Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Terraformacja Marsa Ekspedycja Ares Kryzys
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(70)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Terraformacja Marsa Ekspedycja Ares Kryzys
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
EKSPEDYCJA
ARES
EKSPEDYCJA
ARES
KRYZYS
KRYZYS
WPROWADZENIE
WPROWADZENIE
Wgrze zrozszerzeniem
Ekspedycja Ares: Kryzys
gracze kierują korporacjami, tak
jak wpodstawowej wersji gry
T
erraformacja Marsa: Ekspedycja Ares
. W podobny
sposób wybierają karty faz izagrywają karty projektów. Tym razem jednak współpracują
iwspólnie dążą do tego, aby po kataklizmie, który doprowadził do kryzysu wciąż można
było mieszkać na Marsie. Co rundę zostaje odkryta nowa karta kryzysu. Aby ją odrzucić,
gracze muszą zrealizować określony cel. Wkażdej rundzie, wktórej dana karta kryzysu
wciąż jest aktywna, obniży co najmniej 1 ze Wskaźników Globalnych. Ato od ich
poziomu zależy, czy na Marsie będzie można dalej mieszkać.
Gracze muszą stawić czoła pogłębiającemu się kryzysowi. Pod koniec rozgrywki
zostanie odkryta karta kryzysu, która pozwoli im wygrać grę, pod warunkiem że
dokonają ponownej terraformacji Marsa.
PILNY KOMUNIKA
T
:
M
ieszka
ńcy M
ar
sa, nasz świa
t znalazł s
ię wsytuacji k
ryzysowej. Dziś ra
no
, 3 paź
dziernika
2775 ro
ku, ast
ero
ida klasy C on
ies
potyka
n
ych r
ozm
iar
ach zderzyła s
ię zkom
etą C/2214
B1 izmien
iła tr
aje
kto
rię. Dw
ie godzin
y tem
u uderzyła wnas
zą plan
etę 80 k
ilome
tró
w na
połudn
ie od V
alles M
a
rineris. U
pade
k aster
oid
y spo
wodował po
wst
an
ie dziu
ry watmosf
erze,
awstrząsy n
astępcze zn
iszczyły znaczną część i
nfrast
ruktury umo
żli
wiającej życi
e na M
ars
ie.
W
ciąż unoszą się wywołan
e uderzeniem c
hm
ury pyłu, któ
re b
lok
ują pr
om
ien
ie słoneczn
e
iduszą r
ośli
nn
ość naszej pla
nety
. Wstęp
ne r
aporty znie
liczn
yc
h placó
wek na
uko
wych,
zktó
ry
mi wciąż ma
m
y kon
ta
kt, są dr
am
atyczne: dzi
ur
a wa
tmosf
erze rozr
egulo
wała działan
ie
gazów ciepla
rnia
n
ych, po
woduj
ąc ucieczkę pa
ry wodnej
. I
m dłużej będziem
y czeka
ć, tym
bar
dziej spa
dn
ie tem
pera
tu
ra na n
aszej pla
necie. N
ie ma czasu na ewakuacj
ę lud
ności.
M
ożem
y jed
ynie walczyć zczasem.
M
ieszka
ńcy M
ar
sa, nie wpada
jcie wpan
ikę. N
ajwiększe korpora
cje już zaczęły od
budo
wę
niezb
ędnej i
nfras
truktu
ry
. J
es
zcze do nieda
wna M
ars b
ył pozba
wion
ym życia pustk
owiem,
ale zr
obi
liśm
y wszys
tko
, co w naszej mocy
, aby s
tworzyć tu m
iejsce, któ
re mo
żem
y nazwać
domem. N
ie możemy go t
eraz s
tra
cić! T
ym razem też n
ie da
my za wygran
ą.
– Anaya N’Gomo, przedstawicielka Or
ganizacji Narodów Zjednoczonych na Marsie
I
ROZW
ÓJ
ROZW
ÓJ
Każd
y
z
gr
ac
zy
mo
ż
e
z
agr
ać
1 zi
elon
ą
k
ar
t
ę
pr
ojektu.
IV
PR
ODUK
CJA
PR
ODUK
CJA
K
a
ż
dy
z
gr
ac
zy
o
tr
zymuje
je
dnostki
ciepła
i
r
oślinnoś
ci
i
dobier
a karty
z
g
o
dnie
z
p
o
ziom
ami
pr
o
dukcji.
