Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje Muduko
›
Instrukcja Dodatek do gry MUDUKO Stwory z obory: Wielkie Nordobicie
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(30)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry MUDUKO Stwory z obory: Wielkie Nordobicie
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Stodoły
i
lasy
opustoszały?
Gościniec
został
wydeptany,
a
wszystkie
szlaki
przetarte? Na horyzoncie nie widać żadnej bestii, bo wszystkie ubito już
na setki sposobów? Opływasz w miedziaki i sławę, Twój żywot stał się
spokojny i z wolna gnuśniejesz? Ale cóż to?!… Mroźny powiew z północy
budzi Cię z letargu! Czas zostać prawdziwym wojownikiem, czas wykazać
się bohaterskimi czynami, czas na Wielkie Nordobicie!
Ten dodatek do gry „Stwory z Obory” rozszerza wszystkie talie wersji
podstawowej oraz wprowadza nową talię Bohaterskich Wyczynów.
Do rozgrywki wymagana jest wersja podstawowa gry.
Twórz nowe bronie i eliksiry, wypróbuj Wrzaski Mocy, zapoluj wspólnie
z innymi
graczami na
Giganta, zbieraj
Trofea i…
uważaj na
strzały w
kolanie!
Zawar
tość gr
y
2 karty postaci
17 kart Wioski
9 kart Gościńca
14 kart Targowiska
12 kart Bohaterskich Wyczynów
Ce
l gry
Celem gry, tak samo jak w wersji
podstawowej, jest zgromadzenie 7 punktów
sławy. Punkty sławy zdobywa się, pokonują
c
potwory, tworząc zlecenia lub realizując
Bohaterskie Wyczyny.
Przygotowan
ie
Karty Wioski, Gościńca oraz Targowiska należy dodać do talii gry
podstawowej i dokładnie przetasować. Rozłożenie kart na stole wygląda
tak samo jak w wersji podstawowej.
Dodatkowo nad talią Targowiska należy umieścić talię Bohaterskich
Wyczynów rewersem do góry i odkryć 4 wierzchnie karty.
LOKI JEDNOOKI
Kupa na paty
ku
1
+
KRÓL RYNSZTOKÓW
1
+
1
+
W
idły na stwory
V
ALHALLA!
LEŚNY ŁOWCA
Dzik
JEDNORAZOWA
Bohaterskie
Wyczyny
Targowisko
Wioska
Gościniec
R
ozgrywk
a
Rozgrywka wygląda niemal tak samo jak w wersji podstawowej gry,
z następującymi różnicami:
6 gr
acz
y
Od tej pory możecie grać w większym gronie.
Limit graczy wzrósł do 6!
Kiesze
nie pełn
e e
liksir
ó
w
W ręce możesz mieć dowolną liczbę kart Eliksirów i innych przedmiotów
z targowiska (poza broniami). Nadal jednak obowiązuje limit
2 wyposażonych broni.
Oddając 1 punkt
zdrowia, zwiększ swoją
siłę w walce o
2 punkty.
1
+
Helga
Otrzymujesz w walce
premię +1, jeśli masz
ostatni punkt zdrowia.
1
+
Ragnar
Zmie
nne Tar
g
o
wisko
W fazie Targowiska przed zakupem możesz raz na turę odłożyć
1 odkrytą kartę na spód talii Targowiska i zastąpić ją nową – z wierzchu
talii kart Targowiska.
Wi
ejski odpocz
yne
k
Zamiast odkrywać kartę Gościńca, możesz wziąć do ręki jeszcze
2 karty Wioski (łącznie 3 karty) i zakończyć turę.
R
ecept
ury
Możesz tworzyć nowe bronie i przedmioty, zbierając
odpowiednie składniki.
Tr
ofea
Po zabiciu bestii odkładasz jej kartę obok swojej postaci. Od tej pory jest
to Twoje Trofeum, które możesz wykorzystać do realizacji Bohaterskich
Wyczynów lub Receptur. Można mieć nieograniczoną liczbę Trofeów.
Try
b V
alhall
a
Kiedy tracisz ostatni punkt zdrowia, Twoja postać wstępuje do Valhalli.
Odrzucasz wszystkie karty Wioski z ręki, a pozostawiasz miedziaki,
broń oraz karty Targowiska należące do nieboszczyka. Czas pomścić
nieszczęsnego! Do gry wkracza druga postać. Zamień miejscami kartę
pokonanej postaci z kartą statystyk, a następnie obie odwróć. Startujesz
z wszystkimi
punktami zdrowia
oraz 3
punktami sławy
(Gienek otrzymuje 4).
Karty Targowiska
wraz z
bronią i
miedziakami dziedziczysz
po umarlaku.
Dobierasz 4
nowe karty
Wioski (Ruda
dobiera 6).
Grając z
dodatkiem,
nieraz będziesz
narażać się
na pewną
śmierć dla
większej sławy.
Bo
hater
skie W
ycz
yny
W trakcie gry możesz dokonywać Bohaterskich
Wyczynów, które są aktualnie odkryte na stole.
Do kart ma dostęp każdy gracz. Kto w swojej turze
stwierdzi, że spełnia warunki zadania opisanego
na karcie Bohaterskiego Wyczynu, ten otrzymuje nagrodę. Następnie
odkłada kartę Wyczynu na stos kart odrzuconych. Puste miejsce należy
zastąpić nową kartą Bohaterskiego Wyczynu z wierzchu talii (gdy talia
się wyczerpie, nie dokłada się już nowych Wyczynów).
Punkt sławy zdobyty dzięki Bohaterskim Wyczynom może być
punktem zwycięskim.
R
emis
W sytuacjach
wyjątkowych, kiedy
na koniec
gry 2
lub więcej
graczy
jednocześnie zdobywa
zwycięski punkt
sławy, następuje
walka nałowa
pomiędzy remisującymi.
Walka nałowa
to totalna
rozwałka, więc
gracze
wykorzystują wszystkie
dostępne premie,
niezależnie od
koloru. Każdy
z graczy
sumuje premie
z punktów
sławy, premie
postaci, premie z
wszystkich broni
oraz wszystkie
karty premii
+1 z
ręki (z wyjątkiem
kart
specjalnych, opisanych
w instrukcji
gry podstawowej).
Każdy gracz
rzuca
kością. Wynik
jest ostateczny
– kości
nie można
przerzucać. Tylko w
wypadku
remisu rzucamy
ponownie –
do skutku.
Gracz z
największą siłą wygrywa
grę.
J
eżeli wsz
yst
ko jest jasn
e, w t
ym miejscu mo
żesz
zako
ńcz
yć cz
yt
anie inst
ruk
cji.
Reszta zasad jest zapisana na kartach. Dalsza część instrukcji jest po to,
by rozwiać ewentualne wątpliwości.
Co no
wego w k
art
ach piszcz
y?
Poniżej znajdziesz opis wybranych typów kart, które zmieniają charakter
rozgrywki względem tego, co już znasz z wersji podstawowej.
Tali
a Tar
go
wiska
R
ecept
ury
Aby zrealizować Recepturę, należy
w pierwszej kolejności nabyć ją na
targowisku za kwotę zilustrowaną
w prawym górnym rogu karty. By
stworzyć dany przedmiot, musisz mieć składniki wypisane w górnej
części karty. Przedmiot możesz wytworzyć w dowolnym momencie
własnej tury, wykładając przed sobą kartę Receptury oraz wymagane
składniki. Wszystkie składniki lądują na stosie kart odrzuconych.
Niezrealizowane Receptury trzymamy w ręce wraz z innymi kartami.
Mło
t
Tho
ra
Dzierżywor
a
2
+
RECEPTURA
Kamień fizjologiczn
y
JEDNORAZOWA
RECEPTURA
NIEŚMIERTELNY
W OWCZEJ SKÓRZE
Mło
t
Tho
ra
Dzierżywor
a
2
+
RECEPTURA
PRZEBRANIE
1
+
Osikowy kołek
1
+
Karty z tego dodatku oznaczone
są takim symbolem w prawym
dolnym rogu.
karty
w rozmiarze
58 x 88 mm
UWAGA!
Jeśli chcesz
zrealizować Recepturę na przedmiot
potrzebny
w walce, zrób
to tuż przed jego
użyciem. Wykładasz Recepturę,
wszystkie składniki i
oznajmiasz, że używasz przedmiotu.
Działanie
karty zostaje zrealizowane,
a wszystkie użyte karty
– odrzucone.
UWAGA!
Jeśli
realizujesz Recepturę
na nową
broń, której
składnikiem
jest broń
już przez
Ciebie posiadana,
wtedy starą
odkładasz na
stos
kart odrzuconych,
nową natomiast
kładziesz na
jej miejscu.
Wr
zaski Mocy
Jest to rodzaj czarów z natychmiastowym efektem.
Wrzasnąć możesz w dowolnym momencie gry. Po użyciu
odkładasz kartę na stos kart odrzuconych.
Tali
a Wi
oski
Ber
ser
ker (pr
ze
br
anie)
Są to potężne karty, które pozwalają na czas walki wpaść
w szał Berserkera. Otrzymujesz wtedy premię +3, ale przed
ogłoszeniem zlecenia nie możesz dodać więcej kart do
potwora (standardowo można dodać 3 karty).
St
rzała w k
ol
ano
Ratuje z każdej
opresji. W dowolnym momencie
gry możesz
strzelić w
kolano sobie
lub swojemu
przeciwnikowi, także
poza
swoją turą. Nieszczęśnik
otrzymuje -1 punkt do
siły w walce.
Jest to karta
jednorazowa. Po użyciu należy
ją odrzucić.
Do
bić dzi
ada
Po odkryciu tej karty możesz dodać jeszcze jedną dowolną
pasującą kartę do potwora w ramach walki lub zlecenia.
W efekcie zlecenie na potwora będzie mogło zawierać
4 dodane karty, a jeśli użyjesz tej karty w trakcie walki
innego gracza, dorzucisz mu łącznie 2 karty.
Tali
a Gościńca
Gigan
ci
UWAGA!
W
grze 2-osobowej
odrzuć lub
po prostu
ignoruj
karty Gigantów.
W talii znajdziesz 3 karty potężnych Gigantów. Na Gigantów
nie można tworzyć zleceń, trzeba z nimi walczyć. Ich siła wynosi aż
16 punktów. Choć wydaje się to niemożliwe, ten jeden raz musisz
współpracować z innymi graczami i wspólnie z nimi wyruszyć na
wyprawę przeciwko Gigantowi. Bo jak mawia stare przysłowie:
„W kupie siła”. Jeśli wylosujesz kartę Giganta, ogłaszasz wyprawę,
której jesteś organizatorem. Ty decydujesz, kogo z ochotników
przyjmiesz do drużyny. Gigant strzeże wielkiego skarbu i jeszcze przed
walką należy ustalić, jak podzielicie zdobycz pomiędzy uczestników
wyprawy. Podział nie musi być sprawiedliwy, ważne, żeby się dogadać.
Standardowo każdy uczestnik wyprawy otrzymuje 1 punkt sławy
w przypadku wygranej, a traci 1 punkt zdrowia w przypadku przegranej.
Pozostały skarb, zilustrowany w lewym górnym rogu karty, rozdziela
organizator. Nikt nie chce pomóc? Musisz radzić sobie sam.
Walka z Gigantem, choć trudna, nie jest skomplikowana. Każdy
z uczestników, rozpoczynając od organizatora, rzuca kością. W tym
wypadku ikona niszczenia karty ma wartość 6 zamiast standardowego
efektu. Do rzutu kością można dodać karty premii z ręki –
w odpowiednim kolorze. Następnie rzuca kolejny uczestnik wyprawy.
Sumujemy wszystkie rzuty wraz z premiami postaci oraz premiami
kart z ręki. Jeśli wspólny wynik graczy wynosi 16 punktów lub więcej,
drużyna wygrywa. Każdy uczestnik walki otrzymuje 1 punkt sławy.
Organizator rozdziela łupy według wcześniejszych ustaleń.
UWAGA!
W
tym wypadku
nie wolno
blefować ani
zmieniać
przydzielonych skarbów.
W walce z Gigantami nie można przerzucać kości.
Pokonanego Giganta jako Trofeum otrzymuje organizator wyprawy.
Może się zdarzyć, że dwóch lub więcej graczy otrzyma jednocześnie
ostatni zwycięski punkt sławy. Wtedy należy przeprowadzić
ostateczną bitwę. Patrz:
REMIS
.
MUR-TARCZ!
JEDNORAZOWA
PRZEBRANIE
3
+
BERSERKER!
1
-
Strzała w ko
lano
DOBIĆ DZIADA!
1
+
Ognisty Gigant
16
x3
x3
=
6
pkt
J
a
k to wy
g
ląda w pr
akt
y
ce?
Przy stole mamy 4 graczy. Gracz wcielający się w postać Falgrima
bimbrownika wylosował kartę Ognistego Giganta z siłą 16, w kolorze
czerwonym. Oprócz sławy dla każdego uczestnika wyprawy można
zdobyć 3 karty ekwipunku oraz 3 miedziaki. Falgrim posiada premię
postaci +1 w tym kolorze. Niestety nie ma czerwonej broni ani innych
premii w ręce w tym kolorze.
Gracz ogłasza: „Tak że tego… Organizuję wyprawę! Kto mi pomoże?”.
Reszta graczy analizuje sytuację i ocenia, czy warto wesprzeć kolegę,
czy może zostawić go na pastwę potwora. Najlepiej, jeśli to pozostali
gracze przedstawią, co mają do zaoferowania i za jaką zapłatą.
Pierwszy do pomocy zgłasza się gracz kierujący Helgą. Ta postać jest
o krok od zwycięstwa, brakuje jej ostatniego punktu sławy. Falgrim
natomiast oznajmia, że woli sczeznąć niż pozwolić wygrać innemu,
i nie przyjmuje Helgi do drużyny (ach, ta przyjacielska atmosfera
w „Stworach z Obory”). Pozostali dwaj gracze, Otto i Gienek, także
są chętni do pomocy. Otto nie posiada żadnych widocznych premii
przeciwko czerwonej bestii, ale przekonuje, że w ręce ma 2 karty premii
+1 w kolorze czerwonym (może kłamać). W zamian chce 1 miedziaka
i 1 kartę ekwipunku ze skarbu potwora. Gienek natomiast posiada
2 czerwone bronie oraz wcześniej zakupiony eliksir Dzik (o czym inni
gracze pamiętają). Za tak potężną pomoc domaga się pozostałych
2 kart ekwipunku oraz 2 miedziaków. W przeciwnym razie niech Falgrim
idzie sam na wyprawę (z wątpliwą pomocą Otta).
Falgrim analizuje sytuację. Pomoc Otta faktycznie wydaje się niepewna.
Natomiast jeśli wyruszą w trójkę, on sam nie otrzyma żadnego skarbu
oprócz miedziaka i Trofeum. O dziwo, taki układ mu odpowiada. Zgadza
się i wyprawa rusza na Giganta.
Każdy gracz, rozpoczynając od Falgrima i idąc dalej zgodnie z ruchem
wskazówek zegara, rzuca kością i dodaje do wyniku pozostałe premie.
W tym wypadku gracze otrzymali wspólnie 16 punktów, w sam raz!
Gigant poległ. Każdy otrzymuje punkt sławy. Falgrim rozdziela skarb
według wcześniej ustalonego podziału. Sam zabiera kartę pokonanego
Giganta jako Trofeum.
Ognisty Gigant
16
x3
x3
=
6
pkt
Żółte karty
przebrań także
dają premię +1.
1
+
Falgrim
Możesz przerzucić k
ość 2 razy
na turę (za
1 punkty sławy).
Otto
Na początku zamiast
miedziaka dobierasz
dodatkowy punkt sławy.
Gienek
Posre
brzany miecz
1
+
1
+
Czosnkowy cep
1
+
Dzik
JEDNORAZOWA
CIEKAWOSTKA.
Mimo że wydaje się to niemożliwe, istnieją co najmniej
trzy sposoby, aby pokonać Giganta w pojedynkę. Zachowamy jednak tę
tajemną wiedzę dla siebie, odkryj ją sam!
Floki
Jest to szalony kundel, który upodobał sobie najmniej
sławnych bohaterów. Jego karta zawsze towarzyszy
graczowi, który ma najmniej punktów sławy. Remisy
rozstrzyga aktualny właściciel lub osoba, która wylosowała
kartę. Floki dodaje premię +1 do każdej walki. Połóż kartę obok
własnej broni, aby nie zapomnieć o premii. Floki jest towarzyszem,
nie bronią. Nie zajmuje miejsca w ekwipunku.
R
agnar
ok
Legendarne wydarzenie, które może nieźle namieszać.
Kiedy zaczyna działać, najpierw zostają wymienione
wszystkie karty Bohaterskich Wyczynów. Stare lądują na
stosie kart odrzuconych. Jeśli gracz, którego tura trwa,
spełnia warunki nowego
Bohaterskiego Wyczynu, otrzymuje nagrodę
już teraz. Następnie
każdy gracz odkrywa 1
kartę z talii Gościńca,
rozpoczynając od gracza,
który wylosował Ragnarok. Kolejność
odkrywania kart jest
zgodna z ruchem wskazówek
zegara. Każdy
indywidulanie realizuje kartę.
Jeśli wylosowana podczas Ragnaroku
karta
to potwór –
musisz walczyć. Nie możesz
tworzyć zleceń. Żaden gracz
nie może ingerować
w Twoją walkę, nie
może dodawać żadnych kart
do potwora. Wyjątkiem
są tutaj karty Gigantów.
Z Gigantami walczymy
standardowo w drużynie
według zasad opisanych wcześniej.
Floki
1
+
Ragnaro
k
Autor & ilustracje:
Tomasz Bolik
Kierownik projektu:
Marek Chołostiakow
Redakcja:
Sławomir Czuba
Opracowanie graczne:
Paweł Niziołek
Korekta:
Ewa Popielarz
muduko.com
Wydawnictwo Muduko
Pomiń
NOWOŚCI
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Czajnik na gaz
Zgrzewarka próżniowa
Garnki
Mop elektryczny
Termometr elektroniczny
Pistolet do masażu
Masażer do stóp
Myjka do okien
Maszynka do makaronu
Myjka parowa
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Black Weeks
Fotele i biurka Mad Dog
Zabawki
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Ranking suszarek do włosów [TOP10]
Ranking telewizorów dla dzieci [TOP10]
Ranking małych laptopów [TOP10]
Ranking multicookerów [TOP10]
Ranking telefonów z dobrym aparatem do 2000 zł [TOP10]
Co to jest trójkąt ekspozycji?
Sound Blaster Re:Imagine – modułowy hub audio jako centrum dla twórców i audiofilów. Zobacz co potrafi!
Ranking LEGO do 50 zł [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking trenażerów rowerowych [TOP10]
Ranking suchych karm dla psa [TOP10]
Ranking pił stołowych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych 100% arabica [TOP10]
Ranking monitorów oddechu [TOP10]
Sprawdź więcej poradników