Poradniki Eksperta

Orbitrek – jakie mięśnie pracują w czasie treningu?


Jest wiele urządzeń fitness, które pomagają wzmocnić wydolność organizmu, a także zrzucić zbędne kilogramy. Jednym z nich jest bez wątpienia orbitrek. Jakie mięśnie pracują podczas ćwiczeń? Co musisz wiedzieć przed zakupem własnego sprzętu? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy w poniższym poradniku. Zachęcamy do lektury, abyś w pełni przygotowany rozpoczął systematyczne treningi.



orbitrek. Jakie mięśnie pracują


Własny orbitrek – czy to dobra inwestycja?


Zorganizowanie we własnym mieszkaniu warunków do treningu to bardzo dobry pomysł. Zwłaszcza, jeśli chcesz być niezależny i nie masz zbyt wiele czasu, a Twój harmonogram dnia jest raczej mało przewidywalny. Zakup orbitreka to doskonała inwestycja w zdrowie i kondycję. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, zwłaszcza jeśli prowadzisz siedzący tryb życia. Własny sprzęt fitness to świetne rozwiązanie, zwłaszcza na tak trudne czasy. Wiele osób musiało nagle przerwać swoje treningi, gdy odgórnie zamknięto wszystkie siłownie w kraju.


Poza tym, posiadanie orbitreka to także duża niezależność. Możesz trenować, kiedy tylko zechcesz, bez względu na porę dnia. W tym samym czasie możliwe jest również nadrobienie zaległości serialowych. Kto Ci zabroni oglądać Netflixa podczas treningu? Nikt! Ćwiczenia będą znacznie przyjemniejsze, a czas nie będzie Ci się dłużył. Orbitrek pozwala także trenować poza sezonem letnim i wiosennym, kiedy raczej niechętnie wybieramy się biegać.


Orbitreki w naszej ofercie:


Orbitrek – jakie mięśnie pracują podczas ćwiczeń?


Jednym z najbardziej angażujących ciało urządzeń jest właśnie orbitrek. Jakie mięśnie pracują podczas ćwiczeń? Jest ich naprawdę sporo. To doskonały sprzęt, który jest w stanie zagospodarować podczas treningu duży procent powierzchni naszych tkanek mięśniowych. Dzięki zaangażowaniu wielu partii mięśni, efekty ćwiczeń są bardzo zadowalające. Jednymi z najbardziej zaangażowanych elementów są na pewno:


  • brzuch,
  • grzbiet,
  • pośladki,
  • ramiona,
  • łydki,
  • uda.


Rozwojowi ulegają także inne mięśnie, choć powyższe są zdecydowanie najmocniej rozwijane. Ćwiczenia na orbitreku mają także wiele innych zalet. Jest to chociażby możliwość wzmocnienia wydolności w znaczny sposób. Jeśli zależy Ci na poprawie kondycji, urządzenie to pozwoli Ci poprawić wyniki cardio o wiele poziomów. Korzyści z regularnych ćwiczeń jest bardzo dużo, więc inwestycja we własny sprzęt to pomysł, który naprawdę się opłaca. Orbitrek to także świetne rozwiązanie dla osób, które do tej pory były raczej na bakier ze sportem. Przygodę z aktywnością fizyczną warto rozpocząć od treningów we własnym, domowym zaciszu. Asortyment sprzętu fitness jest tak szeroki, że na pewno znajdziesz model idealny dla Ciebie.



Jak i ile powinieneś ćwiczyć, aby Twoje mięśnie były twarde jak stal?


Wiesz już, jakie mięśnie pracują na orbitreku. Teraz czas skupić się na przebiegu ćwiczeń. Każdy użytkownik może mieć inny cel treningów. Możliwe jest zgubienie nadwagi, a także poprawienie wydolności organizmu. Jeśli chcesz wzmocnić swoje mięśnie, to także jest możliwe. Praca na orbitreku to dobra alternatywa dla typowego treningu siłowego, który opiera się na podnoszeniu ciężarów.


W takim wypadku jednak Twój przyszły orbitrek powinien zapewniać odpowiednio duży opór, który będzie stanowił wyzwanie dla tkanek mięśniowych. Musi to więc być model wyposażony w koło zamachowe ważące co najmniej 10 kilogramów. Kluczową kwestią jest także samo sterowanie urządzeniem. Regulacja oporów powinna być nie tyle co wygodna, a po prostu precyzyjna. W innym wypadku ciężko będzie o właściwe dostosowanie parametrów treningowych. Modele wyposażone w komputer zazwyczaj dysponują elektroniczną regulacją, która jest bardzo wygodna. Co więcej, zaawansowane technologicznie orbitreki posiadają również wgrane programy treningowe, w tym także interwały. Możesz wybrać jeden z trybów, aby nie zajmować sobie głowy regulacją – urządzenie zrobi to za Ciebie.


Jeśli chcesz wzmocnić swoje mięśnie, powinieneś trenować z jednodniową przerwą. Ten czas jest potrzeby tkankom do regeneracji, aby mogły się one odbudować, jednocześnie rosnąc. Sam trening powinien trwać od 30 do 45 minut. W przypadku celu polegającego na budowie mięśni, powinieneś zdecydowanie postawić na dużą intensywność. Im bardziej Twoje ramiona i uda będą „płonąć”, tym lepiej to świadczy o skuteczności treningu.


Jak prawidłowo ćwiczyć na orbitreku?


Mogłoby się wydawać, że rozpoczęcie ćwiczeń na orbitreku to zwykła fraszka. Wystarczy wejść na sprzęt i zacząć machać kończynami… Nic bardziej mylnego! Niezależnie od Twojego celu, prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń na orbitreku jest bardzo ważna. Jak zatem ćwiczyć, aby nie narazić się na kontuzje, a wyniki były satysfakcjonujące? To proste! Przede wszystkim, powinieneś sprawdzić co na temat użytkowania sprzętu ma do przekazania sam producent. Warto zapoznać się z instrukcją obsługi. Możesz tam znaleźć szereg kluczowych wskazówek, choćby na temat złożenia urządzenia po rozpakowaniu czy obsługi komputera sterującego pracą orbitreka. Chwila cierpliwości naprawdę popłaca – o wiele lepiej jest pracować ze sprzętem jako osoba przygotowana, niż uczyć się jego konfiguracji w trakcie treningu.


Pamiętaj też, że zaprogramowane tryby ćwiczeń różnią się między innymi intensywnością. Jeśli jesteś osobą początkującą, nie wybieraj trudnych programów, które przygotowano z myślą o użytkownikach zaawansowanych. Bardzo łatwo można przesadzić z trudnością ćwiczeń, a potem żałować wyboru, gdy pojawią się zbyt duże zakwasy. Pamiętaj także o bardzo ważnej rzeczy, bez której żaden trening nie może się odbyć. Mowa tu o rozgrzewce! Zanim zaczniesz właściwe ćwiczenia, przygotuj mięśnie i stawy do dalszego wysiłku. Rozgrzewka może odbyć się również na orbitreku i powinna polegać na stosowaniu powolnego tempa. Spokojne, ale płynne ruchy pozwolą rozgrzać mięśnie i stawy. Twój organizm także nie zmęczy się tak szybko podczas właściwych ćwiczeń.


Nie lekceważ także postawy ciała, która ma ogromne znaczenie dla efektów treningu, a także zmniejszenia ryzyka ewentualnych kontuzji. Przede wszystkim, pewnie stań na podnóżkach. Wyprostuj plecy i wciągnij lekko brzuch. Chwyć za uchwyty i staraj się patrzeć przed siebie. Zwróć uwagę na wyprostowany grzbiet. Garbienie się powoduje dodatkowe napięcie mięśni, które jest zupełnie niepotrzebne. Na koniec treningu również zmniejsz tempo i analogicznie do rozgrzewki – przygotuj organizm do rozluźnienia. Stopniowe zakończenie treningu uchroni Cię przed kontuzjami, które mogą się pojawiać w przypadku zbyt szybko rozpoczynanego i kończonego treningu. Swoje rezultaty staraj się zapisywać, aby móc je realnie ocenić. W ten sposób będziesz miał kontrolę nad realizowanymi celami, co pozwoli także na wprowadzenie ewentualnych zmian. Jeśli dopiero planujesz kupić orbitrek, możesz skorzystać z pomocy naszych doradców. Bardzo chętnie wspomogą Cię swoją wiedzą.


Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756