Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Kolekcja Map 6.5 Polska

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Kolekcja Map 6.5 Polska

Wróć
Niniejsza instrukcja jest skierowana do osób zaznajo-
mionych z podstawowymi zasadami gry Wsiąść do Pociągu
i opisuje tylko zasady specyficzne dla planszy z mapą Polski.
Dodatek został zaprojektowany pod kątem rozgrywki dla
2–4 graczy.
Aby zagrać w dodatek, potrzebujecie wszystkich kart
Wagonów z gry Wsiąść do Pociągu: USA albo Wsiąść do Po-
ciągu: Europa, po 35 wagoników (a nie 45 jak w grze pod-
stawowej) dla każdego z graczy, po
1
znaczniku punktacji
w odpowiednim kolorze i 20 kart Państw i 35 kart Biletów
z tego dodatku.
Przygotowanie do gry
Posegregujcie karty Państw według krajów, a następ-
nie umieśćcie je awersami do góry blisko planszy obok
odpowiednich krajów. Upewnijcie się, że karty zostały
ułożone rosnąco (najwyżej punktowana karta powinna
się znaleźć na wierzchu).
Rozdajcie każdemu z graczy po 4 karty Biletów. Każdy
musi zatrzymać co najmniej 2 z nich. Potasujcie odrzu-
cone karty Biletów i umieśćcie je na spodzie talii.
Zasady specjalne
Podczas swojej tury gracz musi wykonać
1
(wyłącznie!)
z 3 akcji:
Dobieranie kart Wagonów
Zasady dobierania kart są identyczne jak w podstawowej
wersji gry.
Utworzenie połączenia
Zasady podwójnych połączeń są identyczne jak w podsta-
wowej wersji gry. W rozgrywce 2- i 3-osobowej można zająć
tylko
1
nitkę podwójnego połą-
czenia. Gdy gracz zajmie dowolną
nitkę, druga staje się niedostępna
dla pozostałych graczy do końca
gry. W grze 4-osobowej obie nitki
mogą zostać zajęte przez graczy,
ale jedna osoba nie może zająć
obydwu.
Na mapie znajdują się rów-
nież nowe Trasy Specjalne, które
łączą Polskę z krajami sąsiadu-
jącymi. Te trasy są dostępne dla
wszystkich niezależnie od liczby
graczy, ale
1
osoba nie może zająć
2 nitek takiej trasy.
Po zajęciu Trasy Specjalnej należy normalnie podliczyć
punkty. Gdy dotrzesz do kraju sąsiadującego, sprawdź, czy
należy Ci się bonus. Od tego momentu, jeśli w rozbudowa-
nej przez Ciebie sieci znajduje się kraj, do którego dotarłeś,
i co najmniej
1
inne państwo, możesz wziąć po
1
wierzch-
niej karcie ze stosów obu państw z nowo powstałej sieci
o ile są tam jeszcze dostępne karty – i umieścić je przed sobą
awersami do góry. Z czasem możesz mieć więcej niż
1
kartę
danego państwa. Jeśli dany stos kart Państwa się wyczerpie,
po prostu nie otrzymasz bonusu za ten kraj.
W dobrym guście jest powiadomić innych graczy, które
karty Państw zabierasz, by mogli sprawdzić, czy rzeczywi-
ście Ci się należą, a także, by mieli świadomość, które stosy
się kończą.
Dobranie Biletów
Zasady dobierania kart Biletów są identyczne jak w pod-
stawowej wersji gry.
Od morza aż do Tatr, jak Polska długa i szeroka rozciągają się przepiękne tereny, które tylko
czekają na odkrycie. Chcesz pooddychać świeżą bryzą morską nad Zatoką Gdańską?
A może wolisz urokliwe górskie szlaki wokół Zakopanego? Wsiąść do Pociągu: Polska zabierze
Cię w wyjątkową podróż do przeszłości, podczas której wcielisz się w kolejowego magnata
z poprzedniego stulecia i przyczynisz się do rozwoju sieci połączeń kolejowych nie tylko w kraju,
lecz także w sąsiednich państwach.
8+30
60'
2
4
Bonus na koniec gry
Każdy z graczy podlicza wartość zdobytych kart Państw
i dodaje ją do swojego wyniku na koniec gry.
Gracz, który zdobył największą liczbę punktów, wygrywa.
W przypadku remisu wygrywa ten z graczy, który zrealizował
największą liczbę kart Biletów. Jeśli i to nie rozstrzyga remisu,
wygrywa ten z remisujących graczy, który zdobył najwięcej
punktów poprzez realizację kart Biletów. Jeśli remis dalej się
utrzymuje, remisujący gracze współdzielą zwycięstwo.
Wprawne oko z pewnością zauważy, że stylistyka dodatku Wsiąść do Pociągu: Polska nawiązuje do lat 50., chociaż plansza
przedstawia współczesne granice Polski i krajów sąsiadujących. Zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie, aby wprowadzić
graczy w klimat kolejnictwa minionego stulecia i jednocześnie zachować czytelność mapy.
Dzięki temu gra nie traci walorów edukacyjnych, a rozgrywka może być niezwykle ciekawą lekcją geografii!
Autor gry: Alan R. Moon
Ilustracje: Julien Delval
Oprawa graficzna: Cyrille Daujean
Tłumaczenie: Magda Kożyczkowska
Redakcja: zespół Rebel
Testerzy
Dziękujemy wszystkim, którzy testowali ten dodatek.
A byli to: Janet E. Moon, Bobby West, Martha
Garcia-Murillo i Ian MacInnes, Emilee Lawson Hatch
i Ryan Hatch, Alicia Zaret i Jonathan Yost,
Tamara Lloyd, Casey Johnson, Lydie Tudal.
Days of Wonder, logo Days of Wonder, Ticket to Ride,
Wsiąść do Pociągu, Wsiąść do Pociągu: Europa,
Ticket to Ride Europe, Wsiąść do Pociągu: Polska
i Ticket to Ride Poland są znakami towarowymi albo
zarejestrowanymi znakami towarowymi Days of Wonder,
Inc. i są chronione prawami autorskimi.
©2004–2019 Days of Wonder, Inc.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
OPRACOWANIE
Przykład
1
Jeśli jesteś pierwszym graczem, który połączył Rosję
z Niemcami, weź warte 7 punktów karty ze stosów obu państw.
Później inny gracz łączy
Niemcy z Republiką Czeską
i bierze wartą 4 punkty kartę
Niemiec i wartą
1
0 punktów
kartę Republiki Czeskiej.
Na koniec dołączasz do swojej sieci połączeń Białoruś, łącząc
ją z Rosją i Niemcami. Bierzesz wartą 3 punkty kartę Niemiec,
wartą 4 punkty kartę Rosji i wartą 6 punktów kartę Białorusi.
Na pewnym etapie gry połączyłeś Rosję z Białorusią i Ukrainę ze Słowacją 2 osobnymi
sieciami. Tym samym otrzymujesz po
1
karcie z każdego z 4 państw.
Gdy zajmujesz trasy, które łączą te 2 sieci, nie otrzymujesz żadnej karty Państwa
(nie przyłączyłeś do sieci nowego państwa).
Jeśli jednak później przyłączysz do sieci Republikę Czeską, a na odpowiednich stosach
nadal będą dostępne karty, otrzymasz wierzchnie karty wszystkich 5 państw! Nieźle!
Gdy trzeci gracz dotrze do Niemiec, nie otrzyma bonusowej
karty tego państwa, ponieważ jego stos się wyczerpał.
1
3
4
2
Przykład
2

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756