie
odkryw
ana
jest
no
w
a
k
art
a
wy
zw
ania.
T
o
wy
zw
anie
do
ty
cz
y
w
sz
y
s
tkich
druż
yn
.
Widoczne
na
r
e
w
er
sach
k
art
mone
ty
okr
eślają
trudno
ść
wy
zw
ania.
W
sk
azują
r
ó
wnie
ż,
il
e
punkt
ó
w
wy
zw
ania
w
art
a
jest
dana
k
art
a.
Gr
a
z
dziećmi
N
o
w
i
l
u
b
m
ł
o
d
s
i
g
r
a
c
z
e
m
o
g
ą
z
d
e
c
y
d
o
w
a
ć
s
i
ę
z
a
g
r
a
ć
,
u
ż
y
w
a
j
ą
c
t
y
l
k
o
k
a
r
t
k
s
z
t
a
ł
t
ó
w
o
z
n
a
c
z
o
n
y
c
h
l
i
c
z
b
a
m
i
5
i
6
.
M
ogą
r
ó
wnie
ż
k
or
zy
st
ać
zkl
ock
ó
w
,
ż
eb
y
zmier
z
y
ć
k
szt
ał
ty
,
gdy
gr
ają
jak
o
INS
TR
UK
T
OR
.
Gr
acie
w2–3
o
sob
y
?
S
pr
óbujcie
w
arian
tu
dla
dzieci!
Z
asady
gry
są
t
akie
same
,
jednak
z
amiast
z
e
sobą
ryw
aliz
o
w
ać,
gr
acz
e
ścigają
się
zcz
asem.
K
arty
k
szt
ał
t
ó
w
ikl
ocki
LE
GO®
nadal
będą
po
tr
z
ebne
,
al
e
kl
eps
y
dr
a
już
się
W
am
nie
pr
zy
da.
M
o
ż
ecie
r
ó
wnie
ż
dodać
do
r
o
z
grywki
k
arty
wy
zw
ań.
U
st
a
w
cie
minutnik
na
10
minut
ispr
óbujcie
z
dob
y
ć
jak
najwięc
ej
punkt
ó
w
.
Wgr
z
e
dla
3
osób
będziecie
na
zmianę
da
w
ać
instruk
cje
,
budo
w
ać
iobserw
o
w
ać,
wymieniając
się
r
olami
c
o
k
art
ę
k
szt
ał
tu.
A
B
C
2
1
2
2
2
3
A
WYBÓR KARTY
KSZT
AŁ
TU
B
BUDOW
A MODEL
U
C
PRZYZNANIE
PUNKTÓ
W KSZT
AŁ
TU
2
4
3
4
5
2
Lorem
ipsum
W
spółpr
acujcie
Podzielcie
się na
2-osobo
we
drużyn
y
.
Wgrze mogą
uczestniczyć
maksymalnie
4 drużyny
.
Jeśli w
r
ozgrywc
e uczestniczą
idorośli,
idzieci
,
zalecam
y
tworzyć
drużyny
skł
adające się
zdziecka iosob
y dor
osłej.
Sugerujemy
, żeby
członkowie drużyn
y c
o rundę
zamieniali się rolami
.
Gracie w2–3 o
soby?
Wypróbujcie
wariant dla dzieci dost
osowany
do 2–3 graczy (
zob.
str
. 5
).
Gracie w5 albo 7 o
sób
?
Jedna drużyna będzie
składać
się z3 gr
aczy
,
którzy
na zmianę będą pełnić r
ole instruktor
a,
budowniczego iobserw
ator
a.
Każda drużyna
wyznacza
INSTRUKT
ORA
...
...i
BUDOWNICZEGO
na pierwszą rundę.
R
ozegr
ajcie
rundę
Gra toczy
się przez
6 rund
, podczas kt
órych wszy
stkie drużyny
grają r
ównocześnie
.
Wkażdej rundzie
wykonuje się
3 ak
cje
:
A
WYBÓR
KARTY
KSZT
AŁ
TU
Każda k
arta kształtu prz
edstawia
kształt
,
który drużyna musi zbudow
ać za pomocą
kl
ock
ó
w
LE
GO®
.
Każda drużyna bier
ze kartę k
ształtu
zliczbą 5, 6, 7 albo 8 na re
wer
sie
.
T
a liczba wskazuje
minimalną liczbę
klock
ów
potr
zebny
ch, ż
eby
zbudować ten model,
iliczbę
punktów
kształtu
,
które otr
zyma drużyna za poprawne zbudo
wanie modelu.
Zauważ
cie,
żena
kartach kształt
ów o
znaczony
ch liczbą 5 widoczne są k
ontury kl
ock
ów
.
INSTRUKT
OR
każdej zdrużyn bierze
wierzchnią k
artę
z1 ze stosó
w kart k
ształtów
,
ale na r
azie nie patrzy
na jej zawartość.
