Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL LEGO Brick Like This

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL LEGO Brick Like This

Wróć
Lorem ipsum
Wskazówka. Umieśćcie tę listę
wyzwań obok kart wyzwań.
Jeśli wykonanie wyzwania
nie jest możliwe, dobierzcie
kolejną kartę wyzwania.
WBrick Like This! musicie jak najszybciej
budować modele zklocków LEGO®.
Drużyna, która na koniec 6. rundy
ma najwięcej punktów, wygrywa.
ZASADY GRY
ZASADY GRY
Każda drużyna składa się
z2 graczy:
INSTRUKTOR
INSTRUKTOR
opisuje, jak
zbudować model przedstawiony
na karcie kształtu.
BUDOWNICZY
BUDOWNICZY buduje model
zgodnie zopisem.
Aby zabawa była
jeszcze lepsza,
dodajcie do gry karty
wyzwań!
BUDOWNICZY musi trzymać
model pod stołem tak, żeby
nikt go nie widział.
BUDOWNICZY musi przez cały
czas mieć zamknięte oczy.
BUDOWNICZY musi używ
1 dłoni, żeby trzymać kartę
kształtu do góry nogami,
pokazując ją INSTRUKTOROWI.
Oczywiście BUDOWNICZY nie
może patrzeć na jej zawartość.
INSTRUKTOR nie może
mówić. Pamiętajcie:
INSTRUKTOR nie może też
dotykać klocków ani na nie
wskazywać.
INSTRUKTOR nie może
widzieć, co buduje
BUDOWNICZY.
BUDOWNICZY nie może
używać kciuków.
BUDOWNICZY musi przez cały
czas mieć klocek owymiarach 1×2
na wierzchu 1 dłoni.
BUDOWNICZY musi przez cały
czas dotykać stołu obiema
dłońmi. Może to robić dowolną
częścią dłoni (np. palcem), ale
nie może to być nadgarstek.
Podczas budowania
BUDOWNICZY musi trzymać
klocki do góry nogami.
Wypustki powinny b
skierowane wdół.
BUDOWNICZY może używać
tylko 1 ręki.
BUDOWNICZY musi przez
cały czas krzyżować po
2palce wobu dłoniach.
INSTRUKTOR może mówić tylko
TAK” i „NIE”. BUDOWNICZY może
zadawać tyle pytań, ile chce.
INSTRUKTOR może mówić tylko
wtedy, gdy BUDOWNICZY ma
obie dłonie wpowietrzu inic
wnich nie trzyma.
INSTRUKTOR musi trzymać
model, gdy BUDOWNICZY
go buduje.
Model musi składać się
zklocków wco najmniej
4kolorach.
Model musi składać się
zklocków wmaksymalnie
4kolorach.
INSTRUKTOR nie może
wymawiać liczb. Może je
natomiast pokazać gestem lub
zakomunikować winny sposób.
INSTRUKTOR nie może używ
owa „NA.
Część modelu musi przez
cały czas dotykać stołu.
INSTRUKTOR nie może
powiedzieć żadnej nazwy
koloru.
Projekt gry: Luca Bellini
Ilustracje: AMEET
LEGO, the LEGO logo, the Minifigure and the
Brick and Knob configurations are trademarks
and/or copyrights of the LEGO Group.
©2025 The LEGO Group.
66
runda 1
runda 2
runda 3 runda 4 runda 5 runda 6
ŁATWE ŚREDNIE TRUDNE
Jak grzkartami wyzw?
PRZYGOTOWANIE DO GRY ZKARTAMI WYZW
Dobierzcie 6 kart wyzwań, po 1 na każdą rundę: 2 karty z 1 monetą na rewersie,
3karty z 2 monetami i1 kartę z 3 monetami. Dobrane karty ułóżcie wrzędzie nad
stosami kart kształtów, stroną zmonetami ku górze. Na tym etapie niemożecie
podglądać tych kart.
GRA ZKARTAMI WYZW
Gra przebiega zgodnie zzasadami przedstawionymi winstrukcji, zponiższymi zmianami:
Wkażdej rundzie wykonuje się 4 akcje:
A Odkrycie karty wyzwania
B Wzięcie kart kształtów zwybranych
stosów
C Budowa modelu
D Przyznanie punktów wyzw
ipunktów kształtów
A Odkrycie karty wyzwania
W1. rundzie odkryjcie 1. kartę wyzwania,
w2. rundzie 2. kartę itd. Wyzwanie
zodkrytej karty dotyczy wdanej
rundzie wszystkich drużyn.
B Wzięcie kart kształtów zwybranych
stosów
Tak jak wrozgrywce bez kart wyzwań,
każda drużyna bierze kartę kształtu
zwybranego stosu.
C Budowa modelu
Gracze muszą stale pilnować, żeby
ich drużyna postępowała zgodnie
zzasadami na karcie wyzwania.
Gracze mogą zwrócić uwagę innej
drużynie, jeśli zauważą, że zasady
wyzwania zostały złamane.
