Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Odmęty Grozy
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(269)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Odmęty Grozy
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
—2—
Ś
WIA
T
GRY
R
ok 1
9
13
. Je
st
eś
ci
e pa
sa
ż
erami i c
z
łon
k
ami z
a
łog
i pa
rowc
a SS
Atlan
ti
ca
,
ma
łe
go st
at
ku pa
sa
ż
e
rsk
ieg
o nal
eż
ąc
ego d
o k
ompa
nii Fa
ir
mon
t Shi
ppi
ng
,
k
tór
y k
ur
suje p
rz
e
z Oc
ea
n Atl
an
ty
ck
i do Bo
st
onu
. P
od
c
z
a
s
p
i
e
r
w
s
zy
ch
dni p
odróż
y poja
wi
ły s
ię pog
ło
ski
, ż
e w
y
pat
r
y
wacz
e dostrz
egli
w w
odzie
jak
ie
ś w
iel
ki
e
, cie
mn
e k
sz
ta
ł
t
y pod
ąż
a
jąc
e z
a st
atk
ie
m
. Ni
e
k
t
ó
re
o
so
b
y
pr
z
eb
ywaj
ąc
e na pok
ł
ad
zi
e za
cz
ę
ł
y si
ę dz
iw
nie z
ac
how
ywać, wydając
z sie
bie s
kr
z
ecz
ą
ce d
ź
wi
ęk
i al
bo wpa
tr
uj
ąc si
ę w be
zr
u
chu w
o
t
wa
r
t
e
mor
z
e
. T
y t
ak
ż
e cz
uje
sz s
ię d
ość n
ie
swo
jo. Noc
ami m
ę
cz
ą ci
ę sny p
eł
ne
nie
zw
yk
ł
ych po
dwodn
ych k
rajobraz
ó
w, wśród k
tó
r
ych k
ł
ębi
ą si
ę jak
ie
ś
ci
em
ne pos
ta
ci
e
. At
mos
fe
ra je
st n
api
ę
ta i wsz
ysc
y maj
ą z
sz
arga
ne n
er
w
y.
St
ate
k pr
zy
pomi
na be
cz
k
ę proc
hu
, k
tóra z
ara
z wyb
uch
nie
.
T
rz
eci
ego d
nia s
ie
dmi
odni
owe
j podró
ży w ok
rę
tow
ej k
apl
ic
y zn
ale
z
ion
a
z
ost
aje z
am
ordo
wan
a pas
aż
e
rk
a
. Je
j zw
łok
i spo
czy
wają n
ad p
ras
ta
rą
k
si
ęg
ą
, a wok
ół n
ich
, n
a oł
t
ar
zu
, roz
ł
oż
on
e są r
y
tu
al
ne pr
z
ed
miot
y.
I
lu
s
trac
ja na ot
war
te
j st
roni
e pr
z
ed
s
taw
ia ja
k
ą
ś pos
ta
ć poś
rodk
u
ja
śn
ie
jąc
ego k
rę
g
u
. Na ze
w
ną
tr
z k
ręg
u w
id
ać h
ordę u
ci
ek
ają
c
ych
pot
woró
w. Nie ma
sz je
dn
ak cz
a
su
, b
y dok
ł
ad
nie
j pr
zyj
rz
e
ć się o
braz
ow
i
,
pon
ie
waż n
a ca
ły
m s
tat
ku ro
zl
egają s
ię k
rz
yki i w
rz
a
sk
i pr
z
era
ż
eni
a
.
Co
ś w
yn
ur
zył
o si
ę z wody i wdrap
uje si
ę na p
okł
ad!
O
P
I
S
G
RY
Od
m
ęt
y g
roz
y
to p
eł
n
a i
nt
r
y
g i pa
ra
noi g
ra u
k
r
y
t
yc
h a
l
ia
n
sów
pr
ze
zn
ac
zon
a d
la od 3 d
o 6 g
rac
z
y
. Niek
tór
z
y g
r
acz
e to lud
z
ie
wa
lc
z
ąc
y o pr
z
et
r
wa
n
ie s
tat
k
u
, jego p
as
a
że
rów i z
a
łog
i
. A
le c
zę
ś
ć
g
rac
z
y to z
d
rajc
y w
y
s
ła
n
i n
a pok
ł
ad SS
Atlantica
pr
ze
z is
tot
y
z g
łę
bi
n. M
ają dop
i
lno
wa
ć, b
y st
atek n
i
gdy n
ie dop
ł
y
n
ą
ł do por
t
u!
Ponie
wa
ż pr
z
y
n
a
le
ż
noś
ć g
rac
z
y jes
t u
k
r
y
t
a, k
luc
z
em do z
w
yc
ięs
t
w
a
w
Od
m
ęt
y g
roz
y
je
st u
st
a
len
ie, k
omu moż
na z
au
f
ać
.
Podcz
a
s g
r
y lu
dz
ie bę
d
ą uz
braja
ć się w pr
z
ed
m
iot
y, wa
lcz
yć z i
st
ota
m
i
z g
łę
bi
n, ra
towa
ć pa
sa
ż
erów i s
ta
r
ać si
ę n
ie dopu
śc
ić do z
aton
ię
c
ia
st
at
k
u
. Na kon
iec t
u
r
y k
a
ż
dego c
z
łow
ie
k
a na
st
ępu
je k
r
y
z
y
s, k
tór
y
st
aw
i
a jed
nego z g
r
ac
z
y prz
ed t
r
u
d
ną de
c
y
z
ją a
lb
o st
a
now
i w
y
z
w
a
n
ie
d
la w
sz
y
st
k
ic
h ucz
es
t
n
i
ków ro
zg
r
y
w
k
i, k
tóre mu
sz
ą pr
z
ez
w
yc
ię
ż
yć
w
spól
n
ie
. Jeś
l
i lud
z
ie będ
ą z
god
n
ie ws
pó
ł
prac
ow
ać
, st
ate
k w końc
u
dop
ł
y
n
ie do por
t
u
, co oz
n
acz
ać b
ęd
z
ie ich z
w
yc
ię
st
wo.
Jed
na
k p
om
ięd
z
y lud
ź
m
i c
zaj
ą się z
d
rajc
y, któr
z
y s
k
r
yc
ie s
abot
uj
ą
pa
row
ie
c i st
a
raj
ą się z
e ws
z
ys
t
k
ic
h si
ł dopro
wa
dz
ić do je
go
z
ag
ł
ady. Jeś
l
i st
atek z
aton
ie
, za
n
i
m dot
r
z
e do pu
n
k
t
u doce
lowe
go,
w
yg
r
y
w
ają zd
r
ajc
y
.
KO
R
Z
Y
STA
N
I
E
Z
I
N
ST
R
U
KCJ
I
Ce
lem i
ns
t
r
u
kc
ji je
st n
aucz
en
ie now
yc
h g
ra
cz
y z
as
ad
O
dm
ęt
ów
groz
y
. Pr
z
ec
zy
t
aj ją pr
z
ed roz
poc
z
ęc
iem ro
zg
r
y
w
k
i
. Dod
at
kowe
kompe
nd
iu
m za
s
ad z
aw
ier
a szc
z
egó
łowe opi
s
y re
g
u
ł i pow
i
n
no się
z n
iego kor
z
y
st
ać w c
elu s
prawd
z
en
ia ok
re
ślon
ych s
y
t
u
ac
ji
, ja
k
ie
mogą p
ojaw
i
ć się po
dcz
a
s g
r
y.
Zł
o
żen
ie
w
s
k
a
ź
n
i
kó
w
Pr
z
ed pier
w
sz
ą ro
zg
r
y
w
k
ą w
O
dm
ęt
y gr
oz
y
z
łóż 4 w
s
k
aź
n
i
k
i z
as
obów na pl
a
ns
z
y ta
k
, ja
k
poka
za
no pow
y
ż
ej.
