Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje Muduko
›
Instrukcja Gra karciana MUDUKO Trucizna
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(11)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana MUDUKO Trucizna
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
4
4
4
4
4
4
4
4
Na początku
swojej tury
odrzuć
dowolną kartę
z dowolnego
kociołka.
1
1
1
1
4
4
4
4
1
1
1
1
suma
punktów
TRUCIZNA
imię
runda
5
5
5
5
5
5
5
5
4
4
4
4
2
2
2
2
7
7
7
7
1
1
1
1
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
5
5
5
5
5
5
5
5
7
7
7
7
5
5
5
5
1
1
1
1
4
4
4
4
2
2
2
2
4
4
4
4
7
7
7
7
4
4
4
4
5
5
5
5
1
1
1
1
7
7
7
7
2
2
2
2
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
4
4
4
4
7
7
7
7
4
4
4
4
4
4
4
4
7
7
7
7
5
5
5
5
5
5
5
5
1
1
1
1
2
2
2
2
5
5
5
5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
(
po 14 kar
t eliksirów w każdym z 3 kolorów: oletowym, różowym, beżowym – w skład
każdego koloru wchodzą dwie k
arty o war
tości 4 i po trz
y kar
ty o wartościach: 1, 2, 5, 7)
W trzech wielkich kotłach w mrocznym lochu czarnoksiężnika
bulgoczą magiczne wywar
y
. Zagry
waj kar
ty eliksirów
, ale uważaj
,
by nie przelać zawartości kociołka!
Jeśli łączna wartość k
art w kociołku pr
zekroczy 13,
trzeba będzie je zebrać… Każda zebrana karta eliksiru na koniec
rundy jest warta 1 punkt. Zwycięzcą zostanie gracz,
który będzie miał najmniej punktów!
Punk
t
owani
e
Runda kończy się w chwili, gdy gr
acze zagrają
wszystkie sw
oje kar
ty z ręki.
Gdy to nastąpi, gracze
odkr
ywają zak
ryte k
art
y
, które zg
romadzili przed sobą,
a następnie wykonują poniższe działania:
Spraw
dzają, kto uodpornił się na eliksiry
.
Gracz, który
zebrał najwięcej kart eliksiru w danym kolorze, uodparnia
się na niego. Odrzuca kar
ty z tym eliksirem i nie bierze ich
pod uwagę prz
y liczeniu swoich punkt
ów
.
W przypadk
u
remisu żaden z graczy nie odrzuca k
art. K
art trucizny nigdy
nie wolno odrzucić, niezależnie od tego
, jak wiele się ich
zgromadziło!
Przeliczają punkty z kart
, które im pozostały
. Każda:
kar
ta eliksiru to
1 punkt
,
kar
ta trucizny to
2 punkty
,
kar
ta antidotum to
0 punktów
,
para kar
t: trucizna + antidotum to
0 punktów
.
Po zsumo
waniu i zapisaniu punktów w notesie r
ozgry
wana
jest kolejna runda.
Przy
kład pun
k
t
owania
Kamila
nie zgromadziła największej liczb
y eliksirów
w żadnym z koloró
w
, więc nie uodparnia się na żaden
eliksir ani nie odrzuca żadnych kar
t. Otrz
ymuje 8 punktów
(8 za kar
ty eliksirów i 0 za kar
tę antidotum).
Roksana
ma najwięcej kart z różowym eliksirem
,
więc odrzuca zebrane kar
ty w tym kolor
ze. Otrzymuje
w sumie 1 punkt za zebraną kar
tę z oletowym eliksirem
(para kar
t: trucizna + antidotum warta jest 0 punktów).
Michał remisuje
pod względem liczby oletowych
eliksirów z Ew
ą, więc nie może ich odrzucić. Otrz
ymuje
12 punktów (8 za kar
ty mikstur i 4 za dwie kar
ty trucizny).
Ewa ma najwięc
ej kar
t z beżowymi eliksirami
, więc je
odrzuca. Ponieważ jednak
r
emisuje
pod względem liczby
oletowych eliksiró
w z Michałem, nie może ich odrzucić.
Mimo iż zgromadziła najwięcej trucizn,
nie odrzuca ich
,
ponieważ kar
t trucizny nigdy nie wolno odrzucać. Z
ebrana
para kar
t: trucizna + antidotum daje 0 punktów
. Ew
a ma
w sumie 7 punktów (3 za kar
ty eliksirów i 4 za kar
ty trucizny).
K
on
iec r
o
zgrywk
i
Rozegrajcie tyle rund, ilu g
raczy bier
ze udział w rozg
r
ywce.
Na koniec zsumujcie punkty za wszystk
ie rundy
.
Wygrywa gracz z najniższą liczbą punktów
.
W prz
ypadku remisu gracze dzielą się zwycięstwem.
Wskaz
ówka
W grze dla 2 osób sugerujemy ro
zegrać 4 rundy
,
natomiast w grze dla 3 osób – 6 rund.
WAR
IA
NT „NI
EZNAN
E BUTEL
ECZK
I”
(od 2 do 6 graczy)
Przygotowanie i rozg
ry
wka są tak
ie same jak
w wariancie klasycznym, z następującymi różnicami:
Na początku rozdaje się g
raczom
po 5 kart na rękę
.
Po
zostałe kar
ty k
ładziemy w zakryt
ym stosie w zasięgu
wszystk
ich graczy
.
Gracz w swojej turze zagrywa k
artę z ręki, następnie
dobiera kar
tę z wierzchu zakr
ytego stosu.
W rozgrywce dla 2 graczy prz
y liczeniu punktów
na koniec rundy każdy z graczy może uodpornić się
maksymalnie na jeden kolor eliksirów
.
Autor:
Reiner Knizia
Ilustracje i skład graczny:
Aleksandra Sawik
Koordynator projektu:
Roksana Hibner
Tłumaczenie:
Łukasz Małecki
Redaktor nabywający:
Michał Friedrich
Korekta:
Ewa Popielarz
muduko.com
Wydawnictwo Muduko
Podłęże 650, 32-003 Podłęże
gry@muduko.com
Wydawnictwo Muduko jest marką wydawniczą
Fabryki Kart Tre-Kraków sp. z o.o.
© Dr. Reiner Knizia, 2025. All rights reserved
© 2025 for the Polish edition Muduko
by Fabryka Kart Tre-Kraków sp. z o.o.
Reiner knizia
TR
UCIZNA
Gracze: 2–6
Wie
k: 8–99
Czas trwan
ia: 30 mi
nut
zawar
tość
8
7
9
su
ma
punkt
ów
TRUCIZNA
imię
runda
Na początku
swojej tury
odrzuć
dowolną kartę
z dowolnego
kociołka.
Ew
a
Na początku
swojej tury
odrzuć
dowolną kartę
z dowolnego
kociołka.
Ka
mila
Na początku
swojej tury
odrzuć
dowolną kartę
z dowolnego
kociołka.
M
ichał
Na początku
swojej tury
odrzuć
dowolną kartę
z dowolnego
kociołka.
2
2
2
2
2
2
2
2
4
4
4
4
7
7
7
7
4
4
4
4
7
7
7
7
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
5
5
5
5
2
2
2
2
4
4
4
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
2
2
2
2
Cel r
o
zgrywk
i
Zdobądź jak najmniej punktów
, unikając toksycznych
wywarów gotujących się w kociołk
ach!
Przygo
towan
ie rund
y (od 3 do 6 graczy)
W
ariant od 2 do 6 graczy jest opisany w dalszej części instrukcji
(Nieznane buteleczki).
Rozłóżcie 3 kart
y kociołków na środku stołu
1
,
następnie wybierzcie gracza, który w pier
wszej rundzie:
utworz
y talię z eliksirów i trucizn, a potem ją potasuje;
rozda w
sz
ystkie kar
ty graczom
2
zgodnie z kierunk
iem
ruchu wskazówek zegara. F
unkcja rozdającego przechodzi
w kolejnych rundach na g
racza po lewej od poprzedniego
.
Dodatkowo z boku połóżcie not
es do zapisywania
punktów
3
.
Uwaga!
W zależności od liczby gr
acz
y biorących
udział w grze niektórz
y mogą otrzymać jedną kar
tę więcej niż inni.
Jeśli chcecie zagrać w
w
ersję rozszerzoną
, dodatko
wo:
Do talii kart do
dajcie 4 karty antidotum.
Przy liczeniu punktów zebrana karta antidotum niweluje
1 kar
tę trucizny
. Dzięki temu par
y
: trucizna–antidotum
mają wartość 0. Sama k
arta antidotum pr
zy liczeniu
punktów ró
wnież ma wartość 0.
Rozdajcie każdemu gr
aczowi kartę akcji
Niewidzialnego Goblina
4
.
Każdy gracz kładzie k
artę
Niewidzialnego Goblina przed sobą awersem do góry.
Dzięki tej karcie k
ażdy gracz raz w tr
akcie rundy będzie
mógł odrzucić do pudełka dowolną k
artę z dowolnego
kociołka. Po wykorz
ystaniu tej akcji gracz odwraca t
ę
kar
tę rewersem do góry
. Kar
ta pozostaje niedostępna
dla gracza do końca rundy
.
Przy
kład p
rzygotowan
ia r
ozgrywk
i dla 4 gra
czy
R
ozgrywk
a
Rozpoczyna gracz siedząc
y na lewo od ro
zdającego
,
a rozgrywk
a jest kontynuowana zgodnie z kierunkiem
ruchu wskazówek zegara.
W swojej turze każdy gracz
musi
zagrać jedną kartę z ręki do w
ybranego k
ociołka
zgodnie z trzema poniższymi zasadami.
Wszystkie
kar
ty w tym samym kolorze
muszą by
ć
zawsze zagrywane
do tego samego kociołka
.
Nie można mieszać
różn
ych koloró
w kar
t eliksirów
w jednym kociołku.
Wyjąt
ek
od powyższej zasady stanowią
kart
y trucizn
oraz
antidotum
, które mo
żna zagry
wać do dowoln
ych
kociołków niezależnie od koloru (te kar
ty mają kolor
uniwersalny).
Uwaga!
Jeśli kociołek zawier
a wyłącznie trucizny
i/lub antidotum, jego kolor nie jest jeszcze zdenio
wany –
zostanie on określony w chwili, kiedy jeden z graczy zagra
do niego kartę eliksiru w kolorze różowym, oletowym
lub beżowym. Nie może jednak zagrać do niego k
art
y
w kolorze, który znajduje się już w innym kociołku
.
Jeśli w wyniku zagrania kar
ty do kociołk
a
suma wartości
kart w t
ym kociołku przekroczy 13, gracz będzi
e
musiał zebrać w
szystkie kar
ty
, które znajdowały
się
w nim przed tym zagraniem, i położyć je zakr
yte p
r
z
ed
sobą. Zagrana kar
ta, która
„przepełniła”
kociołek –
pozostaje w kociołku.
Uwaga!
Do końca trwając
ej rundy graczom n
ie w
olno p
o
dglądać
zakryt
ych kart leż
ąc
y
ch pr
z
ed nimi.
Przy
kład 1
1
Kamila zagr
ywa do kociołka 2, co sprawia, że jego
wartość wzrasta do 13.
2
Roksana zagry
wa do tego samego kociołka 4,
przez co wartość k
art przek
racza 13. Roksana musi wziąć
wszystk
ie kar
ty
, które znajdowały się tam przed jej
zagraniem, i położyć je zakr
yte przed sobą.
3
Zagrana przez nią 4 pozostaje w kociołku.
Przy
kład 2
1
M
ichał zag
r
y
w
a
kar
tę trucizny
, która zawsze ma wartość 4,
i
„n
apełnia
”
kocioł
ek do wartości 11.
2
Ewa zagr
y
w
a
do tego samego kociołk
a 5, co sprawia,
że wartość kar
t przek
racza 13. Musi wziąć wszystkie
dotychczasowe kart
y z tego kociołka i położyć je zak
ryte
przed sobą.
3
Zagrana przez nią 5 pozostaje w kociołku.
Uwaga!
Przy grze w 3 osoby rozdajcie karty jak dla 4 graczy,
a następnie usuńcie zbędny stos z gry
.
4
3
Roksana
1
2
1
2
3
1
2
3
2
3
4
5
6
Pomiń
NOWOŚCI
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To School
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking smartwatchy do 500 zł [TOP10]
Ranking odkurzaczy do sierści psa [TOP10]
Ranking dronów [TOP10]
Premiera iPhone 17 tuż za rogiem – sprawdź najnowsze doniesienia
Jak podłączyć telewizor do Internetu?
Jak z routera zrobić repeater lub access point?
Ranking kos spalinowych [TOP10]
Ranking LEGO do 400 zł [TOP10]
Ranking rowerów do 2000 zł [TOP10]
Ranking wideomofonów [TOP10]
Ranking odżywek białkowych [TOP10]
Ranking proszków do prania [TOP10]
Ranking najmniej awaryjnych lodówek [TOP10]
Ranking lodówek do zabudowy [TOP10]
Ranking laktatorów [TOP10]
Sprawdź więcej poradników