Wpierwszej rundzie
drużyna znajstarszym graczem bierz
e swoją kartę kształtu
zwybr
anego przez siebie stosu jako pierwsza.
Poz
ostałe drużyny bior
ą karty kształt
ów
zwybr
anych prz
ez siebie stosów wk
olejności zgodnej zkierunkiem
ruchu wskaz
ówek
zegar
a.
W
trak
cie kolejny
ch
5 rund
drużyna, której czł
onek krzyknął „
K
ONIEC!” jak
o
pierwszy
w poprzedniej rundzie,
bierze kartę kształtu jak
o pierwsza.
Pozostał
e drużyny
biorą karty
kształtów
wk
olejności zgodnej zkierunkiem
ruchu wskazó
wek zegar
a.
B
BUDOW
A MODELU
INSTRUKT
OR
każdej drużyny
patrzy
na wybr
aną kartę
kształtu ina
tychmiast zaczyna
udzielać
BUDOWNICZEMU
ze sw
ojej drużyny
wskazó
wek do
tyczących
budowy
modelu.
Budowniczy
zaczynają budow
ać!
Gracz
,
który
uważa,
że
jego drużyna sk
ończyła swój model,
krzycz
y
„KONIE
C!”
iobraca
klepsy
drę
,
żeby
wywrzeć pr
esję na pozostał
ych drużynach.
J
ego drużyna musi na
tychmiast
przestać budow
ać iodłoży
ć swój model.
Nie może jeszcze spr
awdzić,
czy jest popr
awnie
zbudowany
. Po
zostałe drużyn
y mają
30 sekund
,
żeby uk
ończyć budowę swoich modeli.
Gdy sk
ończy się czas, muszą na
tychmiast przestać budo
wać.
C
PRZ
Y
ZNANIE
PUNK
T
Ó
W
K
SZ
T
A
Ł
TU
Gdy
sk
ończy
się
cz
as
i
w
szy
stkie
drużyn
y
pr
z
est
aną
budo
w
ać,
k
aż
da
drużyna
musi
poł
o
ży
ć
s
w
ój
model
na
s
w
ojej
k
ar
cie
k
szt
ał
tu,
ż
eb
y
spr
a
w
dzić,
czy
z
gadz
a
się
zil
ustr
acją.
N
ast
ępnie
pokazuje model ik
artę poz
ostałym drużynom.
Następnie w
szystkie drużyny
rozkładają s
woje modele iodk
ładają klocki.
Zaczyna się następna runda.
Sugerujemy co rundę zamieniać się r
olami w ramach drużyn.
Zwy
cięzcą
zost
aje…
Gra k
ończy się po 6 rundach. Drużyn
y liczą s
woje punkty
(kształtu i wyzw
ania,
jeśli gracie z kart
ami wyzwań
) –
wygrywa ta,
która ma ich najwięcej!
Wrazie r
emisu drużyny znajwyższą liczbą punktów
dzielą się
zwycięstwem.
Popr
awny
model:
Drużyny
, któr
e poprawnie
zbudowały
swoje modele,
otrzymują
punkty
kształtu
.
T
e drużyny
zatr
zymują
swoje karty
kształtó
w ztej
rundy
, żeby
ułatwić śledzenie
liczby z
dobytych punkt
ów
.
Sugerujemy
niepokazywanie
liczby z
dobytych punkt
ów
innym drużynom.
Niepoprawn
y model:
Drużyny
, któr
e nie zbudowały
swojego modelu popr
awnie,
nie otrzymują żadny
ch
punktów k
ształtu.
T
e drużyny
odrzucają
sw
oje
karty k
ształtów
ztej rundy
.
Wszy
stkie drużyny
muszą stoso
wać się do poniższy
ch zasad
:
INSTRUKTOR
jest jedyną osobą,
która moż
e patrzeć
na kartę kszt
ałtu. Nie mo
że pokazać k
arty k
ształtu innym
gracz
om, dopóki
wszystkie drużyn
y nie sk
ończą budować.
INSTRUKTOR
i
BUDO
WNICZY
mogą ze sobą r
ozmawiać,
ale nie mogą w
skazywać palcami.
T
ylko
BUDOWNICZ
Y
może dotyk
ać klock
ów LEGO®
.
INS
TRUKT
OR
może k
azać
BUDOWNICZEMU
wziąć tylk
o
te klocki,
które są potrz
ebne do zbudowania modelu.
BUDOWNICZY
mo
że wziąć tylk
o te klocki, kt
óre k
aże mu wziąć
INSTRUKT
OR
. Niewyk
orzystane kl
ocki muszą wr
ócić na swoje miejsce
.
Prz
y
go
tujcie
gr
ę
Podzielcie
k
arty kszt
ałtów
według liczb: 5,
6,
7 i8.
