Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Uczta dla Odyna Norwegowie
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(247)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Uczta dla Odyna Norwegowie
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Gerno
t Köpke i Uw
e Rosenberg
N
orw
ego
wie
Sw
oim codziennym ży
ciem, ale też o
dkr
yciami
igrabieża
mi udowodniliście, że jesteście wielkimi
wodzami. N
adsze
dł czas poszerzyć swo
je hor
yzon
ty
.
W
ypa
tr
ujcie no
wych wysp i kolejn
ych o
kazji
do plądro
wania, ab
y zdob
yć jeszcze wię
cej
to
waró
w i zwierząt o
raz zupełnie now
e
możliw
ości w
ykona
nia a
kcji. S
tawcie
czoła niecodziennym wyzwaniom
ispra
wdźcie, k
to z was zgro
madzi
na
jbardziej im
ponu
jące b
ogactwa istanie
się na
jznamienitszym wśr
ó
d W
i
kingó
w
.
1
1
3
3
Z
a
w
ar
t
o
ś
ć
pud
ełka
Z
a
w
ar
t
o
ś
ć
pud
ełka
Pudełko na żetony dóbr
1 pudełko na n
owe żeton
y żywności i przedmiotów
3 dwustro
nne plansze z polami akcji
Plansze
8 dwustro
nnyc
h plansz wysp (2 × A
–D)
N
owy zesta
w 4 plans
z w
ysp i po
pra
wiony zes
taw
pla
nsz wysp z gr
y podsta
wowej
Żetony specjalne i plansza
6 żetonó
w specj
alny
ch
1 owalna pla
nsza organizacyjna na
małe żeton
y specja
lne z symbolem
kleszczy kowalskich
Żetony i plansze
6 szop rzemieślniczyc
h
1 żeton wzg
órz
8 żetonó
w małej emigracji
1 nowa mała p
lansza
orga
nizac
yjna na łodzie
10 monet „2 sr
ebra
”
16 żetonó
w
punkt
ów zwycięstwa (PZ):
2× „4 PZ”
6× „3 PZ”
8× „2 PZ”
Żetony dóbr
95 żetonó
w dóbr
, w tym:
10× groch / miód pitn
y
5× olej / kamień runiczn
y
23× zioła / świnia
22× poroże / n
arzędzia
21× klacz / ciężarna klacz
14× wyprawio
na skóra /
au
sz
p
rZ
ed
p
i
e
r
w
s
Z
ą
r
oZ
g
r
y
w
k
ą
p
rZ
ed
p
i
e
r
w
s
Z
ą
r
oZ
g
r
y
w
k
ą
Ż
etony d
óbr
W tym dodatku zna
jdziesz pudełko na now
e żeton
y dóbr
.
Zapoznaj się ze sposobem ułożenia no
w
ych żeto
nów w
tym pu-
dełku, k
tóry zost
ał przedsta
wiony w tabeli obok. W d
użych prze-
gródkach bez problem
u przecho
wasz nowe żeto
ny
.
Pamiętaj o
tym,
by rozdzielić dwustr
onne żetony
do
dwóch osob
-
nych przegródek.
narzędzia
aus
z
poroż
e
wyprawiona
skóra
świnia
klacz
zioła
2
2
1 notes p
unktacji oraz ta instrukcja
3
3
p
rZ
y
g
o
t
o
w
a
n
i
e
g
r
y
p
rZ
y
g
o
t
o
w
a
n
i
e
g
r
y
Grę p
rzygotu
j w
taki sam sposób jak grę po
dstaw
ową z
następu-
jącymi zmianami.
Plansza akcji oraz pudełka zdobrami
Planszę akcji z
gry po
dstaw
owej odłóż do pudełka. Zamiast niej
użyj trzech oddzielnyc
h plansz z
polami akcji z tego dodatk
u.
Plansze połóż str
oną zliczbą graczy ku górze
.
Dwa żetony r
ozszerzające z
gr
y
podstawo
wej, któ
re umożliwia-
ły
rozgry
wkę w
4 osoby
, nie są
potrzebne podczas rozgry
wki
z
tym dodatkiem. Oznacza to
,
że
nie można
p
owtarzać ak-
cji innego gracza. Oba żeton
y
odłóż do pudełka.
N
owe pudełko n
a żetony dó
br połóż obok dwóch pudełek na że
-
ton
y dóbr zgry p
odstawo
wej.
Szopy rzemieślnicz
e
P
otasuj wszystkie 6 szop rzemieślniczy
ch i
wlos
owy sposób roz-
daj po 1 szop
ie rzemieślniczej każdemu graczowi. P
ozostałe szop
y
rzemieślnicze nie bio
rą udziału w
rozgrywce – o
dłóż je do pudeł-
ka. A
by móc korzystać z szo
py rzemieślniczej, na
jpierw musisz ją
zbudo
wać. Połóż wylosowan
y żeton szop
y rzemieślniczej wpobli-
żu swojego o
bszaru gr
y
.
Plansze wysp
Cztery nowe plan
sze w
ysp z tego doda
t
ku połóż p
rzednią stroną
ku gó
rze (rozpoznasz ją po literze wp
rawym dolnym r
ogu) wpo-
bliżu połączon
ych plansz ak
c
ji. Zastępu
ją one plansze wysp zg
ry
podstawo
wej, któ
re odłóż do pudełka.
P
odczas rozgr
ywk
i 3- albo 4-osobowej dołóż pop
rawione pla
nsze
wysp z
gr
y podstawow
ej. Grając w3 os
ob
y
, dołóż 2
plansze wysp
(jedną Aalbo B i jedną C alb
o D); grając w4 osob
y
, dołóż wszyst-
kie 4 plansze wysp
.
Plansze organizac
yjne na żeton
y sp
ecjalne iło
dzie
Wszystkie żeton
y spec
jalne
z
symbolem kleszczy kowal-
skich i te, k
tór
ych wa
r
tość mie-
cza wynosi 8 albo mniej, połóż
na owalnej pla
nszy organiza-
cyjnej z tego dodatku. Wśr
ód
tych żeto
nów zna
j
du
ją się że-
ton
y z
gry p
odstaw
owej, takie
jak np
. kruc
yks. Na pla
nszach
akcji widnieje nowe pole akcji, dzięki k
tórem
u możesz zdoby
ć te
żeton
y
. Dużą planszę or
ganizac
yjną żeto
nów specjalnych z gry
podstawo
wej odwróć na drugą stronę (bez zaznaczon
ych miejsc
na konkr
etne żetony s
p
ecjalne) i
połóż na niej pozostałe żeto
ny
specjalne
.
P
odczas rozgr
ywk
i ko
rzystaj z
nowej p
lanszy organizacyjnej na
łodzie, ponieważ znajdu
je się na niej miejsce na nowe żeto
ny ma-
łej emigracji. Planszę o
rganizacyjną na łodzie z
gry p
odstawo
wej
odłóż do pudełka.
Wzgórza
No
wy żeton wzgórz za
wiera więcej zasob
ów niż żet
ony wzgó
rz
z
gr
y po
dsta
wowej. M
ożesz go zacho
wać na ostatnią rundę roz-
gr
ywki a
lbo potasować na początku r
ozgr
yw
ki z
pozostałymi że-
tona
mi wzgórz.
Punkty zwycięstwa
Żeton
y punktów zwycięstwa umieść wpobliżu pla
nsz akcji.
T
ej strony p
lansz użyj w rozgry
wce
dla 1 albo 2 osób.
T
ej strony p
lansz użyj w rozgry
wce
dla 4osób.
Nic
nie
stoi
na
przeszkodzie,
by
wykorzy
-
stać
wszystkie
dostępne
plansze
wysp
nie
-
zależnie
od
liczby
graczy
uczestniczących
w
rozgrywce.
Możesz
też
wprowadzić
plan
-
sze wysp
z minidodatków
.
2
2
5
5
p
rZ
e
b
i
e
g
r
oZ
g
r
y
w
k
i
p
rZ
e
b
i
e
g
r
oZ
g
r
y
w
k
i
P
odczas rozgr
ywk
i z tym dodatkiem kolejne fazy rund przep
rowadza się
tak samo jak w grze p
odstaw
owej. Zasady gr
y podstawow
ej nie ulegają
zmianie, a zosta
ją je
dynie ro
zszerzone onastępu
jące zasady
.
Rozmnażanie zwierząt
N
a planszach graczy nie ma dodatko
w
ych miejsc dla klaczy i świń.
Żeton
y świń i k
laczy przecho
wuj w tych sam
ych oborach, w
któ-
r
ych p
rzechowujesz o
wce i krowy
, albo umieszczaj je obok swo
jej
planszy osady
.
Świnie r
ozmnażają się szybciej niż pozostałe zwierzęt
a. Oznacza
to
, że wystarczy mieć co najmniej 2 świnie, b
y otrzymywać nową
świnię podczas każdej fazy
Rozmnażanie zwierz
ąt
. N
a żetonach
świń nie ma „ciężarnej
” stron
y
. Klacze rozmnażają się zg
o
dnie z
tymi samymi zasadami
, które do
tyczą krów i o
wiec.
M
ożesz użyć żetonó
w zwierząt, by zakryć odpowiednie pola
nan
owym żetonie szop
y rzemieślniczej. W
pływa to na rozmnaża
-
nie zwierząt
(pa
trz „Szopy rzemie
śln
icze
” na str
. 6)
.
N
owe pol
a akcji
M
ożesz umieścić 1 a
lbo 2 wikingów na pol
u akcji w nowej 5. ko-
lumnie na pla
nszach akcji. Jeśli t
o zrobisz,
nie możesz już nigdzie
umieszczać swoich wi
kingów
w
tej run-
dzie (musi
sz spas
ować). J
eśli umieścisz
na polu w 5. ko
lumnie 2
wikingów
, to
dodatko
wo, o
prócz wykonania akcji, mo-
żesz zagrać 1 kartę pomocnika.
Bud
y
n
k
i
Budynki, kt
óre znasz z gry p
odstawo
wej, są teraz oznaczo
ne no-
wymi symbolami.
Szop
a
Kamienny d
om
Długi dom
Za każdym razem, gdy masz możliw
ość w
ybudowania szo
py
, mo-
żesz zamiast teg
o w
ybudować sw
oją szopę rzemieślniczą. Jeśli się
na to zdecydujesz, wybierasz stro
nę, któ
rą chcesz zbudować. K
aż-
dy gracz może zbudo
wać szopę rzemieślniczą tylko raz podczas
rozgry
wki
(pat
rz str
. 6)
.
Ł
owy
P
odczas korzystania z no
w
ych ak-
cji łowó
w
Łow
ienie ryb
i
Polowa
nie
na łosia
m
usisz zapłacić niezbędny
koszt wyłącznie za pomocą kart bro-
ni. N
ie możesz używać znaczników
dr
e
w
n
a. W
p
rzyp
ad
k
u p
o
rażk
i o
t
rzy
-
m
u
j
esz b
r
o
ń p
rze
d
s
t
a
w
io
n
ą n
a p
o
l
u
a
kc
j
i
.
T
arg zwi
erzęc
y
N
a ty
m polu mo
żesz otrzymać dowol
-
ną kom
binację wskazan
ych dwóch
zwierząt. M
ożesz wybrać dwie owce
albo dwie świnie, albo jedną owcę
ijedną świnię.
N
a ty
m polu mo
żesz
otrzymać 2
dowolne
zwierzęta.
N
a obu powyższych polach akcji op
rócz kosztu w sreb
rze musisz
zapłacić wskaza
ny żeto
n dobra.
Rzemiosło
N
a ty
m polu mo
żesz przetwo-
rzyć (odłożyć do zasobów og
ól-
ny
ch)
1
rudę, by otrzymać 1 żeto
n
specjalny z symbolem kleszczy ko-
walskich i
z wartością miecza niższą
od 9. T
e żeto
ny specjalne znajdziesz
na osobnej pla
nszy organizacyjnej że-
tonó
w specj
alny
ch.
Wzgórza i handel wymienny
N
a ty
m polu mo
żesz otrzymać 2 róż-
ne znaczniki mat
eri
ałów b
udowla-
nych z
zasobów og
ólnyc
h. Do
datko
-
wo możesz raz ulepszyć 1
żeton dobra.
W
ypra
wy
W pra
w
ym górn
ym rogu każdej nowej
planszy wysp
y znajduje się sym
b
ol wsk
a
-
zujący
, z któr
ego pola akcji musisz sk
o
-
rzystać i
jaki st
a
tek musisz posiadać,
by odkr
yć tę wyspę.
By
zdobyć
klacze
lub
świnie,
możesz
sko
-
rzystać
z
akcji
dostępnych
na
planszach
akcji
znajdujących
się
w
grupie
targu
zwierzęcego
albo
możesz
otrzymać
je
dzięki
polom
pr
emii
na
nowych
planszach
wysp. Ponadto świnie możesz zdobyć dzię
-
ki „ulepszeniu”
żetonu ziół.
4
4
5
5
W
tabeli poniżej znajdu
ją się pola akcji i
r
odzaje łodzi potrzebne
do odkr
y
wania wysp
.
W
yspa Man
W
yspa Skye
Limerick
Szetlandy*
W
yspy Owcze*
Lofoty**
Orkady**
Mull**
Heb
r
ydy Zewnętrzne
Isl
ay
W
exford
Islandia*
Grenlandia*
W
yspa Niedźwiedzia*
Cork
Wa
t
e
r
f
o
r
d
Ziemia Bana*
Labrador*
No
wa Fundlandia*
Tierra del Fueg
o**
Caithness**
wszystkie
dowoln
y rodzaj
łodzi
knara albo langskip
langskip
l
angsk
ip
* Elemen
ty zgr
y podsta
wowej
.
** Elemen
ty zmin
idoda
tków
.
N
a p
olu ak
c
ji zna
jdującym się w
4. kolumnie możesz o
trzymać
dowo
lną planszę wyspy
, o
ile posi
adasz langski
pa. Pon
adto mo-
żesz dodatko
wo zapłacić 2 sreb
ra, by przep
rowadzić małą emigra-
cję
(patrz „E
migr
acja oraz po
mocnicy
”)
.
By sko
rzystać z
pola akcji
Gr
abież
,
musisz posiadać knar
ę. Podob
nie jak
w
przypadku pola akcji
Plądro
wanie
możesz wziąć żeto
n, któreg
o wartość
miecza jest równa
a
lbo niższa warto-
ści jego rzutu k
ostką. W
artość rzu-
tu możesz zwiększy
ć je
dynie dzięki
przedsta
wionym karto
m broni
. D
o
modykowa
nia wartości rzutu nie
możesz używać kamieni. Wp
rzypadku porażki otrzymujesz po 1
karcie każdej p
rzedstawionej b
roni.
N
a ty
m polu akcji wyda
jąc 1 srebro
i
1 drewno, mo
żesz zdobyć 1 wieloryb
-
nika. Nas
tępnie możesz odkr
yć jedną
z
dostęp
nych p
lansz wysp (dotyczy
wysp, k
tóre m
ożesz od
kr
yć wramach
tej akcji, czyli wymieniony
ch w
1.
ko
-
lumnie tabeli po lewej stro
nie) za p
o
-
mocą dowoln
ego statku.
Emigrac
ja oraz pomocnic
y
N
a ty
m polu akcji możesz p
rzepro
wa
-
dzić emigrację, korzysta
jąc z 1 ze swo
-
ich wielorybników
. W
ty
m celu w
eź
1 żeton małej emigracji iumieś
ć go na
swoim st
ole biesiadnym. Odłóż wielo
-
r
ybnika do zasobów ogóln
ych (każda
znajd
ująca się na nim ruda przepada).
T
a akcja nie wymaga sreb
ra.
N
a ty
m polu mo
żesz o
dkr
yć dow
olną planszę
wyspy (pod warunkiem, że p
osiadasz lang-
skip). N
astępnie mo
żesz zapłacić 2 sreb
ra, aby
przepr
owadzić emigrację, korzysta
jąc ze swo
-
jego 1wielorybnika (ja
k op
isano powyżej).
N
a ty
m polu mo
żesz o
drzucić 1 ze swoic
h
kart pomocników z
ręki, b
y zdobyć 2sre
-
bra
albo dobrać 3 no
we karty pomocników
na rę
kę.
Karty pomocników
Za każdym razem, gdy masz możliw
ość zagrania karty p
omoc-
nika, zamiast tego m
ożesz odrzucić 1 kartę p
omocnika, b
y wziąć
1 dostępn
y żeton PZ. N
a koniec gry zebrane żeto
ny zapewniają ci
wskazaną na nic
h liczb
ę punkt
ów zwycięstwa.
Żeton
y punktów zwycięstwa
Za każdym razem, gdy masz wziąć żeton PZ, b
ierzesz 1 z
do-
stępn
ych żeto
nów o
najwyższej wartości (najp
ier
w bierzesz żeto-
ny o
wa
r
tości 4, następ
nie, gdy te się wyczerpią, bierzesz żeto
ny
o
wartości 3 itd
.) i
kładziesz go przed sobą. Każdy żeto
n PZ jest
wart tyle punktó
w na koniec gr
y
, ile wskazuje nadrukowa
na na
nich wartość. Żeton
y „2 PZ” są nieog
raniczo
ne – gdy ich zabrak-
nie, not
uj zdobyte p
unkty
.
Jeśli
podczas
r
ozgrywki
wykorzystujesz
dodatkowe
poprawione
plansze
wysp
zgry
podstawowej,
to
powinieneś
umieścić
je
poniżej
ich odpowiedników
ztego
dodatku
(np.
Szetlandy
połóż
poniżej
W
yspy
Man).
W
ten
sposób
na
pierwszy
rzut
oka
bę
-
dziesz
widzieć,
którą
akcję
musisz
prze
-
pr
owadzić, by
odkryć daną
planszę wyspy
.
p
l
a
n
s
Z
e
w
y
s
p
p
l
a
n
s
Z
e
w
y
s
p
Dzięki nowym plan
szom wysp możesz zdobywać no
we premie,
wtym nowe do
bra z tego dodatku
, a ta
kże:
Kna
ra
Szop
a
Długi dom
Specja
lne funkcje
P
ola znajdu
jące się z le
wej
części planszy Limerick
ró
wnie
ż m
usisz zakr
yć,
by móc zakr
ywać kolejne
pola linii dochodu.
4
4
W
ielor
ybnik
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking monitorów dla programisty [TOP10]
Ranking odkurzacz bezworkowych do 500 zł [TOP10]
Forza Horizon 5 – wymagania sprzętowe
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Subwoofer – co to jest i jaki wybrać?
Silverstone prezentuje obudowę FLP02. Z zewnątrz retro, w środku funkcjonalnie
Jak układać sztućce? Praktyczny poradnik krok po kroku
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking elektrycznych aspiratorów do nosa [TOP10]
Montaż piekarnika do zabudowy
Ranking zegarków sportowych [TOP10]
Ranking pił łańcuchowych akumulatorowych [TOP10]
Jak wymienić dysze w kuchence gazowej?
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Gdzie wlać nabłyszczacz do zmywarki?
Sprawdź więcej poradników