Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje HASBRO
›
Instrukcja Gra planszowa HASBRO Cluedo Junior F6419
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(5)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa HASBRO Cluedo Junior F6419
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
GO
T
O
WI RO
ZWIĄZA
Ć T
AJEMNICĘ?
GO
T
O
WI RO
ZWIĄZA
Ć T
AJEMNICĘ?
Wytypuj winow
ajcę! M
ożesz t
o zrobić w k
ażdej chwili
podcz
as sw
ojej tury
,
nawe
t po dokonaniu skr
eśleń w arkuszu.
1.
Powiedz:
„(
K
TO
) spowodo
wał(a) wybuch wulk
anu z
a pomocą (
C
ZEGO
),
podcz
as gdy powinien/powinna był(a) się znajdo
wać (
GD
ZIE
)”.
2.
Dyskr
etnie
spr
awdź, c
o skryw
a podst
awk
a postaci, kt
ór
ą typujes
z, or
az po
zo
st
ałe podst
awki
umiesz
czone na śr
odku planszy
. Udało Ci się dobr
z
e wytypow
ać wszy
stkie tr
zy elementy?
T
AK!
T
ajemnic
a jest ro
związana — wy
gryw
asz!
NIE!
Ups, odpadasz z gry
.
Nie podpowiadaj nik
omu r
o
związania!
Po
z
ost
ali gracz
e kontynuują gr
ę, aż kt
oś wytypuje popr
awnie, lub do momen
tu,
w którym w gr
ze po
zo
st
anie tylk
o jeden gracz.
ZA
WAR
T
OŚĆ
Dwustr
onna plansz
a do gry • 9 płytek placu
z
abaw • 6 pionk
ów post
aci • 6 pionk
ów mebli •
7 żółtych podst
awek • 7 białych podst
awek •
6 niebieskich podst
awek • 3 k
ości do gry • arkusz
naklejek na k
ości do gry • 2 no
tatniki de
tektywa
Uwaga, rodzice!
Uwaga, rodzice!
T
a instrukcja do gry opisuje
, jak
T
a instrukcja do gry opisuje
, jak
grać na dwóch r
óżny
ch poziomach.
grać na dwóch r
óżny
ch poziomach.
Zdecy
dujcie, kt
óry poziom jest
Zdecy
dujcie, kt
óry poziom jest
odpowiedni dla W
asz
ej rodziny!
odpowiedni dla W
asz
ej rodziny!
Np.
widzisz git
arę pod Plumem, więc pr
z
ekre
ślasz oba te
elementy w arkuszu. Plum nie mógł by
ć winowajcą. Gdy z
ajrzy
sz
pod pionek White, znajduje
sz wulk
an, więc to jej spr
awka!
Np.
jeżeli zajr
zys
z pod sztalugę i z
obaczysz mlek
o,
prz
ekr
eśl oba te elementy w arkus
zu.
O
, nie! Wulk
an w laborat
orium pr
zyr
odniczym w tajemnic
zy
sposób wybuchł! Wy
gląda na t
o, że ciek
awski młody nauk
owiec
opuścił wc
z
eśniej inne z
ajęcia, by prz
epro
w
adzić eksperymen
t…
CEL GR
Y
Badaj szk
ołę w poszukiwaniu po
szlak, pr
óbując
dowiedzieć się
, KT
O spowodow
ał wybuch
wulk
anu, CO do niego wlał/wsypał, a t
akże
GD
ZIE ta osoba po
winna się była znajdo
wać
na z
ajęciach. W t
ej grz
e rywalizujesz, b
y
samodzielnie r
o
związ
ać t
ajemnic
ę!
ZA
G
ADKA Z LABORA
T
ORIUM
PRZ
YRODNICZE
GO
PO
ZIOM
2
PO
ZIOM
1
PO
ZIOM
2
CZEGO BĘD
ZIESZ PO
TRZEBO
W
A
Ć
Plansz
a do gry
7 białych
podstaw
ek
7 żółtych
podstaw
ek
Koś
ć
do gry
Not
atnik det
ektywa:
zagadk
a z laboratorium
przyr
odnicz
ego
6 pionk
ów post
aci
6 pionk
ów mebli
Gdy gras
z po raz pierws
zy
,
wyjmij je z k
artonow
ej ramki
Sala
plastyczna
Sala
lek
cyjna
Stołówk
a
Biblio
t
ek
a
Sala
muzyczna
Gabinet
dyrekt
ora
PRZ
Y
GO
T
O
W
ANIA DO GR
Y
PRZ
Y
GO
T
O
W
ANIA DO GR
Y
Nie zakry
waj meblami
żadnych pól!
TW
O
J
A TURA
GRA
GRA
K
olejno r
zucajcie k
ością, by do
wiedzieć
się, c
zy możecie prz
esunąć swoją
post
ać bądź z
obaczy
ć, co jest pod
jedną z post
aci lub pod kt
órymś
z mebli. Znajdując poszlaki, będziecie
eliminow
ać możliwości i w k
ońcu
odkryjecie, c
o się wy
darzyło.
Grę r
ozpoczyna najmłodszy
gracz. Gr
a odb
yw
a się
dalej zgodnie z ruchem
wsk
az
ów
ek zegar
a.
Rzuć k
ością
.
Jeżeli wypadła liczba, gdzie się z
atrzymas
z?
Zaznacz odpo
wiednie elementy w s
woim arkus
zu.
Podcz
as każdej tury będzies
z pr
z
ekr
eślać D
W
A elementy!
•
Jeżeli z
ajr
zysz pod
żółt
ą
podstawk
ę,
prz
ekr
eśl
element
, kt
óry z
obaczy
sz — na pewno nie
wlano/wsypano go do wulk
anu!
Prz
ekreśl
t
eż mebel
z tej podst
awki, by odnot
ować
spr
awdz
one pomiesz
cz
enie.
•
Jeżeli z
ajr
zys
z pod
białą
podst
awk
ę,
pr
zekr
eśl
prz
edmiot z sali szk
olnej
, który zobac
zys
z —
nie może to b
y
ć sala, w kt
ór
ej powinien b
ył
znajdow
ać się winow
ajca.
Pr
z
ekr
eśl t
eż postać
z tej podst
awki, CHYBA ŻE znajdziesz wulk
an.
Osoba, któr
a ma wulk
an, spowodo
wała jego
wybuch, więc z
aznacz t
ę post
ać kółkiem!
•
Nawe
t gdy dowiesz się
, kto spo
wodo
wał
wybuch wulk
anu, być może nadal będzie
sz
musieć z
aglądać pod pionki post
aci,
by do
wiedzieć się, z jakich z
ajęć ta
osoba wys
zła wc
z
eśniej.
1.
2.
1.
Umieść plans
zę do gry w miejscu, do kt
órego
wszy
scy mogą sięgnąć, str
oną ze szk
olnymi
pomiesz
czeniami do góry
.
2.
Odwr
óć wszystkie żółt
e podst
awki
awer
sami do dołu i wymies
z
aj je. Następnie
(be
z podglądania!) wybierz jedną z nich
i połóż awer
sem do dołu na śr
odku planszy
.
Właśnie to wlano/w
sypano do
wulk
anu, pow
odując wybuch!
3.
Włóż pionki mebli do po
zo
st
ały
ch
żółty
ch podst
awek (nie
podglądaj, jakie naklejki są
od spodu!) i umieść k
ażdy
z pionk
ów w odpo
wiednim
pok
oju na planszy
.
4
.
Odłóż na bok białą
podstawk
ę z wulkanem.
Następnie odwr
óć poz
ostałe s
ze
ść biały
ch
podst
awek aw
er
sami do dołu i wymiesz
aj je.
Be
z podglądania wybierz jedną z nich i połóż
awer
sem do dołu na śr
odku planszy
.
Oznacz
a ona z
ajęcia, na kt
órych po
winien
był b
y
ć prz
ebiegły uczeń!
5.
Dołóż podst
awk
ę z wulk
anem, trzymając
ją awer
sem do dołu, do po
z
ost
ały
ch
biały
ch podst
awek i wymie
sz
aj je.
Włóż do k
ażdej podstawki pionek
post
aci, ale nie z
aglądaj pod spód!
Post
ać z wulkanem t
o ucz
eń,
który spo
wodow
ał wybuch!
6.
Umieść ws
zystkie po
st
acie na polach
st
arto
wy
ch w pasujący
ch k
olor
ach,
nawe
t jeśli grac
zy jest mniej niż sz
eścioro.
K
ażdy gr
acz wybier
a post
ać!
7.
Każdy gr
acz po
winien o
tr
zymać
arkusz z no
t
atnik
a oraz ołó
wek
(nie jest dołącz
ony). Możes
z
złoży
ć sw
ój arkusz, żeb
y
inni gr
acz
e nie z
obaczyli
T
w
oich no
t
at
ek.
Dyskr
etnie
podejr
zyj, c
o jest pod
dowoln
ym
pionkiem mebla.
Dyskr
etnie
podejr
zyj, c
o jest pod
dowolną post
acią.
Jeżeli wypadnie…
Liczba
Wyk
onaj t
o działanie!
Prz
esuń
swoją postać
o lic
zbę
połącz
ony
ch ze sobą pól r
ówną lub
mniejsz
ą od liczb
y wyr
zucon
y
ch ocz
ek.
•
Nie możesz
z
atrzymać się na polu,
na którym je
st już inna post
ać.
• Nie możesz
z
ak
ończy
ć
tury na tym
samym polu, na kt
órym się ona z
acz
ęła.
pionkiem mebla w danym pok
oju.
dowolną po
st
acią.
Nic nie r
ób!
T
rudno, następn
ym r
az
em pójdzie lepiej.
Jeżeli z
atrzymas
z
się na…
Dyskr
etnie podejrzyj, c
o jest pod…
Wiek: od 5 lat
Wiek: od 4 lat
W
spółpr
acujcie,
by znale
źć r
o
związ
anie:
KT
O i CO
.
Rywalizujcie
,
by znale
źć r
o
związ
anie:
KT
O
, CO i GD
ZIE.
WYMAGANY MONT
A
Ż PRZEZ OSOBĘ DOROSŁĄ.
Jeżeli młodsi gracz
e potr
z
ebują
Jeżeli młodsi gracz
e potr
z
ebują
w
spar
cia, spr
óbujcie gr
y
w
spar
cia, spr
óbujcie gr
y
z podziałem na drużyny!
z podziałem na drużyny!
Jeżeli młodsi gracz
e potr
z
ebują
Jeżeli młodsi gracz
e potr
z
ebują
wsparcia, spr
óbujcie gry
wsparcia, spr
óbujcie gry
z podziałem na drużyny!
z podziałem na drużyny!
F6419
2-6
4
+
OSTRZEŻENIE:
RYZ
Y
KO ZAK
RZ
T
USZENIA –
Produkt zawie
ra małe elem
enty
, dlatego n
ie
jest przeznaczon
y dl
a dzieci poni
że
j 3 roku życia.
70
0 x 161 mm 4
C2
S
pg #1
Ups! Przy spr
ząt
aniu placu po zak
ończ
eniu z
abawy ktoś pr
z
e
z
pomyłk
ę włożył jeden z prz
edmiot
ów do s
wojego plec
ak
a.
DOD
A
TK
O
W
A ZABA
W
A!
T
woja r
odzina może wykor
zystać płytki placu z
abaw
,
by tw
or
zyć własne gry typu „znajdź pr
zedmio
t”!
Np. popr
oś s
woje dzieck
o, by znalazło c
oś niebieskiego,
albo ścigajcie się, kt
o pierws
zy znajdzie k
onkr
etną z
abawk
ę!
J
AK WY
GRA
Ć
J
AK WY
GRA
Ć
Gdy r
o
zwiążes
z t
ajemnicę (c
zyli prz
ekre
ślisz ws
zystkie pr
z
edmio
ty
opr
ócz jednego i do
wiesz się
, kt
o ma plecak), t
o cz
as, by pr
aw
da
wys
zła na jaw
. Odwróć płytk
ę placu z
abaw znajdującą się
po
z
a plansz
ą i spraw
dź, czy znajdzies
z z
aginion
y prz
edmiot.
Ro
związaliście r
az
em z
agadk
ę — dobra r
obot
a!
CEL GR
Y
W
spółpr
acujcie, b
y znaleźć prz
edmioty
z płytek placu z
abaw i dowiedzieć się,
J
AKI prz
edmiot z
ginął i KT
O go zabr
ał.
W tej gr
ze wy
grywacie jak
o drużyna!
1.
Umieść plans
zę do gry
w miejscu, do któr
ego wszy
scy
mogą sięgnąć, str
oną
z placem z
abaw do góry
.
ZAMIESZANIE NA PLA
CU ZABA
W
PO
ZIOM
1
Np. wypada „1”!
Możesz pr
z
ejść na pole
Zjeżdżalni lub Bramki.
Szuk
aj obrazk
a, b
y znale
źć pr
z
edmio
t!
K
ażda płytk
a placu z
abaw
z
awier
a tylk
o jeden
element z arkusz
a z not
atnik
a de
tekty
w
a.
K
ażdy element z arkusz
a znajduje się tylko
na jednej płytc
e.
2.
Po
tasuj płytki placu z
abaw
i umieść osiem z nich
awersami do dołu
w losowy
ch miejscach na
k
ażdym z oznacz
on
y
ch
miejsc na placu z
abaw
na planszy
.
3.
Połóż po
zost
ałą płytk
ę
placu z
abaw awer
sem
do dołu obok planszy
.
Na t
ej płytc
e znajduje się
zaginion
y przedmio
t!
4.
Odwr
óć wszystkie sz
eść
niebieskich podst
aw
ek awer
sami
do dołu i wymiesz
aj je. Następnie,
nie z
aglądając pod spód, włóż do
k
ażdej podstawki post
ać.
Post
ać z plecakiem t
o osoba,
kt
óra z
abr
ała prz
edmiot!
5.
Ro
zmieść wszystkie po
st
acie na r
óżnych,
losowy
ch płytk
ach placu z
abaw
. T
eraz
k
ażdy wybiera post
ać, któr
ą chc
e gr
ać.
Pamię
taj: nie z
aglądaj pod spód!
6.
Nast
ępnie we
ź
jeden
arkusz z no
tatnik
a det
ektyw
a i upewnij się
, że
masz c
oś do pisania. W no
tatniku są czt
ery r
óżne kat
egorie do wyboru:
z
abawki, pr
zybory na plastyk
ę, pr
zek
ąski i sprz
ęt sport
owy
. Np. jeżeli
wybierz
esz arkusz z z
abawkami, będzie
sz s
zuk
ać zaginionej z
abawki.
W
szy
scy używ
ają tego samego arkus
z
a, poniew
aż działacie raz
em.
CZEGO BĘD
ZIESZ PO
TRZEBO
W
A
Ć
Plansz
a do gry
6 pionk
ów post
aci
Not
atnik det
ektywa:
zamie
sz
anie na placu zabaw
9 płytek placu z
abaw
6 niebieskich podst
awek
Na jed
nej je
st naklejk
a z pl
ecakiem
2 k
ości do gry
Gdy gras
z po raz pierws
zy
,
przyklej naklejki
PRZ
Y
GO
T
O
W
ANIA
PRZ
Y
GO
T
O
W
ANIA
DO GR
Y
DO GR
Y
T
W
O
J
A TURA
G
R
A
G
R
A
Najm
łodszy gr
acz zac
zyna gr
ę! Gr
a odb
ywa się
dale
j z
godnie z ruchem wsk
azów
ek z
egar
a.
T
eraz rzuć k
ością
z obrazk
ami.
Rzuć k
ostk
ą numerowaną
i pr
zesuń
post
ać w dow
oln
ym kierunku o liczbę
połącz
on
y
ch pól placu z
abaw r
ówną
liczbie wyr
zuc
ony
ch oczek.
Zajr
zyj pod dow
olną postać!
Czy widzis
z t
am plecak?
•
Jeżeli nie
,
skr
eśl t
ę post
ać w not
atniku. T
a osoba nie z
abr
ała prz
edmiotu!
•
Jeżeli tak,
z
aznacz tę po
st
ać k
ółkiem. T
o ta o
soba ma z
aginiony pr
zedmio
t!
Wiesz już, kt
o ma plecak?
Możesz więc już nie r
zucać k
ością
z obr
azk
ami podczas s
woich tur
, a tylk
o odwr
ac
ać płytk
ę placu z
abaw!
Odwróć płytk
ę placu zabaw w tym miejscu.
T
eraz po
szuk
aj prz
edmio
tu
z arkusz
a z not
atnik
a! Gdy znajdziesz pr
zedmio
t
, prz
ekr
eśl go w arkuszu.
Pamię
t
aj, że możecie współpr
acow
ać!
Po
z
ost
aw płytk
ę awersem
do góry
, by wiedzieć, że już z
ostała pr
z
eszuk
ana.
Wybierz do
wolną opcję!
Jeżeli
wypadnie…
Wyk
onaj t
o działanie!
1.
T
eraz k
olej następnego gr
acza.
Gr
aj, aż pr
zekr
eślisz ws
zystkie elemen
ty opr
óc
z
jednego (to t
en, który z
ginął) i odkryjesz, kt
ór
a p
o
st
ać
m
a
p
l
ec
ak
(
t
o
o
sob
a,
kt
ór
a
z
abr
ała z
aginion
y prz
edmiot). Udało Ci się r
ozwiąz
ać t
ajemnic
ę!
3.
2.
RODZICE:
0822
F6419
120
CLUEDO
, MR. POT
A
TO HEAD
, HASBRO oraz wszystkie powiązane znaki tow
arowe
i logotypy są znakami towaro
wymi rmy Hasbro, Inc
. © 2023 Hasbro
.
Wyproduk
owany prze
z: Hasbro SA, Rue Emile-Boéchat 31, 2800 Delémont,
CH.
Reprezen
towany prze
z: Hasbro
, De Entree 240, 1101 EE Amster
dam,
NL.
Obsługa klienta: Hasbro P
oland Sp
.z.o
.o,
Al. Jero
zolimskie 93,
Budynek Nowogrodzka Square
, IV piętro
, 02-001
W
arszawa, P
olska.
TEL. 800-190-880 połączenie bezpłatne
. kontakt@hasbro
.co.uk
70
0 x 161 mm 4
C2
S
pg #2
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking urządzeń do mezoterapii bezigłowej [TOP10]
Ranking zegarków sportowych [TOP10]
Jaki subwoofer do auta ?
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking rowerów miejskich [TOP10]
Ranking pił łańcuchowych akumulatorowych [TOP10]
Jak zrobić popcorn w piekarniku?
Jak wymienić dysze w kuchence gazowej?
Ranking urządzeń wielofunkcyjnych laserowych [TOP10]
Złota era remasterów dopiero nadchodzi? Sprawdźmy co mówi nowy raport MTM
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking ekspresów do mleka modyfikowanego [TOP5]
Ranking garnków [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Gdzie wlać nabłyszczacz do zmywarki?
Sprawdź więcej poradników