Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Terraformacja Marsa Ekspedycja Ares Kryzys

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Terraformacja Marsa Ekspedycja Ares Kryzys

Wróć
1
EKSPEDYCJA ARES
EKSPEDYCJA ARES
KRYZYS
KRYZYS
WPROWADZENIE
WPROWADZENIE
Wgrze zrozszerzeniem Ekspedycja Ares: Kryzys gracze kierują korporacjami, tak
jak wpodstawowej wersji gry Terraformacja Marsa: Ekspedycja Ares. W podobny
sposób wybierają karty faz izagrywają karty projektów. Tym razem jednak współpracują
iwspólnie dążą do tego, aby po kataklizmie, który doprowadził do kryzysu wciąż można
było mieszkać na Marsie. Co rundę zostaje odkryta nowa karta kryzysu. Aby ją odrzucić,
gracze muszą zrealizować określony cel. Wkażdej rundzie, wktórej dana karta kryzysu
wciąż jest aktywna, obniży co najmniej 1 ze Wskaźników Globalnych. Ato od ich
poziomu zależy, czy na Marsie będzie można dalej mieszkać.
Gracze muszą stawić czoła pogłębiającemu się kryzysowi. Pod koniec rozgrywki
zostanie odkryta karta kryzysu, która pozwoli im wygrać grę, pod warunkiem że
dokonają ponownej terraformacji Marsa.
PILNY KOMUNIKAT:
Mieszkańcy Marsa, nasz świat znalazł się wsytuacji kryzysowej. Dziś rano, 3 października
2775 roku, asteroida klasy C oniespotykanych rozmiarach zderzyła się zkometą C/2214
B1 izmieniła trajektorię. Dwie godziny temu uderzyła wnaszą planetę 80 kilometrów na
południe od Valles Marineris. Upadek asteroidy spowodował powstanie dziury watmosferze,
awstrząsy następcze zniszczyły znaczną część infrastruktury umożliwiającej życie na Marsie.
Wciąż unoszą się wywołane uderzeniem chmury pyłu, które blokują promienie słoneczne
iduszą roślinność naszej planety. Wstępne raporty znielicznych placówek naukowych,
zktórymi wciąż mamy kontakt, są dramatyczne: dziura watmosferze rozregulowała działanie
gazów cieplarnianych, powodując ucieczkę pary wodnej. Im dłużej będziemy czekać, tym
bardziej spadnie temperatura na naszej planecie. Nie ma czasu na ewakuację ludności.
Możemy jedynie walczyć zczasem.
Mieszkańcy Marsa, nie wpadajcie wpanikę. Największe korporacje już zaczęły odbudo
niezbędnej infrastruktury. Jeszcze do niedawna Mars był pozbawionym życia pustkowiem,
ale zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby stworzyć tu miejsce, które możemy nazwać
domem. Nie możemy go teraz stracić! Tym razem też nie damy za wygraną.
– Anaya N’Gomo, przedstawicielka Organizacji Narodów Zjednoczonych na Marsie
IROZWÓJROZWÓJ
Każdy z graczy może zagr
1 zieloną kartę projektu.
IV PRODUKCJAPRODUKCJA
Każdy z graczy otrzymuje jednostki
ciepła i roślinności i dobiera karty
zgodnie z poziomami produkcji.
Otrzymuje też tyle M€, ile wynosi suma
jego WT i poziomu produkcji M€.
II BUDOWABUDOWA
Każdy z graczy może zagr
1 niebieską ALBO 1 czerwoną
kartę projektu.
Każdy z graczy otrzymuje jednostki
ciepła i roślinności i dobiera karty
zgodnie z poziomami produkcji.
Otrzymuje też tyle M€, ile wynosi suma
jego WT i poziomu produkcji M€.
IV PRODUKCJAPRODUKCJA
III
Każdy z graczy może jednokrotnie
użyć zdolności „Akcjakażdej
ze swoich zagranych kart
i wykondowolną liczbę
akcji standardowych.
Każdy z graczy otrzymuje jednostki
ciepła i roślinności i dobiera karty
zgodnie z poziomami produkcji.
Otrzymuje też tyle M€, ile wynosi suma
jego WT i poziomu produkcji M€.
IV PRODUKCJAPRODUKCJA
AKCJEAKCJE
III
Każdy z graczy może jednokrotnie
użyć zdolności „Akcjakażdej
ze swoich zagranych kart
i wykondowolną liczbę
akcji standardowych.
Każdy z graczy otrzymuje jednostki
ciepła i roślinności i dobiera karty
zgodnie z poziomami produkcji.
Otrzymuje też tyle M€, ile wynosi suma
jego WT i poziomu produkcji M€.
IV PRODUKCJAPRODUKCJA
AKCJEAKCJE
V
Każdy z graczy może jednokrotnie
użyć zdolności „Akcja” każdej
ze swoich zagranych kart
i wykonać dowolną liczbę
akcji standardowych.
III
BADANIABADANIA
Każdy z graczy dobiera
po 2 karty i zachowuje po 1.
AKCJEAKCJE
10 kart faz
wirtualnego gracza
SharizenSharizen
Rozpoczynasz grę z 44 M€.
Tylko do rozgrywki z rozszerzeniem
Kryzys
.
AKCJA. Przekaż innemu
graczowi 1 kartę z ręki.
Ten gracz może Ci przekaz
1 kartę z ręki. (W rozgrywce
1-osobowej dobierz 2 karty
i odrzuć 2 karty).
K04
4444
Orbex UnitedOrbex United
Rozpoczynasz grę z 38 M€.
Tylko do rozgrywki z rozszerzeniem
Kryzys
.
AKCJA. Ty i inny gracz
otrzymujecie po 2 M€.
(W rozgrywce 1-osobowej
otrzymujesz 3 M€).
K03
3838
Magna IncMagna Inc
EFEKT. Gdy usuwasz
znacznik kryzysu z dowolnej
karty kryzysu w kroku
„Rozpatrywanie faz”,
otrzymujesz 2 M€.
K02
Rozpoczynasz grę
z 1 poziomem
produkcji M€ i 40 M€.
Tylko do rozgrywki
z rozszerzeniem
Kryzys
.
4040
BurstarBurstar
EFEKT. Gdy zagrywasz kartę
o podstawowym koszcie
18 M€ albo wyższym, usuń
znacznik kryzysu z dowolnej
karty kryzysu.
K01
Rozpoczynasz grę z 46 M€.
Gdy zagrywasz kartę
z symbolem , płacisz za
nią o 3 M€ mniej.
Tylko do rozgrywki
z rozszerzeniem
Kryzys
.
4646
4 karty
korporacji
Dziura w atmosferze
Tracisz 5 M€ albo obniż swój WT o 1.
Zagraj kartę z symbolem
przestrzeni kosmicznej, aby
usunąć 1 znacznik kryzysu. 1
K09
poziompoziom 1 1
11
Schrony
Dobierz 1 kartę.
Obniż Temperaturę o 2°C.
Zagraj kartę z symbolem
budowli, aby usunąć
1 znacznik kryzysu. 1
K08
poziompoziom 1 1
11
Przygnębiające prognozy
Tharsis, prosimy o odpowiedź. Wstępne prognozy
dotyczące skutków uderzenia asteroidy tych rozmiarów
są katastrofalne. Coraz rozleglejsze wstrząsy sejsmiczne
wywołają niosące zniszczenie fale tsunami, których
konsekwencje odczuje cała planeta. W wyniku spadającej
temperatury wody stojące zaczną ponownie zamarzać.
Naukowcy nie mają pewności, ile czasu nam zostało, zanim
rozpocznie się istna epoka lodowcowa. Jeśli szybko nie
podejmiemy działania, Mars znów się stanie pozbawionym
życia pustkowiem. A my wszyscy zostaniemy tu uwięzieni.
Należy odrzucić tę kartę.
K07
poziompoziom 0 0
1414
Raport o zniszczeniach
Tharsis, wysłaliśmy zespół naukowców, którzy nie
ucierpieli podczas uderzenia, aby zbadał rozmiar
zniszczeń. Niemal wszystkie nasze elektrownie są
niesprawne, aprzez zmiany zachodzące w atmosferze
spada temperatura planety. Niedługo chmury pyłu
rozprzestrzenią się izablokują dopływ promieni
słonecznych. Trzeba jak najszybciej przywrócić
działanie sztucznych systemów grzewczych. Pracujcie
szybko izachowajcie ostrożność.
Należy odrzucić tę kartę.
K06
poziompoziom 0 0
1414
Schrony
Dobierz 1 kartę.
Obniż Temperaturę o 2°C.
Zagraj kartę z symbolem
budowli, aby usunąć
1 znacznik kryzysu. 1
K08
poziompoziom 1 1
11
85 kart kryzysu
3 dwustronne żetony
utrudnień
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
16 znaczników kryzysu
plansza kryzysu
plansza do rozgrywki
z rozszerzeniem Kryzys
7 przekładek do kart
1. KRYZYS
a. Sprawdzenie Wskaźników Globalnych i wzięcie odpowiednich żetonów
utrudnień.
b.
Rozpatrzenie efektów trwałych na wszystkich aktywnych kartach kryzysu.
c. Odkrycie karty z talii kryzysu i rozpatrzenie jej efektów
natychmiastowych.
d. Odkrycie karty albo kart z talii wirtualnego gracza.
2. PLANOWANIE
3. ROZPATRYWANIE FAZ
4. KONIEC RUNDY. Można dowolną liczbę razy wydać 2 PZ z banku
punktów, aby usunąć 1 znacznik kryzysu.
BANK PUNKTÓW
4 karty pomocy
2
PRZYGOTOWANIE DO GRY
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Grę należy przygotować według standardowych zasad znastępującymi zmianami:
1. Na środku stołu należy umieścić planszę ztego rozszerzenia. Obok niej należy położyć
planszę kryzysu.
2. Po 1 przezroczystym znaczniku należy umieścić na ostatniej pozycji toru temperatury
(„+8°C”) ina ostatniej pozycji toru tlenu („14%”).
3. Na 9 polach oceanów na planszy należy umieścić obszary oceanów niebieską stroną
ku górze.
4. Przed potasowaniem talii kart projektów należy zniej usunąć wszystkie karty, które
mają wymagania dotyczące Temperatury, Poziomu Tlenu albo Liczby Oceanów.
Wrozgrywce zrozszerzeniem Odkrycia należy też usunąć karty odnoszące się do
tytułów – są one oznaczone symbolem , który znajduje się obok numeru karty.
Ponadto należy usunąć karty: Technologia adaptacji, Chroniony biom iProjekt
specjalny. (Kart nie trzeba usuwać podczas przygotowania do gry – można to zrobić,
gdy zostaną dobrane wtrakcie rozgrywki).
5. Karty kryzysu należy podzielić według liczby graczy, która jest oznaczona wdolnym
prawym rogu. Należy pozostawić tylko te karty, na których znajduje się liczba
odpowiadająca liczbie graczy uczestniczących wrozgrywce. Pozostałe karty kryzysu
należy odłożyć do pudełka.
6. Następnie karty pozostawione wgrze należy uporządkować według poziomu, który
również jest oznaczony wprawym dolnym rogu. Karty poziomu 5 należy potasować
ELEMENTY
ELEMENTY
9 żetonów
obszarów oceanów
22 żetony PZ
o wartości „1”
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
KRYZYS
TRYB WIELOOSOBOWY
3
ipołożyć zakryte na planszy kryzysu. Na nich należy
położyć zakrytą kartę poziomu 4. Potem należy
potasować karty poziomu 3, następnie 2 znich
odłożyć do pudełka, apozostałe umieścić zakryte
na karcie poziomu 4. Te same kroki wykonuje się
podczas przygotowania kart poziomu 2, również
odkładając 2 karty do pudełka, oraz podczas
przygotowania kart poziomu 1, tym razem jednak
odkładając do pudełka tylko 1 kartę. Wten sposób
karty kryzysu utworzą 1 stos. To talia kryzysu.
7. Trzy żetony utrudnień należy położyć wpobliżu planszy. Są to dwustronne żetony
(zjednej strony żółte, azdrugiej czerwone) odpowiadające 3 Wskaźnikom Globalnym.
8. Znaczniki kryzysu należy umieścić wpobliżu talii kryzysu. Żetony PZ należy umieścić
wpobliżu planszy.
9. Przed rozdaniem kart korporacji należy usunąć kartę Inventrix. Następnie do talii
korporacji należy wtasować 4 nowe karty ztego rozszerzenia.
10. Wrozgrywce 2-, 3- albo 4-osobowej należy przygotować fioletowe karty faz
wirtualnego gracza (pomarańczowe karty faz do wariantu 1-osobowego należy odłożyć
do pudełka). Wrozgrywce 3- albo 4-osobowej należy odłożyć do pudełka kartę
Akcje ztego zestawu. Wrozgrywce 1-osobowej należy przygotować pomarańczowe
karty faz do wariantu 1-osobowego (fioletowe karty faz należy odłożyć do pudełka).
Przygotowany zestaw kart faz stanowi talię wirtualnego gracza. Należy ją potasować,
anastępnie umieścić zakrytą obok planszy. Zasady korzystania ztych zestawów kart
różnią się wzależności od liczby graczy.
12
3
Bakterie produkujące Bakterie produkujące
gazy cieplarnianegazy cieplarniane
31
1010
IIIIII
Znacznik Poziomu Tlenu
musi się znajdować w strefie
czerwonej albo wyższej.
Akcja. Umieść na tej karcie
1 jednostkę mikrobów albo usuń
z tej karty 2 jednostki mikrobów,
aby podnieść Temperaturę o 2°C.
SzklarnieSzklarnie
32
1111
IIIIII
Znacznik Temperatury
musi się znajdować w strefie
żółtej albo wyższej.
Akcja. Wydaj do 4 jednostek
ciepła, aby otrzymać tyle
samo jednostek roślinności.
RoślinożercyRoślinożercy
33
**
2525
I-IIII-III
Musi być odwróconych
przynajmniej 5 obszarów oceanów.
* *
= 1 PZ za każde 2 jednostki
zwierząt na tej karcie.
Efekt. Gdy podnosisz Poziom Tlenu,
odwracasz obszar oceanu albo
podnosisz Temperaturę, umieść
na tej karcie 1 jednostkę zwierząt.
4
6
Dziura w atmosferze
Każdy z graczy traci 5 M€
albo obniża swój WT o 1.
Zagraj kartę z symbolem
przestrzeni kosmicznej, aby
usunąć 1 znacznik kryzysu. 1
K31
poziompoziom 1 1
22
5
Liczba Oceanów
Należy obniżyć o 2°C
albo o 1%.
TemperaTura
Koszt zagrania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
pOziOm TLenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy.
Liczba Oceanów
Należy obniżyć o 2°C
albo o 1%.
TemperaTura
Koszt zagrania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
pOziOm TLenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy.
Liczba O
o 2°C
o 1%.
TemperaTura
Koszt zagrania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
pOziOm TLenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy.
Liczba O
o 2°C
o 1%.
TemperaTura
Koszt zagrania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
poziom TLenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy.
Liczba Oceanów
Należy obniżyć o 2°C
albo o 1%.
TemperaTura
Koszt zagrania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
pOziOm TLenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy.
Liczba Oceanów
Należy obniżyć o 2°C
albo o 1%.
TemperaTura
Koszt zagrania każdej
karty jest wyższy o 1 M€.
pOziOm TLenu
W fazie rozwoju gracze nie
otrzymują bonusu wskazanego
na karcie fazy.
7
InventrixInventrix
At the start of the game, draw 3 cards. You
start with 33 MC.
Effect: When playing a card
with requirements, consider
infrastructure, oxygen, or
temperature one color higher or
lower. This cannot be modified
further by other effects.
FS01
33
9
10
W pierwszej rozgrywce
proponujemy wykorzystać
również 3 karty kryzysu poziomu 0.
Należy je potasować i umieścić na
wierzchu talii kryzysu (niezależnie
od liczby graczy). Tych kart
można też używać w późniejszych
rozgrywkach, aby nieco obniżyć
poziom trudności.
Uwaga! W rozgrywce z rozszerzeniem Kryzys nie zdobywa się nagród ani tytułów. Zachęcamy do
wykorzystania wariantu zaawansowanego, w którym podczas przygotowania do gry można raz odrzucić
dowolną liczbą kart projektów i dobrać tyle samo kart. Nie należy jednak stosować wariantu z selekcją kart
zaproponowanego w rozszerzeniu Odkrycia.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
8
1
4
ROZGRYWKA
ROZGRYWKA
Rozgrywka przebiega według standardowych zasad znastępującymi zmianami:
KOMUNIKACJA
Gracze mogą się swobodnie porozumiewać.
PRZEBIEG RUNDY
Wrozgrywce zrozszerzeniem Kryzys każda runda obejmuje kilka dodatkowych kroków.
Nowa struktura rundy jest następująca:
1. KRYZYS (NOWY KROK)
a. Sprawdzenie Wskaźników Globalnych
b. Rozpatrzenie efektów trwałych na kartach kryzysu
c. Odkrycie karty kryzysu
d. Odkrycie karty albo kart ztalii wirtualnego gracza
2. PLANOWANIE
3. ROZPATRYWANIE FAZ
4. KONIEC RUNDY
a. Wydawanie żetonów PZ (NOWY KROK)
KRYZYS
Kryzys to nowy krok, który ma miejsce na początku każdej rundy. Podczas tego kroku
gracze sprawdzają Wskaźniki Globalne (od ich poziomu zależy, czy będą rozgrywać
daną rundę zutrudnieniami), rozpatrują efekty trwałe wszystkich aktywnych kart kryzysu,
anastępnie odkrywają nową kartę kryzysu.
aSPRAWDZENIE WSKAŹNIKÓW GLOBALNYCH
Na początku każdej rundy należy sprawdzić aktualną Temperaturę iaktualny
Poziom Tlenu. Jeśli któryś ztych Wskaźników Globalnych znajduje się wstrefie
żółtej albo czerwonej, należy wziąć właściwy żeton utrudnienia, odwrócić go na
stronę wodpowiednim kolorze iumieścić na środku stołu.
Efekty dotyczące Temperatury iPoziomu Tlenu opisane na żetonach utrudnień
wpływają na wszystkich graczy przez całą rundę.
Następnie należy sprawdzić Liczbę Oceanów (policzyć oceany z niebieską stroną
ku górze) iporównać ją zopisem stref na planszy. Jeśli ten Wskaźnik Globalny
znajduje się wstrefie żółtej albo czerwonej, należy natychmiast rozpatrzyć
odpowiedni efekt żetonu utrudnienia odnoszącego się do Liczby Oceanów.
Jeśli którykolwiek z3 Wskaźników Globalnych znajduje się aktualnie wstrefie
fioletowej, gracze przegrywają!
Ważne! Przedstawiony na planszy opis stref dla Liczby Oceanów pozwala śledzić zmianę
stref dla tego Wskaźnika Globalnego (biała, żółta, czerwona, fioletowa).
Dziura w atmosferze
Tracisz 5 M€ albo obniż swój WT o 1.
Zagraj kartę z symbolem
przestrzeni kosmicznej, aby
usunąć 1 znacznik kryzysu. 1
K09
poziompoziom 1 1
11
Ucieczka atmosfery
Każdy z graczy otrzymuje 2 jednostki ciepła
albo 2 jednostki roślinności.
Obniżcie Temperaturę o 2°C.
Zagraj kartę z symbolem
wydarzenia, aby usunąć
1 znacznik kryzysu. 2
K39
poziompoziom 2 2
22
Przerwane łańcuchy
dostaw
Każdy z graczy dobiera 1 kartę i może
przekazać innemu graczowi 1 kartę z ręki.
Obniżcie Poziom Tlenu o 1%.
Zagraj kartę z symbolem
Ziemi albo Jowisza, aby
usunąć 1 znacznik kryzysu. 2
K59
poziompoziom 2 2
33
Ponowne zlodowacenie
Obniż Temperaturę o 2°C.
Obniż Poziom Tlenu o 1%.
Zakryj 1 obszar oceanu.
Zagraj kartę z symbolem
wydarzenia, aby usunąć
1 znacznik kryzysu.
2
K22
poziompoziom 3 3
11
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
Oxygen
Do not resolve the
Development phase.
Ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
Oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 2.
TemperaTure
Your cards cost 3 MC
more to play.
oxygen
Do not resolve the
Development phase.
ocean
Decrease either the or
by 1.
TemperaTure
Your cards cost 1 MC
more to play.
oxygen
Do not trigger bonuses during
the Development phase.
5
bROZPATRZENIE EFEKTÓW TRWAŁYCH NA KARTACH KRYZYSU
Wtym kroku należy rozpatrzyć efekty trwałe wszystkich
aktywnych kart kryzysu wkolejności, wjakiej wchodziły do gry.
Jeśli wefekcie któryś ze Wskaźników Globalnych znajdzie się
wstrefie fioletowej, gracze muszą go podnieść przed rozpoczęciem następnej rundy.
cODKRYCIE KARTY KRYZYSU
Należy odkryć nową kartę ztalii kryzysu iwprowadzić ją do gry. Taka
karta staje się aktywną kartą kryzysu. Wgrze może być jednocześnie
wiele aktywnych kart kryzysu. Następnie należy rozpatrzyć efekty
natychmiastowe odkrytej karty oraz położyć na niej tyle znaczników
kryzysu, ile wskazuje liczba wjej prawym dolnym
rogu. Wtym kroku nie rozpatruje się efektu
trwałego tej karty.
KARTY KRYZYSU
Karty kryzysu reprezentują skutki uderzenia asteroidy wpowierzchnię Marsa, czyli wydarzenia, które
wywołało na planecie kryzys. Na każdej karcie przedstawiony jest cel. Aby odrzucić kartę kryzysu,
gracze muszą zrealizować jej cel tyle razy, ile znaczników kryzysu znajduje się na tej karcie.
Wkażdej rundzie, wktórej dana karta kryzysu wciąż jest aktywna, jej efekt trwały spowoduje obniżenie
co najmniej 1 ze Wskaźników Globalnych. Na kartach kryzysu znajdują się różne informacje.
1. Nazwa karty.
2. Efekt trwały. Efekt, który jest rozpatrywany wkroku „Rozpatrzenie
efektów trwałych na kartach kryzysu”, dopóki dana karta kryzysu
jest aktywna. Wtej sekcji karty pojawiają się
3 przedstawione niżej
symbole. Jeśli symbol poprzedza liczba,
efekt należy rozpatrzyć
tyle razy, ile wskazuje ta liczba.
a. : Zakryj dowolny niebieski obszar oceanu.
b. : Obniż Poziom Tlenu o1%.
c. : Obniż Temperaturę o2°C.
3. Efekt natychmiastowy. Ten efekt jest rozpatrywany
natychmiast po odkryciu karty kryzysu inie jest potem
powtarzany. Efekt natychmiastowy może być pozytywny
albo negatywny.
4. Cel. Gdy gracz wykona opisane wtej sekcji zadanie, usuwa
zkarty znacznik kryzysu. Gdy na karcie kryzysu nie ma żadnych
znaczników kryzysu, należy ją odrzucić.
5. Znaczniki kryzysu. Liczba wtej sekcji wskazuje, ile znaczników
kryzysu należy położyć na karcie, gdy wchodzi do gry.
6. Poziom. Podczas przygotowania do gry karty kryzysu najpierw
porządkuje się według poziomu, adopiero potem tasuje się każdy
poziom osobno. Wefekcie podczas rozgrywki najpierw zostaną
odkryte karty poziomu 1, potem poziomu 2 itd.
7. Liczba graczy. Wrozgrywce należy wykorzystać tylko te karty,
które odpowiadają liczbie graczy.
8. Numer karty.
1
2
3
45
7
6
8

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756