Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje Muduko
›
Instrukcja Gra karciana MUDUKO Spór o bór
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(6)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana MUDUKO Spór o bór
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1 |
| 2
3 |
Gracze:
2
| Wiek:
8+
Czas gry:
20 minut
Nadchodzi czas, kiedy ponownie trzeba ustalić, kto będzie władał Wielką
Prapuszczą. Ta wiekowa kraina zamieszkiwana jest przez najodważniejsze
i najbardziej waleczne zwierzęta na świecie. Co pięć lat wybierany jest jej Król.
Mieszkańcy potrzebują mądrego i odważnego władcy. Kto nim będzie, zostanie
ustalone w tradycyjnym Wielkim Pojedynku. Dwóch najwybitniejszych taktyków
stoczy ze sobą bezkrawy bój.
W grze
wcielacie się
w dowódców
prowadzących swoich
poddanych w
Wielkim
Pojedynku. Waszym
celem będzie
zdobycie przewagi
nad przeciwnikiem
i uzyskanie
kontroli nad
polanami. Wygrany
może być
tylko jeden.
Czy będziesz
nim Ty,
a może
Twój przeciwnik?
Czy poprowadzisz
swoje oddziały
do zwycięstwa?
Elementy gry
54
karty zwierząt w 6 kolorach
(każdy kolor reprezentuje jeden klan),
o wartościach od 1 do 9
10
kart jednostek specjalnych
2
karty pomocy
9
płytek polan
| 4
5 |
Zdobywanie kontroli
Zdobywanie kontroli
nad polanami
nad polanami
Po umieszczeniu karty po swojej
stronie polany, a przed dobraniem
kolejnej gracz może
zdobyć
kontrolę
nad polaną. Kontrolę
mo
żna
zdo
być
wtedy, kiedy
każdy z graczy
umieścił
przy danej polanie
po 3 karty
.
Umieszczając karty przy polanie,
gracz dąży do stworzenia
silniejszej
grupy zwierząt niż jego przeciwnik.
Grupę tworzą 3 zwierzęta.
Poniżej znajduje się opis siły grup od
najsilniejszej do najsłabszej:
Legion
3 zwierzęta tego samego koloru,
o następujących po sobie
wartościach.
Kompania
3 takie same zwierzęta.
Bractwo
3 zwierzęta tego samego koloru.
Banda
3 zwierzęta o następujących po
sobie wartościach w dowolnych
kolorach.
Zgraja
3 dowolne zwierzęta
w dowolnym
kolorze i o dowolnej wartości.
Silniejsza grupa
zawsze
wygrywa ze
słabszą.
>
>
Przykład.
Legion wygrywa
z Bractwem i ze Zgrają. Bractwo
wygrywa ze Zgrają.
Przygotowanie gry
1
9 płytek polan umieśćcie
w rzędzie pomiędzy dwoma
graczami.
2
Potasujcie karty zwierząt
i stwórzcie z nich zakryty stos
– połóżcie karty rewersem do
góry na końcu rzędu.
3
Każdy gracz bierze po
6 kart
zwierząt z góry stosu. Karty
należy trzymać w taki sposób,
aby przeciwnik nie widział, co
się na nich znajduje.
4
Każdy gracz bierze kartę
pomocy i kładzie ją przed sobą.
Przebieg gry
Grę rozpoczyna gracz, który ostatnio
dotykał jakieś zwierzę lub który jest
najstarszy. Gracze naprzemiennie
rozgrywają swoje tury.
W swojej turze gracz wybiera
jedną
z posiadanych kart i umieszcza ją
po
swojej stronie
przy dowolnej z polan
w
rzędzie.
Po
położeniu
karty
nie
można
jej przenieść w inne miejsce.
Po umieszczeniu karty przy polanie
gracz dobiera jedną kartę z wierzchu
zakrytego stosu.
Uwaga!
Jeśli stos kart się
wyczerpie, gracz nie
dobiera karty.
Zasady umieszczania kart
Zasady umieszczania kart
Uwaga!
Przy
jednej
polanie
gracz
może
umieścić
maksymalnie
3
karty
.
Karty należy umieszczać w taki
sposób, żeby ich kolor oraz wartość
były zawsze widoczne.
Uwaga!
W bardzo rzadkiej
sytuacji, kiedy gracz nie ma
możliwości zagrania karty przy
jakiekolwiek polanie, traci turę.
1
2
3
3
4
4
Legion
Bractwo
Zgraja
| 6
7 |
Uwaga!
Pamiętajcie, że
karty zwierząt
nie muszą
być
zagrywane po kolei, by utworzyć
Legion lub Bandę. Liczy się tylko
to, żeby podczas zdobywania
kontroli przy polanie znajdowały
się 3 zwierzęta o następujących
po sobie wartościach (zagrane
w dowolnej kolejności).
W przypadku kiedy przy jednej
polanie obaj gracze wyłożyli grupy
o takiej samej sile
, kontrolę nad nią
przejmuje ten, którego
suma kart
w grupie jest wyższa
.
Gracz 2
Gracz 1
Przykład.
Przy
polanie obaj
gracze wyłożyli
Bandy. Siła
zagranych grup
jest taka
sama. By
ustalić kontrolę
nad polaną,
gracze
sumują wartość
wyłożonych kart.
Kontrolę nad
polaną zdobywa
gracz 2
– wartość
jego bandy
wynosi 21
(6 +
7 +
8), a
wartość
bandy gracza
1 to
12 (3
+ 4
+ 5).
W przypadku kiedy przy jednej
polanie obaj gracze wyłożyli grupy
o takiej samej sile
i
o takiej samej
sumie kart
, kontrolę nad nią
przejmuje ten, który utworzył swoją
grupę jako
pierwszy
.
Wcześniejsze
zdobycie polany
Uwaga!
Gracz może
zdobyć
kontrolę
nad polaną,
zanim jego
przeciwnik
umieści przy
niej 3
karty.
W
takim przypadku
gracz musi
wykazać,
że bez
względu na
to, jakie
karty
przeciwnik wyłoży
przy tej
polanie,
nie będzie
w stanie
utwo
-
rzyć
silniejszej grupy.
Nie można
wykorzystać
do tego
kart z
ręki.
Gracz
1
Przykład.
Gracz 1
może już
teraz
zdobyć
kontrolę nad
tą polaną.
Jego
Bractwo
(3 karty
w tym
samym
kolorze)
jest silniejsze
niż Banda
(3
karty o
następujących po
sobie
wartościach
w dowolnych
kolorach)
lub
Zgraja (3
dowolne karty),
które
może
utworzyć jego
przeciwnik.
Kiedy gracz zdobywa
kontrolę nad
polaną, bierze jej
płytkę i kładzie
ją pod zagranymi kartami. Od
tego momentu gracze
nie mogą
umieszczać kolejnych kart przy tej
polanie.
Gracz 1
Gracz 2
Przykład.
Gracz
1
zdobył kontrolę
nad polaną.
Jego Kompania
(3 rysie)
jest silniejsza
niż Zgraja
przeciwnika. Gracz
1 umieszcza
żeton przejętej
polany pod
zagranymi przez
siebie kartami.
Koniec gry
Gra kończy się natychmiast, gdy
jeden z graczy przejmie kontrolę
nad
3
przylegającymi do siebie
polanami
lub
5 dowolnymi
polanami
. Gracz ten zostaje
zwycięzcą.
3 przylegające
do siebie
polany
5 dowolnych
polan
Gracz 2
| 8
9 |
W
ariant
„Długi pojedynek
”
Gracze mogą
zdecydować się
rozegrać
kilka partii
z rzędu.
Ustalcie, ile
gier
rozegracie. Zwycięzca
każdej partii
otrzymuje
5
punktów
, a pokonany
otrzymuje
1
punkt za
każdą
kontrolowaną przez
siebie polanę.
Po rozegraniu ustalonej liczby partii
zwycięża gracz, który zdobędzie
więcej punktów.
W
ariant
„
Jednostki
specjalne”
W tym wariancie gracze mają dostęp
do specjalnych jednostek bojowych.
Każda z nich pozwala odmienić losy
pojedynku. Ich mądre wykorzystanie
może dać jednemu z graczy
ogromną przewagę. Wariant ten
sugerowany jest dla graczy, którzy
dobrze znają grę podstawową.
Przygotowanie gry
9 płytek
polan umieśćcie
w rzędzie
pomiędzy dwoma
graczami.
Potasujcie karty zwierząt
i stwórzcie z
nich zakryty stos –
połóżcie karty rewersem
do góry
na końcu rzędu.
Potasujcie karty
jednostek
specjalnych i
stwórzcie z
nich
zakryty stos
– połóżcie
karty
rewersem do
góry obok
stosu
z kartami
zwierząt.
Każdy gracz
bierze po
7 kart
zwie
-
rząt z
góry stosu.
Karty należy
trzy
-
mać w
taki sposób,
aby przeciwnik
nie widział,
co się
na nich
znajduje.
Każdy gracz bierze kartę pomocy
i kładzie ją przed sobą.
Przebieg gry
W swojej turze gracz wybiera jedną
z posiadanych kart zwierząt lub
jednostek specjalnych i zagrywa ją.
Po zagraniu karty gracz dobiera
jedną kartę z dowolnego zakrytego
stosu (zwierząt lub jednostek
specjalnych). Jeśli któryś stos się
wyczerpie, gracze
nie mogą
dobierać
więcej kart tego typu.
Jeśli gracz posiada
wyłącznie
karty
jednostek specjalnych lub
nie może
położyć karty zwierząt po swojej
stronie przy żadnej z polan w rzędzie,
musi albo zagrać kartę specjalnej
jednostki, albo
spasować
.
Jednostki specjalne
Gracz może
posiadać dowolną
liczbę
kart jednostek
specjalnych na
ręce
(pamiętając, że
limit posiadanych
kart
to 7
).
Gracz
może mieć
zagraną mak
-
symalnie 1
kartę jednostek
specjal
-
nych więcej
niż jego
przeciwnik.
Przykład.
Grzesiek zagrał
2 karty
jednostek
specjalnych, a
jego prze
-
ciwnik
Łukasz wyłożył
1 taką
kartę.
Dopóki
Łukasz nie
zagra drugiej
karty
jednostki specjalnej,
Grzesiek
nie
może
wyłożyć
takiej karty.
Pomiń
NOWOŚCI
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To School
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking kart graficznych do 2000 zł [TOP10]
Ranking książek dla 2–latka [TOP10]
Ranking mokrych karm dla psa [TOP10]
Ranking powerbanków do laptopa [TOP10]
Ranking hulajnóg dla 10-latka [TOP10]
Ranking ekspresów kolbowych [TOP10]
Jaki rozdrabniacz do gałęzi wybrać?
34 miliony kontrowersyjnych obrazów. Elon Musk i xAI kolejny raz przekraczają granicę z pomocą sztucznej inteligencji
Ranking głośników Bluetooth [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking zestawów pralka i suszarka [TOP10]
Ranking kompostowników [TOP10]
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Ranking filtrów do wody pod zlew [TOP10]
Sprawdź więcej poradników