Każdy st
os
przetasujcie ipoł
óżcie na st
ole
stroną zliczbami do góry
.
Umieśćcie
klocki LE
GO®
wzasięgu
wszystkich gr
aczy
.
Obok postawcie
30-sekundo
wą
klepsy
drę
.
Z
al
ecam
y
,
ab
y
cz
ł
onk
o
wie
drużyn
y
siedzieli
obok
siebie
,
anie
napr
z
eciwk
o
.
El
emen
ty:
48
kl
ock
ó
w
LE
GO®
,
92
k
arty
k
szt
ał
t
ó
w
,
20
k
art
wy
zw
ań,
30-sekundo
w
a
kl
eps
y
dr
a
iinstruk
cja.
C
A
B
Gr
acie pierwszy
r
az
?
Spr
óbujcie coś zbudować na r
ozgrze
wkę! N
iech każde zW
as weźmie
kartę k
ształtu izbuduje pokazany
na niej model. W
szystk
o jasne?
Odłóż
cie użyte karty
na spód odpowiednich stosów kart k
ształtów
.
6
6
6
6
= 31 punktów
6
6
J
eśli
drużyna
z
łamie
kt
ór
ąś
z
ty
ch
zasad
,
jej
BUDO
WNICZ
Y
musi
r
o
z
ł
o
ży
ć
model,
poł
o
ży
ć
kl
ocki
LE
GO®
pr
z
ed
sobą
iz
acz
ąć
od
pocz
ą
tku.
Zagr
ajcie zk
ar
tami
wyzwań!
Opcjonalne
k
arty
wyzwań
wpr
owadzają
do gry
,
cóż…
wyzw
ania,
awr
az znimi
mnóstwo
fr
ajdy! Pr
zed
ich dodaniem
warto
ro
zegrać
kilka
partii
na
standardo
wych
zasadach.
20 kart wyzwań
(
zob.
tył instrukcji) prz
edstawia r
óżnego r
odzaju wyzwania,
takie jak
budowanie zzamkniętymi oczami albo udzielanie
wskaz
ówek be
z użycia słó
w
. Wkażdej
rundzie odkrywana jest nowa k
arta wyzwania.
T
o wyzw
anie
doty
czy w
szys
tkich drużyn
.
Widoczne na re
wersach k
art monety okr
eślają
trudność
wyzwania.
Wsk
azują równie
ż,
ile
punktó
w wyzwania
w
arta jest dana karta.
Gr
a
z
dziećmi
N
o
w
i
l
u
b
m
ł
o
d
si g
r
acz
e mog
ą z
dec
yd
ow
ać
się
za
gr
ać,
uż
yw
ają
c
t
y
l
k
o
k
a
r
t
k
s
z
t
a
łt
ów o
znacz
on
yc
h l
icz
bam
i
5
i
6
.
Mogą r
ównież k
orzystać zkl
ockó
w
, żeb
y
zmier
zyć
k
ształty
,
gdy gr
ają jako
INSTRUKT
OR
.
Gr
acie w2–3 osob
y
?
Spr
óbujcie warian
tu dla dzie
ci!
Zasady gry
są takie same, jednak zamiast z
e sobą rywalizo
wać,
gracz
e
ścigają
się
zczasem.
Karty
kształtów
iklocki LE
GO®
nadal będą potr
zebne,
ale kl
eps
y
dr
a
już
się Wam nie pr
zyda.
Moż
ecie ró
wnież dodać do r
ozgrywki karty
wyzwań.
Ustawcie minutnik na
10 minut
ispr
óbujcie zdobyć jak najwięc
ej punktów
.
Wgrze dla 3 osób będziecie na zmianę dawać instruk
cje, budow
ać iobserwować,
wym
ieniając się rolami c
o kartę kształ
tu.
A
B
C
2
1
2
2
2
3
A
WYBÓR KARTY
KSZT
AŁ
TU
B
BUDOW
A MODEL
U
C
PRZYZNANIE
PUNKTÓ
W KSZT
AŁ
TU
2
4
3
4
5
2
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking ekspresów przelewowych [TOP10]
Ranking bezprzewodowych myszek gamingowych [TOP10]
Ranking najlepszych gier [TOP10]
Jaką lodówkę turystyczną kupić?
Ranking telefonów [TOP15]
Ranking agregatów prądotwórczych [TOP10]
Najciekawsze aplikacje sportowe – gdzie i jak je oglądać?
Kultowe Parasite Eve powraca! Tak jakby... poznajcie Parasite Mutant - grę inspirowaną klasykiem
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking rowerów stacjonarnych [TOP10]
Kamera do nagrywania na YT - Sprawdź, jak zacząć nagrywać na YT
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Ranking patelni na indukcję [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych 80 cm [TOP10]
Ranking podgrzewaczy do butelek [TOP10]
Sprawdź więcej poradników