Jeśli któraś drużyna złamie zasady
wyzwania, BUDOWNICZY musi
rozłożyć model, położyć klocki LEGO®
przed sobą izacząć od początku.
D Przyznanie punktów wyzw
ipunktów kształtów
Tylko ta drużyna, której członek krzyknie
„KONIEC!”, może otrzymać punkty
wyzwania:
Jeśli drużyna, której członek krzyknął
„KONIEC!”, poprawnie zbudowała swój
model, otrzymuje punkty wyzwania za
tę rundę izatrzymuje kartę wyzwania
ztej rundy, żeby ułatwić śledzenie
liczby zdobytych punktów. Wszystkie
drużyny, które poprawnie zbudowały
swoje modele, otrzymują punkty kształtu
izatrzymują swoje karty kształtów ztej
rundy, zgodnie ze standardowymi zasadami.
Jeśli drużyna, której członek krzyknął
„KONIEC!”, nie zbudowała modelu
poprawnie, żadna drużyna nie otrzymuje
punktów wyzwania. Odrzućcie kartę
wyzwania z tej rundy. Wszystkie
drużyny, które poprawnie zbudowały
swoje modele, otrzymują punkty kształtu.
Lorem ipsum
6 7 8
Nie chcecie
czytać instrukcji?
Obejrzyjcie film
zzasadami!
Lorem ipsum
Współpracujcie
Podzielcie się na 2-osobowe drużyny. Wgrze mogą uczestniczyć maksymalnie 4 drużyny.
Jeśli wrozgrywce uczestniczą idorośli, idzieci, zalecamy tworzyć drużyny składające się
zdziecka iosoby dorosłej.
Sugerujemy, żeby członkowie drużyny co rundę zamieniali się rolami.
Gracie w2–3 osoby?
Wypróbujcie wariant dla dzieci dostosowany do 2–3 graczy (zob. str. 5).
Gracie w5 albo 7 osób?
Jedna drużyna będzie składać się z3 graczy, którzy na zmianę będą pełnić role instruktora,
budowniczego iobserwatora.
Każda drużyna
wyznacza
INSTRUKTORA...
...iBUDOWNICZEGO
na pierwszą rundę.
Rozegrajcie rundę
Gra toczy się przez 6 rund, podczas których wszystkie drużyny grają równocześnie.
Wkdej rundzie wykonuje się 3 akcje:
A WYBÓR KARTY KSZTAŁTU
Kda karta kszttu przedstawia ksztt, który drużyna musi zbudowza pomocą
klocków LEGO®.
Kda drużyna bierze kartę kszttu zliczbą 5, 6, 7 albo 8 na rewersie. Ta liczba wskazuje
minimalną liczbę klocków potrzebnych, żeby zbudowten model, iliczbę punktów
kszttu, które otrzyma drużyna za poprawne zbudowanie modelu. Zauwcie, żena
kartach kszttów oznaczonych liczbą 5 widoczne kontury klocków.
INSTRUKTOR kdej zdrużyn bierze wierzchnią kartę z1 ze stosów kart kszttów,
ale na razie nie patrzy na jej zawartość.
Wpierwszej rundzie drużyna znajstarszym graczem bierze swoją kartę kszttu
zwybranego przez siebie stosu jako pierwsza. Pozoste drużyny biorą karty kszttów
zwybranych przez siebie stosów wkolejności zgodnej zkierunkiem ruchu wskazówek
zegara. Wtrakcie kolejnych 5 rund drużyna, której członek krzyknął KONIEC!” jako
pierwszy w poprzedniej rundzie, bierze kartę kszttu jako pierwsza. Pozoste drużyny
biorą karty kszttów wkolejności zgodnej zkierunkiem ruchu wskazówek zegara.
B BUDOWA MODELU
INSTRUKTOR kdej drużyny patrzy na wybraną kartę kszttu inatychmiast zaczyna
udzielać BUDOWNICZEMU ze swojej drużyny wskazówek dotyczących budowy modelu.
Budowniczy zaczynają budować!
Gracz, który uwa, że jego drużyna skończyła swój model, krzyczy „KONIEC!” iobraca
klepsydrę, żeby wywrzpresję na pozostych drużynach. Jego drużyna musi natychmiast
przestbudowiodłożyć swój model. Nie może jeszcze sprawdzić, czy jest poprawnie
zbudowany. Pozoste drużyny mają 30 sekund, żeby ukończyć budowę swoich modeli.
Gdy skończy się czas, muszą natychmiast przestbudować.
C PRZYZNANIE PUNKTÓW KSZTAŁTU
Gdy skończy się czas iwszystkie drużyny przestaną budować, kda drużyna musi położyć
swój model na swojej karcie kszttu, żeby sprawdzić, czy zgadza się zilustracją. Następnie
pokazuje model ikartę pozostym drużynom.
Następnie wszystkie drużyny rozkładają swoje modele iodkładają klocki.
