Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Cosmoludo Yoxii

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Cosmoludo Yoxii

Wróć
Tom Delahaye
TM
TM
215'8+
Jeremy Partinico
Dołącz do
Planszowej Rebelii! TM
1 2
YOXII
ZAWARTOŚĆ
plansza podzielona na 37 pól
18 białych pionków o wartościach 1, 2, 3 albo 4
18 czerwonych pionków o wartościach 1, 2, 3
albo 4
totem
CEL GRY
Otoczyć totem i zdobyć większą liczbę punktów niż
przeciwnik.
PRZYGOTOWANIE GRY
Planszę należy umieścić pomiędzy graczami. Totem
należy postawić na środkowym polu planszy. Każdy
gracz bierze 18 pionków tego samego koloru i kła-
dzie je przed sobą.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Grę rozpoczyna gracz z białymi pionkami.
Gracze na zmianę rozgrywają tury. W swojej turze
gracz przestawia totem i umieszcza 1 ze swoich
pionków na 1 z pól dookoła totemu. Gra trwa do mo-
mentu, aż totem zostanie całkowicie otoczony i nie
będzie można go przestawić.
PRZESTAWIANIE TOTEMU
Każdy z graczy w swojej turze przestawia totem na
dowolne sąsiadujące puste pole.
Następnie umieszcza 1 ze swoich pionków na dowol-
nym pustym polu sąsiadującym z tym, na którym
znajduje się teraz totem. Gdy to zrobi, zaczyna się
tura drugiego gracza. Gracze mogą przestawiać to-
tem o kilka pól, przenosząc go nad własnymi pionka-
mi. Mogą to zrobić tylko wtedy, gdy ich pionki tworzą
nieprzerwaną linię (poziomo, pionowo albo po sko-
sie), za którą znajduje się puste pole. Totem można
przestawić nad swoim pojedynczym pionkiem, o ile
znajduje się za nim puste pole.
Przestawianie totemu nad pionkami przeciwnika
jest zabronione.
UMIESZCZANIE PIONKÓW
Za każdym razem gdy gracz przestawi totem, musi
umieścić 1 ze swoich pionków (o dowolnej wartości)
na 1 z pustych pól sąsiadujących z totemem.
Gracze wybierają wartości umieszczanych na plan-
szy pionków zgodnie z obraną przez siebie strategią.
WYTEK
Jeśli gracz przestawił totem, ale wszystkie pola do-
okoła niego są zajęte, umieszcza swój pionek na do-
wolnym pustym polu na planszy.
KONIEC GRY
Gra dobiega końca, gdy gracz nie może przesta-
wić totemu na żadne pole (totem jest całkowicie
otoczony). Każdy z graczy podlicza łączną war-
tość pionków w swoim kolorze, które sąsiadują
z totemem (można zapunktować maksymalnie
8 pionków). Gracz z największą liczbą punktów
wygrywa rozgrywkę.
REMIS
Jeśli oboje gracze zdobyli tyle samo punktów,
wygrywa ten, który ma więcej pionków na plan-
szy. Jeśli zarówno wynik, jak i liczba pionków na
planszy graczy są takie same, gra kończy się re-
misem.
5 × 1
5 × 1
5 × 2
5 × 2
5 × 3
Białe: przestawienie totemu.
Białe: umieszczenie pionka.
5 × 3
3 × 4
3 × 4
Czerwone: przestawienie
totemu.
Czerwone: umieszczenie
pionka.
Białe: przestawienie totemu.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756