Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Splendor

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Splendor

Wróć
L
Marc André
www.spacecowboys.fr
/ /
33
333333
33
4444
33
333333
33
4444
33
333333
333333
33
Marc ANDRÉ
Pasjonuję się grami od dziecka,
a przyjemność z ich projektowania
(a raczej podrasowywania) odkryłem
w wieku 14 lat. Dawałem w ten
sposób upust swojej kreatywności.
Musiało jednak upłynąć dużo czasu,
zanim naprawdę zaangażowałem
się w projektowanie gier. Po sukcesie gry
Splendor w 2014 roku wreszcie mogłem się nazwać profesjonalnym
projektantem gier. Po rozszerzeniach Splendor: Miasta, spin-ofe
Splendor Marvel i Splendor: Pojedynek ta nowa, odświeżona wersja
pozwala uczcić 10. rocznicę powstania gry.
Paul VÉRITÉ
Uwielbiam opowiadać historie poprzez sztukę:
można powiedzieć tak wiele za pomocą tak
niewielu elementów. Wierzę, że ta pasja do
pędzli wynika z zachwytu nad najdrobniej-
szymi zmianami odcieni kolorów, atmosferą
rysunków i niezliczonymi różnicami między
ludźmi. Do tego wszystkiego dochodzi mój
nienasycony głód gier. We wszystkich swoich formach
granie w gry zapewnia ucieczkę od rzeczywistości i zabawę oraz prowokuje
do myślenia, co uwielbiam. Zilustrowanie nowej wersji gry Splendor
oznaczało połączenie tych elementów w jeden projekt. Z ogromną
przyjemnością podczas pracy odkrywałem bogactwo, które skrywa!
Użyj tego unikalnego kodu,
aby ODBLOKOW wyjątkowe nagrody!
gift.unboxnow.com/splendor rules.unboxnow.com/splendor
40 znaczników
7 znaczników
diamentów
(białe)
7 znaczników
szmaragdów
(zielone)
7 znaczników
onyksów
(czarne)
7 znaczników
rubinów
(czerwone)
5 znaczników złota,
czyli dżokerów
(żółte) 10 płytek arystokratów
90 kart rozwoju
40 kart
poziomu 1 30 kart
poziomu 2 20 kart
poziomu 3
znacznik
pierwszego
gracza
ABY POZNAĆ
ZASADY,
zeskanuj ten kod.
Zagraj w za darmo z graczami z całego
świata na platformie BOARD GAME ARENA.
ODKRYJ TO, CO NAJLEPSZE W GRACH PLANSZOWYCH
GROMADŹ bogactwo!
W czasie rozgrywki gracze pozyskują
znaczniki klejnotów i złota. Kupują za nie
karty rozwoju, które zapewniają im
punkty prestiżu lub określone bonusy.
Bonusy pozwalają z kolei na zakup kolejnych
kart rozwoju mniejszym kosztem.
Wywieraj WPŁYW
Przekonuj do siebie arystokratów i zdobywaj
punkty prestiżu. Bądź pierwszym graczem,
który spełni ich warunki, zdobywając
karty rozwoju w określonych kolorach.
ZBUDUJ prestiżowe
IMPERIUM HANDLOWE.
Gdy tylko któryś z graczy zdobędzie
w sumie 15 punktów prestiżu,
rozgrywa się bieżącą rundę
do końca, a gracz z największą
liczbą punktów zostaje
zwycięzcą.
INSTRUKCJA
ZAWARTOŚĆ
Zostań mistrzem gildii rzemieślniczej
i przemierzaj Jedwabny Szlak!
Dołącz do naszej
społeczności
i uzyskaj dostęp do
EKSKLUZYWNYCH
BONUSÓW.
POTRZEBUJESZ POMOCY?
Dołożyliśmy wszelkich starań,
aby w Twoje ręce trała gra najwyższej
jakości. Jeśli jednak w pudełku brakuje
elementu lub jest on uszkodzony,
skontaktuj się z działem obsługi klienta
pod adresem reklamacje@rebel.pl
Odpiszemy Ci najszybciej, jak to możliwe.
