Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Halo Wieża LKY SKT-R01-PL

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Halo Wieża LKY SKT-R01-PL

Wróć
Zasiądź za sterami samolotu pasażerskiego i wraz ze swoim
zaufanym drugim pilotem dołóżcie wszelkich starań, aby bezpiecznie
wylądować na lotniskach całego świata!
PRZYGOTUJCIE SIĘ NA LĄDOWANIE
PRZYGOTUJCIE SIĘ NA LĄDOWANIE
PROCEDURA
LĄDOWANIA
PROCEDURA
LĄDOWANIA
W tej kooperacyjnej grze wcielacie się w parę pilotów,
których zadaniem jest bezpieczne wylądowanie
samolotem pasażerskim na różnych lotniskach
całego świata. Ale posadzenie ogromnego samolotu
nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać! Musicie
komunikować się z wieżą kontrolną, aby upewnić się,
że nie jesteście na kursie kolizyjnym; dostosow
prędkość, aby nie minąć lotniska; ustabilizować
samolot, tak aby lądował równo z ziemią; wysunąć
klapy, aby zwiększyć siłę nośną i bezpiecznie
przyziemić; wypuścić podwozie, aby zapewnić kontakt
z pasem; i na koniec włączyć hamulce, aby wytracić
prędkość już po wylądowaniu.
Współpraca i nerwy ze stali są nieodłącznymi
składowymi sukcesu!
20’
20’
2
2
14+
14+
Autor gry: Luc Rémond
Ilustracje: Eric Hibbeler i Adrien Rives
Zacznijcie od usunięcia wszystkich
cści pulpitu sterowniczego
z tym oznaczeniem:
PRZED PIERWSZĄ ROZGRYWKĄ
1
Umieśćcie dysk sztucznego
horyzontu w tym miejscu.
3
Przyklejcie 9 naklejek we wskazanych miejscach od
wewnętrznej strony tyłu pulpitu sterowniczego.
2
Umieśćcie 10 przełączników
na zielonych światełkach
kontrolek.
4
Ekran aktualnej
pozycji
Ekran aktualnej
wysokości
1
2
Radio
Podwozie
Koncentracja
Silniki
Hamulce
Klapy
Przerzut
Radio
Sztuczny horyzont
2
Połóżcie pulpit sterowniczy między graczami,
którzy powinni siedzieć obok siebie, po jednej
stronie stołu. Strzałka na dysku powinna wskazywać
czarny trójkąt na podziałce sztucznego horyzontu,
a wszystkie przełączniki powinny zakrywać zielone
lampki kontrolek.
Na prędkościomierzu: niebieski znacznik
aerodynamiki umieśćcie między wartościami
4 i 5, apomarańczowy znacznik między 8 i 9.
Połóżcie znacznik hamowania po lewej stronie
wartości 2 na torze hamowania.
Gracz siedzący po stronie niebieskich pól wciela
się w rolę pilota i bierze 4 niebieskie kości. Gracz
siedzący po stronie pomarańczowych pól zostaje
drugim pilotem i bierze 4 pomarańczowe kości.
Wsuńcie tor poziomu lotu (stroną z zielonym
i żółtym paskiem do góry) w gniazdo
w prawym górnym rogu pulpitu sterowniczego tak,
aby liczba 6000 była widoczna w okienku ekranu.
Liczba na ekranie wskazuje aktualną wysokość lotu
mierzoną w stopach.
Wsuńcie ścieżkę podejścia Montréal-Trudeau
w gniazdo w lewym górnym rogu pulpitu
sterowniczego tak, aby w okienku ekranu widoczny
był symbol . Ekran pokazuje aktualną pozycję
waszego samolotu.
Połóżcie żeton przerzutu na każdym
symbolu na torze poziomu lotu.
Umieśćcie znaczniki samolotów
na polach ścieżki podejścia
w liczbie równej liczbie symboli
ruchu lotniczego na danym polu.
Utwórzcie pulę znaczników kawy obok
planszy (a nie na planszy!)
Każdy z graczy bierze zasłonkę i czyta skrót zasad
zapisany wewnątrz.
ścieżka
podejścia 6
pomarańczowe kości (×4)
tor
poziomu
lotu
5
UWAGA: Poniżej znajduje się opis przygotowania gry podstawowej. Wszystkie komponenty niewymienione
poniżej (w zamkniętej części pudełka) są częścią zaawansowanych modułów. Zostawcie je na razie w pudełku.
2
3
1
7
8
10
9
6
5
4
PRZED KAŻDĄ ROZGRYWKĄ
znacznik hamowania
znaczniki
samolotów
(×12)
znaczniki aerodynamiki (×2)
3
dysk sztucznego horyzontu 1
8
2
2
10
pulpit sterowniczy
znaczniki kawy (×3)
niebieskie kości (×4)
4
4
zasłonki (2)
10
9
1
7
żetony
przerzutu (×2)
1przełączniki
(×10)
7
YUL
Montréal-Trudeau
3
PRZERZUT
Jeśli na polu aktualnej wysokości znajduje się żeton przerzutu
(tak jak na początku gry na polu 6000 stóp), weźcie go
i dodajcie do swojej puli w lewym górnym rogu pulpitu
sterowniczego. W dowolnym momencie rundy dowolny z graczy
może wydać żeton przerzutu. To pozwala OBU GRACZOM na
JEDNOKROTNY przerzut dowolną liczbą kości zza zasłonki.
Naprzykład pilot wykorzystał żeton, aby przerzucić 2 ze swoich
3 kości, jakie miał jeszcze za zasłonką, a drugi pilot zdecydował
się przerzucić wszystkie swoje 4 kości.
YUL Montréal-Trudeau
4
C
D
E
F
B
A
E
1
2
ZASADY OGÓLNE
Gracze rozgrywają swoje tury naprzemiennie.
Strzałka na ekranie aktualnej wysokości wskazuje
pierwszego gracza. Na przykład pierwszą rundę
rozpoczyna pilot (niebieski).
W swojej turze umieść JEDNĄ (i tylko jedną!)
ze swoich kości pozostałych za zasłonką na
PUSTYM polu (bez kości) pulpitu sterowniczego.
Przestrzegaj ograniczeń dotyczących kolorów.
Pilot może kłaść swoje kości tylko na niebieskich polach,
adrugi pilot tylko na pomarańczowych. Niektóre pola
są dwukolorowe (niebiesko-pomarańczowe). Dowolny
zgraczy może umieścić na nich kość.
Przestrzegaj ograniczeń dotyczących wartości.
Na przykład na pierwszym polu klap drugi pilot może
umieścić tylko kość o wartości 1 lub 2.
Większość pól ma ograniczenia co do koloru LUB
wartości. Na przykład tylko pilot może umieścić kość
wsekcji hamulców (pola są niebieskie) i na tym polu
MUSI to być kość o wartości 2.
Pola radia mają ograniczenia co do koloru, ale nie co
do wartości, więc gracz może umieścić na nich kość
odowolnej wartości.
Pola koncentracji nie mają żadnych ograniczeń (dowolny
gracz może umieścić tu kość o dowolnej wartości).
A
C
D
E
F
B
Rozgrywka trwa 7 rund. Każda runda dzieli się na 3 fazy:
1. NARADA I RZUTY KOŚĆMI
2. ROZMIESZCZENIE KOŚCI
3. KONIEC RUNDY
Na początku każdej rundy przedyskutujcie swoją
strategię. Na przykład: „Musimy się pozbyć tego
samolotu” lub „Dobrze byłoby, abyśmy przesunęli
się na ścieżce o 2 pola”.
Podczas narady nie możecie omawiać kości.
Niedozwolone są uwagi typu „Jeśli wyrzucisz 6,
umieść ją tutaj” lub „Wykorzystaj najsłabszą kość
do tej akcji”. Po zakończeniu narady obaj gracze
rzucają swoimi 4 kośćmi za zasłonkami tak, aby
drugi gracz ich nie widział. Od tej chwili obaj gracze
muszą zachować całkowitą ciszę aż do końca
rundy. Wyjątkiem są uwagi dotyczące reguł gry.
NARADA I RZUTY KOŚĆMI
ROZMIESZCZENIE KOŚCI
1
1
YUL Montréal-Trudeau
4
Utrzymujcie równy lot podczas podejścia.
Uważajcie, aby nie wpaść w korkociąg!
Jak tylko drugi gracz dołoży tu swoją kość,
porównajcie wartości obu kości:
Jeśli obie kości mają taką samą wartość, nic się nie
dzieje.
Jeśli kości mają różne wartości, przekręćcie dysk
sztucznego horyzontu (patrząc na strzałkę) w stronę
gracza, który umieścił kość o wyższej wartości – o tyle
podziałek, ile wynosi różnica między tymi wartościami.
Na koniec rundy pozostawcie wskazania sztucznego
horyzontu bez zmian, nie resetujcie ustawienia dysku!
SZTUCZNY HORYZONT
CZY WIEDZIAŁEŚ?
W rzeczywistości samolot pracuje w 3 osiach
obrotu: pionowej (powodującej odchylenie
wprawo lub w lewo), poprzecznej (pochylenie
wgórę i w dół) oraz podłużnej (przechylenie).
W grze zastosowano uproszczenie poprzez
odwzorowanie jedynie osi podłużnej.
KORKOCIĄG
Jeśli strzałka osiągnie lub przekroczy , samolot
wpada w korkociąg i natychmiast przegrywacie.
Przykład
Izabela (pilot) umieściła 5, a Oliwier (drugi pilot)
umieścił 3. Samolot przechyla się o 2 podziałki
w stronę Izabeli.
AKCJE
Kości zapewniają różne efekty w zależności od swojej wartości i pól, na których zostały umieszczone.
UWAGA: Pola te są obowiązkowe, ale nie musicie
umieszczać na nich swoich pierwszych kości!
AKCJE OBOWIĄZKOWE
Pola akcji z symbolem są obowiązkowe.
Wszystkie pozostałe pola akcji są opcjonalne.
W każdej rundzie każdy gracz musi umieścić
1 kość na sztucznym horyzoncie i 1 kość na
silniku.
Jeśli na koniec rundy na sztucznym horyzoncie
lub na silnikach nie ma po 1 kości obu kolorów,
natychmiast przegrywacie.
5
3
2
1
0
53
= 2
WARUNEK ZWYCIĘSTWA
Na koniec ostatniej rundy musicie podchodzić
idealnie poziomo – symbol samolotu na dysku
musi pokrywać się z linią horyzontu. Zob. str. 11.
C
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756