Otr
zymuje
t
e
ż
tyle
M€,
ile
wy
nosi suma
je
g
o
WT
i
p
o
ziomu
pr
o
duk
cji M€.
II
BUDOW
A
BUDOW
A
Każ
dy
z
gr
ac
zy
mo
ż
e
z
agr
ać
1 nie
biesk
ą
AL
B
O
1
c
z
erw
on
ą
k
ar
t
ę
pr
ojektu.
K
a
ż
dy
z
gr
ac
zy
o
tr
zymuje
je
d
nostki
ciepła
i
r
oślinnoś
ci
i
dobier
a
karty
z
g
o
dnie
z
p
o
ziom
ami
pr
o
d
ukcji.
Otr
zymuje
t
e
ż
tyle
M€,
ile
wyn
osi suma
je
g
o
WT
i
p
o
ziomu
pr
o
duk
cj
i M€.
IV
PR
ODUK
C
JA
PR
ODUK
C
JA
III
Każdy z
gr
ac
zy
mo
ż
e
je
dnokr
o
tnie
użyć
z
dolnoś
ci
„Ak
cj
a
”
k
a
ż
dej
ze
s
w
oic
h
z
agr
an
y
c
h
k
ar
t
i w
yk
on
ać
do
w
oln
ą
lic
zb
ę
a
k
cji
s
t
andar
do
wy
c
h.
K
a
ż
dy
z
gr
ac
zy
o
tr
zymuje
je
dnostki
ciepła
i
r
oślinnoś
ci
i
dobier
a karty
z
g
o
dnie
z
p
o
ziom
ami
pr
o
dukcji.
Otr
zymuje
t
e
ż
tyle
M€,
ile
wy
nosi suma
je
g
o
WT
i
p
o
ziomu
pr
o
duk
cji M€.
IV
PR
ODUK
CJA
PR
ODUK
CJA
AKCJE
AKCJE
III
Każdy z g
r
ac
zy
mo
ż
e
je
dnokr
o
tnie
użyć z
dolnoś
ci
„Ak
cj
a
”
k
a
ż
dej
ze s
w
oic
h
z
agr
an
y
c
h
k
ar
t
i wy
k
on
ać
do
w
oln
ą
lic
zb
ę
ak
cji
s
t
andar
do
wy
c
h.
K
a
ż
dy
z
gr
ac
zy
o
tr
zymuje
jednostki
ciepła
i
r
oślinnoś
ci
i
dobi
era karty
z
g
o
dnie
z
p
o
ziom
ami
pr
odukcji.
Otr
zymuje
t
e
ż
tyle
M€,
ile
w
ynosi suma
je
g
o
WT
i
p
o
ziomu
pr
o
d
ukcji M€.
IV
PR
ODUK
CJA
PR
ODUK
CJA
AKCJE
AKCJE
V
Każdy z graczy może jednokrotnie
użyć zdolności „Akcja” każdej
ze swoich zagranych kart
i wykonać dowolną liczbę
akcji standardowych.
III
BADANIA
BADANIA
Każdy z graczy dobiera
po 2 karty i zachowuje po 1.
AKCJE
AKCJE
10 kart faz
wirtualnego gracza
Sharizen
Sharizen
R
o
zp
o
c
zyn
a
s
z
gr
ę
z
44
M€.
Tylko do
r
o
z
grywki
z
r
o
zs
z
er
z
eniem
Kr
y
z
ys
.
AK
CJA.
Pr
z
ek
a
ż
innemu
gr
ac
z
o
wi
1
k
art
ę
z
r
ęki.
T
en
gr
ac
z
mo
ż
e
Ci
pr
z
ek
a
z
ać
1
k
art
ę
z
r
ęki.
(W
r
o
z
gryw
c
e
1-os
ob
o
w
ej
dobier
z
2
k
arty
i
o
dr
zu
ć
2
k
arty).
K04
44
44
Orbex United
Orbex United
R
o
zp
o
c
zyn
a
s
z
gr
ę
z
38
M€.
Tylko d
o
r
o
z
grywki
z
r
o
zs
z
er
z
eniem
Kr
y
z
ys
.
AK
CJA.
T
y
i
inn
y
gr
ac
z
o
tr
zymuje
cie
p
o
2
M€.
(W
r
o
z
gryw
c
e
1-os
ob
o
w
ej
o
tr
zymujes
z
3
M€).
K03
38
38
Ma
gna
Inc
Ma
gna
Inc
EFEK
T
.
Gdy
usu
w
a
s
z
zn
ac
znik
kry
zy
su
z
do
w
olnej
k
arty
kry
zy
su
w
kr
oku
„R
o
zp
a
tryw
anie
f
a
z”,
o
tr
zymujes
z
2
M€.
K02
R
o
zp
o
c
zyn
a
s
z
gr
ę
z
1
p
o
ziomem
pr
o
duk
cji
M€
i
40
M€.
T
ylk
o
do
r
o
z
grywki
z
r
o
zs
z
er
z
eniem
Kr
y
z
ys
.
40
40
Burs
t
ar
Burs
t
ar
EFEK
T
.
Gdy
z
agryw
a
s
z
k
art
ę
o
p
o
dst
a
w
o
wym
k
os
z
cie
18
M€
alb
o
wy
żs
zym,
usuń
zn
ac
znik
kry
zy
su
z
do
w
olnej
k
arty
kry
zy
su.
K01
R
o
zp
o
c
zyn
a
s
z
gr
ę
z
4
6
M€.
Gdy
z
agryw
a
s
z
k
art
ę
z
s
ymb
olem
,
płacis
z
z
a
ni
ą
o
3
M€
mniej.
T
ylk
o
do
r
o
z
grywki
z
r
o
zs
z
er
z
eniem
Kr
y
z
ys
.
46
46
4 karty
korporacji
Dziu
r
a
w
a
t
m
o
sfer
ze
Trac
isz 5 M€ albo obniż s
wój
WT o 1.
Zagraj
kartę z symbolem
przestrz
eni kosmicznej,
aby
usunąć
1 znacznik kr
yzysu.
1
K09
p
o
z
i
o
m
p
o
z
i
o
m
1
1
1
1
S
chr
on
y
Dobierz 1 kartę.
Obniż
T
empera
turę o 2°C.
Zagr
aj kartę z symbolem
bu
do
wli,
aby usunąć
1
znacznik kr
yzysu.
1
K08
p
o
z
i
o
m
p
o
z
i
o
m
1
1
1
1
Przyg
nębiają
ce
pr
o
gno
zy
Tharsis
,
prosimy o odpo
wiedź.
Wstępne prognozy
dotyczące
skutkó
w uderzenia asteroid
y tych rozmiaró
w
są katastro
falne.
Coraz rozleglejsze wstrząsy sejsmiczne
wywoła
ją niosące zniszczenie fale tsunami,
któr
ych
konsekwen
cje odczuje cała planeta.
W wyniku spadającej
temperatu
r
y wod
y stojące zaczną pono
wnie zamarzać.
Naukowcy n
ie mają pewności,
ile czasu nam zostało,
zanim
rozpoczni
e się istna epoka lodo
wco
wa.
Jeśli szybko nie
podejmiem
y działania,
Mars znó
w się stanie pozba
wion
ym
życia pustk
o
wiem.
A my wszysc
y zostaniemy tu uwięzieni.
Należy odrzucić tę kartę.
K07
p
o
z
i
o
m
p
o
z
i
o
m
0
0
1
–
4
1
–
4
Rapor
t
o
zni
s
z
c
zenia
ch
Tharsis, wy
słaliśmy zespół nauko
wcó
w
,
którzy nie
ucierpieli p
odczas uderzenia,
aby zbadał rozmiar
zniszczeń. N
iemal wszystkie nasze elektro
wnie są
niesprawne, a
przez zmian
y zachodzące w a
tmosferze
spada temp
era
tura planety
.
Niedługo chmur
y pyłu
rozprzestr
zenią się izablokują dopływ promieni
słoneczny
ch.
T
rzeba jak najszybciej przywrócić
działanie sztu
czn
ych systemó
w grzewczych.
Pracujcie
szy
bko izacho
wajcie ostrożność.
Należy odrzucić tę kartę.
K06
p
o
z
i
o
m
p
o
z
i
o
m
0
0
1
–
4
1
–
4
Schrony
Dobierz 1 kartę.
Obniż Temperaturę o 2°C.
Zagraj kartę z symbolem
budowli, aby usunąć
1 znacznik kryzysu.
1
K08
poziom
poziom
1
1
1
1
85 kart kryzysu
3 dwustronne żetony
utrudnień
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
16 znaczników kryzysu
plansza kryzysu
plansza do rozgrywki
z rozszerzeniem
Kryzys
7 przekładek do kart
1.
KRYZYS
a.
Sprawdzenie Wskaźników Globalnych i wzięcie odpowiednich żetonów
utrudnień.
b.
Rozpatrzenie efektów trwałych na wszystkich aktywnych kartach kryzysu.
c.
Odkrycie karty z talii kryzysu i rozpatrzenie jej efektów
natychmiastowych.
d.
Odkrycie karty albo kart z talii wirtualnego gracza.
2.
PLANOWANIE
3.
ROZPATR
YWANIE FAZ
4.
KONIEC RUNDY.
Można dowolną liczbę razy wydać 2 PZ z banku
punktów, ab
y usunąć 1 znacznik kryzysu.
BANK PUNKTÓW
4 karty pomocy
2
PRZYGOTOWANIE
DO
GRY
PRZYGOTOWANIE
DO
GRY
Grę należy przygotować według standardowych zasad znastępującymi zmianami:
1.
Na środku stołu należy umieścić planszę ztego rozszerzenia. Obok niej należy położyć
planszę kryzysu.
2.
Po 1 przezroczystym znaczniku należy umieścić na
ostatniej
pozycji toru temperatury
(„+8°C”) ina
ostatniej
pozycji toru tlenu („14%”).
3.
Na 9 polach oceanów na planszy należy umieścić obszary oceanów
niebieską stroną
ku górze
.
4.
Przed potasowaniem talii kart projektów należy zniej usunąć wszystkie karty, które
mają wymagania dotyczące Temperatury, Poziomu Tlenu albo Liczby Oceanów.
Wrozgrywce zrozszerzeniem
Odkrycia
należy też usunąć karty odnoszące się do
tytułów – są one oznaczone symbolem
, który znajduje się obok numeru karty.
Ponadto należy usunąć karty:
T
echnologia adaptacji
,
Chroniony biom
i
Pr
ojekt
specjalny
. (
Kart nie trzeba usuwać podczas przygotowania do gry – można to zrobić,
gdy zostaną dobrane wtrakcie rozgrywki
).
5.
Karty kryzysu należy podzielić według liczby graczy, która jest oznaczona wdolnym
prawym rogu. Należy pozostawić tylko te karty, na których znajduje się liczba
odpowiadająca liczbie graczy uczestniczących wrozgrywce. Pozostałe karty kryzysu
należy odłożyć do pudełka.
6.
Następnie karty pozostawione wgrze należy uporządkować według poziomu, który
również jest oznaczony wprawym dolnym rogu. Karty poziomu 5 należy potasować
ELEMENTY
ELEMENTY
9 żetonów
obszarów oceanów
22 żetony PZ
o wartości „1”
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
3
ipołożyć zakryte na planszy kryzysu. Na nich należy
położyć zakrytą kartę poziomu 4. Potem należy
potasować karty poziomu 3, następnie 2 znich
odłożyć do pudełka, apozostałe umieścić zakryte
na karcie poziomu 4. Te same kroki wykonuje się
podczas przygotowania kart poziomu 2, również
odkładając 2 karty do pudełka, oraz podczas
przygotowania kart poziomu 1, tym razem jednak
odkładając do pudełka tylko 1 kartę. Wten sposób
karty kryzysu utworzą 1 stos. To talia kryzysu.
7.
Trzy żetony utrudnień należy położyć wpobliżu planszy. Są to dwustronne żetony
(zjednej strony żółte, azdrugiej czerwone) odpowiadające 3 Wskaźnikom Globalnym.
8.
Znaczniki kryzysu należy umieścić wpobliżu talii kryzysu. Żetony PZ należy umieścić
wpobliżu planszy.
9.
Przed rozdaniem kart korporacji należy usunąć kartę
Inventrix
. Następnie do talii
korporacji należy wtasować 4 nowe karty ztego rozszerzenia.
10.
Wrozgrywce 2-, 3- albo 4-osobowej należy przygotować fioletowe karty faz
wirtualnego gracza (pomarańczowe karty faz do wariantu 1-osobowego należy odłożyć
do pudełka). Wrozgrywce 3- albo 4-osobowej należy odłożyć do pudełka kartę
Akcje
ztego zestawu. Wrozgrywce 1
-osobowej należy przygotować pomarańczowe
karty faz do wariantu 1
-osobowego (fioletowe karty faz należy odłożyć do pudełka).
Przygotowany zestaw kart faz stanowi talię wirtualnego gracza. Należy ją potasować,
anastępnie umieścić zakrytą obok planszy. Zasady korzystania ztych zestawów kart
różnią się wzależności od liczby graczy.
1
2
3
B
akt
eri
e
pr
o
dukuj
ą
c
e
B
akt
eri
e
pr
o
dukuj
ą
c
e
g
a
zy
ci
eplarni
ane
g
a
zy
ci
eplarni
ane
31
10
10
III
III
Znacznik P
oziomu
Tlenu
musi się znajdo
wać w strefie
czerwonej albo wyższej.
Akcja.
Umieść na tej karcie
1 jednostkę mikrobó
w albo usuń
z tej karty 2 jednostki mikrobó
w
,
aby podnieść
T
empera
turę o 2°C.
Szklarni
e
Szklarni
e
32
11
11
III
III
Znacznik T
empera
tur
y
musi się znajdo
wać w strefie
żółtej albo wyższej.
Akcja.
Wydaj do 4 jednostek
ciepła,
aby otrzymać tyle
samo jednostek roślinności.
R
o
ślino
ż
er
cy
R
o
ślino
ż
er
cy
33
*
*
25
25
I-III
I-III
Musi być odwrócon
ych
przynajmniej 5 obszaró
w oceanó
w
.
*
*
=
1 PZ za każde 2 jednostki
zwierzą
t na tej karcie.
Efekt.
Gd
y podnosisz P
oziom
Tlenu,
odwracasz obszar oceanu albo
podnosisz T
empera
turę,
umieść
na tej karcie 1 jednostkę zwierzą
t.
4
6
Dziura w a
tmo
sferze
Każdy z graczy traci 5 M€
albo obniża swój WT o 1.
Zagraj kartę z symbolem
przestrzeni kosmicznej, aby
usunąć 1 znacznik kryzysu.
1
K31
p
o
z
i
o
m
p
o
z
i
o
m
1
1
2
2
5
L
iczba
O
ceanów
Należy obniżyć
o 2°C
albo
o 1%.
T
emperaTu
ra
K
oszt za
grania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
p
OziOm
T
Lenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy
.
L
iczba
O
ceanów
Należy obniżyć
o 2°C
albo
o 1%.
T
emperaTu
ra
K
oszt za
grania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
p
OziOm
T
Lenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy
.
L
iczba
O
o 2°C
o 1%.
T
emperaTu
ra
K
oszt za
grania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
p
OziOm
T
Lenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy
.
L
iczba
O
o 2°C
o 1%.
T
emperaTu
ra
K
oszt za
grania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
p
oziom
T
Lenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy
.
L
iczba
O
ceanów
Należy obniżyć
o 2°C
albo
o 1%.
T
emperaTu
ra
K
oszt za
grania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
p
OziOm
T
Lenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy
.
L
iczba
O
ceanów
Należy obniżyć
o 2°C
albo
o 1%.
T
emperaTu
ra
K
oszt za
grania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
p
OziOm
T
Lenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy
.
7
Inventrix
Inventrix
At the start of the game,
dra
w 3 cards.
Y
ou
start with 33 MC.
Effect:
When playing a card
with requirements,
consider
infrastructure,
oxygen,
or
tempera
ture one color higher or
lo
wer
.
This cannot be modified
further by other effects.
FS01
33
9
10
W pierwszej rozgrywce
proponujemy wykorzystać
również 3 karty kryzysu poziomu 0.
Należy je potasować i umieścić na
wierzchu talii kryzysu (niezależnie
od liczby graczy). Tych kart
można też używać w późniejszych
rozgrywkach, aby nieco obniżyć
poziom trudności.
Uwaga!
W rozgrywce z r
ozszerzeniem
Kryzys
nie zdobywa się nagród ani tytułów
. Zachęcamy do
wykorzystania wariantu zaawansowanego, w którym podczas przygotowania do gry można raz odrzucić
dowolną liczbą kart projektów i dobrać tyle samo kart. Nie należy jednak stosować wariantu z selekcją kart
zaproponowanego w r
ozszerzeniu
Odkrycia
.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
D
o
n
o
t
t
r
i
g
g
e
r
b
o
n
u
s
e
s
d
u
r
i
n
g
t
h
e
D
e
v
e
l
o
p
m
e
n
t
p
h
a
s
e
.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
8
1
4
ROZGRYWKA
ROZGRYWKA
Rozgrywka przebiega według standardowych zasad znastępującymi zmianami:
KOMUNIKACJA
Gracze mogą się swobodnie porozumiewać.
PRZEBIEG
RUNDY
Wrozgrywce zrozszerzeniem
Kryzys
każda runda obejmuje kilka dodatkowych kroków.
Nowa struktura rundy jest następująca:
1.
KR
YZYS (NOWY KROK)
a.
Sprawdzenie Wskaźników Globalnych
b.
Rozpatrzenie efektów trwałych na kartach kryzysu
c.
Odkrycie karty kryzysu
d.
Odkrycie karty albo kart ztalii wirtualnego gracza
2.
PLANOWANIE
3.
ROZP
A
TR
YW
ANIE F
AZ
4.
KONIEC RUNDY
a.
Wydawanie żetonów PZ (NOWY KROK)
KRYZYS
Kryzys to nowy krok, który ma miejsce na początku każdej rundy. Podczas tego kroku
gracze sprawdzają Wskaźniki Globalne (od ich poziomu zależy, czy będą rozgrywać
daną rundę zutrudnieniami), rozpatrują efekty trwałe wszystkich aktywnych kart kryzysu,
anastępnie odkrywają nową kartę kryzysu.
a
SPRAWDZENIE WSKAŹNIKÓW
GLOBALNYCH
•
Na początku każdej rundy należy sprawdzić aktualną Temperaturę iaktualny
Poziom Tlenu. Jeśli któryś ztych Wskaźników Globalnych znajduje się wstrefie
żółtej albo czerwonej, należy wziąć właściwy żeton utrudnienia, odwrócić go na
stronę wodpowiednim kolorze iumieścić na środku stołu.
•
Efekty dotyczące Temperatury iPoziomu Tlenu opisane na żetonach utrudnień
wpływają na wszystkich graczy przez całą rundę.
•
Następnie należy sprawdzić Liczbę Oceanów (policzyć oceany z niebieską stroną
ku górze) iporównać ją zopisem stref na planszy. Jeśli ten Wskaźnik Globalny
znajduje się wstrefie żółtej albo czerwonej, należy natychmiast rozpatrzyć
odpowiedni efekt żetonu utrudnienia odnoszącego się do Liczby Oceanów.
Jeśli którykolwiek z3 Wskaźników Globalnych znajduje się aktualnie wstrefie
fioletowej, gracze przegrywają!
W
ażne!
Przedstawiony na planszy opis stref dla Liczby Oceanów pozwala śledzić zmianę
stref dla tego Wskaźnika Globalnego (biała, żółta, czerwona, fioletowa).
D
ziur
a
w
a
t
m
o
sfer
ze
T
racisz 5 M€ albo obniż s
wój
WT o 1.
Za
graj kartę z symbolem
przestrzeni kosmicznej,
aby
usunąć 1 znacznik kr
yzysu.
1
K09
p
o
z
i
o
m
p
o
z
i
o
m
1
1
1
1
Uciec
zka
a
t
m
o
sfer
y
Każd
y z graczy otrzymuje 2 jednostki ciepła
albo 2 jednostki roślinności.
Obniżcie
T
empera
turę o 2°C.
Za
graj kartę z symbolem
wydarzenia,
aby usunąć
1 znacznik kr
yzysu.
2
K39
p
o
z
i
o
m
p
o
z
i
o
m
2
2
2
2
P
r
z
erw
ane łańcuchy
d
o
s
taw
K
ażdy z graczy dobiera 1 kartę i może
prze
kazać innemu graczowi 1 kartę z ręki.
Obniżcie Poziom
Tlenu o 1%.
Za
graj kartę z symbole
m
Zi
emi albo Jowisza, ab
y
usunąć 1 znacznik k
r
yzysu.
2
K59
p
o
z
i
om
p
o
z
i
om
2
2
3
3
P
ono
wne
zl
od
o
w
a
cenie
Obniż
T
empera
turę o 2°C.
Obniż P
oziom
Tlenu o 1%.
Zakr
yj 1 obszar oceanu.
Za
graj kartę z symbolem
wydarzenia,
aby usunąć
1 znacznik kr
yzysu.
2
K22
p
o
z
i
o
m
p
o
z
i
o
m
3
3
1
1
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
O
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
O
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 2.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 3 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not resolve the
Development phase.
o
cean
Decrease either the
or
by 1.
T
emperaTu
re
Y
our cards cost 1 MC
more to play
.
o
x
ygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
5
b
ROZPATRZENIE EFEKTÓW
TRWAŁYCH
NA
KARTACH KRYZYSU
Wtym kroku należy rozpatrzyć efekty trwałe wszystkich
aktywnych kart kryzysu wkolejności, wjakiej wchodziły do gry.
Jeśli wefekcie któryś ze Wskaźników Globalnych znajdzie się
wstrefie fioletowej, gracze muszą go podnieść przed rozpoczęciem następnej rundy.
c
ODKRYCIE KARTY
KRYZYSU
Należy odkryć nową kartę ztalii kryzysu iwprowadzić ją do gry. Taka
karta staje się aktywną kartą kryzysu. Wgrze może być jednocześnie
wiele aktywnych kart kryzysu. Następnie należy rozpatrzyć efekty
natychmiastowe odkrytej karty oraz położyć na niej tyle znaczników
kryzysu, ile wskazuje liczba wjej prawym dolnym
rogu. Wtym kroku nie rozpatruje się efektu
trwałego tej karty.
KARTY KRYZYSU
Karty kryzysu reprezentują skutki uderzenia asteroidy wpowierzchnię Marsa, czyli wydarzenia, które
wywołało na planecie kryzys. Na każdej karcie przedstawiony jest cel. Aby odrzucić kartę kryzysu,
gracze muszą zrealizować jej cel tyle razy, ile znaczników kryzysu znajduje się na tej karcie.
Wkażdej rundzie, wktórej dana karta kryzysu wciąż jest aktywna, jej efekt trwały spowoduje obniżenie
co najmniej 1 ze Wskaźników Globalnych. Na kartach kryzysu znajdują się różne informacje.
1.
Nazwa karty.
2.
Efekt trwały.
Efekt, który jest rozpatrywany wkroku „Rozpatrzenie
efektów trwałych na kartach kryzysu”, dopóki dana karta kryzysu
jest aktywna. Wtej sekcji karty pojawiają się
3 przedstawione niżej
symbole. Jeśli symbol poprzedza liczba,
efekt należy rozpatrzyć
tyle razy, ile wskazuje ta liczba.
a.
: Zakryj dowolny niebieski obszar oceanu.
b.
: Obniż Poziom Tlenu o1%.
c.
: Obniż Temperaturę o2°C.
3.
Efekt natychmiastowy.
Ten efekt jest rozpatrywany
natychmiast po odkryciu karty kryzysu inie jest potem
powtarzany. Efekt natychmiastowy może być pozytywny
albo negatywny.
4.
Cel.
Gdy gracz wykona opisane wtej sekcji zadanie, usuwa
zkarty znacznik kryzysu. Gdy na karcie kryzysu nie ma żadnych
znaczników kryzysu, należy ją odrzucić.
5.
Znaczniki kryzysu.
Liczba wtej sekcji wskazuje, ile znaczników
kryzysu należy położyć na karcie, gdy wchodzi do gry.
6.
Poziom.
Podczas przygotowania do gry karty kryzysu najpierw
porządkuje się według poziomu, adopiero potem tasuje się każdy
poziom osobno. Wefekcie podczas rozgrywki najpierw zostaną
odkryte karty poziomu 1, potem poziomu 2 itd.
7.
Liczba graczy
.
Wrozgrywce należy wykorzystać tylko te karty,
które odpowiadają liczbie graczy.
8.
Numer karty.
1
2
3
4
5
7
6
8
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników