Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje Muduko
›
Instrukcja Gra towarzyska MUDUKO Rykowisko
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(30)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra towarzyska MUDUKO Rykowisko
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Liczba graczy: 2–5 Wiek: 6+
Czas trw
ania: 20 minut
Gracze kolejno wykładają karty i szukają podobieństw.
Gdy zauważą podobną kartę, muszą wydać odgłos
zwierzęcia szybciej niż przeciwnicy.
Celem gry jest sprawne pozbycie się
wszystkich swoich kart liczb. Zwycięzcą zostanie gracz,
który zachowa czujność i zrobi to jako pierwszy.
ZA
W
ARTOŚĆ
PR
ZY
G
O
TOW
ANIE
1
Każdy gracz wybiera
kartę zwierzęcia
i
kładzie ją przed
sobą.
2
Gracze uzgadniają, jaki dźwięk wydaje każde z tych zwierząt.
3
Potasujcie
karty liczb
razem z
kartą zamieszania
.
4
Rozdajcie karty po równo pomiędzy graczy. Jeśli jakieś
zostaną, odłóżcie je do pudełka. Upewnijcie się jednak,
że wśród nich nie ma karty zamieszania. Jeśli się tam znajduje,
rozdajcie karty na nowo.
5
Każdy gracz kładzie
przed sobą poziomo
stos otrzymanych kart
(nazywany dalej
stosem
dobierania
) bez podglądania
ich.
Jesteście gotowi do gry! Rozgrywkę zaczyna gracz, który najlepiej
imituje gdakanie kury (możecie też wybrać pierwszego gracza
w dowolny inny sposób).
J
AK GRAĆ
Gracze kolejno odkrywają po jednej karcie ze swoich stosów
dobierania i kładą je przed sobą tak, żeby były widoczne dla
wszystkich graczy.
Rozgrywka przebiega zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Jeżeli gracz ma już przed sobą kartę liczby, zakrywa ją nową
kartą – tak tworzy się stos odkrytych kart.
Ważne!
Kiedy
odkrywasz
kartę liczby,
zrób
to szybko
i
odkryj
ją ruchem
do
zewnątrz (tj.
w
kierunku innych
graczy).
Choć taki
sposób odkrywania
kart
może się
wydawać
dziwny, szybko
się
do
niego przyzwyczaicie.
Chodzi
o to,
aby
gracz, który
odkrywa
kartę,
nie widział
jej
jako pierwszy,
bo
miałby wówczas
przewagę.
PO
JED
YNEK
Gdy na wierzchu stosów odkrytych kart 2 graczy pojawią się
podobne karty (
ta sama liczba
lub
ten sam kolor
), ci gracze
natychmiast rozpoczynają pojedynek.
Muszą wydać odgłos zwierzęcia z karty przeciwnika! Gracz,
który zrobi to szybciej, wygrywa.
Zwycięzca pojedynku przekazuje cały swój stos odkrytych
kart przegranemu, który musi wsunąć go na spód swojego
stosu dobierania.
Po rozstrzygnięciu pojedynku gra jest kontynuowana
zgodnie
z powyższymi zasadami, począwszy od gracza siedzą
cego
po
lewej stronie zwycięzcy pojedynku.
R
Y
K
O
W
I
S
K
O
!
R
Y
K
O
W
I
S
K
O
!
R
Y
K
O
W
I
S
K
O
!
R
Y
K
O
W
I
S
K
O
!
R
Y
K
O
W
I
S
K
O
!
M...
H
AU!
Kasia
Zbyszek
Michał
Ania
Przykład.
Ania
szczeka, zanim
Kasia
zdąży
zamuczeć!
Ani
a
wygrywa
pojedynek
i
przekazuje Kasi
swój
stos
kart
odkrytych. Kasia
wsuwa
go
na
spód
swojego stosu
dobierania.
Grę
kontynuuje
M
ichał.
K
ONIEC RO
ZGR
YWKI
Rozgrywka może się skończyć na dwa sposoby:
1
Kiedy po raz trzeci zostanie odkryta karta zamieszania
–
rozgrywka natychmiast się kończy. Wygrywa ten z graczy,
który ma najmniej kart w swoim stosie dobierania
(w przypadku remisu gracze dzielą się zwycięstwem).
2
Kiedy dowolnemu graczowi skończą się karty
– zarówno te
w stosie dobierania, jak i na stosie kart odkrytych. Gracz ten
zostaje zwycięzcą. Jeśli kilku graczy pozbędzie się wszystkich
kart
w
tej
sam
ej chwili, dzielą się zwycięstwem.
Uwaga!
Jeśli
w
stosie dobierania
nie
masz żadnych
kart,
a
nadchodzi
two
ja
kolej, żeby
odkryć
kartę, pomijasz
swoją
turę.
Musisz
to
ro
bić
aż do
momentu,
gdy wygrasz
pojedynek
(i
rozgrywka
się
skończy) lub
przegrasz
pojedynek i
otrzymasz
karty
od
przeciw
nika
(rozgrywka jest
wówczas
kontynuowana).
5
dwustronny
ch
kart zwierząt
karta
zamieszania
49
kart liczb
(w
7
różnych kolorach
o wartościach od
1
do
7)
R
R
Y
Y
K
K
O
O
W
W
I
I
S
S
K
K
O
O
!
!
KART
A ZAMIE
S
Z
ANIA
Kiedy odkryjesz kartę zamieszania, możesz pozbyć się swojego
stosu odkrytych kart!
Rozpoczynając od karty zamieszania, rozdaj wszystkie karty
ze swojego stosu kart odkrytych po równo przeciwnikom –
zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Otrzymane karty
gracze wkładają na spód swoich stosów dobierania.
Następnie grę kontynuuje gracz siedzący na lewo od osoby,
która odkryła kartę zamieszania.
Ważne!
Jeżeli
gracze
przegapią pojedynek
i
zauważą go
dopiero
później, np.
po
wykonaniu akcji
związanej
z kartą
zamieszania,
nie
mogą już
rozpocząć
tego pojedynku.
Muszą
czekać na
kolejny.
W
YJ
TK
OWE SY
T
UA
CJE
F
at
al
na pomyłka!
Podczas pojedynku liczy się
pierwszy wydany odgłos
. Jeśli
popełnisz błąd, przegrywasz. Jeśli twój przeciwnik także wydał
nieprawidłowy odgłos, ale zrobił to jako drugi, wciąż to ty
przegrywasz. W takiej sytuacji otrzymujesz cały stos kart
odkrytych przeciwnika i wsuwasz go na spód swojego stosu
dobierania.
P
rzypływ adrenaliny!
Jeśli w trakcie rozgrywki
wydasz odgłos zwierzęcia, mimo że
nie uczestniczysz w pojedynku
, musisz wziąć cały swój stos kart
odkrytych i wsunąć go na spód swojego stosu dobierania. Gra
jest kontynuowana zgodnie z normalnymi zasadami.
P
anie sędz
io!
Jeśli nie jest jasne, kto wygra
ł
pojedynek, decydują o tym
gracze, którzy nie brali w nim
udziału. A jeśli gracze nie mo
gą
dojść do porozumienia, zarzą
dza
się remis. Pojedynkujący się
gracze muszą wtedy wymien
ić
się swoimi stosami kart
odkrytych i wsunąć je na spó
d
swoich stosów dobierania.
Grę kontynuuje osoba siedzą
ca
po lewej stronie gracza, któr
y
jako ostatni odkrył kartę.
P
odwójny pojedynek!
Jeśli odkryjesz kartę, która wywoła
dwa pojedynki
(na kolor
i na liczbę), szybko wydaj odgłos zwierzęcia z karty dowolnego
z przeciwników, którzy biorą udział w pojedynku. Jeżeli odgłosy
wydadzą wszyscy trzej gracze, znaczenie ma tylko to, kto
odezwał się jako pierwszy (drugi pojedynek jest pomijany).