—3—
EL
EMENTY
GR
Y
pla
nsz
a
4 wsk
a
źn
iki z
a
sob
ów
z pla
s
ti
ko
w
ym
i
łą
cznik
ami
że
ton po
dróży
ż
et
on r
y
tu
ał
u
1
0 arkuszy
postaci
3 ark
u
sz
e pom
ocy z
d
rajcy
6 ark
u
szy po
moc
y g
racz
y
1
0 pio
nków postaci
ż
et
on ak
t
y
wn
ego g
rac
z
a
9 ż
et
onó
w pa
sa
ż
eró
w
4 zn
ac
zni
ki z
drajc
y
standardow
a kość
ośmiościenna
22
gu
rk
i pot
woró
w
(
1 M
atk
a Hyd
ra, 1 O
jci
ec Da
gon
,
20 i
s
tot z g
ł
ę
bin
)
70 ka
r
t Mi
tó
w
1
4
kar
t loja
lności
k
ar
t
a t
yt
uł
u
„K
apitan
”
20 k
a
r
t naw
iga
cji
20 k
a
r
t z
akl
ę
ć
20 k
a
r
t
przedmiotów
9 k
ar
t u
sz
k
odz
e
ń
statku
1
0 k
ar
t w
yczy
nó
w
126 k
ar
t um
iej
ę
tn
ośc
i
(po 21 w ka
ż
dym
z 6 rodz
aj
ów
)
k
ar
t
a t
yt
uł
u
„
Strażnik K
si
ęg
i
”
13
13
S
uk
c
e
s:
D
o
b
ie
r
z 1 k
a
r
t
ę pr
z
e
dmiotu
.
10+:
Zr
e
duk
uj pocz
y
t
alnoś
ć o 1.
P
ora
ż
k
a
:
Zr
e
duk
uj pocz
y
t
alnoś
ć o 1
i dus
z
e o 1.
Sustrowani i przerażeni pasażer
owie
wyładowują swój gniew na załodze.
Sytuacja robi się napięta, ale może
przestaną się bać, jeśli ktoś stano
wczo
z nimi porozmawia.
Zamieszki na pokładzie
J
E
S
T
E
Ś
Czujesz się jak człowiek, ale nigdy nic
nie wiadomo…
Jeśli wszystkie twoje karty lojalności
są kartami człowieka, wygr
ywasz,
gdy ludzie zrealizują swój cel.
C
Z
Ł
O
W
I
E
K
I
E
M
Trzymasz pieczę nad pr
adawną księgą
zaklęć znalezioną przy zamor
dowanej
pasażerce w kaplicy. N
iezwykły wolumin
umożliwia rzucanie czaró
w, ale ich skutki
trudno przewidzieć.
Akcja:
Podejrzyj 2 wierzchnie karty
z talii zaklęć. Odłóż jedną na spód talii
zaklęć. Następnie rozp
atrz drugą. Limit
raz na turę.
Strażnik Księgi
Ty dowodzisz s
tatkiem i tą wyprawą.
Gdy żeton podróży przesunie się na
pole „Rejs”
, podejrzy
j 2 wierzchnie
karty z talii nawigacji, odłóż jedną
na spód talii, a drugą rozpatrz.
Gdy człowiek znajdujący się w areszcie
dobierze kartę Mitów z
, ty wybie-
rasz, na którym torze przesunąć żeton
do przodu.
K
apita
n
3
5
7
7
–
8
1
3
Odmęty
5
1
–
4
4
6
8
1
–
2
2
4
6
5
–
8
Mostek
Naraź pasażera, aby podejrzeć
kartę nawigacji albo Mitów.
Zdaj test umiejętności, aby wysłać
wskazanego człowieka do aresztu.
Cofnij znacznik rytuału albo
zaryzykuj poczytalność,
aby przesunąć go do przodu.
Dobierz przedmiot.
Zaryzykuj paliwo, aby przesunąć
do przodu znacznik podróży.
Zaryzykuj żywność,
aby dobrać karty umiejętności.
Dobierasz tylko 1 kartę podczas
kroku otrzymania umiejętności.
Tu obowiązują zasady aresztu.
Zdaj test umiejętności, aby uciec.
Kaplica
Kaj
uta
kapitańska
Ładownia
Maszynownia
Lazaret
Start
Start
Rytuał
Rejs
Kambuz
Areszt
Jeanne Lafar
ge
Jeanne Lafar
ge
Jeanne Lafar
ge
Jeanne Lafar
ge
Jeanne Lafar
ge
J
a
m
ie n
i
g
d
y n
ie w
a
h
a
ł się iść za g
ło
sem ser
c
a. O
d n
ajm
ło
dsz
y
c
h l
a
t l
u
bi
ł
J
a
m
ie n
i
g
d
y n
ie w
a
h
a
ł się iść za g
ło
sem ser
c
a. O
d n
ajm
ło
dsz
y
c
h l
a
t l
u
bi
ł
n
o
sić s
u
kien
ki, z kt
ó
r
y
c
h w
y
r
o
s
ł
a j
e
go s
t
a
r
sza sio
s
tr
a. G
d
y br
a
ci
a J
a
m
ie
go
n
o
sić s
u
kien
ki, z kt
ó
r
y
c
h w
y
r
o
s
ł
a j
e
go s
t
a
r
sza sio
s
tr
a. G
d
y br
a
ci
a J
a
m
ie
go
o
d
m
ó
w
i
l
i za
br
a
n
i
a s
u
kien
ki n
a p
o
lo
w
a
n
ie, t
w
ier
dzą
c
, że j
ej j
as
kr
a
w
y k
o
lo
r
o
d
m
ó
w
i
l
i za
br
a
n
i
a s
u
kien
ki n
a p
o
lo
w
a
n
ie, t
w
ier
dzą
c
, że j
ej j
as
kr
a
w
y k
o
lo
r
pr
ze
s
tr
asz
y z
w
ier
zęt
a, ic
h m
a
t
k
a z
r
o
bi
ł
a J
a
m
iem
u s
u
kien
k
ę m
y
ś
l
i
w
s
k
ą,
pr
ze
s
tr
asz
y z
w
ier
zęt
a, ic
h m
a
t
k
a z
r
o
bi
ł
a J
a
m
iem
u s
u
kien
k
ę m
y
ś
l
i
w
s
k
ą,
kt
ó
r
a n
ie pr
z
y
ci
ą
g
a
ł
a u
w
a
g
i.
kt
ó
r
a n
ie pr
z
y
ci
ą
g
a
ł
a u
w
a
g
i.
J
a
m
ie w
r
az z r
o
dzeń
s
t
w
em m
ie
l
i pr
a
co
w
a
ć n
a r
o
dzi
n
n
ej f
a
r
m
ie
. I
c
h o
j
cie
c
J
a
m
ie w
r
az z r
o
dzeń
s
t
w
em m
ie
l
i pr
a
co
w
a
ć n
a r
o
dzi
n
n
ej f
a
r
m
ie
. I
c
h o
j
cie
c
o
dsze
dł
, g
d
y J
a
m
ie b
y
ł b
a
r
dzo m
ło
d
y
, i w
sz
y
sc
y m
usie
l
i za
k
asa
ć r
ę
k
a
w
y
.
o
dsze
dł
, g
d
y J
a
m
ie b
y
ł b
a
r
dzo m
ło
d
y
, i w
sz
y
sc
y m
usie
l
i za
k
asa
ć r
ę
k
a
w
y
.
Ale J
a
m
ie w
o
l
a
ł p
o
lo
w
a
ć n
a b
a
g
n
a
c
h w de
lcie M
issisipi. G
d
y p
o
s
k
a
r
ż
y
ł się
Ale J
a
m
ie w
o
l
a
ł p
o
lo
w
a
ć n
a b
a
g
n
a
c
h w de
lcie M
issisipi. G
d
y p
o
s
k
a
r
ż
y
ł się
m
a
t
ce, że o
j
c
a n
ie m
a w p
o
b
l
i
ż
u, b
y p
o
m
ó
c w go
s
p
o
d
a
r
s
t
w
ie, o
d
p
o
w
ie
dzi
a
ł
a:
m
a
t
ce, że o
j
c
a n
ie m
a w p
o
b
l
i
ż
u, b
y p
o
m
ó
c w go
s
p
o
d
a
r
s
t
w
ie, o
d
p
o
w
ie
dzi
a
ł
a:
”
P
a
p
a us
ł
y
sza
ł zew m
o
r
za i m
usi
a
ł o
d
p
o
w
ie
dzie
ć
. K
ie
d
y
ś t
o z
r
o
z
u
m
ie
sz”.
P
a
p
a us
ł
y
sza
ł zew m
o
r
za i m
usi
a
ł o
d
p
o
w
ie
dzie
ć
. K
ie
d
y
ś t
o z
r
o
z
u
m
ie
sz”.
T
en dzień n
a
dsze
dł
, g
d
y J
a
m
ie p
o r
az pier
w
sz
y zo
b
a
c
z
y
ł p
a
r
o
w
y s
t
a
t
e
k k
o
ło
w
y
.
T
en dzień n
a
dsze
dł
, g
d
y J
a
m
ie p
o r
az pier
w
sz
y zo
b
a
c
z
y
ł p
a
r
o
w
y s
t
a
t
e
k k
o
ło
w
y
.
O
d r
az
u za
c
h
w
y
ci
ł się j
e
go m
aj
e
s
t
a
t
em. P
r
ze
kr
a
dł się n
a p
o
k
ł
a
d i p
o
p
ł
y
n
ą
ł
O
d r
az
u za
c
h
w
y
ci
ł się j
e
go m
aj
e
s
t
a
t
em. P
r
ze
kr
a
dł się n
a p
o
k
ł
a
d i p
o
p
ł
y
n
ą
ł
h
en
, aż do N
o
w
e
go Or
le
a
n
u. G
d
y zo
b
a
c
z
y
ł w
ię
k
sze s
t
a
t
ki p
a
r
o
w
e za
k
o
t
w
ic
zo
n
e
h
en
, aż do N
o
w
e
go Or
le
a
n
u. G
d
y zo
b
a
c
z
y
ł w
ię
k
sze s
t
a
t
ki p
a
r
o
w
e za
k
o
t
w
ic
zo
n
e
w p
o
r
cie, w
ie
dzi
a
ł
, że z
n
a
l
az
ł s
w
o
j
e p
o
w
o
ł
a
n
ie, i za
ci
ą
g
n
ą
ł się n
a m
a
r
y
n
a
r
za.
w p
o
r
cie, w
ie
dzi
a
ł
, że z
n
a
l
az
ł s
w
o
j
e p
o
w
o
ł
a
n
ie, i za
ci
ą
g
n
ą
ł się n
a m
a
r
y
n
a
r
za.
J
a
m
ie c
z
u
ł
, że o
ce
a
n j
e
s
t j
e
go do
m
em. C
zę
s
t
o r
o
z
m
y
ś
l
a
ł o s
w
o
i
m o
j
c
u
J
a
m
ie c
z
u
ł
, że o
ce
a
n j
e
s
t j
e
go do
m
em. C
zę
s
t
o r
o
z
m
y
ś
l
a
ł o s
w
o
i
m o
j
c
u
i o t
y
m
, że o
n t
e
ż m
o
że u
n
o
sić się n
a f
a
l
a
c
h. G
d
y J
a
m
ie m
ó
g
ł zej
ść n
a l
ą
d
,
i o t
y
m
, że o
n t
e
ż m
o
że u
n
o
sić się n
a f
a
l
a
c
h. G
d
y J
a
m
ie m
ó
g
ł zej
ść n
a l
ą
d
,
pr
z
y
j
em
n
o
ść s
pr
a
w
i
a
ł
y m
u o
d
w
ie
dzi
n
y w lo
k
a
l
n
y
c
h sa
lo
n
a
c
h pię
kn
o
ści.
pr
z
y
j
em
n
o
ść s
pr
a
w
i
a
ł
y m
u o
d
w
ie
dzi
n
y w lo
k
a
l
n
y
c
h sa
lo
n
a
c
h pię
kn
o
ści.
N
ic n
ie p
o
pr
a
w
i
a
ło m
u sa
m
o
p
o
c
z
u
ci
a lepiej n
i
ż p
o
m
a
lo
w
a
n
e p
az
n
o
k
cie
i o
d
r
o
bi
n
a m
a
ki
j
aż
u. G
d
y b
a
d
a
ł s
pr
a
w
ę m
o
r
der
s
t
w
a w k
a
p
l
ic
y
A
t
l
ant
i
k
i
, t
o
A
t
l
ant
i
k
i
, t
o
A
t
l
ant
i
k
i
w
ł
aś
n
ie c
zas s
p
ę
dzo
n
y w sa
lo
n
a
c
h p
o
z
w
o
l
i
ł m
u n
a
t
y
c
h
m
i
as
t zi
den
t
y
k
o
w
a
ć
bi
a
ł
y o
sa
d w
l
i
ża
n
ce do h
er
b
a
t
y o
a
r
y j
a
k
o pu
der do t
w
a
r
z
y z za
b
ó
j
c
z
y
m
do
d
a
t
kiem
: a
r
szen
i
kiem.
P
ole poc
zą
tk
o
w
e:
Mo
s
t
e
k
P
r
z
e
dmiot
poc
zą
tk
o
w
y:
K
a
r
a
b
in po
w
t
a
r
zaln
y
2
3
W
o
W
o
W
l
a
G
r
a
d
p
o
c
i
s
ków
G
r
a
d
p
o
c
i
s
ków
Gd
y się uj
a
w
nia
sz,
Gd
y się uj
a
w
nia
sz,
j
e
ś
li nie j
e
s
t
e
ś
w a
r
e
s
z
cie
w a
r
e
s
z
cie
, p
o
k
on
a
j w
sz
ys
tk
ic
h
l
ud
z
i i p
a
sa
ż
e
r
ó
w n
a t
w
o
im p
o
l
u.
l
ud
z
i i p
a
sa
ż
e
r
ó
w n
a t
w
o
im p
o
l
u.
S
z
y
b
k
i
s
t
r
z
a
ł
S
z
y
b
k
i
s
t
r
z
a
ł
A
k
cj
a:
R
o
z
p
a
tr
z z
do
lnoś
ć ak
c
ji 1 z
e
R
o
z
p
a
tr
z z
do
lnoś
ć ak
c
ji 1 z
e
s
w
o
ich pr
z
e
dmiot
ó
w z c
e
ch
ą
s
w
o
ich pr
z
e
dmiot
ó
w z c
e
ch
ą
b
ro
ń
.
N
as
t
ę
pnie w
y
k
on
a
j 1 ak
c
j
ę
. L
imit
N
as
t
ę
pnie w
y
k
on
a
j 1 ak
c
j
ę
. L
imit
r
a
z n
a tur
ę
.
r
a
z n
a tur
ę
.
S
i
ł
a
Jeanne Lafar
ge
Jeanne Lafar
ge
Jeanne Lafar
ge
Jeanne Lafar
ge
Jeanne Lafar
ge
S
T
ARSZY
MA
T
S
T
ARSZY
MA
T
S
T
ARSZY
MA
T
Gd
y j
e
s
t
e
ś uj
a
w
nion
y
m z
dr
a
j
cą:
•
N
ie mo
ż
e
sz do
da
ć w
ię
c
e
j ni
ż 1 k
a
r
t
y umie
j
ę
tno
ś
c
i do
k
a
ż
de
g
o t
e
s
tu.
•
N
ie mo
ż
e
sz uż
y
w
a
ć z
do
lno
ś
c
i z t
w
oj
e
g
o a
rk
u
sza p
o
s
ta
c
i
a
ni z
do
lno
ś
c
i p
ó
l s
ta
tk
u.
•
M
o
ż
e
sz do
b
ie
r
a
ć k
a
r
t
y z
dr
a
d
y i uż
y
w
a
ć ic
h z
do
lno
ś
c
i.
•
M
o
ż
e
sz a
tak
o
w
a
ć l
ud
z
i or
a
z b
y
ć pr
z
e
z nic
h a
tak
o
w
a
n
y
.
•
Lud
z
ie nie mo
g
ą uż
y
w
a
ć z
do
lno
ś
c
i ak
c
ji p
o
la
, n
a kt
ór
y
m
się zn
a
j
d
uj
e
sz
.
S
c
h
e
m
a
t
t
u
r
y
1.
O
tr
z
y
m
a
nie umiej
ę
tn
oś
ci
:
D
o
b
ie
r
z k
a
r
t
y umie
j
ę
tno
ś
c
i
w l
icz
b
ie i r
o
d
za
ju w
ido
czn
y
m n
a a
rk
u
sz
u t
w
oj
e
j p
o
s
ta
c
i.
M
o
ż
e
sz zr
e
z
ygno
w
a
ć z do
b
ie
r
a
nia do
w
o
lne
j l
icz
b
y t
y
c
h
k
a
r
t. Za k
a
ż
dą k
a
r
t
ę
, kt
ór
e
j nie do
br
ałe
ś
, do
b
ie
r
z 1 k
a
r
t
ę
z
d
r
a
d
y.
2.
A
kc
j
e
:
W
y
k
on
a
j 2 ak
c
j
e z do
s
t
ę
pn
y
c
h p
oni
ż
e
j
:
•
R
uc
h n
a do
w
o
lne p
o
le s
ta
tk
u. J
e
śl
i j
e
s
t
e
ś w a
r
e
sz
c
ie
,
pr
z
e
d r
uc
he
m m
u
si
sz o
dr
z
uc
ić z r
ę
k
i k
a
r
t
y
umie
j
ę
tno
ś
c
i o łą
czne
j w
a
r
t
o
ś
c
i 12 al
b
o w
ię
k
sz
e
j
.
•
Za
a
tak
o
w
a
nie cz
ło
w
ie
k
a n
a t
w
o
im p
o
l
u.
•
P
o
k
on
a
nie p
a
sa
ż
e
r
a n
a t
w
o
im p
o
l
u (
j
e
śl
i nie m
a ta
m
p
o
s
ta
c
i l
ud
z
i
).
•
U
ż
y
c
ie z
do
lno
ś
c
i ak
c
ji z j
e
dne
j z t
w
o
ic
h k
a
r
t.
3.
O
dr
z
uc
e
nie k
a
r
t
:
K
a
ż
d
y gr
a
cz, kt
ór
y m
a n
a r
ę
c
e w
ię
c
e
j
ni
ż 10k
a
r
t umie
j
ę
tno
ś
c
i, o
dr
z
uca t
y
le
, a
b
y z
o
s
tało m
u 10.
P
r
z
e
s
u
w
a
n
i
e
d
o
p
r
z
o
d
u
ż
e
t
o
n
ó
w
n
a
t
o
r
a
c
h
T
o
r
p
o
d
r
ó
ż
y
Za k
a
ż
dy
m r
a
z
e
m g
dy ż
e
t
on podr
ó
ż
y
pr
z
e
s
uw
a się do pr
z
odu
, pr
z
e
s
uń k
a
ż
de
g
o
pot
w
or
a n
a po
lu w
ody o 1 po
le w s
tr
onę
t
y
łu s
t
a
tk
u
.
Gdy ż
e
t
on podr
ó
ż
y pr
z
e
s
unie się n
a po
le
”
R
ejs
”
, K
a
p
it
a
n pod
gl
ą
d
a 2 w
ie
r
z
chnie
k
a
r
t
y z t
al
i
i n
a
w
i
g
a
c
ji
, od
k
ł
a
d
a j
e
dn
ą n
a
spód t
al
i
i i r
o
z
p
a
tr
uj
e dr
u
g
ą
. N
as
t
ę
pnie
pr
z
e
łó
ż ż
e
t
on podr
ó
ż
y z po
w
r
ot
e
m n
a
po
le s
t
a
r
t
o
w
e
.
T
o
r
r
y
t
u
a
ł
u
Gdy ż
e
t
on r
y
tuału pr
z
e
s
unie się n
a po
le
”
R
y
tuał
”:
•
W
s
z
ys
tk
ie i
s
t
ot
y z głę
b
in n
a po
l
a
ch
w
ody i po
k
ł
a
du w
r
a
ca
j
ą do r
ez
e
r
w
y
.
•
O
j
c
ie
c D
a
g
on i M
a
tk
a H
y
dr
a
pr
z
e
s
uw
a
j
ą się n
a O
dmę
t
y
.
•
W
s
z
ys
c
y p
as
a
ż
e
r
o
w
ie n
a po
l
a
ch
po
k
ł
a
du z
os
t
a
j
ą po
k
on
a
ni
.
•
W
s
z
ys
tk
ie pos
t
a
c
ie n
a po
l
a
ch po
k
ł
a
du
z
os
t
a
j
ą po
k
on
a
ne
.
N
as
t
ę
pnie pr
z
e
łó
ż ż
e
t
on r
y
tuału
z po
w
r
ot
e
m n
a po
le s
t
a
r
t
o
w
e
.
Z
a
s
a
d
y
u
j
a
wn
i
o
n
e
g
o
z
d
r
a
j
c
y
O
j
c
i
e
c
D
a
g
o
n
W
ys
t
a
w 2 i
s
t
ot
y z głę
b
in n
a po
lu po
k
ł
a
du
W
ys
t
a
w 2 i
s
t
ot
y z głę
b
in n
a po
lu po
k
ł
a
du
s
ąsi
a
duj
ą
c
y
m z O
j
c
e
m D
a
g
one
m
.
N
as
t
ę
pnie pr
z
e
s
uń O
j
ca D
a
g
on
a
o 1po
le w s
tr
onę pr
z
odu s
t
a
tk
u
.
J
e
ś
li Oj
cie
c D
a
g
o
n zn
a
j
duj
e się
w
O
d
mę
t
a
ch
, w
ys
t
a
w 2 i
s
t
ot
y
z głę
b
in n
a O
dmę
t
y
. N
as
t
ę
pnie
,
j
e
śl
i w O
dmę
t
a
ch zn
a
j
duj
ą się 4 i
s
t
ot
y
z głę
b
in al
bo w
ię
c
ej
, r
z
uć k
oś
c
i
ą i pr
z
e
s
uń O
j
ca D
a
g
on
a
or
a
z w
s
z
ys
tk
ie i
s
t
ot
y z głę
b
in z O
dmę
t
ó
w n
a po
le w
ody
,
kt
ór
e odpo
w
i
a
d
a w
y
ni
k
o
w
i r
z
utu
.
M
a
t
k
a
H
y
d
r
a
U
s
z
k
od
ź po
le pomie
s
z
cz
e
ni
a n
a
jb
l
i
ż
s
z
e
U
s
z
k
od
ź po
le pomie
s
z
cz
e
ni
a n
a
jb
l
i
ż
s
z
e
M
a
tk
i H
y
dr
y
. (
J
e
śl
i t
o po
le j
e
s
t już
U
s
z
k
od
ź po
le pomie
s
z
cz
e
ni
a n
a
jb
l
i
ż
s
z
e
M
a
tk
i H
y
dr
y
. (
J
e
śl
i t
o po
le j
e
s
t już
U
s
z
k
od
ź po
le pomie
s
z
cz
e
ni
a n
a
jb
l
i
ż
s
z
e
us
z
k
od
z
one
, us
z
k
od
ź n
a
jb
l
i
ż
s
z
e
nie
us
z
k
od
z
one po
le pomie
s
z
cz
e
ni
a
o n
a
jw
y
ż
s
z
y
m n
ume
r
z
e
).
nie
us
z
k
od
z
one po
le pomie
s
z
cz
e
ni
a
o n
a
jw
y
ż
s
z
y
m n
ume
r
z
e
).
nie
us
z
k
od
z
one po
le pomie
s
z
cz
e
ni
a
N
as
t
ę
pnie pr
z
e
s
uń M
a
tk
ę H
y
dr
ę
o 1 po
le w s
tr
onę pr
z
odu s
t
a
tk
u
.
J
e
ś
li M
a
tk
a H
y
dr
a zn
a
j
duj
e się
w
O
d
mę
t
a
ch
, w
ys
t
a
w 2i
s
t
ot
y z głę
b
in n
a O
dmę
t
y
.
N
as
t
ę
pnie
, j
e
śl
i w O
dmę
t
a
ch zn
a
j
duj
ą się 4 i
s
t
ot
y z głę
b
in
al
bo w
ię
c
ej
, r
z
uć k
oś
c
i
ą i pr
z
e
s
uń M
a
tk
ę H
y
dr
ę or
a
z
w
s
z
ys
tk
ie i
s
t
ot
y z głę
b
in z O
dmę
t
ó
w n
a po
le w
ody
, kt
ór
e
odpo
w
i
a
d
a w
y
ni
k
o
w
i r
z
utu
.
I
s
t
o
t
y
z
g
ł
ę
b
i
n
A
kt
y
w
n
y gr
a
cz akt
y
w
uj
e k
a
ż
d
ą i
s
t
ot
ę
z głę
b
in n
a k
a
ż
dy
m po
lu w w
y
br
a
nej
pr
z
ez sie
b
ie k
o
lejnoś
c
i
.
K
a
ż
d
a i
s
t
ot
a z głę
b
in w
y
k
on
uj
e j
e
dn
ą
ak
c
j
ę
, z
g
odnie z poni
ż
s
z
y
m pr
ior
y
t
e
t
e
m
:
1.
Za
a
t
ak
o
w
a
nie cz
ło
w
ie
k
a n
a po
lu
,
n
a kt
ór
y
m się zn
a
j
duj
e
.
2.
P
o
k
on
a
nie p
as
a
ż
e
r
a n
a po
lu
, n
a kt
ór
y
m się zn
a
j
duj
e
.
3.
U
s
z
k
od
z
e
nie po
l
a
, n
a kt
ór
y
m się zn
a
j
duj
e (
j
e
śl
i j
e
s
t
t
o nie
us
z
k
od
z
one po
le pomie
s
z
cz
e
ni
a
).
U
s
z
k
od
z
e
nie po
l
a
, n
a kt
ór
y
m się zn
a
j
duj
e (
j
e
śl
i j
e
s
t
t
o nie
us
z
k
od
z
one po
le pomie
s
z
cz
e
ni
a
).
U
s
z
k
od
z
e
nie po
l
a
, n
a kt
ór
y
m się zn
a
j
duj
e (
j
e
śl
i j
e
s
t
4.
R
uch zależn
y od aktualne
g
o po
ło
ż
e
ni
a i
s
t
ot
y z głę
b
in
.
•
J
e
śl
i j
e
s
t n
a po
lu w
ody al
bo n
a po
lu po
k
ł
a
du
,
pr
z
e
s
uw
a się z
g
odnie z
e s
tr
zał
k
a
mi
.
•
J
e
śl
i j
e
s
t n
a po
lu pomie
s
z
cz
e
ni
a
, pr
z
e
s
uw
a się
o 1po
le w k
ie
r
unk
u n
a
jb
l
i
ż
s
z
e
g
o nie
us
z
k
od
z
one
g
o
po
l
a pomie
s
z
cz
e
ni
a o n
a
jw
y
ż
s
z
y
m n
ume
r
z
e
.
J
e
ś
li n
a pl
a
ns
z
y (
po
za O
dm
ę
t
a
mi
) nie m
a i
s
t
ot z g
łę
bin
,
w
ys
t
a
w 2 i
s
t
ot
y z głę
b
in n
a O
dmę
t
y
. N
as
t
ę
pnie
, j
e
śl
i
w O
dmę
t
a
ch zn
a
j
duj
ą się 4 i
s
t
ot
y z głę
b
in al
bo w
ię
c
ej
,
r
z
uć k
oś
c
i
ą i pr
z
e
s
uń
ws
z
y
s
tk
ie
pot
w
or
y z O
dmę
t
ó
w
n
a po
le w
ody
, kt
ór
e odpo
w
i
a
d
a w
y
ni
k
o
w
i r
z
utu
.
A
k
t
y
w
a
c
j
a
p
o
t
w
o
r
ó
w
T
u
ra
cz
ł
o
w
i
e
k
a/
n
i
e
u
j
a
w
n
i
on
e
g
o
z
d
r
a
j
c
y
1.
O
tr
z
y
m
a
nie umiej
ę
tn
oś
ci
:
D
o
b
ie
r
z k
a
r
t
y
umiej
ę
tnoś
c
i w l
icz
b
ie i r
od
za
ju w
idoczn
y
m
n
a a
rk
us
z
u t
w
oj
ej pos
t
a
c
i
.
2.
A
kc
j
e
:
W
y
k
on
a
j 2 ak
c
j
e z dos
t
ę
pn
y
ch
poni
ż
ej
:
•
R
uch n
a do
w
o
lne po
le s
t
a
tk
u (
ch
y
b
a
ż
e j
e
s
t
e
ś w a
r
e
s
z
c
ie
).
R
uch n
a do
w
o
lne po
le s
t
a
tk
u (
ch
y
b
a
ż
e j
e
s
t
e
ś w a
r
e
s
z
c
ie
).
R
uch n
a do
w
o
lne po
le s
t
a
tk
u (
ch
y
b
a
•
Za
a
t
ak
o
w
a
nie i
s
t
ot
y z głę
b
in al
bo
uj
a
w
nione
g
o z
dr
a
j
c
y n
a t
w
o
im po
lu
.
•
O
cale
nie p
as
a
ż
e
r
a n
a t
w
o
im po
lu
.
•
U
mo
ż
l
iw
ie
nie w
y
mi
a
n
y pr
z
e
dmiot
ó
w
mię
d
z
y gr
a
cza
mi n
a t
w
o
im po
lu
.
•
U
ż
y
c
ie z
do
lnoś
c
i ak
c
ji z t
w
oj
e
g
o a
rk
us
za
pos
t
a
c
i al
bo z j
e
dnej z t
w
o
ich k
a
r
t.
•
U
ż
y
c
ie z
do
lnoś
c
i ak
c
ji z t
w
oj
e
g
o po
l
a
(
ch
y
b
a ż
e zn
a
j
duj
e się n
a nim i
s
t
ot
a
U
ż
y
c
ie z
do
lnoś
c
i ak
c
ji z t
w
oj
e
g
o po
l
a
(
ch
y
b
a ż
e zn
a
j
duj
e się n
a nim i
s
t
ot
a
U
ż
y
c
ie z
do
lnoś
c
i ak
c
ji z t
w
oj
e
g
o po
l
a
z głę
b
in al
bo uj
a
w
nion
y z
dr
a
j
ca
).
(
ch
y
b
a ż
e zn
a
j
duj
e się n
a nim i
s
t
ot
a
z głę
b
in al
bo uj
a
w
nion
y z
dr
a
j
ca
).
(
ch
y
b
a ż
e zn
a
j
duj
e się n
a nim i
s
t
ot
a
K
a
ż
de pole t
y
lk
o r
a
z n
a tur
ę
.
•
U
j
a
w
nie
nie się (
j
e
śl
i m
as
z k
a
r
t
ę
loj
alnoś
c
i z
dr
a
j
c
y
).
U
j
a
w
nie
nie się (
j
e
śl
i m
as
z k
a
r
t
ę
loj
alnoś
c
i z
dr
a
j
c
y
).
U
j
a
w
nie
nie się (
j
e
śl
i m
as
z k
a
r
t
ę
3.
M
it
y:
R
o
z
p
a
tr
z k
a
r
t
ę M
it
ó
w
.
4.
O
dr
z
uc
e
nie k
a
r
t
:
K
a
ż
dy gr
a
cz
, kt
ór
y m
a
n
a r
ę
c
e w
ię
c
ej ni
ż 10 k
a
r
t umiej
ę
tnoś
c
i
,
odr
z
uca t
y
le
, a
b
y z
os
t
ało m
u 10.
A
t
a
k
o
w
an
i
e
•
I
s
t
ot
a z g
łę
bin
z
os
t
a
j
e po
k
on
a
n
a
, g
dy
w
y
ni
k r
z
utu t
o 4+.
•
P
os
t
a
ć (
c
z
ło
w
ie
k a
l
bo z
dr
a
j
c
a
)
z
os
t
a
j
e
po
k
on
a
n
a
, g
dy w
y
ni
k r
z
utu t
o 6+.
Z
a
s
a
d
y
a
r
e
s
z
t
u
Gdy j
e
s
t
e
ś w a
r
e
s
z
c
ie:
•
N
ie mo
ż
e
s
z dod
a
ć w
ię
c
ej ni
ż 1 k
a
r
t
y umiej
ę
tnoś
c
i do k
a
ż
de
g
o
te
s
t
u
.
•
N
ie mo
ż
e
s
z uż
y
w
a
ć z
do
lnoś
c
i z k
a
r
t pr
z
e
dmiot
ó
w
.
•
N
ie mo
ż
e
s
z w
y
jś
ć z a
r
e
s
ztu
, ch
y
b
a ż
e j
ak
i
ś efe
kt w
y
r
a
źnie
n
a t
o po
zw
al
a (
op
i
s efe
ktu m
usi za
w
ie
r
a
ć sło
w
o „a
r
e
s
zt
”).
N
ie mo
ż
e
s
z w
y
jś
ć z a
r
e
s
ztu
, ch
y
b
a ż
e j
ak
i
ś efe
kt w
y
r
a
źnie
n
a t
o po
zw
al
a (
op
i
s efe
ktu m
usi za
w
ie
r
a
ć sło
w
o „a
r
e
s
zt
”).
N
ie mo
ż
e
s
z w
y
jś
ć z a
r
e
s
ztu
, ch
y
b
a ż
e j
ak
i
ś efe
kt w
y
r
a
źnie
•
C
z
ło
w
ie
k mo
ż
e w
y
jś
ć z a
r
e
s
ztu
, j
e
śl
i w
y
k
on
a ak
c
j
ę z po
l
a
a
r
e
s
ztu (
n
a
w
e
t j
e
śl
i n
a t
y
m po
lu j
e
s
t uj
a
w
nion
y z
dr
a
j
ca
)
C
z
ło
w
ie
k mo
ż
e w
y
jś
ć z a
r
e
s
ztu
, j
e
śl
i w
y
k
on
a ak
c
j
ę z po
l
a
a
r
e
s
ztu (
n
a
w
e
t j
e
śl
i n
a t
y
m po
lu j
e
s
t uj
a
w
nion
y z
dr
a
j
ca
)
C
z
ło
w
ie
k mo
ż
e w
y
jś
ć z a
r
e
s
ztu
, j
e
śl
i w
y
k
on
a ak
c
j
ę z po
l
a
i t
e
s
t umiej
ę
tnoś
c
i zak
ończ
y się s
uk
c
e
s
e
m
.
•
U
j
a
w
nion
y z
dr
a
j
ca mo
ż
e w
y
jś
ć z a
r
e
s
ztu
, j
e
śl
i w
y
k
on
a ak
c
j
ę
r
uch
u i odr
z
uc
i z r
ę
k
i k
a
r
t
y umiej
ę
tnoś
c
i o ł
ą
cznej w
a
r
t
oś
c
i
12al
bo w
ię
k
s
z
ej
.
•
J
e
śl
i j
e
s
t
e
ś cz
ło
w
ie
k
ie
m, podczas s
w
oj
ej fa
z
y M
it
ó
w r
o
z
p
a
-
tr
uj
e
s
z n
a k
a
r
c
ie M
it
ó
w t
y
l
k
o s
y
mbo
le akt
y
w
a
c
ji i t
or
ó
w
.
J
e
śl
i w
idoczn
y j
e
s
t s
y
mbo
l
, t
or w
y
b
ie
r
a K
a
p
it
a
n
.
U
j
a
w
n
i
e
n
i
e
s
i
ę
Gdy uj
a
w
ni
as
z się j
ak
o z
dr
a
j
ca:
1.
P
o
k
a
ż 1 k
a
r
t
ę loj
alnoś
c
i h
y
br
y
dy al
bo k
ult
ys
t
y
.
2.
R
o
z
p
a
tr
z z
do
lnoś
ć uj
a
w
nie
ni
a się z t
w
oj
e
g
o a
rk
us
za pos
t
a
c
i
.
3.
J
e
śl
i pr
z
e
b
y
t
y pr
z
ez s
t
a
t
e
k dys
t
a
n
s w
y
nosi mniej ni
ż 12, odd
a
j
s
w
oj
e nie
uj
a
w
nione k
a
r
t
y loj
alnoś
c
i 1 inne
m
u gr
a
cz
o
w
i
.
W inn
y
m pr
z
y
p
a
d
k
u za
cho
w
a
j j
e zakr
y
t
e
.
4.
T
r
a
c
i
s
z w
s
z
ys
tk
ie t
y
tuły
.
5.
O
dr
z
uć k
a
r
t
y M
it
ó
w z t
w
oj
e
g
o o
bs
za
r
u gr
y i us
uń z gr
y s
w
oj
ą
k
ar
t
ę
w
y
c
z
y
nu
.
6.
J
e
ś
li nie j
e
s
t
e
ś w a
r
e
s
z
cie
, mo
ż
e
s
z odr
z
uc
ić do
w
o
ln
ą l
icz
bę
k
a
r
t umiej
ę
tnoś
c
i
, a
b
y do
br
a
ć t
ak
ą s
a
m
ą l
icz
bę k
a
r
t z
dr
a
dy
.
7.
N
ałó
ż zn
a
czni
k z
dr
a
j
c
y n
a s
w
ój p
ione
k
.
1-2
1-2
3
3
4
4
5
5
6
6
7-8
7-8
8
8
8
8
8
8
8
8
A
k
cj
a:
N
a
r
a
ź p
as
a
ż
e
r
a
, a
b
y
podejr
z
e
ć 2 w
ie
r
z
chnie
k
a
r
t
y z t
al
i
i M
it
ó
w al
bo
t
al
i
i n
a
w
i
g
a
c
ji
. O
d
łó
ż j
e
dn
ą
z po
w
r
ot
e
m n
a w
ie
r
z
ch
t
al
i
i
, a dr
u
g
ą n
a spód
.
D
o
b
ie
r
as
z t
y
l
k
o 1 k
a
r
t
ę podczas
kr
o
k
u otr
z
y
m
a
ni
a umiej
ę
tnoś
c
i
.
A
k
cj
a:
W
y
b
ie
r
z 1 z opc
ji
:
•
C
of
ni
j ż
e
t
on r
y
tuału o 1 po
le
.
•
O
dr
z
uć z r
ę
k
i 1 k
a
r
t
ę w
ie
d
z
y (
), a
b
y r
z
uc
ić
k
oś
c
i
ą
. J
e
śl
i w
y
ni
k p
lus w
a
r
t
oś
ć odr
z
uc
onej k
a
r
t
y
t
o 6 al
bo mniej
, zr
e
duk
uj pocz
y
t
alnoś
ć o 1.
P
o r
o
z
p
a
tr
z
e
niu r
z
utu pr
z
e
s
uń ż
e
t
on r
y
tuału
o 1po
le do pr
z
odu
.
A
k
cj
a:
W
y
b
ie
r
z cz
ło
w
ie
k
a
i r
o
z
p
a
tr
z t
e
n t
e
s
t umie-
j
ę
tnoś
c
i
. J
e
śl
i t
e
s
t zak
ończ
y
się s
uk
c
e
s
e
m, pr
z
e
s
uń t
e
g
o
cz
ło
w
ie
k
a do a
r
e
s
ztu
.
P
os
t
a
c
ie n
a t
y
m po
lu pos
t
ę
puj
ą z
g
odnie z zas
a
d
a
mi a
r
e
s
ztu
.
A
k
cj
a:
R
o
z
p
a
tr
z t
e
n t
e
s
t umiej
ę
tnoś
c
i
. J
e
śl
i t
e
s
t zak
ończ
y się
s
uk
c
e
s
e
m, pr
z
e
s
uń się n
a do
w
o
lne po
le s
t
a
tk
u
.
A
k
cj
a:
P
odejr
z
y
j 2 w
ie
r
z
chnie
k
a
r
t
y z t
al
i
i pr
z
e
dmiot
ó
w
. U
mie
ś
ć
j
e
dn
ą n
a spod
z
ie t
al
i
i
. U
mie
ś
ć
dr
u
g
ą w t
w
o
im o
bs
za
r
z
e gr
y
.
A
k
cj
a:
O
dr
z
uć z r
ę
k
i 1 k
a
r
t
ę si
ły (
O
dr
z
uć z r
ę
k
i 1 k
a
r
t
ę si
ły (
O
dr
z
uć z r
ę
k
i 1 k
a
r
t
ę si
ły (
),
),
a
b
y r
z
uc
ić k
oś
c
i
ą
. J
e
śl
i w
y
ni
k p
lus
w
a
r
t
oś
ć k
a
r
t
y w
y
nosi 6 al
bo mniej
,
zr
e
duk
uj p
al
iw
o o 1. P
o r
o
z
p
a
tr
z
e
niu
r
z
utu pr
z
e
s
uń ż
e
t
on podr
ó
ż
y o 1 po
le
do pr
z
odu
.
A
k
cj
a:
D
o
b
ie
r
z do 5 k
a
r
t umie-
j
ę
tnoś
c
i
. K
a
r
t
y t
e mo
g
ą pochod
z
ić
z do
w
o
ln
y
ch t
al
i
i umiej
ę
tnoś
c
i
z w
y
j
ą
tk
ie
m t
al
i
i z
dr
a
dy
. N
as
t
ę
pnie
r
z
uć k
oś
c
i
ą
. J
e
śl
i w
y
ni
k w
y
nosi
mniej ni
ż l
icz
b
a do
br
a
n
y
ch k
a
r
t
,
zr
e
duk
uj ż
y
w
noś
ć o 1.
Mos
te
k
L
a
z
a
r
et
L
a
z
a
r
et
Kapli
c
a
Ka
j
u
t
a k
apit
ańs
k
a
Ar
es
z
t
Ar
es
z
t
Ł
ado
wnia
Ma
szyn
o
wnia
Ka
m
b
uz
Z
d
o
l
n
o
ś
c
i
a
k
c
j
i
p
ó
l
p
o
m
i
e
s
z
c
z
e
ń
Zredukuj poczytalność o 1, aby
dodać 2 dusze.
Wskrzeszenie
umarłych
4
4
Zredukuj paliwo o 2
i żywność o 1.
S
p
o
k
o
j
n
e
w
o
d
y
Akcja:
Zaatakuj wroga na
sąsiednim polu (może to
być pole wody). Dodaj 1 do
wyniku rzutu.
Y
B
r
o
ń
Z
Kara
bin
Kara
bin
powtarza
lny
powtarza
lny
Uszkodzenia
strukturalne
Umieść tę kartę na uszkadzanym
polu. Każdy człowiek na tym polu
zostaje pokonany
.
Akcja:
Odrzuć z ręki karty
wpływu (
) o łącznej wartości
3albo większej, aby naprawić to pole.
(Wtasuj tę kartę do talii uszkodzeń
).
2
2
Wola
Wytrwałość
Akcja:
Odrzuć z ręki
do 5 kart umiejętności.
Następnie dobierz taką
samą liczbę kart z 1 talii
umiejętności innej niż
talia zdrady
.
Akcja:
Jeśli jesteś
w maszynowni, zredukuj
paliwo o 1. Następnie
przesuń żeton podróży
o 2pola do przodu i usuń
tę kartę wyczynu z gry.
Jeanne Lafarge
C
a
ł
a
n
a
p
r
z
ó
d
!
—4—
STWORZENIE
TALII
CHAOSU:
W
e
ź p
o
2 k
a
r
t
y z k
a
ż
dej t
a
l
i
i u
m
ieję
t
n
o
ś
c
i
(
z w
y
ją
t
k
iem z
d
ra
dy
)
, a n
a
s
t
ę
p
n
ie
,
n
ie pat
r
z
ąc na n
ie
, p
o
t
a
s
u
j j
e
, t
w
o
r
z
ą
c
w ten sposób tal
i
ę
c
h
a
os
u
.
Um
i
e
ś
ć
ta
l
i
ę ch
aos
u
n
a o
d
p
o
w
ie
d
n
i
m p
o
l
u
na
p
lan
szy
.
Da
lsz
y opi
s na st
r
o
n
ie 6
.
8
ROZSTAWIENIE
POTWORÓW
I
PASAŻERÓW:
Ust
aw O
jca Da
gona
i Ma
t
kę Hyd
rę n
a Od
mę
ta
ch
.
Um
ieś
ć na pl
a
ns
z
y 6 doda
t
kow
yc
h
is
tot z g
łę
bi
n i 2 ż
etony pa
sa
ż
eró
w
ta
k
, ja
k pok
a
za
no n
a obra
z
ku
.
5
M
at
k
a
H
y
d
ra
Ojciec
Dag
on
ist
o
t
y
z
g
ł
ę
b
i
n
ist
o
t
y
z
g
ł
ę
b
i
n
pasażero
w
i
e
pasażero
w
i
e
2
PRZYGOTOWANIE
PLANSZY:
Um
ieś
ć pla
n
sz
ę na
śro
d
k
u sto
ł
u
.
1
7
7
8
2
2
2
2
2
pa
sa
ż
ero
wi
e
i
st
ota z g
ł
ę
bin
Ojci
ec Dago
n
Matk
a H
ydra
PRZY
GO
T
O
W
AN
I
E
DO
1.
RO
Z
G
R
Y
WK
I
W ce
lu pr
zy
gotow
a
n
ia pie
r
w
sz
ej roz
g
r
y
w
k
i w
y
kon
aj na
s
tęp
ując
e k
rok
i w po
da
nej
kolej
nośc
i
. Obsz
a
r
y pla
n
sz
y opi
s
y
w
a
ne w kole
jnych k
rok
ac
h oz
nac
z
one są pa
s
ując
y
m
i
n
um
er
ami
na
dia
gr
amie
.
Je
śl
i n
ie jest to Wasz
a pier
ws
za ro
zg
r
y
w
k
a, sk
orz
y
st
aj
z opis
u prz
y
gotow
an
i
a, k
tór
y z
najd
zie
sz
w Z
a
ł
ąc
zn
i
k
u I
V w komp
end
iu
m za
s
ad
.
7
7
—5—
USTAWIENIE
WSKAŹNI
KÓW:
Ust
aw k
a
ż
dy w
sk
a
ź
n
i
k
z
asob
ów na s
ta
r
t
ow
ą
wa
r
t
oś
ć
”
8
”.
3
PRZYGOTOWANIE
REZERWY:
Obok
pla
n
sz
y u
st
aw g
u
rk
i i
st
ot z g
łę
bin
,
ż
etony pa
sa
ż
eró
w
, z
nac
zn
i
k
i z
d
rajcó
w
i oś
m
ioś
cien
n
ą ko
ść
. Od
w
ró
ć ws
z
ys
t
k
ie
ż
etony pa
sa
ż
eró
w rewe
rs
am
i d
o gór
y
i dok
ł
a
dn
ie je p
om
iesz
aj.
4
STWORZENIE
TALII
UMIEJĘTNOŚCI:
R
oz
dz
iel k
a
r
t
y u
m
ieję
t
nośc
i we
d
ł
ug
rod
z
aju (
w
p
ł
y
w, w
ied
z
a, pe
rcep
c
ja,
si
ł
a
, wola i z
d
ra
da
), pota
s
uj osobno
k
a
żd
y rod
z
aj i u
m
ieś
ć k
a
ż
dą z t
a
l
i
i
rew
ers
em do gór
y pr
z
y pl
a
nsz
y ob
ok
odpo
w
ied
n
iej e
t
y
k
iet
y
.
5
6
3
5
PRZYGOTOWANIE
TORÓW:
Ust
aw ż
etony po
d
róż
y
i r
y
t
u
a
ł
u na o
dpow
ied
n
ic
h
pol
ach s
ta
r
t
ow
ych
.
2
S
TWORZENIE
TALII
USZKODZEŃ
I
MITÓW:
Pot
a
s
u
j
t
a
l
i
ę us
zk
od
ze
ń i um
ie
ś
ć ją pr
z
y pla
n
sz
y obok
odpo
w
ied
n
iej e
t
y
k
iet
y (
). Pota
suj t
a
l
ię M
it
ów
i u
m
ieś
ć ją w pobl
i
ż
u pl
a
nsz
y.
że
ton po
dróży
ż
et
on r
y
tu
ał
u
1
1
Siła
Za
gr
a
j
, g
dy w
y
k
on
y
w
a
n
y
j
e
s
t do
w
o
ln
y a
t
ak
, a
b
y
pr
z
e
r
z
uc
ić k
oś
ć
.
W
y
s
z
k
ol
e
n
i
e
b
o
j
o
w
e
2
2
Sił
a
Za
gr
a
j
, g
dy w
y
k
on
y
w
a
n
y
j
e
s
t do
w
o
ln
y a
t
ak
, a
b
y
pr
z
e
r
z
uc
ić k
oś
ć
.
W
y
s
z
k
o
lenie
b
o
j
o
w
e
3
3
Siła
Szał
A
k
cj
a:
W
y
b
ie
r
z 1 z opc
ji
:
•
W
y
k
on
a
j do 4 a
t
ak
ó
w n
a
w
r
o
g
ó
w n
a t
w
o
im po
lu
.
•
R
o
z
p
a
tr
z m
ak
s
y
m
alnie
3 r
a
z
y z
do
lnoś
ć ak
c
ji
1z
e s
w
o
ich pr
z
e
dmiot
ó
w
z
cec
hą
b
ro
ń
.
4
4
Siła
A
k
cj
a:
W
y
b
ie
r
z 1 z opc
ji
:
•
W
y
k
on
a
j do 4 a
t
ak
ó
w n
a
w
r
o
g
ó
w n
a t
w
o
im po
lu
.
•
R
o
z
p
a
tr
z m
ak
s
y
m
alnie
3
r
a
z
y z
do
lnoś
ć ak
c
ji
1ze swoich
pr
z
e
dmiot
ó
w
z cechą
bro
ń
.
Sz
a
ł
5
5
Siła
Gd
y twoja posta
ć m
a
z
o
stać pokonan
a
, za
gr
a
j t
ę
k
a
rtę, aby temu
z
ap
o
b
i
e
c.
Mnie to
nie rus
z
a
4
4
Siła
Akcja:
Wybierz 1 z opcji:
•
Wykonaj do 4 ataków na
wrogów na twoim polu.
•
R
ozpa
trz maksy
malnie
3 razy zdolność akcji
1ze swoich przedmiotów
z cechą
broń
.
Szał
sił
a (
)
per
cepc
ja
(
)
wola (
)
wi
ed
z
a (
)
wp
ł
y
w (
)
zdrada
(
)
4
6
17
17
S
uk
c
e
s:
B
r
ak efe
ktu
.
12+:
R
o
z
p
a
tr
z poni
ż
s
z
y s
y
mbo
l
akt
y
w
a
c
ji
:
P
ora
ż
k
a
:
R
o
z
p
a
tr
z poni
ż
s
z
e s
y
mbo
le
akt
y
w
a
c
ji
:
H
y
d
r
a w
y
d
aj
e z sie
bie s
tr
asz
l
i
w
y
r
y
k
, o
d kt
ó
r
e
go tr
zę
sie się c
a
ł
y
s
t
a
t
e
k
. W
yg
l
ą
d
a n
a t
o
, że j
ą
r
o
z
w
ście
c
z
y
l
iście
.
Gn
ie
w
M
a
t
k
i
18
18
T
o zb
y
t r
y
zyk
o
wne
:
Zr
e
duk
uj
pocz
y
t
alnoś
ć o 1.
S
t
r
a
ż
n
i
k
K
s
i
ę
g
i
w
y
b
i
e
r
a
:
S
uk
c
e
s:
Zr
e
s
e
tuj t
or podr
ó
ż
y
. P
odejr
z
y
j
2w
ie
r
z
chnie k
a
r
t
y z t
al
i
i n
a
w
i
g
a
c
ji
.
O
d
łó
ż j
e
dn
ą n
a spód t
al
i
i n
a
w
i
g
a
c
ji
.
N
as
t
ę
pnie r
o
z
p
a
tr
z dr
u
g
ą
.
P
ora
ż
k
a
:
Zr
e
duk
uj pocz
y
t
alnoś
ć o 1i dus
z
e
o 1. U
s
z
k
od
ź s
t
a
t
e
k 2 r
a
z
y
.
ALBO
I
s
tn
iej
e m
o
ż
l
i
w
o
ść o
t
w
a
r
ci
a m
a
g
ic
z
n
ej
br
a
m
y do i
n
n
e
go m
iej
sc
a n
a m
o
r
z
u,
a
le t
o do
ść r
y
z
y
k
o
w
n
e
.
O
t
w
a
r
c
i
e
b
r
a
m
y
11
11
P
o
ż
a
r
n
a
p
o
k
ł
ad
z
i
e
N
a s
t
a
t
k
u w
y
bu
c
h
ł p
o
ża
r
. T
r
ze
b
a
go sz
y
b
k
o u
g
asić
, za
n
i
m się
r
o
z
pr
ze
s
tr
zen
i.
S
uk
c
e
s:
U
sz
k
o
d
ź
st
a
t
e
k
.
8+:
U
s
z
k
od
ź s
t
a
t
e
k 2 r
a
z
y
.
P
ora
ż
k
a
:
U
s
z
k
od
ź s
t
a
t
e
k 3 r
a
z
y
.
12
12
S
uk
c
e
s:
M
o
ż
e
s
z zr
e
duk
o
w
a
ć
pocz
y
t
alnoś
ć o 1, a
b
y dod
a
ć
1ż
y
w
noś
c
i
.
8+:
Zr
e
duk
uj ż
y
w
noś
ć o 1.
P
ora
ż
k
a
:
Zr
e
duk
uj ż
y
w
noś
ć o 2.
S
zc
z
u
r
y do
s
t
a
ł
y się do o
kr
ęt
o
w
ej
s
pi
ża
r
n
i. J
e
ś
l
i się zas
t
a
n
o
w
ić
, t
a
ki
g
r
y
zo
ń t
o n
ie
z
łe ź
r
ó
dło bi
a
łk
a.
P
l
a
g
a
s
z
czu
r
ó
w
16
16
Ig
n
o
r
uje
sz w
o
d
ę
:
R
z
uć k
oś
c
i
ą
.
J
e
śl
i w
y
ni
k t
o 6 al
bo mniej
, zr
e
duk
uj
p
al
iw
o o 1.
K
a
p
i
t
a
n
w
y
bie
r
a
:
S
uk
c
e
s:
N
a
r
a
ź 2 p
as
a
ż
e
r
ó
w
, a
b
y pr
z
e
s
un
ą
ć
ż
e
t
on podr
ó
ż
y o 1 po
le do pr
z
odu
.
P
ora
ż
k
a
:
Zr
e
duk
uj p
al
iw
o o 1. N
a
r
a
ź
2p
as
a
ż
e
r
ó
w
.
ALBO
S
z
t
o
r
m i usz
k
o
dzen
i
a s
pr
a
w
i
aj
ą, że
s
t
a
t
e
k n
a
bier
a w
o
d
y i p
ł
y
n
ie z
n
a
c
z
n
ie
w
o
l
n
iej
. P
r
z
y
s
pie
sz
y
l
i
b
y
ście, g
d
y
b
y
u
d
a
ło się p
o
z
b
y
ć w
o
d
y
.
L
u
d
z
i
e
z
w
i
ad
r
a
m
i
10
10
S
uk
c
e
s:
S
tr
a
żni
k K
się
g
i pod
gl
ą
d
a
2w
ie
r
z
chnie k
a
r
t
y z t
al
i
i zak
lę
ć,
od
k
ł
a
d
a j
e
dn
ą n
a spód t
al
i
i
zak
lę
ć, a dr
u
g
ą r
o
z
p
a
tr
uj
e
.
P
ora
ż
k
a
:
C
of
ni
j ż
e
t
on r
y
tuału o 2 po
l
a
.
U
s
uń z gr
y 5 w
ie
r
z
chnich k
a
r
t
z t
al
i
i zak
lę
ć bez o
gl
ą
d
a
ni
a ich
t
re
ś
c
i
.
Zaginęły magiczne akcesoria
potrzebne do odprawienia rytuału
wielkiego wygnania. Jeśli nie uda się
ich odzyskać, rzucenie czaru zostanie
mocno opóźnione.
Skradzione składniki rytuału
talia Mitów
ta
lia
us
zkod
zeń
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking frytkownic beztłuszczowych [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking soundbarów [TOP10]
Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking foteli do pracy przy komputerze [TOP10]
Nigdy więcej remontowego chaosu! Sprawdź idealną kolejność prac wykończeniowych
Firanki, które odmienią Twój salon – sprawdź nasze propozycje!
Nowy sprzęt od be quiet! Obudowy Light Base i wentylatory Pure Wings 3 wchodzą do gry
Jak wybrać dodatkową klawiaturę do laptopa?
Przerabianie zdjęć, jak zrobić to dobrze?
Jaki atlas do ćwiczeń w domu kupić?
Najpopularniejsze lalki dla dziewczynek
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Sprawdź więcej poradników