Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje EGMONT
›
Instrukcja Gra logiczna EGMONT Archimedes
Znaleziono w kategoriach:
Gry logiczne
(5)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra logiczna EGMONT Archimedes
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
A
R
C
HI
M
E
D
E
S
Gra dla 2–
5 gra
cz
y w w
ieku o
d 7 lat au
tors
t
wa Rein
era K
nizi.
El
em
en
t
y
g
ry
•
55 kart matemat
yków (54 kar
t
y po
dst
awowe oraz op
cjo
-
nalna kar
ta Reiner
a)
•
5 duż
ych żetonów s
ymb
oli matemat
ycznych
•
25 żetonów p
unk
tów (po 5 z wa
rto
ściami o
d 1 do 5)
C
el
g
ry
Gra
tr
wa
pię
ć
run
d.
W
każdej
run
dzie
gracze
zagr
ywają
kar
-
ty
matemat
yków, t
worz
ąc
matematyc
zne
równa
nia.
Jeżeli
na
zakońc
zenie
r
und
y
b
ę
dziecie
p
osiadać
jakieś
kart
y
,
otr
z
yma
-
cie
p
unk
ty
karne
.
W
ygra
grac
z,
k
tór
y
po
p
ięciu
runda
ch
b
ę
-
dzie miał najmniej pun
któw karnych
.
P
r
z
y
g
o
t
o
w
a
n
i
e
r
u
n
dy
UWAGA:
Je
śli gra
cie z o
pcjo
nalną ka
rt
ą Reine
ra,
pozost
aw ją
w
talii.
Jeśli
gracie
wedł
ug
sta
ndardow
ych
reg
uł,
odłóż
ją
do
pud
ełk
a.
1.
Przed
każdą
z
rund
weź
zestaw
żetonów
p
unk
tów
karnych
–
od
war
tości
1
do żetonu o
dpowia
dającego lic
zbie grac
z
y.
Prz
y
kła
d:
W rozg
ry
wc
e dla cz
terech gracz
y
4
żeto
ny
z p
unk
-
tami karnymi od 1 do 4
.
2.
Potasuj kar
t
y i rozdaj każdemu z gr
ac
z
y po 5 na rę
kę.
4
4
5
5
3
3
2
2
1
1
2
3.
Pozostałe
ka
rt
y
uł
óż
zakr
y
te
(rewersem
do
gór
y
)
w
miej
-
scu
d
ostę
pnym
dla
w
sz
ystkic
h
gra
cz
y.
T
o
b
ędzie
ta
lia
do
-
bierania
. O
dkr
yj
wier
zchnią ka
r
tę z
talii i
po
łóż
ją o
bok
.
T
o
bę
dzie pier
wsza ka
r
ta stosu o
bliczeń
.
4.
Ob
ok
o
dkr
y
tej
kart
y
u
łóż
5
żeton
ów
rów
nania
m
atema
-
t
ycz
neg
o.
Pr
ze
b
i
e
g
ro
z
g
r
y
w
ki
Pier
wszą
run
dę
rozpo
cz
y
na najm
łods
zy
gra
cz
.
Nastę
pnie
gra
przebie
ga z
godn
ie z
ruc
hem
wskazówek
zegara
.
W s
wojej
tu
-
rze możesz w
ykonać jedną z tr
zech nas
tęp
ując
ych akcji:
1. U
twó
rz równa
nie.
Odc
z
y
taj lic
zbę z kar
ty, która leż
y na wierzchu s
tosu obliczeń
.
Następ
nie:
a.
w
ybie
rz
je
den
z
żetonów
s
ymb
olu
matemat
yc
znego
i
po
-
łóż go po p
rawej stro
nie stosu;
b.
w
ył
óż
kar
tę
z
ręki
i
p
o
łóż
p
o
prawej
s
tronie
p
oł
ożonego
żetonu sy
mbol
u matematyc
zne
go;
c.
w
ył
óż
żeton
sym
bolu
rów
no
ści
(=
)
p
o
p
rawej
stro
nie
od
w
ył
ożonej pr
zez siebie kar
t
y;
d.
w
yłóż z ręki kartę dając
ą właś
ciw
y w
y
nik równania matema
-
t
yc
zne
go,
któr
y
st
w
or
z
ył
y
p
op
rze
dni
e kar
t
y i żetony sym
bo
li
matemat
ycznych. Powie
dz głośno
, jakie
równanie two
rz
ysz
.
