Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Pokemon TCG Scarlet & Violet Twilight Masquerade Booster (1 zestaw)

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Pokemon TCG Scarlet & Violet Twilight Masquerade Booster (1 zestaw)

Wróć
INSTRUKCJAINSTRUKCJA
PROSTE ZASADY! GODZINY ZABAWY!
P8962_BattleAcademy_3_Guide_Covers_PL.indd 6P8962_BattleAcademy_3_Guide_Covers_PL.indd 6 10/17/23 7:40 PM10/17/23 7:40 PM
2
Przygotowanie do gry z zasadami zaawansowanymi
1. Podajcie sobie dłonie.
2. Rzućcie monetą. Zwycięzca decyduje, które z Was rozpocznie rozgrywkę.
To ważne, ponieważ gracz rozpoczynający nie może zaatakować ani zagrać
karty wspierającej (SUPPORTER) w pierwszej turze.
3. Potasujcie swoje talie. Dobierzcie po 7 kart z wierzchu talii do ręki. (Podczas gry
z poradnikiem kładliście te karty odkryte na stole. Teraz jednak powinniście trzymać
je w ręce w taki sposób, aby przeciwnik nie widział ich treści).
4. Sprawdźcie, czy każde z Was ma Pokémona podstawowego (BASIC) na ręce.
(Jeśli nie, zob. Mulligan poniżej).
5. Połóżcie po 1 zakrytym Pokémonie podstawowym na swoim polu
aktywnego Pokémona (ACTIVE SPOT). Gdy rozgrywka się rozpocznie,
będą to Wasze aktywne Pokémony. (Podczas gry z poradnikiem
kładliście te karty odkryte na stole).
6. Możecie położyć do 5 dodatkowych zakrytych Pokémonów
podstawowych na swojej ławce (BENCH). (Podczas gry z poradnikiem
pomijaliście ten krok, a pozostałe Pokémony podstawowe zagrywaliście
w późniejszych turach).
7. Odłóżcie na bok po 6 zakrytych kart z wierzchu Waszych talii –
będą to Wasze karty nagród (PRIZE CARDS). (W grze z poradnikiem
używaliście 4 kart nagród, aby skrócić rozgrywkę).
8. Odkryjcie swoje aktywne Pokémony i Pokémony z ławki,
a następnie rozpocznijcie grę!
Jeśli nie masz Pokémona podstawowego na ręce, pokaż wszystkie swoje
karty przeciwnikowi, a następnie wtasuj je z powrotem do swojej talii i dobierz 7 nowych kart.
Jeśli wciąż nie masz Pokémona podstawowego, powtarzaj ten krok tak długo, dopóki nie
pojawi się wśród dobranych przez Ciebie kart. Na koniec Twój przeciwnik może dobrać ze
swojej talii po 1 karcie za każdego mulligana, którego wykonałeś.
Niektórych czynności (zob. Części tury str. 15) nie możesz wykonać w swojej pierwszej turze.
Żadne z Was nie może ewoluować Pokémonów zagranych w trakcie przygotowania do gry,
mimo że rozpoczęły one swoją turę w grze. Dodatkowo gracz rozpoczynający nie może
zagrać karty wspierającej (SUPPORTER) i nie może zaatakować. Może jednak zagrać inne
karty trenera (TRAINER).
INSTRUKCJA DO GRY POKÉMON TCG BATTLE ACADEMY
Pierwsza tura
Mulligan
P8962_BattleAcademy_2024_RulesReference_Contents_PL.indd 2P8962_BattleAcademy_2024_RulesReference_Contents_PL.indd 2 2/20/24 11:15 AM2/20/24 11:15 AM
3
A
ABILITY – zdolność .................19
ACTIVE SPOT –
pole aktywnego Pokémona .......4
Aktywny Pokémon ...................4
ALOLAN – Pokémon alolański ..17
ASLEEP – uśpienie.................. 23
Atak .............................................. 4
B
Badanie Pokémonów ............. 20
BASIC –
Pokémon podstawowy ........... 10
BENCH – ławka ..........................8
Broniący się Pokémon .............. 8
BURNED – poparzenie ........... 23
C
Co dalej? ................................... 26
CONFUSED – oszołomienie ..... 24
Części tury ................................15
D
DAMAGE – obrażenia ................ 8
E
Elementy karty Pokémona .... 19
ENERGY – karta energii ...........6
Ewoluowanie .............................. 9
G
GALARIAN –
Pokémon galariański .............. 17
H
HP – punkty życia ....................19
I
ITEM – karta przedmiotu .........6
L
LOST ZONE – strefa zguby .....18
M
Mulligan ......................................2
N
Nagła śmierć ............................ 25
P
PALDEAN –
Pokémon paldeański ..............18
PARALYZED – paraliż ............ 24
Pierwsza tura .............................2
POISONED – zatrucie ............. 24
POKÉMON TOOL –
karta narzędzi ............................7
Pokémony ex ............................ 11
Pokémony ex (Tera) ................ 11
Pokémony Radiant .................. 14
Pokémony regionalne .............17
Pokémony specjalne ............... 11
Pokémony V .............................12
Pokémony VMAX ....................12
Pokémony VSTAR ...................13
Pokémony V-UNION ...............14
Pokonanie ...................................4
Pozbywanie się
stanów specjalnych ............... 25
PRIZE – karta nagrody .......... 22
