Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Dziedzictwo
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(45)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Dziedzictwo
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
AUTORZY GR
Y
: JÉRÔME CANCE I LAURENT KOBEL
ILUSTRACJE: T
ANIA SANCHEZ
-FORTUN I AURÉLIEN DELAUZUN
KSIĘGA SW
ANA
2
Elementy gr
y
............................................................................
4
Przy
go
tow
anie do rozdziału I
...........................................
5
Przedmowa
................................................................................
6
Postacie graczy i postacie niezależne
Omówienie
Uwagi dotyczące kart
Przód/tył kart
Odniesienia do kart
Odwracanie karty
Spalenie karty
Karty postaci gracza (PG)
Akcje podst
awowe
.................................................................
7
Żetony akcji
Obserwacja
Rozmowa
Interakcja
Ruch
Zapełnione obszary
Kar
ty terenu
........................................................................
8-9
Obszar
Eksploracja
Zmiana poziomu
Efekty terenu
Natychmiastowe wydarzenie
Podmiana terenu
Modykacje obszarów
Symbole
Przedmio
ty i ma
teriały
...................................................
10-11
Opis karty przedmiotu
Ekwipunek
Inicjowanie przedmiotu
Dodatkowe akcje
Użycie przedmiotu
Uszkodzony przedmiot
Naprawianie przedmiotu
Ulepszenie przedmiotu
Akcje na przedmio
t
ach i ma
teriałach
...........................
12
Upuszczenie przedmiotu lub materiałów
Podniesienie przedmiotu lub materiałów
Wymiana przenoszonych przedmiotów lub materiałów
Kar
ty NARRACJI
........................................................
.............
13
Sekcja narracji/instrukcji
Kolejność czytania
INACZEJ
JEŚLI... TO... INACZEJ...
T
rwałe informacje
Akcja terenowa
Akcja łączona
Oś czasu
..............................................................................
14-17
Główna zasada
Karta rodziny
Zakotwiczanie karty
Usuwanie karty z osi czasu
Przywracanie osi czasu
Po
st
acie niezależne (PN)
.....................................................
18
Opis karty PN
Neutralne lub wrogie PN
Sztuczna inteligencja PN (SI)
Sojusznicy
Martwe PN – usuwanie z osi czasu
Akcje powiązane z postaciami niezależnymi
Walka
................................................................................
19-20
Atak wręcz
W
alka wręcz na zapełnionym obszarze
Atak dystansowy
Ataki łączone
Obrażenia
................................................................................
21
Leczenie
Ciężkie obrażenia
Umierająca PG
Śmierć PG
Kar
ty karmy
...........................................................................
22
Korzystanie z talii karmy
Ewolucja talii karmy
Pomoc dla graczy
.................................................................
24
SP
IS TREŚC
I
3
Nikt
tak
naprawdę
nie
wie
,
jak
to
wszystko
się
zaczęło.
Najpierw
pa
dły
sieci
ko
mputer
o
we.
Następni
e
zatrzymał
się
tran
sport
publiczny
i
system
monetarn
y.
Cały
świa
t
szybko
pogrążył
się
wotwartej wojnie
, co dopr
owadziło do upadku cywilizacji.
Dopiero
teraz
ocaleni
rozpoczynają
odbud
owę
nowego
świata.
Powstało
wiele
społeczn
ości,
z
których
wiele
o
piera
się
na
przemocy.
Djamal
i
Maeve
przeżyli
wielki
upadek
jako
młodzi
ludzie
i
zd
ecyd
owali
się
żyć w
izolacji.
Ich
dzieci -
Sele
na,
Brick
i Swa
n
-
uniknęły
brutalności
świa
ta zewnętrznego.
Grasz
jako
ta
r
odzina
,
pr
owadząc
samowystarczalną
egzystencję
na
waszej f
armie.
„Dziedzictwo”
„Dziedzictwo”
to
gra
kooperacyjna,
w
któr
ej
wcielacie
się
w rodzi
nę radzącą sobie w postapokaliptyczn
ym świecie.
Kampa
nia podzielona jest na pięć
rozdziałów
repr
ezento
wa
nych
przez
5
pakietów
kart
określa
nych
jako
talie
przygód
talie
przygód
.
Zawierają
one
wszystko,
co
potrzebne
d
o
gry:
karty
tere
nu,
któr
e
tworzą
pla
nszę,
postacie
,
z
którymi
można
wchodzić
w
interakcje
,
przedmioty, karty narracji itp.
W
grze
będą
uczestniczyć
4
postacie
graczy
(PG)
4
postacie
graczy
(PG)
wcielających
się
w
członków
tej
samej
r
odzin
y.
Swa
n,
najmłodsze
dziecko,
będzie
postacią niezależną (PN)
postacią niezależną (PN)
.
W
grze
4-osobowej
każdy
gracz
kon
troluje
jedną
PG.
W
grze
3-osobowej jedna z postaci
jest kontr
olowa
na wspólnie.
W grze
2-osobowej
zalecamy,
by
każdy
grał
jednym
rodzicem
i
jednym
dzieckiem. W trybie solo gracz kon
troluje wszystkie 4 postacie.
Więcej ma
teriałów
o grze znajdziesz
na naszej stronie:
Omówienie
Uwaga:
„Dziedzictwo” t
o gra pełna niespodzianek... Nie przeglądaj
element
ów gry
, dopóki nie o
trzyma
sz odpowiednich instrukcji!
Gra informuje, jaką t
alię kart należy wziąć, gd
y zaczynasz grę,
a t
akże powie ci o wszelkich specjalnych przedmio
t
ach, kt
órych
będziesz po
trzebować.
4
t
alia bazow
a
(18
kart)
Są to karty
, których będziesz używać we wszystkich rozdziałach:
12 kar
t PG
4 pomoce gracza
kar
t
a Rodziny
5 t
alii przy
gód
5 rozdziałów tworzących
kampanię (304 karty)
t
alia sekret
ów
(29 kart)
4 kar
t
onowe figurki
repr
ezentujące
postacie graczy (PG)
x5
x24
Żet
ony ma
teriałów
x33
Żet
ony obrażeń
x24
Żet
ony ogólne
x12
Żet
ony wrogów
Żet
on klepsydry
x1
Żet
ony terenu
x10
x9
x7
Żet
ony odniesienia
x16
13 żet
onów akcji
(po 3 w każdym kolorze
+ 1 oletowy)
• 18 podst
awek
(w tym 4 kolorowe podstawki dla PG)
• instrukcja
• Kar
tonowe figurki reprezentujące po
st
acie
niezależne (PN)
oraz
żet
ony
odkrywane w miarę
postępów kampanii. Liczba tych specjalnych elementów
jest
ograniczona zawartością pudełka
ograniczona zawartością pudełka w przeciwieństwie do
żetonów wymienionych powyżej.
Uwaga
: Kartonowe gurki i żetony są pogrupowane według
rozdziałów
, aby ułatwić ich znalezienie. Postacie niezależne
są oznaczone numerem odpowiedniej karty
. Należy z nich
korzystać
tylko
wtedy
,
gdy
trzeba
je
wpr
owadzić
do
gry
.
Wskazówka:
Po wypchnięciu żet
onów przechowuj
puste arkusze pod plastik
ową wkładką w pudełku
z grą. Po
zwoli to utrzymać wkładkę na odpowiedniej
wysok
ości i zapobiegnie przemieszczaniu się element
ów
.
x1
Żet
ony sojuszników
Elementy gr
y
5
Przy
go
t
owanie
do Rozdziału I
1
2
3
4
6
Weź
kartę r
odziny
kartę rodziny z talii bazowej, aby przygotować
oś czasu
oś czasu, i umieść nad nią żeton
klepsydry
.
Dla każdej z 4 PG:
•
Weź 3 karty PG z talii bazowej i złóż je, tworząc postać.
•
Weź 3 żetony akcji PG i kartonową gurkę postaci.
•
Weź kartę pomocy gracza.
Na potrzeby pierwszej rozgrywki weź
9 kart karmy
9 kart karmy (od 901 do 909) z talii sekretów
.
Przetasuj je i umieść zakryte, aby stworzyć talię karmy
. Będziecie zachowywać swoją talię
karmy pomiędzy kolejnymi rozgrywkami.
Umieść resztę talii sekr
etów w zasięgu ręki.
Jeśli w dowolnym momencie potrzebne będą karty o numerze wyższym niż 900,
Jeśli w dowolnym momencie potrzebne będą karty o numerze wyższym niż 900,
znajdziesz je w talii sekretów
.
znajdziesz je w talii sekretów
.
Umieść w pobliżu żetony obrażeń
, ogólne
, wrogów
, materiałów
,
odniesień
i terenu
,
,
.
Weź
talię przygody dla r
ozdziału I
talię przygody dla rozdziału I. Po przeczytaniu niniejszej instrukcji postępuj zgodnie
z poleceniami na pierwszej karcie w talii przygody
, aby r
ozpocząć grę.
W
talii
sekretów
znajdują
się
dodatkowe
zasady
dotyczące
konguracji
dla
późniejszych
rozdziałów
.
1
3
2
4
5
6
5
5
Pomiń
NOWOŚCI
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Fotele i biurka Mad Dog
Back To University
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking zestawów noży kuchennych [TOP10]
Ranking mikrofonów do śpiewania [TOP10]
Rodzaje herbat i ich właściwości
Ranking wideorejestratorów do 200 zł [TOP10]
Czy oczyszczacz powietrza usuwa kurz?
Ile kosztuje naładowanie telefonu?
Jaki sprzęt do kuchni kupić?
Jaka lodówka do zabudowy do Twojej kuchni?
Ranking tabletów [TOP15]
Mint Mobile wprowadza MINTernet. Czy to będzie godna alternatywa?
Jaki głośnik na rower wybrać?
Ranking rozdrabniaczy do gałęzi frezowych [TOP10]
Ranking laktatorów [TOP10]
Jaki wioślarz do domu wybrać?
Ranking gier planszowych dla 9-latka [TOP10]
Sprawdź więcej poradników