Zaczyna się następna runda. Sugerujemy co rundę zamieniać się rolami w ramach drużyn.
Zwycięzzostaje…
Gra kończy się po 6 rundach. Drużyny liczą swoje punkty
(kszttu i wyzwania, jeśli gracie z kartami wyzw)
wygrywa ta, która ma ich najwięcej!
Wrazie remisu drużyny znajwyższą liczbą punktów dzielą się
zwycięstwem.
Poprawny model:
Drużyny, które poprawnie
zbudowy swoje modele,
otrzymują punkty kszttu.
Te drużyny zatrzymują
swoje karty kszttów ztej
rundy, żeby atwić śledzenie
liczby zdobytych punktów.
Sugerujemy niepokazywanie
liczby zdobytych punktów
innym drużynom.
Niepoprawny model:
Drużyny, które nie zbudowy
swojego modelu poprawnie,
nie otrzymują żadnych
punktów kszttu.
Te drużyny odrzucają swoje
karty kszttów ztej rundy.
Wszystkie drużyny muszą stosowsię do poniższych zasad:
INSTRUKTOR jest jedyną osobą, która może patrz
na kartę kszttu. Nie może pokazkarty kszttu innym
graczom, dopóki wszystkie drużyny nie skończą budować.
INSTRUKTOR iBUDOWNICZY mogą ze sobą rozmawiać,
ale nie mogą wskazywpalcami.
Tylko BUDOWNICZY może dotykklocków LEGO®.
INSTRUKTOR może kazBUDOWNICZEMU wziąć tylko
te klocki, które potrzebne do zbudowania modelu.
BUDOWNICZY może wziąć tylko te klocki, które ke mu wziąć
INSTRUKTOR. Niewykorzystane klocki muszą wrócić na swoje miejsce.
Przygotujcie grę
Podzielcie karty kształtów
według liczb: 5, 6, 7 i8. Każdy stos
przetasujcie ipołóżcie na stole
stroną zliczbami do góry.
Umieśćcie klocki LEGO® wzasięgu
wszystkich graczy.
Obok postawcie 30-sekundo
klepsydrę.
Zalecamy, aby członkowie drużyny siedzieli
obok siebie, anie naprzeciwko.
Elementy: 48 klocków LEGO®, 92 karty kształtów, 20 kart wyzwań, 30-sekundowa klepsydra iinstrukcja.
C
A
B
Gracie pierwszy raz?
Spróbujcie coś zbudować na rozgrzewkę! Niech każde zWas weźmie
kartę kształtu izbuduje pokazany na niej model. Wszystko jasne?
Odłóżcie użyte karty na spód odpowiednich stosów kart kształtów.
66
66
= 31 punktów
Jeśli drużyna złamie którąś ztych zasad, jej BUDOWNICZY musi rozłożyć model,
położyć klocki LEGO® przed sobą izacząć od początku.
Zagrajcie zkartami wyzwań!
Opcjonalne karty wyzwwprowadzają do gry, cóż… wyzwania,
awraz znimi mnóstwo frajdy! Przed ich dodaniem warto rozegr
kilka partii na standardowych zasadach.
20 kart wyzw (zob. tył instrukcji) przedstawia różnego rodzaju wyzwania, takie jak
budowanie zzamkniętymi oczami albo udzielanie wskazówek bez użycia słów. Wkdej
rundzie odkrywana jest nowa karta wyzwania. To wyzwanie dotyczy wszystkich drużyn.
Widoczne na rewersach kart monety określają trudność wyzwania. Wskazują również,
ilepunktów wyzwania warta jest dana karta.
Gra z dziećmi
Nowi lub młodsi gracze mogą zdecydować się zagrać, używając
tylko kart kształtów oznaczonych liczbami 5 i6.
Mogą również korzystzklocków, żeby zmierzyć ksztty,
gdy grają jako INSTRUKTOR.
Gracie w2–3 osoby?
Spróbujcie wariantu dla dzieci!
Zasady gry takie same, jednak zamiast ze sobą rywalizować, gracze ścigają się
zczasem. Karty kszttów iklocki LEGO® nadal będą potrzebne, ale klepsydra już
się Wam nie przyda. Możecie również dodać do rozgrywki karty wyzwań.
Ustawcie minutnik na 10 minut ispróbujcie zdobyć jak najwięcej punktów.
Wgrze dla 3 osób będziecie na zmianę dawinstrukcje, budowiobserwować,
wymieniając się rolami co kartę kszttu.
A
BC
2
1
2
2
2
3
A
WYBÓR KARTY
KSZTAŁTU B BUDOWA MODELU C
PRZYZNANIE
PUNKTÓW KSZTAŁTU
2
4
3 4 52
Lorem ipsum
Współpracujcie
Podzielcie się na 2-osobowe drużyny. Wgrze mogą uczestniczyć maksymalnie 4 drużyny.
Jeśli wrozgrywce uczestniczą idorośli, idzieci, zalecamy tworzyć drużyny składające się
zdziecka iosoby dorosłej.
Sugerujemy, żeby członkowie drużyny co rundę zamieniali się rolami.
Gracie w2–3 osoby?
Wypróbujcie wariant dla dzieci dostosowany do 2–3 graczy (zob. str. 5).
Gracie w5 albo 7 osób?
Jedna drużyna będzie składać się z3 graczy, którzy na zmianę będą pełnić role instruktora,
budowniczego iobserwatora.
Każda drużyna
wyznacza
INSTRUKTORA...
...iBUDOWNICZEGO
na pierwszą rundę.
Rozegrajcie rundę
Gra toczy się przez 6 rund, podczas których wszystkie drużyny grają równocześnie.
Wkażdej rundzie wykonuje się 3 akcje:
A WYBÓR KARTY KSZTTU
Każda karta kształtu przedstawia kształt, który drużyna musi zbudować za pomocą
klocków LEGO®.
Każda drużyna bierze kartę kształtu zliczbą 5, 6, 7 albo 8 na rewersie. Ta liczba wskazuje
minimalną liczbę klocków potrzebnych, żeby zbudować ten model, iliczbę punktów
kształtu, które otrzyma drużyna za poprawne zbudowanie modelu. Zauważcie, żena
kartach kształtów oznaczonych liczbą 5 widoczne są kontury klocków.
INSTRUKTOR każdej zdrużyn bierze wierzchnią kartę z1 ze stosów kart kształtów,
ale na razie nie patrzy na jej zawartość.
Wpierwszej rundzie drużyna znajstarszym graczem bierze swoją kartę kształtu
zwybranego przez siebie stosu jako pierwsza. Pozostałe drużyny biorą karty kształtów
zwybranych przez siebie stosów wkolejności zgodnej zkierunkiem ruchu wskazówek
zegara. Wtrakcie kolejnych 5 rund drużyna, której członek krzyknął „KONIEC!” jako
pierwszy w poprzedniej rundzie, bierze kartę kształtu jako pierwsza. Pozostałe drużyny
biorą karty kształtów wkolejności zgodnej zkierunkiem ruchu wskazówek zegara.
B BUDOWA MODELU
INSTRUKTOR każdej drużyny patrzy na wybraną kartę kształtu inatychmiast zaczyna
udzielać BUDOWNICZEMU ze swojej drużyny wskazówek dotyczących budowy modelu.
Budowniczy zaczynają budować!
Gracz, który uważa, że jego drużyna skończyła swój model, krzyczy „KONIEC!” iobraca
klepsydrę, żeby wywrzeć presję na pozostałych drużynach. Jego drużyna musi natychmiast
przestać budować iodłożyć swój model. Nie może jeszcze sprawdzić, czy jest poprawnie
zbudowany. Pozostałe drużyny mają 30 sekund, żeby ukończyć budowę swoich modeli.
Gdy skończy się czas, muszą natychmiast przestać budować.
C PRZYZNANIE PUNKTÓW KSZTAŁTU
Gdy skończy się czas iwszystkie drużyny przestaną budować, kda drużyna musi położyć
swój model na swojej karcie kszttu, żeby sprawdzić, czy zgadza się zilustracją. Następnie
pokazuje model ikartę pozostym drużynom.
Następnie wszystkie drużyny rozkładają swoje modele iodkładają klocki.
Zaczyna się następna runda. Sugerujemy co rundę zamieniać się rolami w ramach drużyn.
Zwycięzzostaje…
Gra kończy się po 6 rundach. Drużyny liczą swoje punkty
(kszttu i wyzwania, jeśli gracie z kartami wyzw)
wygrywa ta, która ma ich najwięcej!
Wrazie remisu drużyny znajwyższą liczbą punktów dzielą się
zwycięstwem.
Poprawny model:
Drużyny, które poprawnie
zbudowy swoje modele,
otrzymują punkty kszttu.
Te drużyny zatrzymują
swoje karty kszttów ztej
rundy, żeby atwić śledzenie
liczby zdobytych punktów.
Sugerujemy niepokazywanie
liczby zdobytych punktów
innym drużynom.
Niepoprawny model:
Drużyny, które nie zbudowy
swojego modelu poprawnie,
nie otrzymują żadnych
punktów kszttu.
Te drużyny odrzucają swoje
karty kszttów ztej rundy.
Wszystkie drużyny muszą stosowsię do poniższych zasad:
INSTRUKTOR jest jedyną osobą, która może patrz
na kartę kszttu. Nie może pokazkarty kszttu innym
graczom, dopóki wszystkie drużyny nie skończą budować.
INSTRUKTOR iBUDOWNICZY mogą ze sobą rozmawiać,
ale nie mogą wskazywpalcami.
Tylko BUDOWNICZY może dotykklocków LEGO®.
INSTRUKTOR może kazBUDOWNICZEMU wziąć tylko
te klocki, które potrzebne do zbudowania modelu.
