Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje KAPITAN NAUKA
›
Instrukcja Gra planszowa KAPITAN NAUKA Kodowanie Zakodowany zamek
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(6)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa KAPITAN NAUKA Kodowanie Zakodowany zamek
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
– 1 –
ZAW
AR
T
OŚĆ GRY
●
plansza
●
28 żetonów
ze skarbami
●
4 żetony
z czarodziejem i
duchem (2
są zapasowe)
●
35 kart
Liczba graczy:
1 i
więcej
Czas gry:
15−20 min
1
1
1
4
4
4
2
2
2
4
4
4
4
4
4
3
3
3
6
6
6
4
4
4
3
3
3
1
1
1
2
2
2
5
5
5
3
3
3
2
2
2
6
6
6
3
3
3
5
5
5
1
1
1
2
2
2
5
5
5
6
6
6
4
4
4
2
2
2
6
6
6
6
6
6
1
1
1
2
2
2
5
5
5
r
ewers
aw
ers
– 2 –
Gr
a
w
k
od
owani
e
i
programowani
e
P
rogramowanie
to
umiejętność
pisania
k
odu
za
pomocą
języka
poleceń
i
re-
guł
oraz
odczytywania
go
w
celu
zr
ozumienia
rz
eczywistości
wirtualnej
oraz
tworz
enia
nowych
funk
cjonalności
i
aplikacji.
I
nie
jest
to
bynajmniej
magia
dostępna
tylk
o
dla
zawodo
wych
informatykó
w!
T
o
język
przyszłości,
łączący
klucz
owe
kompetencje,
takie
jak
logiczne
myślenie,
kreatywność,
koncen-
tracja
oraz
znajomość
języka
angielskiego.
T
o
umiejętność
ro
związywania
zadań, którą bez probl
emu opanują
dziew
czynki
i
chłopcy
.
P
odsta
w
programow
ania
mo
żna
nauczy
ć
się
bez
uży
cia
k
omputera.
Wystar-
czą
chęć
podjęcia
wyzwania,
pomysłowość,
potrz
eba
eksperymentowania
oraz umiejętność
logicznego myślenia. Gra
„Zak
odowany
zamek” to doskona-
ły
przykład
tego,
jak −
niejako
mimochodem,
r
ównolegle do
świetnej
ro
zrywki
i
pasjonującej
przygody
−
nauczyć
się
podsta
w
k
odowania
.
Dzięki
układaniu
odpowiedniego
ciągu
kart,
które
pro
wadzą
czar
odzieja
do
poszukiwan
ych
skarbów
,
dzieci
uczą
się
tworz
enia
zro
zumiałych
k
omunikatów
oraz
algoryt
-
mów
, czyli powtarzalnych sekw
encji.
Gra
kształci
umiejętności
k
onieczne
do
spra
wnego
poruszania
się
w
świe-
cie
k
odowania:
koncentrację,
wytrwałość,
pom
ysłowość
oraz
cierpliwość
.
C
o
więc
ej,
ponieważ
„Zakodo
wany
zamek”
jest
grą
k
ooperacyjną
,
buduje
k
ompetencje
społeczne
i
z
dolność
współpracy
w
celu
osiągnięcia
wspólnego
celu.
Grać
można
r
ównież
w
pojedynkę
i
dzięki
temu
w
twórczy
i
pasjonujący
sposób spędzić czas
samemu, gdy
nie ma akurat
w
pobliżu innych miłośnik
ów
plansz
ówek!
Gra
wykorzystuje
popularne podejście
do na
uczania
i
uczenia
się za
warte
w
idei
STEM
(ang.
Science,
T
echnology
,
Engineering,
Maths),
któr
e
int
egruje
na
uki
ścisłe,
no
woczesne technologie, inżynierię
oraz matematykę
w
c
elu
r
ozwijania
umiejętności
logicznego
myślenia,
r
ozwiązywania
pr
oblemów
,
kr
eatywności
oraz
współpracy
.
Cel
i
prz
ygo
to
wani
e gr
y
W
szyscy
za
wodnicy
grają
w
jednej
drużynie
prz
eciwko
duchowi,
kt
óry
nawie-
dza zak
odowany
zamek. Ich
zadaniem jest
wcielenie się
w
mądrego
czarodzieja
– 3 –
1
2
3
4
5
6
1
1
1
4
4
4
2
2
2
4
4
4
4
4
4
3
3
3
6
6
6
4
4
4
3
3
3
1
1
1
2
2
2
5
5
5
3
3
3
2
2
2
6
6
6
3
3
3
5
5
5
1
1
1
2
2
2
5
5
5
6
6
6
4
4
4
2
2
2
6
6
6
6
6
6
1
1
1
2
2
2
5
5
5
br
oniącego
waro
wni
i
zebranie
czterech
skarbów
,
nim
duch
dotrze
na
szczyt
zamk
owej wieży
. Aby
ro
zpocząć przygodę
z
k
odowaniem:
●
r
ozłó
żcie prz
ed sobą planszę;
●
ż
eton
z
czarodziejem
połó
ż
cie
na
polu
z
takim
samym
rysunkiem
(to
nim
będziecie się poruszać po zamku);
●
ż
eton
z
duchem połóż
cie na początku trasy
ducha, przed
wejściem na
wieżę;
●
ż
etony
z
e
skarbami wsypcie do
pudełka,
a
nast
ępnie wylosujcie
z
zamkniętymi
oczami
cztery
skarby;
na
ich
odwr
ocie
znajdują
się
tajemnicze
symbole;
od-
najdź
cie
właściwe
współrz
ędne
na
planszy
i
połóż
cie
żeton
y
w
odpowiednich
k
omnatach zamku;
●
karty
połóż
cie
w
stosie obok
planszy
, wz
orem do góry
.
– 4 –
Sposób gr
y
Chociaż
gracie
wszyscy
w
jednej
czarnoksięskiej
drużynie,
każde
z
W
as
wyko-
nuje
po
kolei
swoje
ruchy
w
każdej
turz
e
(co
nie
oznacza,
ż
e
nie
moż
e
kons
ul-
tow
ać
się
z
innymi graczami: co kilk
u
czar
odziejów
, to nie jeden!). Jedna
tura to
wyło
żenie
ze
stosu
w
po
ziomym rz
ędzie trz
ech kart.
Zaczyna najmłodszy
czar
o-
dziej
w
drużynie
i
wyk
onuje
po kolei, od
lew
ej
do prawej, ruchy
wskazane
prz
ez
karty
.
Po
wykonaniu ruchów użyte karty są
odkładane na
bok,
a
następne trzy
karty
wykłada k
olejny gracz.
Wśród k
ar
t są:
●
poruszacie
się
po
planszy
czarodziejem
zgodnie
z
kie-
runkiem strzałki na
jedno
z
sąsiednich pól, ale
UW
A
GA!:
w
każdej
turz
e
jedną
lub
dwie
takie
karty
moż
ecie
ob-
rócić
o 90
º
w
dowoln
ym
kierunku
lub
moż
ecie
poz
o-
sta
wić je tak, jak z
ostały
wyło
żone
;
●
to
karta
zapętlenia
−
powtarzacie
dwukrotnie
ruchy
wskazane
przez
karty
leżące
po
lewej
stronie
tej
karty
,
jeden po drugim, jeśli ta karta leży
jako pierwsza
z
lew
ej,
nie jest aktywna;
●
macie
ruch na
dowolne
z
sąsiednich
pól
po lew
ej, pra
wej,
u
góry
i u
dołu;
●
ta
karta
oznacza,
ż
e
musicie
prz
esunąć
ż
eton
z
duchem
o
jedno pole do góry
.
– 5 –
P
o
wejściu
na
pole
ze
skarbem,
odkładacie
go
do
jednej
ze
skrzyń
u
góry
planszy
.
Jeśli wykorzystacie wszystkie karty przed
k
ońcem
r
oz
grywki,
potasujcie je
dokładnie
i
ułóż
cie
ponownie
w
stosie
(ponieważ
jest
35
kart,
w
ostatniej
turze
są
wykładane
tylk
o
dwie
karty). Jeśli wylosowana sekwencja kart
uniemo
żliwia
ruch
(tzn. nawet po
obr
óceniu
kart
tra
acie
np.
na
pole
z
duchem
albo
nie
moż
ecie
iść
z
powodu
k
ońca
trasy), ruszacie
się duchem
o
jedno pole do góry
. Wygracie, jeśli zbierzecie wszys
tkie
skarby
, nim duch
wejdzie na
ostatnie pole
swojej trasy
i
wyjdzie
z
zamko
wej
wieży
.
P
rz
yk
ł
ady poruszani
a się
1.
Załó
żmy
, ż
e
w
pierwszej turz
e wyloso
waliśmy
następując
e karty:
1
2
3
4
5
6
1
2
3
4
5
6
1
2
3
4
5
6
●
jeśli
wejdziecie
na
pole
z
wr
otami
do
teleportacji,
mo
żecie
w
magiczn
y
sposób
przenieść
czar
odzieja
na
inne dowolne pol
e
z
wrotami;
Na planszy
znajdują się specjalne pola:
●
jeśli
wejdziecie
na
pole
z
czarnoksięską
r
óż
dżką
lub
prz
ejdziecie
prz
ez
nie,
cofacie
żeton
z
duchem
o
jedno
pole do dołu;
●
na
polach
z
duchami nie
można
ani s
tawać,
ani
nie mo
ż-
na prz
ez nie
przechodzić;
obracajcie strzałkami tak,
aby
ominąć te pola.
P
onieważ
nie
mamy
możliwości
pójścia
w
gór
ę
planszy
,
odwracamy
obie
karty
z
e
strzałkami
o
90º
zgodnie
z
ruchem
wskazó
wek
zegara
i
idziemy
dwa
pola
w
praw
o,
a
żeton
z
duchem prz
esuwamy
o
jedno pole do góry
.
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking patelni tytanowych [TOP10]
Ranking mikrofalówek do zabudowy [TOP10]
Ranking szlifierek oscylacyjnych [TOP10]
Premiera EA Sports FC 26 już jutro! Co warto wiedzieć o grze zanim wbiegniecie na boisko?
Ranking żeli do prania [TOP10]
Ranking telewizorów do PS5 [TOP10]
Pierwsze uruchomienie zmywarki? Sprawdź, co musisz zrobić
Ranking książek dla 5-latka [TOP10]
Ranking powerbanków [TOP10]
Ranking klawiatur gamingowych [TOP10]
Ranking robotów kuchennych [TOP10]
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników