Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana EGMONT Pitagoras

Instrukcja obsługi Gra karciana EGMONT Pitagoras

Wróć
ELEMENTY GRY
55 kart (4x od 1 do 10, 2x od 11 do 14, 1x od 15 do 19, 2x 20)
2 niebieskie kości: (0-2-3-4-5-8) oraz (20-30-40-50-60-70)
1 czarna kość (30-50-70-80-90-110)
1 czerwona kć (0-10-20-0-10-20)
CEL GRY
óż działanie z liczb znajdujących się na kartach, aby uzyskać
wynik wyrzucony na kostkach. Zbierz wskazane karty jako bonus.
Zdobywca największej liczby kart wygrywa grę.
PRZEBIEG GRY
1. Przetasuj karty i ułóż je zakryte w talii na środku stołu. Pobierz
pięć kart i ułóż je odkryte obok talii.
2. Rzuć dwiema niebieskimi kośćmi i podaj sumę, kra na nich
wypadła.
3. Wszyscy gracze równocześnie starają się ułyć w myślach
z odkrytych kart działanie tak, aby osiągnąć sumę wskazaną
na kościach. Mogą użyć dowolnej kombinacji symboli matema-
tycznych +, -, ×, ÷. Do działania nie trzeba wykorzystać wszyst-
kich kart.
4. Gracz, który uwa, że wymyślił poprawne działanie, krzyczy
MAM!. Natychmiast musi ułożyć karty tak, aby wskazać po-
prawny wynik. Gracz nie otrzymuje dodatkowego czasu, ponie-
waż w momencie zatrzymania gry powinien już znać dokładne
rozwiązanie.
POPRAWNA ODPOWIEDŹ: Jeśli gracz ułył poprawne działanie,
zabiera wszystkie karty, które posłyły mu do ułożenia tego
działania.
NIEPOPRAWNA ODPOWIEDŹ: Jeśli gracz nie jest w stanie uł
poprawnego działania, pozostali gracze dostają po jednej z od-
krytych kart.
Gra dla 2–6 graczy w wieku 8–108 lat.
5. Każdy gracz kładzie zdobyte karty przed sobą w stosie.
6. Nowa runda: odkryj kolejne karty z talii tak, aby uzupełnić karty
na środku stołu do pięciu kart. Następnie kontynuuj grę według
opisu z punktów 1–5.
Uwagi:
Jeśli żaden z graczy nie może znaleźć poprawnego równania,
wyłóż dodatkową kartę i rzuć kośćmi ponownie (jeśli nadal nie
ma rozwiązania, wóż kolejną kartę, znów rzuć kostką itd.). Jeśli
ta sytuacja nastąpi pod koniec gry, gdy w talii nie ma już dodat-
kowych kart do dołożenia, po prostu rzuć jeszcze raz kośćmi.
W grze używamy wącznie liczb ckowitych (bez ułamków).
O zwycięstwie decyduje szybkość podania działania, a nie licz-
ba kart, z których działanie jest zbudowane.
Przykład 1
Na stole leżą poniższe karty:
Wyrzucono kości z sumą 32.
Rozwiązaniem jest:
lub
To drugie rozwiązanie jest korzystniejsze, ponieważ gracz, kry
je wskazał, otrzymuje 4 karty.
30
2
KONIEC GRY I WSKAZANIE ZWYCIĘZCY
Gra kończy się w momencie, gdy w zakrytej talii nie ma wystarcza-
jącej liczby kart, aby uzupnić odkryte karty do pięciu. Wszyscy
gracze powinni teraz przeliczyć swoje karty. Gracz z największą
liczbą kart wygrywa. W przypadku remisu wygrywa gracz, który
jako ostatni z remisujących wskazał poprawną odpowie.
Poziomy trudności:
Aby zmniejszyć poziom trudności, usuń z talii wszystkie karty
o wartościach większych niż 15.
Możesz też wymienić niebieską kość z liczbami dwucyfrowymi na
czerwoną kość z mniejszymi liczbami.
Aby zwiększyć poziom trudności, wymień niebieską kość z liczba-
mi dwucyfrowymi na czarną kość z większymi liczbami.
Możesz też dopuścić do gry potęgowanie (jedna z liczb na karcie
staje się wykładnikiem potęgi). Na przykład karty 2 i 3 mogą ozna-
czać 23 = 8 lub 3² = 9.
Przykład 2
Na stole leżą poniższe karty:
Wyrzucono kości z sumą 32.
Rozwiązanie 1
7 * 6 – 12 + 2 = 32
4 karty nagrody.
30
2
Rozwiązanie 2
12 + 15 + 7 – 2 =32
4 karty nagrody.
Rozwiązanie 3
12 : 6 = 2
72 = 49
49 – 15 – 2 = 32
5 kart nagrody.
Story House Egmont sp. z o.o.
ul. Dzielna 60, 01-029 Warszawa
WydawnictwoEgmont.pl
© 2023 Story House Egmont sp. z o.o.
Autor gry: Reiner Knizia
Ilustracje: Renato Faccini
Wydawca: Tomasz Kołodziejczak
Tłumaczenie reguł: Alexander Potocki
Koordynacja produkcji: Agnieszka Kupczyk
Korekta: Marta Kania
Opracowanie graficzne i DTP: Cezary Szulc W razie braków elementów lub pytań do reguł prosimy
o kontakt: gryplanszowe@egmont.pl
Grę polecają:
GryfGra
POLECAMY DLA DZIECI
W WIEKU 6-9 LAT

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756