Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Kolekcja Map 6.5 Polska 110583

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Kolekcja Map 6.5 Polska 110583

Wróć
Niniejsza instrukcja jest skierowana do osób zaznajo-
mionych z podstawowymi zasadami gry Wsiąść do Pociągu
i opisuje tylko zasady specyficzne dla planszy z mapą Polski.
Dodatek został zaprojektowany pod kątem rozgrywki dla
2–4 graczy.
Aby zagrać w dodatek, potrzebujecie wszystkich kart
Wagonów z gry Wsiąść do Pociągu: USA albo Wsiąść do Po-
ciągu: Europa, po 35 wagoników (a nie 45 jak w grze pod-
stawowej) dla każdego z graczy, po
1
znaczniku punktacji
w odpowiednim kolorze i 20 kart Państw i 35 kart Biletów
z tego dodatku.
Przygotowanie do gry
Posegregujcie karty Państw według krajów, a następ-
nie umieśćcie je awersami do góry blisko planszy obok
odpowiednich krajów. Upewnijcie się, że karty zostały
ułożone rosnąco (najwyżej punktowana karta powinna
się znaleźć na wierzchu).
Rozdajcie każdemu z graczy po 4 karty Biletów. Każdy
musi zatrzymać co najmniej 2 z nich. Potasujcie odrzu-
cone karty Biletów i umieśćcie je na spodzie talii.
Zasady specjalne
Podczas swojej tury gracz musi wykonać
1
(wyłącznie!)
z 3 akcji:
Dobieranie kart Wagonów
Zasady dobierania kart są identyczne jak w podstawowej
wersji gry.
Utworzenie połączenia
Zasady podwójnych połączeń są identyczne jak w podsta-
wowej wersji gry. W rozgrywce 2- i 3-osobowej można zająć
tylko
1
nitkę podwójnego połą-
czenia. Gdy gracz zajmie dowolną
nitkę, druga staje się niedostępna
dla pozostałych graczy do końca
gry. W grze 4-osobowej obie nitki
mogą zostać zajęte przez graczy,
ale jedna osoba nie może zająć
obydwu.
Na mapie znajdują się rów-
nież nowe Trasy Specjalne, które
łączą Polskę z krajami sąsiadu-
jącymi. Te trasy są dostępne dla
wszystkich niezależnie od liczby
graczy, ale
1
osoba nie może zająć
2 nitek takiej trasy.
Po zajęciu Trasy Specjalnej należy normalnie podliczyć
punkty. Gdy dotrzesz do kraju sąsiadującego, sprawdź, czy
należy Ci się bonus. Od tego momentu, jeśli w rozbudowa-
nej przez Ciebie sieci znajduje się kraj, do którego dotarłeś,
i co najmniej
1
inne państwo, możesz wziąć po
1
wierzch-
niej karcie ze stosów obu państw z nowo powstałej sieci
o ile są tam jeszcze dostępne karty – i umieścić je przed sobą
awersami do góry. Z czasem możesz mieć więcej niż
1
kartę
danego państwa. Jeśli dany stos kart Państwa się wyczerpie,
po prostu nie otrzymasz bonusu za ten kraj.
W dobrym guście jest powiadomić innych graczy, które
karty Państw zabierasz, by mogli sprawdzić, czy rzeczywi-
ście Ci się należą, a także, by mieli świadomość, które stosy
się kończą.
Dobranie Biletów
Zasady dobierania kart Biletów są identyczne jak w pod-
stawowej wersji gry.
Od morza aż do Tatr, jak Polska długa i szeroka rozciągają się przepiękne tereny, które tylko
czekają na odkrycie. Chcesz pooddychać świeżą bryzą morską nad Zatoką Gdańską?
A może wolisz urokliwe górskie szlaki wokół Zakopanego? Wsiąść do Pociągu: Polska zabierze
Cię w wyjątkową podróż do przeszłości, podczas której wcielisz się w kolejowego magnata
z poprzedniego stulecia i przyczynisz się do rozwoju sieci połączeń kolejowych nie tylko w kraju,
lecz także w sąsiednich państwach.
8+30
60'
2
4
Bonus na koniec gry
Każdy z graczy podlicza wartość zdobytych kart Państw
i dodaje ją do swojego wyniku na koniec gry.
Gracz, który zdobył największą liczbę punktów, wygrywa.
W przypadku remisu wygrywa ten z graczy, który zrealizował
największą liczbę kart Biletów. Jeśli i to nie rozstrzyga remisu,
wygrywa ten z remisujących graczy, który zdobył najwięcej
punktów poprzez realizację kart Biletów. Jeśli remis dalej się
utrzymuje, remisujący gracze współdzielą zwycięstwo.
Wprawne oko z pewnością zauważy, że stylistyka dodatku Wsiąść do Pociągu: Polska nawiązuje do lat 50., chociaż plansza
przedstawia współczesne granice Polski i krajów sąsiadujących. Zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie, aby wprowadzić
graczy w klimat kolejnictwa minionego stulecia i jednocześnie zachować czytelność mapy.
Dzięki temu gra nie traci walorów edukacyjnych, a rozgrywka może być niezwykle ciekawą lekcją geografii!
Autor gry: Alan R. Moon
Ilustracje: Julien Delval
Oprawa graficzna: Cyrille Daujean
Tłumaczenie: Magda Kożyczkowska
Redakcja: zespół Rebel
Testerzy
Dziękujemy wszystkim, którzy testowali ten dodatek.
A byli to: Janet E. Moon, Bobby West, Martha
Garcia-Murillo i Ian MacInnes, Emilee Lawson Hatch
i Ryan Hatch, Alicia Zaret i Jonathan Yost,
Tamara Lloyd, Casey Johnson, Lydie Tudal.
Days of Wonder, logo Days of Wonder, Ticket to Ride,
Wsiąść do Pociągu, Wsiąść do Pociągu: Europa,
Ticket to Ride Europe, Wsiąść do Pociągu: Polska
i Ticket to Ride Poland są znakami towarowymi albo
zarejestrowanymi znakami towarowymi Days of Wonder,
Inc. i są chronione prawami autorskimi.
©2004–2019 Days of Wonder, Inc.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
OPRACOWANIE
Przykład
1
Jeśli jesteś pierwszym graczem, który połączył Rosję
z Niemcami, weź warte 7 punktów karty ze stosów obu państw.
Później inny gracz łączy
Niemcy z Republiką Czeską
i bierze wartą 4 punkty kartę
Niemiec i wartą
1
0 punktów
kartę Republiki Czeskiej.
Na koniec dołączasz do swojej sieci połączeń Białoruś, łącząc
ją z Rosją i Niemcami. Bierzesz wartą 3 punkty kartę Niemiec,
wartą 4 punkty kartę Rosji i wartą 6 punktów kartę Białorusi.
Na pewnym etapie gry połączyłeś Rosję z Białorusią i Ukrainę ze Słowacją 2 osobnymi
sieciami. Tym samym otrzymujesz po
1
karcie z każdego z 4 państw.
Gdy zajmujesz trasy, które łączą te 2 sieci, nie otrzymujesz żadnej karty Państwa
(nie przyłączyłeś do sieci nowego państwa).
Jeśli jednak później przyłączysz do sieci Republikę Czeską, a na odpowiednich stosach
nadal będą dostępne karty, otrzymasz wierzchnie karty wszystkich 5 państw! Nieźle!
Gdy trzeci gracz dotrze do Niemiec, nie otrzyma bonusowej
karty tego państwa, ponieważ jego stos się wyczerpał.
1
3
4
2
Przykład
2

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756