Przygotowanie do gry
z zasadami zaawansowanymi ...2
R
RESISTANCE – odporność ......21
RETREAT – wycofanie ........... 22
Rodzaje kart ...............................5
Rzut monetą ...............................8
S
SPECIAL ENERGY –
karta energii specjalnej ............ 6
Sprawdzanie słabości (WEAKNESS)
i odporności (RESISTANCE) .... 21
STADIUM – karta stadionu ....... 7
STAGE 1 –
Pokémon 1. poziomu ................ 10
STAGE 2 –
Pokémon 2. poziomu ..............10
Stany specjalne ....................... 23
SUPPORTER –
karta wspierająca ......................7
T
TRAINER – karta trenera .........6
U
Umieszczanie
znaczników obrażeń .................8
V
VSTAR Power ...........................13
W
WEAKNESS – słabość ............21
Wygrana ................................... 25
GLOSARIUSZ
SPIS TREŚCI
P8962_BattleAcademy_2024_RulesReference_Contents_PL.indd 3P8962_BattleAcademy_2024_RulesReference_Contents_PL.indd 3 2/20/24 11:15 AM2/20/24 11:15 AM
GLOSARIUSZ
Aktywny Pokémon
To Pokémon na polu aktywnego Pokémona (ACTIVE SPOT). Właśnie tym Pokémonem
atakujesz Pokémona przeciwnika. Każde z Was może mieć w danym momencie tylko
1 aktywnego Pokémona. Gdy Twój aktywny Pokémon zostanie pokonany, możesz go
zastąpić, przenosząc innego Pokémona z ławki (BENCH) na pole aktywnego Pokémona.
Jeśli w dowolnym momencie rozgrywki Twój przeciwnik nie będzie miał żadnych
Pokémonów w grze, wygrywasz.
ACTIVE SPOT – pole aktywnego Pokémona
To pole, na którym umieszczasz swojego aktywnego Pokémona. Znajduje się
ono na środku planszy nad ławką (BENCH).
Atak
Następuje, gdy Twój aktywny Pokémon z wystarczającą liczbą
i rodzajem dołączonej energii używa 1 ze swoich ataków na
Pokémonie przeciwnika.
Aby zaatakować, wykonaj 4 poniższe kroki:
Wybierz atak. Upewnij się, że do Twojego aktywnego Pokémona jest dołączona wymagana
energia odpowiedniego rodzaju. Musisz mieć tyle energii danego rodzaju, ile symboli znajduje
się po lewej stronie nazwy ataku na karcie aktywnego Pokémona (bezbarwny symbol energii
jest uniwersalny – pozwala Ci użyć dowolnego rodzaju energii). Jeśli masz wymaganą energię,
oznajmij przeciwnikowi, którego ataku używasz.
Sprawdź słabość (WEAKNESS) i odporność (RESISTANCE) aktywnego
Pokémona przeciwnika. Mogą one wpłynąć na obrażenia zadane przez atak
(zob. Sprawdzanie słabości [WEAKNESS] i odporności [RESISTANCE] str. 21).
Połóż odpowiednią liczbę znaczników obrażeń na aktywnym Pokémonie
przeciwnika. Pamiętaj, że efekty zdolności i efekty kart trenera (TRAINER)
mogą wpłynąć na obrażenia zadane Pokémonowi. Po ataku sprawdź, czy Pokémon przeciwnika
został pokonany. Jeśli liczba znaczników obrażeń na karcie tego Pokémona jest równa albo
wyższa od wartości jego punktów życia (HP), zostaje on pokonany. Jeśli Twój Pokémon nie
zadał wystarczającej liczby obrażeń, aby pokonać Pokémona przeciwnika, nic nie szkodzi!
Znaczniki obrażeń pozostają na tym Pokémonie.
Rozpatrz wszelkie dodatkowe efekty ataku Twojego Pokémona.
Gdy wykonasz atak, Twoja tura się kończy, dlatego pamiętaj, żeby przed rozpoczęciem ataku
wykonać wszystkie czynności, które chciałeś wykonać w trakcie tej tury.
1
2
3
4
4
SPIS TREŚCI
P8962_BattleAcademy_2024_RulesReference_Contents_PL.indd 4P8962_BattleAcademy_2024_RulesReference_Contents_PL.indd 4 2/20/24 11:15 AM2/20/24 11:15 AM
5
INSTRUKCJA
Przykładowy atak
Twoim aktywnym Pokémonem jest Houndour! Atak Bite tego Pokémona zadaje 10 obrażeń
aktywnemu Pokémonowi przeciwnika i wymaga 1 energii dowolnego rodzaju.
Ten atak nazywa
się Bite.
Ten atak nazywa się Flare.
Aby użyć tego ataku,
Houndour potrzebuje 1 energii
dowolnego rodzaju.
Bite zadaje 10 obrażeń
aktywnemu Pokémonowi
przeciwnika.
Flare zadaje 30 obrażeń
aktywnemu Pokémonowi
przeciwnika.
Aby użyć tego ataku,
Houndour potrzebuje 2 energii –
1 energii ognia i 1 energii
dowolnego rodzaju.
Rodzaje kart
W grze Pokémon TCG występują 3 rodzaje kart: karty Pokémonów, karty energii
i karty trenera. W przypadku kart Pokémonów w górnej części karty znajduje
się nazwa Pokémona. Karty energii mają w górnej części słowo „Energy”, a po
prawej stronie – symbol określający rodzaj energii. Natomiast w prawym górnym
rogu karty trenera (nad nazwą karty) znajduje się słowo „Trainer”, a w jej lewym
górnym rogu – rodzaj trenera.
P8962_BattleAcademy_2024_RulesReference_Contents_PL.indd 5P8962_BattleAcademy_2024_RulesReference_Contents_PL.indd 5 2/20/24 11:15 AM2/20/24 11:15 AM

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756