Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana MUDUKO Hotel pod Pajęczą siecią

Instrukcja obsługi Gra karciana MUDUKO Hotel pod Pajęczą siecią

Wróć
Czy słyszeliście już o hotelach
dla owadów?
Hotel dla owadów to konstrukcja stworzona
przez człowieka, która służy jako gniazdo
i schronienie dla owadów w okresie hibernacji.
Hotele dla owadów pojawiły się już w XIX wieku,
kiedy Anglicy stworzyli pierwsze „domy dla dzikich
pszczół”. Te konstrukcje przypominające pudełka
były używane głównie do celów obserwacyjnych
i mogą być uznawane za pierwowzory
współczesnych hoteli dla owadów. Termin „hotel
dla owadów” został zainspirowany współczesną
architekturą, którą wyróżniają wielokondygnacyjne
budynki i efektowne konstrukcje dachów.
Od lat dziewięćdziesiątych hotele dla owadów
zyskały na popularności wśród przedstawicieli
ekologicznego ogrodnictwa oraz w szkołach,
które wykorzystywały je na zajęciach z biologii.
Istnieje wiele rodzajów hoteli dla owadów.
Różnią się rozmiarami oraz wyposażeniem.
Zazwyczaj hotele dla owadów są budowane dla
„pożytecznych owadów, takich jak trzmiele,
dzikie pszczoły, bzygi, osy, złotooki lub skorki.
Te owady są znane z naturalnego zapylania wielu
roślin i chronią nasz ekosystem, tępiąc szkodniki.
Zajrzyj na stronę muduko.com (zakładka
Po drugiej stronie gry), aby dowiedzieć się,
jak zbudować własny hotel dla owadów.
Uwaga: jeżeli przed zapełnieniem czyjegoś hotelu skończą się karty w głównej
talii, należy zebrać karty ze stosu zużytych kart oraz z wszystkich osobistych
stosów graczy. Następnie karty należy potasować i położyć rewersem do góry
na środku stołu, aby można było dobierać nowe karty.
ZAKOŃCZENIE GRY:
Gra kończy się automatycznie, gdy jeden z graczy umieści w hotelu 6
owadów. Kto pierwszy tego dokonał, zostaje zwycięzcą!
© 2021 for the Polish edition Fabryka Kart
Tre-Kraków
Autorzy: Dennis Kirps, Christian Kruchten
Ilustracje: Gediminas Akelaitis
Tłumaczenie: Sławomir Czuba
Redakcja: Marek Chołostiakow
Konsultacja: Ewa Graniak-Wosinek
Skład: Paweł Niziołek
Kierownictwo projektu, korekta:
Paulina Ohar-Zima
Wydawnictwo Muduko
Podłęże 650, 32-003 Podłęże, Poland
Muduko jest marką wydawniczą Fabryki Kart
Tre-Kraków sp. z o.o.
Niniejsza instrukcja nie jest elementem gry.
muduko.com
Postarajcie się jak najszybciej zakwaterować swoich
sześcionożnych hotelowych gości. Jeśli owady nie przyjdą do
hotelu same, możecie użyć miodu, aby je zwabić. Musicie się
jednak wystrzegać wiecznie głodnego, żarłocznego karalucha,
który będzie próbował ukraść słodki poczęstunek. Zachowajcie
czujność i miejcie oczy szeroko otwarte, ponieważ przerażający
pająk może wystraszyć gości z hotelu!
Zabawna gra dla 2-4 graczy | Wiek: 5+ | Czas gry: 15 min
OWADZI BLUES HOTELOWY
Weź dwie muchy pod skrzydła, ze dwie pszczoły też weź.
Kropla miodu je nęci, a karaluch już nie.
Olaboga! Wnet gości spotka okrutny kres:
Idzie pająk po ścianie, zrobi skok i je zje!
Gra karciana o zakwaterowaniu
owadów w hotelu
Karty Hotele
dla owaw
CEL GRY:
Umieszczenie 6 gości (3 par owadów (parę
stanowią dwa owady tego samego gatunku))
w hotelu. Pierwszy gracz, który zapełni wszystkie
pokoje w swoim hotelu, wygrywa grę!
ZAWARTOŚĆ:
4 hotele dla owadów
72 karty, w tym:
20 kart miodu
8 kart pająków
8 kart karaluchów
36 owadzich turystów
(pszczoły, mrówki, muchy,
biedronki, motyle i skorki)
POD PAJĘCZĄ SIECIĄ
POD PAJĘCZĄ SIECIĄ
PRZYGOTOWANIE GRY:
Weźcie po jednym hotelu dla owadów w wybranym kolorze i połóżcie przed
sobą. Talię kart potasujcie i połóżcie rewersem do góry na środku stołu.