Producent:
SPACE Cowboys – Asmodee Group
47 rue de l’Est – 92100 Boulogne-Billancourt, Francja
© 2025 SPACE Cowboys. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Najświeższe informacje o grze Splendor i Space Cowboys
są dostępne na stronie www.spacecowboys.fr
Tłumaczenie: Monika Żabicka, Sandra Hoffman
Redakcja: zespół Rebel
Importer/Dystrybucja w Polsce:
Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
www.wydawnictworebel.pl
www.rebel.pl
/ /
7 znaczników
szarów
(niebieskie)
www.unboxnow.com
SCSPL01PL_SPLENDOR_RULES_20241014.indd 1-3SCSPL01PL_SPLENDOR_RULES_20241014.indd 1-3 30/10/2024 14:1230/10/2024 14:12
1
3
2
4
5
wymagania
punkty
prestiżu
bonus i kolor
karty
punkty
prestiżu
koszt
karty
Budowa
karty
Bonus zapewniany przez kartę określa jej kolor. Karta pokazana
powyżej jest więc czerwona.
Akcje
Grę rozpoczyna gracz ze znacznikiem pierwszego gracza, a następnie
rozgrywka toczy się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
W swojej turze gracz musi wykonać 1 z 4 następujących akcji:
Wziąć 3 znaczniki klejnotów różnych kolorów.
Jeśli nie ma wystarczającej liczby dostępnych elementów, aby
gracz mógł wziąć 3 znaczniki w różnych kolorach, może wziąć
tylko 2 albo nawet 1. Podczas tej akcji gracz nie może wziąć
znacznika złota.
Wziąć 2 znaczniki klejnotów tego samego koloru.
Ta akcja jest możliwa tylko wtedy, gdy przed akcją w stosie
wybranego koloru znajdują się co najmniej 4 znaczniki. Podczas
tej akcji gracz nie może wziąć znacznika złota.
Zarezerwować 1 kartę rozwoju i wziąć 1 znacznik
złota (dżoker).
Aby zarezerwować kartę, gracz bierze na rękę 1 z odkrytych kart
ze stołu albo (jeśli czuje, że sprzyja mu szczęście) 1 kartę z 1 ze
stosów (poziomu ; albo ). W tym drugim przypadku
nie pokazuje treści karty pozostałym graczom. Następnie bierze
1 znacznik złota. Jeśli w zasobach nie ma złota, gracz może
zarezerwować kartę, ale nie otrzymuje dżokera. Ponadto gracz
nie może mieć na ręce więcej niż 3 kart. Karty z ręki nie można
odrzucić, a jedynym sposobem, aby się jej pozbyć, jest jej zakup
(patrz niżej). Jeśli gracz ma już 3 zarezerwowane karty, nie może
wykonać tej akcji. Jeśli na koniec gry gracz dalej ma na ręce
zarezerwowane karty, nie ponosi żadnej kary.
• Zakupić kartę rozwoju.
Gracz może zakupić 1 z odkrytych kart leżących na stole albo
1 z zarezerwowanych wcześniej kart na swojej ręce. W celu
zakupienia karty gracz musi oddać liczbę i rodzaj znaczników
wskazanych na karcie. Wszystkie wydane znaczniki (włączając
dżokery) należy zwrócić do zasobów na środku stołu. Znaczniki
złota to dżokery i można ich używać zamiast dowolnego
klejnotu, nawet jeśli gracz ma znacznik klejnotu w tym kolorze.
Opis zawartości z tyłu instrukcji.
Rozgrywka 4-osobowa
1
Potasujcie oddzielnie zestawy kart poszczególnych pozio-
mów, a następnie połóżcie zakryte na stole w kolumnie od
najniższego do najwyższego poziomu ( ; ; ).
2
Następnie odkryjcie po 4 karty każdego poziomu. Ułóżcie
je w rzędach przy odpowiednich stosach kart.
3
Potasujcie płytki arystokratów i odkryjcie 5 z nich. Ułóżcie
je w rzędzie nad kartami. Pozostałe płytki arystokratów
odłóżcie do pudełka.
4
Na koniec utwórzcie 6 stosów znaczników (podzielonych
według koloru) i połóżcie w zasięgu wszystkich graczy.
5
Najmłodszy gracz otrzymuje znacznik pierwszego gracza.
Przykład. Zosia chce zakupić tę kartę.
Zwraca wskazane elementy do zasobów,
w tym 1 znacznik złota zamiast znacznika
czerwonego klejnotu, którego nie ma.
Każdy gracz tworzy przed sobą osobne rzędy zakupionych kart
rozwoju, sortując je według koloru i układając na zakładkę
w kolumnach w taki sposób, aby bonusy i punkty prestiżu były
dobrze widoczne.