BUDOWNICZY może wziąć tylko te klocki, które ke mu wziąć
INSTRUKTOR. Niewykorzystane klocki muszą wrócić na swoje miejsce.
Przygotujcie grę
Podzielcie karty kształtów
według liczb: 5, 6, 7 i8. Każdy stos
przetasujcie ipołóżcie na stole
stroną zliczbami do góry.
Umieśćcie klocki LEGO® wzasięgu
wszystkich graczy.
Obok postawcie 30-sekundo
klepsydrę.
Zalecamy, aby członkowie drużyny siedzieli
obok siebie, anie naprzeciwko.
Elementy: 48 klocków LEGO®, 92 karty kształtów, 20 kart wyzwań, 30-sekundowa klepsydra iinstrukcja.
C
A
B
Gracie pierwszy raz?
Spróbujcie czbudowna rozgrzewkę! Niech kde zWas weźmie
kartę kszttu izbuduje pokazany na niej model. Wszystko jasne?
Odłóżcie użyte karty na spód odpowiednich stosów kart kszttów.
66
66
= 31 punktów
66
Jeśli drużyna złamie którąś ztych zasad, jej BUDOWNICZY musi rozłożyć model,
położyć klocki LEGO® przed sobą izacząć od początku.
Zagrajcie zkartami wyzwań!
Opcjonalne karty wyzwwprowadzają do gry, cóż… wyzwania,
awraz znimi mnóstwo frajdy! Przed ich dodaniem warto rozegr
kilka partii na standardowych zasadach.
20 kart wyzw (zob. tył instrukcji) przedstawia różnego rodzaju wyzwania, takie jak
budowanie zzamkniętymi oczami albo udzielanie wskazówek bez użycia słów. Wkdej
rundzie odkrywana jest nowa karta wyzwania. To wyzwanie dotyczy wszystkich drużyn.
Widoczne na rewersach kart monety określają trudność wyzwania. Wskazują również,
ilepunktów wyzwania warta jest dana karta.
Gra z dziećmi
Nowi lub młodsi gracze mogą zdecydować się zagrać, używając
tylko kart kształtów oznaczonych liczbami 5 i6.
Mogą również korzystzklocków, żeby zmierzyć ksztty,
gdy grają jako INSTRUKTOR.
Gracie w2–3 osoby?
Spróbujcie wariantu dla dzieci!
Zasady gry takie same, jednak zamiast ze sobą rywalizować, gracze ścigają się
zczasem. Karty kszttów iklocki LEGO® nadal będą potrzebne, ale klepsydra już
się Wam nie przyda. Możecie również dodać do rozgrywki karty wyzwań.
Ustawcie minutnik na 10 minut ispróbujcie zdobyć jak najwięcej punktów.
Wgrze dla 3 osób będziecie na zmianę dawinstrukcje, budowiobserwować,
wymieniając się rolami co kartę kszttu.
A
BC
2
1
2
2
2
3
A
WYBÓR KARTY
KSZTTU B BUDOWA MODELU C
PRZYZNANIE
PUNKTÓW KSZTTU
2
4
3 4 52
Lorem ipsum
Współpracujcie
Podzielcie się na 2-osobowe drużyny. Wgrze mogą uczestniczyć maksymalnie 4 drużyny.
Jeśli wrozgrywce uczestniczą idorośli, idzieci, zalecamy tworzyć drużyny składające się
zdziecka iosoby dorosłej.
Sugerujemy, żeby członkowie drużyny co rundę zamieniali się rolami.
Gracie w2–3 osoby?
Wypróbujcie wariant dla dzieci dostosowany do 2–3 graczy (zob. str. 5).
Gracie w5 albo 7 osób?
Jedna drużyna będzie składać się z3 graczy, którzy na zmianę będą pełnić role instruktora,
budowniczego iobserwatora.
Każda drużyna
wyznacza
INSTRUKTORA...
...iBUDOWNICZEGO
na pierwszą rundę.
Rozegrajcie rundę
Gra toczy się przez 6 rund, podczas których wszystkie drużyny grają równocześnie.
Wkażdej rundzie wykonuje się 3 akcje:
A WYBÓR KARTY KSZTTU
Każda karta kształtu przedstawia kształt, który drużyna musi zbudować za pomocą
klocków LEGO®.
Każda drużyna bierze kartę kształtu zliczbą 5, 6, 7 albo 8 na rewersie. Ta liczba wskazuje
minimalną liczbę klocków potrzebnych, żeby zbudować ten model, iliczbę punktów
kształtu, które otrzyma drużyna za poprawne zbudowanie modelu. Zauważcie, żena
kartach kształtów oznaczonych liczbą 5 widoczne są kontury klocków.
INSTRUKTOR każdej zdrużyn bierze wierzchnią kartę z1 ze stosów kart kształtów,
ale na razie nie patrzy na jej zawartość.
Wpierwszej rundzie drużyna znajstarszym graczem bierze swoją kartę kształtu
zwybranego przez siebie stosu jako pierwsza. Pozostałe drużyny biorą karty kształtów
zwybranych przez siebie stosów wkolejności zgodnej zkierunkiem ruchu wskazówek
zegara. Wtrakcie kolejnych 5 rund drużyna, której członek krzyknął „KONIEC!” jako
pierwszy w poprzedniej rundzie, bierze kartę kształtu jako pierwsza. Pozostałe drużyny
biorą karty kształtów wkolejności zgodnej zkierunkiem ruchu wskazówek zegara.
B BUDOWA MODELU
INSTRUKTOR każdej drużyny patrzy na wybraną kartę kształtu inatychmiast zaczyna
udzielać BUDOWNICZEMU ze swojej drużyny wskazówek dotyczących budowy modelu.
Budowniczy zaczynają budować!
Gracz, który uważa, że jego drużyna skończyła swój model, krzyczy „KONIEC!” iobraca
klepsydrę, żeby wywrzeć presję na pozostałych drużynach. Jego drużyna musi natychmiast
przestać budować iodłożyć swój model. Nie może jeszcze sprawdzić, czy jest poprawnie
zbudowany. Pozostałe drużyny mają 30 sekund, żeby ukończyć budowę swoich modeli.
Gdy skończy się czas, muszą natychmiast przestać budować.
C PRZYZNANIE PUNKTÓW KSZTTU
Gdy skończy się czas iwszystkie drużyny przestaną budować, każda drużyna musi położyć
swój model na swojej karcie kształtu, żeby sprawdzić, czy zgadza się zilustracją. Następnie
pokazuje model ikartę pozostałym drużynom.
Następnie wszystkie drużyny rozkładają swoje modele iodkładają klocki.
Zaczyna się następna runda. Sugerujemy co rundę zamieniać się rolami w ramach drużyn.
Zwycięzcą zostaje…
Gra kończy się po 6 rundach. Drużyny liczą swoje punkty
(kształtu i wyzwania, jeśli gracie z kartami wyzwań) –
wygrywa ta, która ma ich najwięcej!
Wrazie remisu drużyny znajwyższą liczbą punktów dzielą się
zwycięstwem.
Poprawny model:
Drużyny, które poprawnie
zbudowały swoje modele,
otrzymują punkty kształtu.
Te drużyny zatrzymują
swoje karty kształtów ztej
rundy, żeby ułatwić śledzenie
liczby zdobytych punktów.
Sugerujemy niepokazywanie
liczby zdobytych punktów
innym drużynom.
Niepoprawny model:
Drużyny, które nie zbudowały
swojego modelu poprawnie,
nie otrzymują żadnych
punktów kształtu.
Te drużyny odrzucają swoje
karty kształtów ztej rundy.
Wszystkie drużyny muszą stosować się do poniższych zasad:
INSTRUKTOR jest jedyną osobą, która może patrzeć
na kartę kształtu. Nie może pokazać karty kształtu innym
graczom, dopóki wszystkie drużyny nie skończą budować.
INSTRUKTOR iBUDOWNICZY mogą ze sobą rozmawiać,
ale nie mogą wskazywać palcami.
Tylko BUDOWNICZY może dotykać klocków LEGO®.
INSTRUKTOR może kazać BUDOWNICZEMU wziąć tylko
te klocki, które są potrzebne do zbudowania modelu.
BUDOWNICZY może wziąć tylko te klocki, które każe mu wziąć
INSTRUKTOR. Niewykorzystane klocki muszą wrócić na swoje miejsce.
Przygotujcie grę
Podzielcie karty kształtów
według liczb: 5, 6, 7 i8. Każdy stos
przetasujcie ipołóżcie na stole
stroną zliczbami do góry.
Umieśćcie klocki LEGO® wzasięgu
wszystkich graczy.
Obok postawcie 30-sekundo
klepsydrę.
Zalecamy, aby członkowie drużyny siedzieli
obok siebie, anie naprzeciwko.
Elementy: 48 klocków LEGO®, 92 karty kształtów, 20 kart wyzwań, 30-sekundowa klepsydra iinstrukcja.
C
A
B
Gracie pierwszy raz?
Spróbujcie coś zbudować na rozgrzewkę! Niech każde zWas weźmie
kartę kształtu izbuduje pokazany na niej model. Wszystko jasne?
Odłóżcie użyte karty na spód odpowiednich stosów kart kształtów.
66
66
= 31 punktów
66
Jeśli drużyna złamie którąś ztych zasad, jej BUDOWNICZY musi rozłożyć model,
położyć klocki LEGO® przed sobą izacząć od początku.
Zagrajcie zkartami wyzwań!
Opcjonalne karty wyzwwprowadzają do gry, cóż… wyzwania,
awraz znimi mnóstwo frajdy! Przed ich dodaniem warto rozegr
kilka partii na standardowych zasadach.