Zostawcie też miejsce na stos kart odrzuconych. Rozpoczyna gracz, który
jako ostatni nocował w hotelu.
ROZGRYWKA:
Wykonujecie tury w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara.
Odwróć wierzchnią kartę z głównej talii, a następnie wykorzystaj ją
w zależności od tego, jakie akcje możesz z nią wykonać (patrz niżej). Jeśli
zdecydujesz, że nie chcesz wziąć kolejnej karty, Twoja tura się kończy
i następny gracz kontynuuje grę.
W swojej turze masz do wyboru:
wykorzystać wcześniej zebrane karty miodu do zwabienia owada (patrz:
Wabienie owadów: F).
Wtedy Twoja tura kończy się automatycznie. Następny gracz wykonuje
swoją turę.
lub odwrócić wierzchnią kartę z talii (patrz: Odwracanie kart: od A do E).
ORAZ
jeżeli Twoja tura nie zakończy się automatycznie, możesz dobrać kolejną
kartę lub spasować.
Jeśli spasujesz, Twoja tura się kończy i następny gracz kontynuuje grę.
Odwracanie kart
Jeśli zdecydujesz się wziąć kartę z talii, może wystąpić jedna z następujących
sytuacji (uwaga! zawsze po wzięciu karty ze stosu pokaż ją pozostałym
graczom, aby mogli zapamiętać, co na niej jest):
A) Jeżeli karta przedstawia owada, którego można umieścić w hotelu, połóż
tę kartę w jednym z pokoi obok wizerunku owada w hotelu. Twoja tura
się kończy.
B) Jeśli karta przedstawia owada, którego nie można umieścić w hotelu,
połóż kartę rewersem do góry obok swojego hotelu. Możesz kontynuować
grę. W kolejnych turach w analogicznej sytuacji następne owady kładź
rewersem do góry jeden na drugim na stosie.
C) Jeśli wylosujesz kartę miodu, połóż ją awersem do góry obok swojego
hotelu. Możesz kontynuować grę.
Uwaga: do zwabienia jednego owada potrzebne są dwie karty miodu.
Karty miodu zebrane podczas jednej rundy gry można wykorzystać dopiero
w kolejnych rundach.
D) Jeśli wylosujesz kartę karalucha, tracisz wszystkie zebrane karty miodu
(jeśli jakieś masz). Wszystkie zebrane karty miodu wraz z kartą karalucha
połóż na stosie zużytych kart na środku stołu. Twoja tura się kończy.
E) Jeśli wylosujesz kartę pająka, musisz wystraszyć jednego owada z hotelu
innego gracza i przegonić go stamtąd. Wystraszonego owada wraz z kartą
pająka odłóż na stos zużytych kart na środku stołu. Twoja tura się kończy.
Uwaga: karta pająka może wystraszyć tylko pojedynczych gości
hotelowych. Jeśli w hotelu przebywają dwa owady tego samego gatunku,
nie można ich wystraszyć – ramię w ramię owady stawiają czoła pająkowi.
Jeżeli w hotelach innych graczy nie ma żadnych owadów do wystraszenia,
karta pająka ląduje na stosie kart odrzuconych.
Przykład:
Dwie muchy przebywają w niebieskim hotelu, a jeden motyl w zielonym.
Żółty hotel jest nadal wolny. Gracz prowadzący czerwony hotel dobiera kartę
pająka. Gości w niebieskim hotelu nie można wystraszyć, ponieważ jest to para
owadów tego samego gatunku. W żółtym hotelu nie ma gości, których można
by wystraszyć. Dlatego gracz prowadzący czerwony hotel może odstraszyć
tylko motyla z zielonego hotelu.
Wabienie owadów
F) W swojej turze przed dobraniem karty sprawdź, czy masz dwie (lub więcej)
kart miodu, które zostały zebrane w poprzednich rundach. Możesz ich
użyć, aby spróbować zwabić do swojego hotelu owada, który znajduje się
w stosie kart innego gracza, odwróconych rewersem do góry.
Jeśli odgadniesz, że inny gracz ma odpowiedniego owada, musisz podać
jego nazwę, zanim go zwabisz.
Jeśli odgadniesz prawidłowo, zabierz owada do swojego hotelu.
Gracz, który oddaje Ci owada, otrzymuje od Ciebie jedną kartę miodu.
Drugą kartę miodu odłóż na stos zużytych kart na środku stołu.
Jeśli nie odgadniesz prawidłowo, ten gracz nadal otrzymuje od Ciebie
jedną kartę miodu. Drugą kartę miodu połóż na stosie zużytych kart
na środku stołu. Aby wygrać grę i jako pierwszy z graczy zapełnić swój
hotel, musisz spróbować zapamiętać, jakie owady inni gracze mają
w swoich osobistych stosach kart.
W obu przypadkach Twoja tura się kończy.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756