Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska GRANNA Super farmer De Lux

Instrukcja obsługi Gra towarzyska GRANNA Super farmer De Lux

Powrót
INSTRUKCJA
00086/3
www.granna.pl www.superfarmer.pl info@granna.pl
Zawartć pudełka:
4 plansze
2 dwunastościenne kostki
120 kartoników z obrazkami zwierząt:
60 królików, 24 owce, 20 świń,
12 krów, 4 konie,
4 plastikowe małe psy,
2 plastikowe duże psy
Instrukcja
120 kartoników z obrazkami zwierząt:
Drogi kliencie!
Nasze gry kompletowane są ze szczególną starannością.
Jeżeli jednak zdarzą się jakieś braki (za co z góry serdecznie przepraszamy)
prosimy wypełnić ten kupon i wysłać pod adres
GRANNA, ul. Księcia Ziemowita 47, 03-788 Warszawa
Miejsce zakupu:
Data zakupu:
Brakujące elementy:
Imię,
nazwisko,
adres:
www.granna.pl www.superfarmer.pl info@granna.pl
autor gry: Karol Borsuk projekt graficzny i ilustracje: Piotr Socha
Super farmer to gra, która powstała w Warszawie w 1943 roku. Nosiła
wtedy tytuł „Hodowla zwierzątek. Grę wymyślił wybitny polski matematyk,
profesor Uniwersytetu Warszawskiego, Karol Borsuk. Po zajęciu Warszawy
hitlerowcy zamknęli Uniwersytet, w wyniku tego profesor stracił pracę. W trak-
cie II wojny światowej ludzie pozbawieni pracy dokonywali cudów pomysłowości w poszukiwaniu
źródeł utrzymania. Sprzedaż gry była pomysłem profesora na ratowanie rodzinnego budżetu.
Zestawy do gry wykonywane były metodami domowymi przez żonę profesora, panią Zof
Borsukową. Umieszczone w grze rysunki zwierzątek namalowała Janina Śliwicka.
W krótkim czasie gra zyskała nadspodziewanie wielką popularność nie tylko
wśród przyjaciół, lecz także w szerokich kgach dalszych znajomych
i nieznajomych osób. W domu państwa Borsuków rozdzwonił się telefon,
a głos w słuchawce coraz częściej zadawał pytanie: Czy to hodowla zwie-
rzątek? Po potwierdzeniu zwykle naspowało zamówienie. Gra bawiła
nie tylko dzieci, wciągała także i dorosłych pomagając im przetrwać
ponure okupacyjne wieczory.
3
p
r
o
f
.
K
a
r
o
l
B
o
r
s
u
k
1 = 6
1 = 2
1 = 3
1 = 2
1 = 1
1 = 1
SUPERFARMER DE LUX_plansza - 00086/4
4
Gry spłonęły wraz z miastem w czasie powstania warszawskiego, w sierpniu 1944r. Szczęśliwie
jeden z egzemplarzy zachował się poza Warszawą i wiele lat po wojnie wrócił do rodziny Borsuków.
Z okazji 100 urodzin pani Zofii Borsukowej, w 2 rocznicę śmierci profesora Karola oraz z okazji
10 lat odkąd wznowiona wersja Hodowli zwierzątek  Super farmer bawi kolejne pokolenia dzieci
i rodziców, oddajemy w Państwa ręce nową, barwną, przestrzenną, dynamiczną wersję gry.
amy nadzieję, że spodoba się Państwu.
GRANNA, Warszawa, 11 wrzesień 2007
9
Dynamiczny wariant gry
Graczom, którzy chcieliby zagrać w bardziej dynamiczną wersję gry
proponujemy trzy zmiany w opisanych regułach.
1. Przed rozpoczęciem gry, gdy każdy gracz dostaje swoją zagrodę, czyli
planszę, otrzymuje też jednego królika, na dobry początek.
2. Gdy na wyrzuconej kostce pojawi się lis, to nie oznacza dla gracza, który nie ma małego psa, że
traci wszystkie króliki. Jednemu królikowi udaje się uciec ze szponów lisa. I zostaje on w zagrodzie.
3. Gdy po rzucie kostkami na jednej pojawi się wilk, a stado gracza nie jest pilnowane przez dużego
psa, to traci on wszystkie zwierzęta z wyjątkiem koni i królików.
czywiście, jeśli gracz miał je przed atakiem wilka.
konsultacja merytoryczna reguł gry: Michał Stajszczak
Oryginalna gra „Hodowla zwierzątek” z 1943 roku
8 5
Jesteś hodowcą zwierząt i chcesz zostać super farmerem. woje zwierzęta
rozmnażają się, a to przynosi ci zysk. ożesz zamieniać wyhodowane
zwierzęta na inne, jeśli uznasz, że to się opłaca. by zwyciężyć, musisz
jako pierwszy uzyskać stado złożone co najmniej z konia, krowy, świni,
owcy i królika. Jednak wszystkie woje plany mogą pozostać tylko w sfe-
rze marzeń, jeśli nie zachowasz należytej ostrożności W okolicy grasują
bowiem wilk i lis, których łatwym łupem mogą stać się woje zwierzęta.
Przebieg gry
W grze może brać udział od 2 do 4 osób. Jedna dodatkowa osoba, jeśli chce, może się bezpośred-
nio nie angażować w grę, a tylko pnić funkcję opiekuna stada i dokonywać wszystkich wymian.
Początkowo gracze nie mają żadnych zwierząt. Wszystkie kartoniki i figurki psów znajdują się
w głównym stadzie, czyli najlepiej - w pudełku. Każdy gracz dostaje swoją zagrodę, czyli jedną
planszę. Są na niej miejsca na hodowane zwierta.
Rozmnażanie zwierząt
Gracze rzucają kolejno, zawsze dwiema kostkami. Jeśli gracz rzuci kostkami tak, że na obu wypad-
nie takie samo zwierzę, to dostaje to zwierzę ze stada głównego. Gdy po kilku
kolejkach gracz ma już jakieś zwierta, to po następnym rzucie otrzymuje
ze stada tyle zwierząt wyrzuconego gatunku, ile ma pełnych par tego
gatunku  łącznie z wyrzuconymi na kostkach.
trata zwierząt
Jeśli gracz wyrzuci lisa, to traci na rzecz stada wszystkie posiadane
króliki. Jeśli wyrzuci wilka, traci wszystkie posiadane zwierzęta,
z wyjątkiem konia i małego psa, jeśli je ma.
PRZKAD: Jeżeli gracz wyrzucił wilka i lisa, ma małego psa, ale nie
posiada dużego, to traci wszystkie zwierzęta poza koniem.
d straty wynikającej z wyrzucenia lisa chroni gracza mały pies. Jeżeli gracz wyrzuci lisa,
a ma małego psa, to jego zwierta pozostają nietknięte do stada wraca jedynie my pies.
d straty spowodowanej wyrzuceniem wilka chroni duży pies. Jeżeli gracz wyrzuci wilka,
a ma dużego psa, to jego zwierta pozostają nietknięte do stada wraca jedynie duży pies.
UWAGA! uży pies nie chroni przed lisem.
Koniec gry
Super farmerem zostaje ten z graczy, w którego hodowli znajdzie się przynajmniej po jednym koniu,
krowie, świni, owcy i króliku. Pozostali mogą grać dalej.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756