Bonusy
Bonusy, które gracz pozyskał w poprzednich turach, pomagają
mu zakupić taniej nowe karty rozwoju. Każdy bonus odpowiada
1 znacznikowi danego koloru.
Jeśli gracz ma wystarczająco dużo kart rozwoju (i tym samym
bonusów), może zapłacić za zakup karty, nie wydając ani jednego
znacznika. Gracz nie może jednak pobierać znaczników z zasobów,
jeśli posiadane przez niego bonusy przekraczają koszt karty.
Przykład. Zosia ma przed sobą 3 karty: 2 z czerwonym bonusem
i 1 z czarnym bonusem. Dzięki swoim bonusom, które pozwalają
jej uniknąć wydania 2 czerwonych i 1 czarnego znacznika,
aby kupić kolejną
kartę,
wydaje tylko 3 niebieskie
i 2 czarne znaczniki.
Wymiana kart
Za każdym razem gdy karta ze środka stołu zostanie zarezerwowana
albo zakupiona, należy dobrać wierzchnią kartę z odpowiedniego
stosu, aby ją zastąpić. Na środku stołu zawsze muszą znajdować się
po 4 odkryte karty każdego poziomu, chyba że stos się wyczerpie –
w takim wypadku należy kontynuować grę z mniej niż 4 kartami
danego poziomu na stole.
Limit liczby znaczników
Gracze trzymają swoje znaczniki w sposób widoczny dla innych.
Podczas swojej tury gracz może mieć dowolną liczbę znaczników,
ale na koniec tury nie może mieć ich więcej niż 10 (włączając
dżokery). Jeśli gracz ma więcej niż 10 znaczników, musi odłożyć
tyle, aby mieć ich 10.
W
trakcie rozgrywki gracze mogą również zdobywać
płytki arystokratów. Na koniec swojej tury gracz
sprawdza, czy któryś z arystokratów złoży mu wizytę.
Stanie się tak, jeśli gracz spełnia wymagania w postaci
kart odpowiedniego koloru widoczne na płytce któregoś
z arystokratów. W takiej sytuacji gracz natychmiast bierze
odpowiednią płytkę i kładzie ją przed sobą, gdzie pozostanie
do końca gry. Otrzymanie ytki arystokraty nie jest akcją.
Gracz może otrzymać tylko 1 płytkę na turę. Jeśli gracz ma
karty wymagane przez więcej niż 1 arystokratę, wybiera, którą
płytkę chce otrzymać (i ma nadzieję, że pozostałe wciąż będą
dostępne w jego następnej turze).
Rozgrywka 3-osobowa
Usuńcie z gry po 2 znaczniki klejnotów każdego rodzaju
(w każdym kolorze powinno zostać po 5 znaczników).
Nie zmniejszajcie liczby znaczników złota. Odkryjcie tylko
4 płytki arystokratów.
Rozgrywka 2-osobowa
Usuńcie z gry po 3 znaczniki klejnotów każdego rodzaju
(w każdym kolorze powinno zostać po 4 znaczniki).
Nie zmniejszajcie liczby znaczników złota. Odkryjcie tylko
3 płytki arystokratów.
Nie chcesz czytać instrukcji?
Obejrzyj lm instruktażowy!
W
ynik to suma wszystkich punktów prestiżu z zakupio-
nych kart rozwoju i otrzymanych płytek arystokratów.
Liczba punktów prestiżu każdego z graczy musi być widoczna
dla wszystkich przez całą grę.
Gdy któryś z graczy zdobędzie 15 punktów prestiżu, należy
dokończyć bieżącą rundę, tak aby wszyscy gracze rozegrali
taką samą liczbę tur. Gracz po prawej gracza
ze znacznikiem pierwszego gracza wykona
ostatnią turę.
Gracz, który zdobył najwięcej punktów prestiżu,
zostaje zwycięzcą (należy pamiętać o policzeniu
punktów za płytki arystokratów).
W przypadku remisu wygrywa ten
z remisujących, który zakupił
najmniej kart rozwoju. Jeśli
remis się utrzymuje, remi-
sujący gracze współdzielą
zwycięstwo.
PRZYGOTOWANIE DO GRY YTKI ARYSTOKRATÓW
KONIEC GRY
PRZEBIEG GRY
SCSPL01PL_SPLENDOR_RULES_20241014.indd 4-6SCSPL01PL_SPLENDOR_RULES_20241014.indd 4-6 30/10/2024 14:1230/10/2024 14:12

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756