20 kart wyzw (zob. tył instrukcji) przedstawia różnego rodzaju wyzwania, takie jak
budowanie zzamkniętymi oczami albo udzielanie wskazówek bez użycia słów. Wkdej
rundzie odkrywana jest nowa karta wyzwania. To wyzwanie dotyczy wszystkich drużyn.
Widoczne na rewersach kart monety określają trudność wyzwania. Wskazują również,
ilepunktów wyzwania warta jest dana karta.
Gra z dziećmi
Nowi lub młodsi gracze mogą zdecydować się zagrać, używając
tylko kart kształtów oznaczonych liczbami 5 i6.
Mogą również korzystzklocków, żeby zmierzyć ksztty,
gdy grają jako INSTRUKTOR.
Gracie w2–3 osoby?
Spróbujcie wariantu dla dzieci!
Zasady gry takie same, jednak zamiast ze sobą rywalizować, gracze ścigają się
zczasem. Karty kszttów iklocki LEGO® nadal będą potrzebne, ale klepsydra już
się Wam nie przyda. Możecie również dodać do rozgrywki karty wyzwań.
Ustawcie minutnik na 10 minut ispróbujcie zdobyć jak najwięcej punktów.
Wgrze dla 3 osób będziecie na zmianę dawinstrukcje, budowiobserwować,
wymieniając się rolami co kartę kszttu.
A
BC
2
1
2
2
2
3
A
WYBÓR KARTY
KSZTTU B BUDOWA MODELU C
PRZYZNANIE
PUNKTÓW KSZTTU
2
4
3 4 52
Lorem ipsum
Współpracujcie
Podzielcie się na 2-osobowe drużyny. Wgrze mogą uczestniczyć maksymalnie 4 drużyny.
Jeśli wrozgrywce uczestniczą idorośli, idzieci, zalecamy tworzyć drużyny składające się
zdziecka iosoby dorosłej.
Sugerujemy, żeby członkowie drużyny co rundę zamieniali się rolami.
Gracie w2–3 osoby?
Wypróbujcie wariant dla dzieci dostosowany do 2–3 graczy (zob. str. 5).
Gracie w5 albo 7 osób?
Jedna drużyna będzie składać się z3 graczy, którzy na zmianę będą pełnić role instruktora,
budowniczego iobserwatora.
Każda drużyna
wyznacza
INSTRUKTORA...
...iBUDOWNICZEGO
na pierwszą rundę.
Rozegrajcie rundę
Gra toczy się przez 6 rund, podczas których wszystkie drużyny grają równocześnie.
Wkażdej rundzie wykonuje się 3 akcje:
A WYBÓR KARTY KSZTTU
Każda karta kształtu przedstawia kształt, który drużyna musi zbudować za pomocą
klocków LEGO®.
Każda drużyna bierze kartę kształtu zliczbą 5, 6, 7 albo 8 na rewersie. Ta liczba wskazuje
minimalną liczbę klocków potrzebnych, żeby zbudować ten model, iliczbę punktów
kształtu, które otrzyma drużyna za poprawne zbudowanie modelu. Zauważcie, żena
kartach kształtów oznaczonych liczbą 5 widoczne są kontury klocków.
INSTRUKTOR każdej zdrużyn bierze wierzchnią kartę z1 ze stosów kart kształtów,
ale na razie nie patrzy na jej zawartość.
Wpierwszej rundzie drużyna znajstarszym graczem bierze swoją kartę kształtu
zwybranego przez siebie stosu jako pierwsza. Pozostałe drużyny biorą karty kształtów
zwybranych przez siebie stosów wkolejności zgodnej zkierunkiem ruchu wskazówek
zegara. Wtrakcie kolejnych 5 rund drużyna, której członek krzyknął „KONIEC!” jako
pierwszy w poprzedniej rundzie, bierze kartę kształtu jako pierwsza. Pozostałe drużyny
biorą karty kształtów wkolejności zgodnej zkierunkiem ruchu wskazówek zegara.
B BUDOWA MODELU
INSTRUKTOR każdej drużyny patrzy na wybraną kartę kształtu inatychmiast zaczyna
udzielać BUDOWNICZEMU ze swojej drużyny wskazówek dotyczących budowy modelu.
Budowniczy zaczynają budować!
Gracz, który uważa, że jego drużyna skończyła swój model, krzyczy „KONIEC!” iobraca
klepsydrę, żeby wywrzeć presję na pozostałych drużynach. Jego drużyna musi natychmiast
przestać budować iodłożyć swój model. Nie może jeszcze sprawdzić, czy jest poprawnie
zbudowany. Pozostałe drużyny mają 30 sekund, żeby ukończyć budowę swoich modeli.
Gdy skończy się czas, muszą natychmiast przestać budować.
C PRZYZNANIE PUNKTÓW KSZTAŁTU
Gdy skończy się czas iwszystkie drużyny przestaną budować, kda drużyna musi położyć
swój model na swojej karcie kszttu, żeby sprawdzić, czy zgadza się zilustracją. Następnie
pokazuje model ikartę pozostałym drużynom.
Następnie wszystkie drużyny rozkładają swoje modele iodkładają klocki.
Zaczyna się następna runda. Sugerujemy co rundę zamieniać się rolami w ramach drużyn.
Zwycięzcą zostaje…
Gra kończy się po 6 rundach. Drużyny liczą swoje punkty
(kształtu i wyzwania, jeśli gracie z kartami wyzwań) –
wygrywa ta, która ma ich najwięcej!
Wrazie remisu drużyny znajwyższą liczbą punktów dzielą się
zwycięstwem.
Poprawny model:
Drużyny, które poprawnie
zbudowały swoje modele,
otrzymują punkty kształtu.
Te drużyny zatrzymują
swoje karty kształtów ztej
rundy, żeby ułatwić śledzenie
liczby zdobytych punktów.
Sugerujemy niepokazywanie
liczby zdobytych punktów
innym drużynom.
Niepoprawny model:
Drużyny, które nie zbudowały
swojego modelu poprawnie,
nie otrzymują żadnych
punktów kształtu.
Te drużyny odrzucają swoje
karty kształtów ztej rundy.
Wszystkie drużyny muszą stosować się do poniższych zasad:
INSTRUKTOR jest jedyną osobą, która może patrzeć
na kartę kształtu. Nie może pokazać karty kształtu innym
graczom, dopóki wszystkie drużyny nie skończą budować.
INSTRUKTOR iBUDOWNICZY mogą ze sobą rozmawiać,
ale nie mogą wskazywać palcami.
Tylko BUDOWNICZY może dotykać klocków LEGO®.
INSTRUKTOR może kazać BUDOWNICZEMU wziąć tylko
te klocki, które są potrzebne do zbudowania modelu.
BUDOWNICZY może wziąć tylko te klocki, które każe mu wziąć
INSTRUKTOR. Niewykorzystane klocki muszą wrócić na swoje miejsce.
Przygotujcie grę
Podzielcie karty kształtów
według liczb: 5, 6, 7 i8. Każdy stos
przetasujcie ipołóżcie na stole
stroną zliczbami do góry.
Umieśćcie klocki LEGO® wzasięgu
wszystkich graczy.
Obok postawcie 30-sekundo
klepsydrę.
Zalecamy, aby członkowie drużyny siedzieli
obok siebie, anie naprzeciwko.
Elementy: 48 klocków LEGO®, 92 karty kszttów, 20 kart wyzwań, 30-sekundowa klepsydra iinstrukcja.
C
A
B
Gracie pierwszy raz?
Spróbujcie coś zbudować na rozgrzewkę! Niech każde zWas weźmie
kartę kształtu izbuduje pokazany na niej model. Wszystko jasne?
Odłóżcie użyte karty na spód odpowiednich stosów kart kształtów.
66
66
= 31 punktów
66
Jeśli drużyna złamie którąś ztych zasad, jej BUDOWNICZY musi rozłożyć model,
położyć klocki LEGO® przed sobą izacząć od początku.
Zagrajcie zkartami wyzwań!
Opcjonalne karty wyzwań wprowadzają do gry, cóż… wyzwania,
awraz znimi mnóstwo frajdy! Przed ich dodaniem warto rozegrać
kilka partii na standardowych zasadach.
20 kart wyzwań (zob. tył instrukcji) przedstawia różnego rodzaju wyzwania, takie jak
budowanie zzamkniętymi oczami albo udzielanie wskazówek bez użycia słów. Wkażdej
rundzie odkrywana jest nowa karta wyzwania. To wyzwanie dotyczy wszystkich drużyn.
Widoczne na rewersach kart monety określają trudność wyzwania. Wskazują również,
ilepunktów wyzwania warta jest dana karta.
Gra z dziećmi
Nowi lub młodsi gracze mogą zdecydowsię zagrać,ywając
tylko kart kształtów oznaczonych liczbami 5 i6.
Mogą również korzystać zklocków, żeby zmierzyć kształty,
gdy grają jako INSTRUKTOR.
Gracie w2–3 osoby?
Spróbujcie wariantu dla dzieci!
Zasady gry są takie same, jednak zamiast ze sobą rywalizować, gracze ścigają się
zczasem. Karty kształtów iklocki LEGO® nadal będą potrzebne, ale klepsydra już
się Wam nie przyda. Możecie również dodać do rozgrywki karty wyzwań.
Ustawcie minutnik na 10 minut ispróbujcie zdobyć jak najwięcej punktów.
Wgrze dla 3 osób będziecie na zmianę dawać instrukcje, budować iobserwować,
wymieniając się rolami co kartę kształtu.
A
BC
2
1
2
2
2
3
A
WYBÓR KARTY
KSZTTU B BUDOWA MODELU C
PRZYZNANIE
PUNKTÓW KSZTTU
2
4
3 4 52

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756