Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Halo Wieża LKY SKT-R01-PL
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(44)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Halo Wieża LKY SKT-R01-PL
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Zasiądź za s
ter
ami samolotu pasażer
skiego i wr
az z
e swoim
zauf
anym drugim pilotem dołóżcie w
sz
elkich star
ań,
aby be
zpiecznie
wylądow
ać na lotniskach całeg
o świata!
PRZY
GO
TUJCIE
SIĘ
N
A
LĄDO
WANIE
PRZY
GO
TUJCIE
SIĘ
N
A
LĄDO
WANIE
PR
OCEDUR
A
LĄDO
W
ANIA
PR
OCEDUR
A
LĄDO
W
ANIA
W t
ej kooper
acyjnej grz
e wcielacie się w parę pilotów
,
których z
adaniem jest bezpieczne wylądo
wanie
samolotem pasażer
skim na różnych lotnisk
ach
całego świata.
Ale posadz
enie ogromnego s
amolotu
nie jest tak pr
oste
, jak mogłob
y się wydaw
ać! Musicie
komunik
ować się z wieżą k
ontrolną
,
ab
y upewnić się,
że nie jesteście na kur
sie kolizyjnym;
dos
tosow
ać
prędkość
,
aby nie minąć lotnisk
a;
ustabiliz
ować
samolot
,
tak aby lądow
ał równo z ziemią;
wysunąć
klapy
,
ab
y zwięks
zyć siłę nośną i bezpiecznie
przyziemić;
wypuścić podw
ozie
, ab
y zapewnić k
ontakt
z pasem; i na koniec
włąc
zyć hamulce
,
aby wytr
acić
prędkość już po wylądo
waniu.
W
spółpraca i nerwy z
e stali są nieodłącznymi
składowymi suk
cesu!
20’
20’
2
2
14+
14+
Autor gry:
Luc Rémond
Ilustr
acje:
Eric Hibbeler
i
Adrien Riv
es
Z
ac
znijcie od usunięcia ws
zystkich
c
zę
ści pulpitu ster
ownicz
ego
z tym oznac
zeniem:
PR
ZE
D PIER
W
SZĄ ROZ
GR
YWKĄ
1
U
mieśćcie dysk s
ztucznego
horyzontu w tym miejscu.
3
P
r
z
yklejcie 9 naklejek we wskaz
anych miejscach od
w
e
wnętr
znej stron
y tyłu pulpitu ster
ownicz
ego
.
2
Um
ieśćcie 10 prz
ełączników
na
zielonych świat
ełkach
kontr
olek.
4
Ekran aktualnej
pozy
cji
Ekran aktualnej
wysok
ości
1
2
Radio
P
odwo
zie
Koncentr
acja
Silniki
Hamulce
Klapy
Pr
zer
zut
Radio
Sztuczny horyz
ont
2
P
ołóżcie pulpit stero
wniczy między grac
zami,
którzy po
winni siedzieć obok siebie,
po jednej
stronie s
tołu.
Strzałk
a na dysku powinna wsk
azywać
czarny trójkąt na podziałce s
ztucznego horyz
ontu,
a wszy
stkie prz
ełączniki po
winny zakrywać zielone
lampki kontr
olek.
Na prędkościomier
zu: niebieski znacznik
aerodynamiki
umieśćcie między wartościami
4 i 5,
apomarańcz
owy
znacznik między 8 i 9
.
P
ołóżcie znacznik hamowania
po lewej s
tronie
wartości 2 na tor
ze hamo
wania.
Gracz siedzący po s
tronie niebieskich pól w
ciela
się w rolę pilota i bier
ze 4 niebieskie k
ości.
Gracz
siedzący po stronie pomar
ańcz
owych pól z
ostaje
drugim pilotem i bierz
e 4 pomarańc
zow
e kości.
W
suńcie tor po
ziomu lotu (str
oną z zielonym
i żółtym paskiem
do góry) w gniazdo
w prawym górn
ym rogu pulpitu ster
ownicz
ego tak,
aby liczb
a
6000
była widoczna w okienku ekr
anu.
Liczba na ekr
anie wskazuje aktualną wy
sokość lotu
mierz
oną w stopach.
W
suńcie ścieżkę podejścia
Montr
éal-
T
rudeau
w gniazdo w le
wym górnym rogu pulpitu
ster
ownicz
ego tak,
aby w okienku ekr
anu widoczny
był symbol
.
Ekran pokazuje aktualną po
zy
cję
was
zeg
o samolotu.
P
ołóżcie żeton prz
erzutu na każdym
symbolu
na torz
e po
ziomu lotu.
Umieśćcie znaczniki samolotów
na polach ścieżki podejścia
w liczbie równej liczbie symboli
ruchu lotnicz
ego na danym polu.
Utwórz
cie pulę znaczników ka
wy obok
planszy (a nie na plans
zy!)
Każdy z graczy bier
ze z
asłonkę i czyta skrót zasad
zapisany w
ewnątrz.
ścież
k
a
podejśc
ia
6
pomarańcz
ow
e kości (×4
)
t
or
po
ziomu
lo
t
u
5
UW
A
GA:
P
oniżej znajduje się opis przyg
otow
ania gry podstawo
wej.
W
szys
tkie komponenty niewymienione
poniżej (w zamkniętej c
zęści pudełka) są częścią zaa
wansow
anych modułów
.
Zo
stawcie je na r
azie w pudełku.
2
3
1
7
8
10
9
6
5
4
PR
ZE
D KAŻDĄ ROZ
GR
YWKĄ
zn
acznik hamow
ania
znaczn
iki
samolotó
w
(×1
2)
zn
aczniki aerodynamiki (×2)
3
dysk s
ztucznego horyz
on
tu
1
8
2
2
10
pul
pit s
t
er
o
wnic
zy
zna
c
zniki k
a
w
y
(
×3)
niebie
skie k
o
ś
ci (×4)
4
4
z
a
słonki (2)
10
9
1
7
ż
e
t
ony
pr
z
erzutu (×2)
1
prz
ełączniki
(×10)
7
YUL
Montr
é
al-
T
rude
au
3
PRZERZUT
Jeśli na polu aktualne
j wy
sok
ości znajduje się żet
on pr
z
er
zu
tu
(tak jak na początku gry na polu 6000 stóp
), w
eźcie go
i dodajcie do swojej puli w le
wym górnym rogu pulpitu
ster
ownicz
ego
.
W
dow
olnym momencie rundy dowoln
y z graczy
może wydać żeton pr
zer
zutu.
T
o po
zwala OBU GRA
CZ
OM na
JEDNOKRO
TNY pr
z
erzut dow
olną liczbą kości zz
a zasłonki.
Naprzykład pilot wyk
orzys
tał żeton,
aby prz
erzucić 2 z
e sw
oich
3 kości,
jakie miał jes
zcz
e za zasłonką,
a drugi pilot zdecydo
wał
się prz
erzucić ws
zystkie s
woje 4 k
ości.
YUL
Montr
é
al-
T
rude
au
4
C
D
E
F
B
A
E
1
2
ZA
S
AD
Y
OGÓLNE
2
2
Gracz
e ro
zgrywają sw
oje tury naprzemiennie
.
Strzałk
a na ekranie aktualnej wy
sokości wsk
azuje
pierwsz
ego gr
acza.
Na przykład pierws
zą rundę
ro
zpoczyna pilot (niebieski).
W s
wojej turz
e
umieść JEDNĄ
(i tylk
o jedną!)
ze s
woich kości po
z
ostałych
za zasłonką
na
PUS
TYM polu (bez kości) pulpitu ster
ownicz
ego
.
Pr
zestr
zeg
aj ogranic
zeń doty
czących k
olorów
.
Pilot może kłaść swoje k
ości tylko na niebie
skich polach,
adrugi pilot tylko na pomar
ańcz
owych.
Niektóre pola
są dwukolor
owe (niebie
sko-pomar
ańczo
we).
Dowolny
zgraczy może umieścić na nich k
ość.
Pr
zestr
zeg
aj ogranic
zeń doty
czących w
artości.
Na przykład na pierws
zym polu klap drugi pilot może
umieścić tylko k
ość o wartości
1
lub
2
.
Więks
zość pól ma ogr
anicz
enia co do koloru L
UB
wartości.
Na przykład t
ylko pilot może umieścić k
ość
wsekcji hamulców (pola są niebie
skie) i na tym polu
MUSI to b
yć kość o wart
ości
2
.
P
ola radia mają ogranic
zenia co do k
oloru, ale nie co
do wartości,
więc grac
z może umieścić na nich kość
odowolnej w
artości.
P
ola koncentracji nie mają żadn
ych ogr
aniczeń (
dow
olny
gracz może umieścić tu k
ość o dow
olnej wartości).
A
C
D
E
F
B
Ro
zgrywka trwa
7 rund
.
Każda runda dzieli się na
3 fazy
:
1.
NARADA
I RZUTY K
OŚĆMI
2.
ROZMIESZC
ZENIE K
OŚCI
3.
K
ONIEC R
UND
Y
Na początku każdej rundy pr
zedy
skutujcie swoją
strat
egię. Na pr
zykład: „Musimy się po
zbyć tego
samolotu”
lub „Dobrz
e byłoby
, ab
yśmy prz
esunęli
się na ścieżce o 2 pola”
.
P
odczas narady nie możecie oma
wiać kości.
Niedoz
wolone są uwagi typu „Jeśli wyr
zucisz
6
,
umieść ją tutaj”
lub „
Wykor
zystaj najsłabs
zą kość
do tej akcji”
.
P
o zakończ
eniu narady obaj gracz
e
rzucają sw
oimi 4 kośćmi z
a zasłonkami tak,
aby
drugi gracz ich nie widział.
Od tej chwili obaj gracz
e
muszą zacho
wać całk
owitą ciszę aż do k
ońca
rundy
.
W
yjątkiem są uwagi dotyczące r
eguł gry
.
NARA
D
A
I RZUTY
K
OŚĆMI
RO
ZMIESZ
CZENIE K
OŚCI
1
1
YUL
Montr
é
al-
T
rude
au
4
Utrzymujcie r
ówny
lot podczas podejścia.
Uważajcie
,
aby nie wp
aść w k
orkociąg!
Jak tylko drugi gr
acz dołoży tu sw
oją kość,
porównajcie wartości obu k
ości:
Jeśli obie kości mają taką samą w
artość,
nic się nie
dzieje.
Jeśli kości mają różne w
artości,
prz
ekręćcie dysk
sztuczneg
o horyzontu (patr
ząc na strz
ałkę) w stronę
gracz
a, k
tóry umieścił kość o wyższ
ej wartości – o t
yle
podziałek,
ile wynosi różnica między tymi wartościami.
Na koniec rundy po
z
ostawcie
wskazania s
ztucznego
horyzontu bez
zmian, nie r
esetujcie ustawienia dy
sku!
SZTUCZNY
HORYZ
ONT
CZY
WIEDZIAŁEŚ?
W r
zec
zywistości samolot pr
acuje w 3 osi
ach
obrotu: piono
wej (pow
odującej odchylenie
wpraw
o lub w lewo
),
poprz
ecznej (pochyle
nie
wgórę i w dół) oraz podłużnej (pr
zechylen
ie
).
W gr
ze z
astoso
wano upro
sz
czenie popr
ze
z
odwz
orow
anie jedynie osi podłużnej.
K
ORK
OCIĄG
Jeśli strz
ałka osiągnie lub prz
ekroczy
,
samolot
wpada w kork
ociąg i naty
chmiast prz
egrywacie.
Pr
zykład
Izabela (pilot) umieściła
5
,
a Oliwier (drugi pilot)
umieścił
3
.
Samolot prz
echyla się o 2 podziałki
w stronę Iz
abeli.
A
KCJ
E
Kości z
apewniają różne efek
ty w zależności od sw
ojej wartości i pól,
na których z
ostały umies
zc
zone
.
UW
A
GA:
P
ola te są obowiązk
owe
,
ale nie musicie
umiesz
czać na nich s
woich pierwszy
ch kości!
AK
CJE OBO
WIĄZK
O
WE
P
ola akcji z symbolem
są obowiązk
owe
.
W
szy
stkie po
zos
tałe pola akcji są opcjonalne
.
W k
ażdej rundzie każdy grac
z musi umieścić
1 kość na s
ztucznym horyzoncie i 1 k
ość na
silniku.
Jeśli na koniec rundy na s
ztucznym horyzoncie
lub na silnikach nie ma po 1 k
ości obu kolorów
,
natychmias
t prz
egrywacie.
5
3
2
1
0
5
3
–
=
2
W
ARUNEK
ZWY
CIĘSTW
A
Na koniec os
tatniej rundy musicie podchodzić
idealnie poziomo – s
ymbol samolotu na dysku
musi pokrywać się z linią horyzontu.
Z
ob.
str
.
11.
C
5
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking klimatyzatorów przenośnych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking gier PC [TOP10]
Nioh 3 zapowiedziany! Czy szykuje się rewolucja w serii? Sprawdźcie, co już wiemy
Jaka głowica do kosy będzie najlepsza?
Ranking smartwatchy dla dziecka [TOP10]
Ranking czytników e-booków [TOP10]
Ranking hulajnóg wyczynowych [TOP10]
Ranking karm dla kotów [TOP10]
Ranking mikrofonów do śpiewania [TOP10]
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników