Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje Muduko
›
Instrukcja Gra planszowa MUDUKO W Krainie Baśni
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(5)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa MUDUKO W Krainie Baśni
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Witamy w Krainie Baśni. Znajdziecie tu jednorożce, księżniczki, magiczne zwierzęta, a nawet
smoka. W kolorowym świecie pełnym zwierząt, roślin i ludzi bardzo wiele się dzieje. Spotkacie tu
Kota w Butach, trzy małe świnki, Aladyna, a może i czterdziestu rozbójników. W tych cudownych
miejscach poukrywało się wiele różnych przedmiotów. Wcielicie się w rolę bajkowych detektywów,
których zadaniem będzie ich jak najszybsze odnalezienie. Wytężcie wzrok, skupcie się i szukajcie
zaginionych rzeczy. Zwycięży najszybszy z Was.
„W Krainie Baśni” to gra oferująca wiele wariantów rozgrywki.
Zachęcamy do ich wypróbowania oraz samodzielnych zabaw
z elementami gry.
18 pl
ansz z b
aśnio
wymi
il
ustr
acjami
30 k
art
z il
ustr
acjami
pr
zedmio
tó
w
ELEMENTY GRY
W
ARIANT
Kt
o pi
erwsz
y, t
en l
epsz
y
suger
o
wana li
czb
a gr
aczy: od 1 do 18
Celem graczy jest jak najszybsze odnalezienie ukrytych na
ilustracjach przedmiotów. Ten, kto zrobi to najszybciej, zdobywa
kartę. Osoba, która jako pierwsza zgromadzi 5 kart, zostaje
zwycięzcą.
PRZY
GOTOW
ANIE GRY
1
1
Każdy gracz wybiera lub losuje jedną planszę z bajkową
ilustracją i umieszcza ją odkrytą przed sobą.
2
2
Potasujcie wszystkie karty i połóżcie je w zakrytym
stosie na środku stołu.
Gr
acz 1
Gr
acz 3
Gr
acz 2
St
os zakryt
yc
h
ka
rt
1
1
1
1
1
1
2
2
Przykład przygotowania gry w rozgrywce 3-osobowej
PRZEBIEG GRY
Gra składa się
z rund, w których
gracze szukają na swoich
planszach przedmiotu znajdującego
się na karcie. Rozgrywka
toczy
się do momentu,
kiedy któryś z graczy
zdobędzie swój 5. żeton.
Najstarszy gracz bierze wierzchnią kartę ze stosu i kładzie ją
odkrytą pomiędzy graczami. Wszyscy starają się jak najszybciej
odnaleźć przedstawiony na niej przedmiot na swojej planszy
z ilustracją. Gracz, który odnajdzie go na swojej planszy, zakrywa
ręką kartę, a następnie pokazuje na ilustracji szukany przedmiot.
Jeśli wskazał dobrze, zdobywa kartę, którą umieszcza przed sobą.
Jeśli gracz zakrył kartę, ale wskazał błędny przedmiot, odpada
z rundy i nie może ponownie go szukać. Pozostali gracze
kontynuują rozgrywkę, aż do momentu, kiedy ktoś poprawnie
wskaże położenie przedmiotu lub wszyscy gracze popełnią
błąd. Jeśli wszyscy gracze błędnie wskażą położenie przedmiotu,
odkładacie kartę do pudełka. Nikt jej nie zdobywa, a gracze
przechodzą do rozgrywania kolejnej rundy.
Rozwija spostrzegawczość i
ko
nc
en
tr
ac
ję
u
wa
gi
.
Uczy działania
pod presją
czasu. Trenuje
reeks,
ale też
umiejętność hamowania
reakcji.
KONIEC GRY
Gra kończy się w momencie, w którym ktoś z graczy zdobędzie
5. kartę. Osoba ta wygrywa grę.
Okiem psychologa
Okiem psychologa
W
ARIANT
K
ażd
y so
bi
e r
zepkę skr
o
bi
e
suger
o
wana li
czb
a gr
aczy: od 1 do 5
W tym wariancie gracze odszukują przedmioty na jednej planszy
umieszczonej przed nimi. Gra toczy się w ten sam sposób jak
w wariancie
Kto pierwszy, ten lepszy
– z tą różnicą, że podczas
przygotowań nie rozdajecie każdemu po planszy z bajkową
ilustracją, ale umieszczacie
jedną planszę
w zasięgu wszystkich
graczy. Wszyscy szukają na niej ukrytego przedmiotu. Pozostałe
zasady nie ulegają zmianie.
Trenuje spostrzegawczość i koordynację wzrokowo-
-ruchową. Rozwija selektywność, stabilność i zakres
uwagi. Pozwala na zdrową rywalizację.
W
ARIANT
Gdzi
e t
o jest?
suger
o
wana li
czb
a gr
aczy: od 2 do 6
Celem graczy jest odnajdywanie przedmiotów na podstawie
słownego opisu ich położenia.
PRZY
GOTOW
ANIE GRY
1
1
Umieśćcie jedną planszę z bajkową
ilustracją na środku stołu.
2
2
Potasujcie wszystkie karty
i połóżcie je w zakrytym
stosie na środku stołu.
PRZEBIEG GRY
Gra składa się
z rund, w których
gracze szukają na ilustracji
przedmiotu opisywanego przez
aktywnego gracza. Rozgrywka
toczy się do
momentu, kiedy któryś z
graczy zdobędzie swoją
5. kartę.
Najstarszy gracz odkrywa
wierzchnią kartę
ze stosu i
patrzy
na nią,
nie pokazując jej
innym graczom.
Następnie odszukuje
przedmiot z
karty na ilustracji
i opisuje
jego położenie. Przykład:
Zagubiony przedmiot
znajduje się koło
budynku, tuż
obok drabiny
.
Wszyscy starają
się jak najszybciej
odnaleźć przedmiot
na planszy
z ilustracją.
Gdy któryś z
graczy go
odnajdzie, zakrywa ręką
kartę,
a następnie
pokazuje na ilustracji
położenie przedmiotu.
Jeśli
wskazał dobrze,
zdobywa kartę, którą
umieszcza przed
sobą.
Je
śli
g
rac
z w
sk
azał błędny przedmiot, to odpada z rundy
i nie może ponownie go szukać. Pozostali gracze kontynuują
rozgrywkę, aż do momentu, kiedy ktoś poprawnie wskaże
położenie przedmiotu lub wszyscy gracze popełnią błąd.
Jeśli wszyscy gracze błędnie wskażą położenie przedmiotu,
odkładacie kartę do pudełka. Nikt jej nie zdobywa,
a gracze przechodzą do rozgrywania kolejnej rundy.
Kolejną rundę rozpoczyna gracz, który zdobył kartę jako ostatni,
a jeśli nikt nie zdobył karty, tura przechodzi na następnego
gracza, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. To on opisuje
umiejscowienie kolejnego przedmiotu.
Rozwija percepcję wzrokową
i koncentrację uwagi.
Uczy orientacji w
przestrzeni na kartce papieru
–
niezbędnej w przyszłości
do nabywania umiejętności
poprawnego pisania. Trenuje
umiejętności językowe
związane z określaniem
położenia przedmiotów.
Okiem psychologa
Okiem psychologa
Okiem psychologa
Okiem psychologa
W
ARIANT
W
sz
y
scy r
azem
suger
o
wana li
czb
a gr
aczy: od 1 do 5
Celem graczy jest
wspólne
odnajdywanie przedmiotów na
planszach z baśniową ilustracją. Starajcie się robić to jak
najszybciej, bo czas goni.
PRZY
GOTOW
ANIE GRY
1
1
Umieśćcie jedną
planszę z
baśniową ilustracją
na środku
stołu.
2
2
Wylosujcie 10 kart (resztę odłóżcie do pudełka), potasujcie
je i połóżcie w zakrytym stosie na środku stołu.
PRZEBIEG GRY
Przygotujcie
minutnik i
nastawcie
go
na 10
minut.
Kiedy
będzie gotowi,
włączcie
go. Jeden
z
graczy
odkrywa wierzchnią
kartę
i
wszyscy starają
się
jak najszybciej
odnaleźć
wskazany
na niej
przedmiot
na
planszy
z
ilustracją. Gdy
któryś
z
graczy go
odnajdzie,
zakrywa
ręką kartę,
a
następnie pokazuje
na
ilustracji
położenie przedmiotu.
Jeśli
wskazał
dobrze,
odkładacie kartę
i
odkrywacie
kolejną.
Jeśli gracz zakrył kartę, ale wskazał błędny przedmiot,
to kontynuujcie swoje poszukiwania, aż do momentu, kiedy ktoś
poprawnie wskaże położenie przedmiotu.
Pamiętajcie, że
nie możecie
odkryć kolejnej karty, dopóki nie
odnajdziecie przedmiotu z karty poprzedniej.
Gra kończy się, jeśli znajdziecie wszystkie zagubione przedmioty
przed upływem czasu. Brawo, wygraliście! Jeśli jednak minie czas,
a Wy nie odnajdziecie wszystkich przedmiotów – niestety w takim
przypadku musicie spróbować jeszcze raz.
Jeśli uznacie, że jesteście gotowi, możecie zwiększyć liczbę
przedmiotów do odnalezienia (np. do 15) lub skrócić czas na
poszukiwania (np. do 7 minut). Sugerujemy dostosowanie
poziomu trudności do wieku i umiejętności graczy.
Rozwija umiejętność pracy w limicie czasowym,
kształtuje umiejętność planowania działania oraz
przestrzegania kolejności. Trenuje funkcje wzrokowe
i funkcje uwagi.
W
ARIANT
W
i
e
lk
a kr
aina
suger
ow
ana li
czb
a gr
aczy: od 1 do 18
Celem graczy jest wspólne odnalezienie przedmiotów w jednej,
wielkiej krainie baśni.
PRZY
GOTOW
ANIE GRY
1
1
Z wszystkich plansz stwórzcie jedną, wielką krainę baśni.
2
2
Wylosujcie jedną kartę (resztę odłóżcie do pudełka)
i połóżcie zakrytą na środku stołu.
PRZEBIEG GRY
Przygotujcie stoper. Kiedy będziecie gotowi, odkryjcie kartę
i wspólnie szukajcie przedmiotu na wszystkich planszach
tworzących krainę. Gdy ktoś go znajdzie, pokazuje go innym,
a następnie odkłada planszę do pudełka.
Kiedy odnajdziecie przedmiot na wszystkich planszach (wszystkie
będą odłożone do pudełka), zatrzymajcie stoper i zapiszcie
osiągnięty czas.
Następnym razem zmieńcie
kartę i spróbujcie uzyskać
lepszy czas.
Jeśli uznacie, że wyszukiwanie jednego przedmiotu jest dla Was
za łatwe, to podczas przygotowań wylosujcie 2 lub 3 przedmioty.
muduko.com
Wydawnictwo
Muduko
Wydawnictwo Muduko jest marką
wydawniczą Fabryki Kart Tre-Kraków sp. z
o.o.
Opracowanie:
Wydawnictwo Muduko
Ilustracje:
Nikola Kucharska
Wydawca:
Marek Chołostiakow
Redakcja i rozwój:
Michał
Szewczyk
Testy:
Gabriela & Piotr
Szewczyk
Konsultacja psychologiczna:
Anna Kuprowska
Korekta:
Ewa Popielarz
Skład graczny:
Paweł Niziołek
© Muduko b
y Fabryka K
art T
refl-Kr
aków sp. z o.o.
Ta instrukcja nie jest elementem gry.
Okiem psychologa
Okiem psychologa
Pomiń
NOWOŚCI
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To School
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking najlepszych anten do telewizji naziemnej [TOP10]
Ranking szczoteczek sonicznych [TOP10]
Ranking tabletów do 2000 zł [TOP10]
Rower lekki jak piórko. Jaka jest tajemnica Madone SLR 9 AXS 1x Gen 8?
Jak usunąć rysy z samochodu domowym sposobem?
Ranking zabawek dla 5-latka [TOP10]
Ranking gier planszowych dla dorosłych [TOP10]
Ranking mokrych karm dla psa [TOP10]
Ranking powerbanków do laptopa [TOP10]
Ranking hulajnóg dla 10-latka [TOP10]
Ranking zestawów pralka i suszarka [TOP10]
Ranking kompostowników [TOP10]
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Ranking filtrów do wody pod zlew [TOP10]
Sprawdź więcej poradników