Nastę
pnie
po
ukoń
czeniu
równania
zbier
z
kart
y
i p
o
łóż
je
na
stos
oblic
zeń
tak
,
aby
ost
atnia
twoja
kar
ta
(w
y
nik
równania)
była
na
wierzchu
stosu.
Uż
y
te
ż
etony
połóż
obok
pozosta
-
ł
ych żetonów z s
ymb
olami matemat
ycznym
i.
Nastę
puje tura kolejne
go grac
za
.
3
Prz
y
kła
d:
Na
s
tosie
oblic
zeń
le
ży
karta
z
cy
fr
ą
3
(Powiedz:
„
T
rz
y…
”).
Najpierw
kładziesz
ż
eton
symbolu
+
(
„…
plus
…
”),
a
po
-
tem
wykład
asz
z
ręki
kartę
5
(„…p
ięć
…
”).
Nastę
pnie
dodaj
esz
że
-
ton
s
ymbol
u
równ
ości
(„…rów
na
się…
”)
i
wykładasz
z
ręki
kartę
8
(„…
osiem”). Udało ci się ułoż
yć prawidłowe równa
nie: 3 + 5 = 8
.
Kolejny
gracz
rozpoc
zy
na
z
8
n
a
s
tosie
ob
liczeń
(„Osiem
…
”).
Kładzie
więc
żeton
–
(„
minus”)
o
raz
w
ykłada
z
ręki
kartę
1
(…jeden
…
”),
a
nas
tępni
e
dod
aje
żeton
s
ymbol
u
=
(
„równa
się”),
po
cz
ym
na
koniec
wykłada
z
ręki
kartę
7
(
„…
siedem”).
Graczowi
udało się uł
ożyć p
rawidłowe równanie 8 – 1 = 7
.
2
. Ułóż równ
ość
.
Aby s
two
rz
yć równ
oś
ć
, musisz t
ylko:
a)
p
o
łoż
yć matemat
yczny żeton z s
ymb
olem równ
oś
ci =
(„
…rów
na się…”) po p
rawej stronie s
tosu;
b)
wy
bra
ć z rę
ki ka
rtę
o t
ym
samym
no
minale co
kar
ta
ze sto
-
su
obliczeń
i
p
oł
oż
yć
ją
po
prawej
stro
nie
żetonu
symb
olu
równ
oś
ci. J
eś
li jes
t taki
sam
, ułoż
yłeś ró
wnan
ie. O
dkła
dasz
swoją zag
raną kar
tę na s
tos oblic
zeń.
3. D
obier
z kar
tę.
Jeżeli
nie
możesz
lub
nie
chcesz
ut
wor
z
yć
prawidł
owego
równania
/równoś
ci,
musisz
dobra
ć
jedną
kartę
z
z
akr
y
tego
stosu. Następnie twoja tura się k
ończ
y.
Jeżeli zakry
t
y stos się
w
yczerp
ał,
po
p
rostu
s
pasuj
i
t
woja
tura
się
końc
z
y.
Rozpo
-
cz
y
na się tura kolejnego gra
c
za po t
wojej le
wej.
Równania:
Możeci
e
ukł
ada
ć
na
stę
pują
ce
c
z
ter
y
rodzaje
równa
ń,
zag
r
y
-
wając kolejn
o po d
wie kar
t
y
:
Dodawanie
– Pr
z
ykła
d: 3 + 5 = 8
.
Odejmowa
nie
– Prz
ykł
ad: 8 – 1 = 7
.
Mn
ożeni
e
– Pr
zy
kład: 3 x 4 = 1
2
.
Dzielenie
– Prz
ykła
d: 12 : 6 = 2
.
U
WA
G
A
:
Wynik
równan
ia
musi
sz za
wsz
e w
yłożyć
jak
o ostat
-
nią kar
tę. Rów
nania ta
kie jak: 8
=
3 + 5 ni
e są doz
wolo
ne
.
5
Z
a
ko
n
c
z
en
i
e
r
u
n
dy
A
.
Runda
końc
z
y
się
, gdy je
den z gra
cz
y (p
o ut
wor
zeniu rów
-
nania
lub
ułożeniu
równo
ści)
nie ma
już
kar
t
na
ręce.
Wsz
ysc
y
pozostali
grac
ze
odk
r
y
wają
kart
y,
k
tóre
pozostał
y
im
na
rę
-
kach
. Nastę
pnie sumują liczby z tych kar
t
.
W p
rz
yp
adku
remisu
, j
eżeli kilku
gra
cz
y
p
osiada
tę sa
mą
sumę
liczb,
każd
y
z
nich
musi
do
bra
ć
jedną
ka
r
tę
z
talii
dobiera
nia
i
doda
ć
ją d
o s
woich
kar
t
.
Należ
y
p
on
ownie
sprawdzić
,
c
z
y k
toś
posiada
taką
sa
mą
sumę
.
Jeśli
znów
jes
t
remis,
dobier
zcie
ko
-
lejne kar
t
y itd.
Jeżeli
w
trakcie
ro
zs
trz
yga
nia
remis
ów
wyc
zerpie
się
talia
do
-
bierania
,
pr
zetasujcie
stos
o
bliczeń
i
o
dwró
ćcie
go,
t
wor
ząc
nową talię dob
ierania
.
Punk
t
y
karne:
G
rac
z,
k
tór
y
zakoń
cz
y
ł
rund
ę,
p
ozby
wa
-
jąc
się
kar
t
z
rę
ki,
nie
otr
z
ymuje
ka
rnych
pun
któw.
Bierze
żeton
z
1
pun
ktem
i
o
dr
zuca
go
d
o
pu
de
łka.
Grac
z
z
naj
-
niższą
sumą
otrz
y
muje
żeton
z
2
punk
ta
mi,
kolejny
z
3
punk
ta
mi
itd.
Wreszcie
g
rac
z
z
najw
y
ż
szą
sum
ą
otrz
ym
uje
żeton
z
najw
ięk
szą
lic
zbą
p
unk
tów.
Po
zakońc
zeniu
każde
j
z r
und
gra
cze
pow
inni
kłaś
ć żetony
pu
nkt
acji
jede
n n
a dr
ugim
,
tak aby była wid
oc
zne górna war
toś
ć
.
B.
Runda
końc
z
y
się
rów
nież
, gdy w tra
kcie rundy w
yczer
-
pie
się
talia
dobie
rania
i
w
sz
ysc
y
kolejni
gracze
spasują.
Je
żeli
ty
lko
niek
tór
z
y
grac
ze
spasują
,
a
kolejni
są
w
s
tanie
t
wo
rz
yć
prawidł
owe
rów
nania,
gra
toc
z
y
się
dalej.
W
takim
prz
ypa
dku
nawet
gra
c
ze,
k
tórz
y
wc
ześ
niej
spa
sowali,
m
og
ą
układa
ć
ko
-
lejne
równania
w
swojej
turze.
Runda
końc
z
y
się
d
opiero,
gdy
wsz
ysc
y gra
cze spasują po kolei.
Pomiń
NOWOŚCI
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Fotele i biurka Mad Dog
Back To University
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking zestawów noży kuchennych [TOP10]
Ranking mikrofonów do śpiewania [TOP10]
Rodzaje herbat i ich właściwości
Ranking wideorejestratorów do 200 zł [TOP10]
Czy oczyszczacz powietrza usuwa kurz?
Ile kosztuje naładowanie telefonu?
Jaki sprzęt do kuchni kupić?
Jaka lodówka do zabudowy do Twojej kuchni?
Ranking tabletów [TOP15]
Mint Mobile wprowadza MINTernet. Czy to będzie godna alternatywa?
Jaki głośnik na rower wybrać?
Ranking rozdrabniaczy do gałęzi frezowych [TOP10]
Ranking laktatorów [TOP10]
Jaki wioślarz do domu wybrać?
Ranking gier planszowych dla 9-latka [TOP10]
Sprawdź więcej poradników