Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra towarzyska REBEL Time's Up! Party (edycja niebieska)
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(269)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra towarzyska REBEL Time's Up! Party (edycja niebieska)
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
NA
JCZĘŚCIE
J ZADAWANE PYT
ANIA
+
Moja drużyna ma więcej niż 2 graczy. Kto może udzielić odpo
wiedzi
w rundzie 2 i 3?
Tylko pierwsza odpowiedź się liczy
. Nawet w sytuacji, gdy druga odpowiedź jest
prawidłowa, drużyna nie zdobywa danej karty
.
+
Co zrobić, gdy
podczas prezentacji swojej karty gracz
zrobi coś niedozwolonego,
aby napro
wadzić swoją drużynę na prezentowane
hasło?
Należy umieścić tę kartę na spodzie talii, po czym runda jest kontynuowana.
+
Czy można wydawać dźwięki i gestykulować podczas pierwszych dwóch rund?
Nie. Gestykulacja i dźwięki są zarezerwowane wyłącznie dla trzeciej rundy
.
+
Czy można wybrać, który gracz z drużyny będzie prezento
wał hasła z kart
swojej drużynie?
Nie. Co turę gracze kolejno się zmieniają, aby pr
ezentować karty swojej drużynie.
+
Czy mogę prezentować swojej drużynie karty
, które zostały ominięte albo
nieodgadnięte, gdy skończą się karty w talii?
Nie, każda ominięta albo źle odgadnięta karta zostaje wyłączona z gry do końca
bieżącej tury.
+
Jak grać w
Time’
s Up!
przy nieparzystej liczbie graczy?
Drużyny nie muszą składać się z takiej samej liczby graczy
. Należy się jednak
upewnić, że wszystkie drużyny wezmą udział w każdej turze. Można się równie
ż
zdecydować na grę w
„Zaawansowany wariant r
ozgrywki dla 5 i 7 graczy
”
.
ZAAWANSO
WANY WARIANT ROZGRYWKI DLA 5 I 7 GRACZY
Zasady są te same, jednak
gracze nie tworzą drużyn
. Każdy gracz gra z gr
aczem
po swojej lewej i graczem po swojej prawej str
onie.
Punkty są przyznawane
indywidualnie.
Gdy gracz ma w ręku talię, prezentuje swoją kartę gr
aczowi po lewej stronie.
Karty, z których hasła zostały odgadnięte, należy umieścić zakryte pomiędzy
grającymi graczami.
Po upływie czasu gracz przekazuje talię graczowi po le
wej stronie osoby, która w tej
turze odgadywała prezentowane hasła z kart.
Po rozegraniu wszystkich kart gracz otrzymuje punkty za wszystkie karty pomiędzy
nim a graczem po lewej stronie or
az za te pomiędzy nim a graczem po prawej stronie.
REGUŁ
Y GRY
CEL GRY
Time’
s Up!
jest grą drużynową, podczas któr
ej gracze rozgrywają 3 osobne
rundy.
W każdej z rund gracze mają za zadanie odgadnięcie treści jak największej
liczby kart.
PRZYGOT
OWANIE GRY
Gracze powinni się podzielić na co najmniej dwuosobowe drużyny
,
a następnie
zdecydować, której części karty będą używać podczas gry – niebieskiej czy żółtej.
Następnie należy
rozdzielić 40 kart pomiędzy wszystkich graczy
, którzy oglądają
otrzymane karty, nie pokazując ich treści pozostałym gr
aczom. Jeżeli wylosowane
karty nie przypadną danemu graczowi do gustu (okażą się zbyt skompliko
wane albo
o nieznanej tematyce), może wymienić te karty na inne.
Po tym, jak każdy z graczy zapoznał się ze swoimi kartami, należy utworzyć talię ze
wszystkich kart wylosowanych wcześniej przez graczy i ją przetasować.
T
eraz tylko trzeba wybrać drużynę rozpoczynającą.
Możecie rozpocząć grę!
© REPOS PRODUCTION 2004 FOR THE CURRENT ADAPTATION. ALL RIGHTS RESERVED
.
©
R&R GAMES (USA)
2000. ALL RIGHTS RESERVED UNDER
EXCLUSIVE LICENCE TO REPOS
PRODUCTION FOR EUROPE.
Publisher for Europe and Quebec:
Edited by Repos Production SRL • +32 471 95 41 32 • Rue des Comédiens, 22 • 1000 Bruksela – Belgia •
www.rpr
od.com
R&R Games • 813-835-0163 • PO Box 130195, T
ampa • FL 33681
–
USA • www.rnrgames.com
Time’s Up!
to gr
a autorstwa Petera Sarretta. Jest również dostępna po angielsku nakładem © R&R GAMES
Adaptacje i wersje: „Belgowie w sombrero”, czyli Cédrick Caumont i Thomas Pr
ovoost.
Elementy tej gry zawierają marki i znaki handlowe, które stanowią wyłączną własność wskazanych osób lub
instytucji. Niniejsza gra oraz używanie jej zawartości nie jest w żaden sposób sponsorowane, wspier
ane ani
zatwierdzone przez właścicieli tych znaków handlowych o wszystkich prawach zastrze
żonych.
Gra może być wykorzystywana tylko do prywatnych celów ro
zrywkowych.
P
r
e
z
e
n
t
a
c
j
a
h
a
s
ł
a
P
r
e
z
e
n
t
a
c
j
a
h
a
s
ł
a
P
r
e
z
e
n
t
a
c
j
a
h
a
s
ł
a
P
r
e
z
e
n
t
a
c
j
a
h
a
s
ł
a
P
r
e
z
e
n
t
a
c
j
a
h
a
s
ł
a
Następny gracz
Następny gracz
Następny gracz
Następny gracz
RUNDA PIERWSZA: OPIS SWOBODNY
Drużyny mają za zadanie
odgadnięcie haseł z jak największej liczby kart
prezentowanych
przez danego gracza
ze swojej drużyny w czasie określonym przez
klepsydrę.
Gracz ciągnie pierwszą kartę i zaczyna ją opisywać.
Gracz może opisywać treść swoich kart w dowolny sposób, jednak
nie może
:
>
opuścić karty, której drużyna nie potr
afi
odgadnąć;
>
używać do opisu słów o takim samym członie albo wyrazów synonimicznych
do tych występujących na karcie (np. motocykl, motor
, moto);
>
używać słów, któr
e brzmią tak samo jak wyrazy na kartach;
>
tłumaczyć treści kart na inny język;
>
literować hasła z karty
, używając dźwięków albo liter alfabetu.
Drużyna gracza opisującego swoje karty ma
nieograniczoną liczbę prób, ab
y
odgadnąć hasła (jedynym ograniczeniem jest czas)
. Każdą kartę, z której hasło
zostanie odgadnięte, prezentujący gracz powinien umieścić odkrytą na stole
i przejść do opisu kolejnej karty.
Po upływie czasu gracz przekazuje talię kart następnej drużynie, która kontynuuje
grę, zaczynając od pierwszej wierzchniej karty.
Gdy hasła ze wszystkich kart zostaną odgadnięte, należy spisać wynik każdej
z drużyn (ile kart odgadła każda drużyna) i przejść do drugiej rundy.
RUNDA DRUGA: JEDNO SŁOW
O
W drugiej rundzie należy ponownie
przetasować 40 kart
, które zostały r
ozegrane
w rundzie pierwszej.
T
a runda jest niemal identyczna jak runda pierwsza, z poniższymi wyjątkami:
>
gracz opisujący swoje karty może używać
tylko jednego słowa
na daną kartę,
>
drużyna może podjąć tylko
jedną próbę odgadnięcia
hasła na kartę,
>
gracz może
pominąć kartę
.
Po upływie czasu wyznaczonego przez klepsydrę wszystkie karty, z których hasła
zostały nieodgadnięte albo pominięte, należy zebrać i dodać do talii. Należy ją
przetasować i przekazać następnej drużynie.
Po odgadnięciu wszystkich kart należy spisać punktację z tej rundy (każda drużyna
zapisuje, ile odgadła kart), a następnie rozpocząć rundę trzecią.
RUNDA TRZECIA: P
ANTOMIMA
Należy ponownie
przetasować 40 kart
, które b
yły używane w poprzednich rundach.
T
a runda różni się od poprzedniej następującymi elementami:
>
gracz prezentujący swoją kartę musi
pokazać
hasło z danej karty
,
>
gracz może
nucić i wydawać dźwięki
,
>
gracz nie może nic powiedzieć.
Po odgadnięciu wszystkich kart należy spisać punktację.
Gra dobiegła końca!
KTO WYGRAŁ?
Drużyna, która
odgadła najwięcej haseł
podczas
wszystkich trzech rund,
wygrywa
grę!
W razie wątpliwości należy sprawdzić sekcję „Najczęściej zadawane pytania
”.
12
24
16
28
3
2
Piramidy
Królowa
Egiptu!
Charlie
Chaplin
Charlie
Chaplin
Charlie
Chaplin
Charlie
Chaplin
Kleopatra
Charlie
Chaplin
Charlie
Chaplin
Charlie
Chaplin
1
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking frytkownic beztłuszczowych [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking soundbarów [TOP10]
Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking foteli do pracy przy komputerze [TOP10]
Nigdy więcej remontowego chaosu! Sprawdź idealną kolejność prac wykończeniowych
Firanki, które odmienią Twój salon – sprawdź nasze propozycje!
Nowy sprzęt od be quiet! Obudowy Light Base i wentylatory Pure Wings 3 wchodzą do gry
Jak wybrać dodatkową klawiaturę do laptopa?
Przerabianie zdjęć, jak zrobić to dobrze?
Jaki atlas do ćwiczeń w domu kupić?
Najpopularniejsze lalki dla dziewczynek
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Sprawdź więcej poradników