Pierwszy gracz, który wydał odgłos, wygrywa pojedynek
(lub go przegrywa, jeśli był to nieprawidłowy odgłos).
Specjalny przypadek:
jeśli w
powyższej sytuacji sędziowie
uznają, że gracze
wydali
odgłos jednocześnie,
rozstrzyga się
obydwa pojedynki
. Jeśli
dwaj twoi przeciwnicy
jednocześnie
wygrali z tobą
pojedynek, otrzymujesz stosy
kart odkrytych ich
obu. Jeśli jeden
pojedynek wygrasz, a
drugi przegrasz, przekaż
swój
stos odkrytych kart
przeciwnikowi, z którym
udało ci się
wygrać,
i weź stos
odkrytych kart od
przeciwnika, który cię
pokonał.
LIC
ZB
A GR
A
C
Z
Y: 6–10
Jeśli
chcecie
zagrać
w
Rykowisko
większą
grupą,
tj.
od
6
do
10
osób,
możecie
połączyć
ze
sobą
talie
z
2
gier.
Ro
zgrywka
przebiega
zgodnie
ze
standardowymi
zasadami.
Ważne,
żeby
każdy
gracz
miał
przed
sobą
inne
zwierzę.
Pamiętajcie,
że
karty
zwierząt
są
dwustronne.
ZA
SAD
Y DL
A 2 GRA
C
Z
Y
PR
ZY
G
O
TOW
ANIE
Każdy gracz
wybiera
2 karty
zwierząt
zamiast 1.
Połóżcie
je przed
sobą w
taki
sposób, żeby
były
wyraźnie rozdzielone.
Do
każdego
zwierzęcia przyporządkowany
jest
odrębny stos
odkrytych
kart liczb.
J
AK GRAĆ
W tym trybie obaj gracze działają jednocześnie. Odkrywają
karty z wierzchu swojego stosu dobierania i odkładają je
naprzemiennie na jeden z dwóch stosów kart odkrytych
(najpierw po lewej, następnie po prawej, później znów po
lewej… i tak dalej).
PO
JED
YNEK
W chwili, gdy dochodzi do pojedynku, musisz wydać odgłos
zwierzęcia powiązanego z kartą liczby, która bierze udział
w pojedynku.
Przegrany
otrzymuje wyłącznie ten stos odkrytych kart, na
którym
leż
ała karta biorąca udział w pojedynku (a nie obydwa
stosy
przec
iwnika).
KART
A ZAMIE
S
Z
ANIA
Gdy
na
sto
sie odkrytych kart położysz kartę zamieszania, usuń
z
rozgrywki
wszystkie karty z tego stosu, a kartę zamieszania
wsuń
na
sp
ód stosu dobierania przeciwnika.
K
ONIEC RO
ZGR
YWKI
Podobnie jak w standardowej rozgrywce gra może się
skończyć na dwa sposoby:
1
Jeśli gracz pozbędzie się całego stosu kart dobierania
–
wygrywa (nawet jeśli wciąż ma jakieś karty na swoich stosach
kart odkrytych!).
2
Jeśli karta zamieszania zostanie odkryta po raz trzeci
–
gra natychmiast się kończy. Wówczas wygrywa gracz,
który ma mniej kart w swoim stosie dobierania.
Kasia
Ania
R
Y
K
O
W
I
S
K
O
!
R
Y
K
O
W
I
S
K
O
!
2
2
1
1
Przykład.
Kasia
i
Ania
jednocześnie
odkrywają
po
karcie
i
kładą
je
na
swoje
stosy
odkrytych
kart
po
lewej
stronie.
Kasia
odkrywa
różową
4,
a
Ania
żółtą
4
–
dochodzi
do
pojedynku!
Jeśli
Ania
zaćwierka,
zanim
Kasia
zabeczy,
wygra
pojedynek
i
Kasia
będzie
musiała
wziąć
stos
odkrytych
kart
leżących
przy
owcy.
Różowa
3
odkryta
w
kolejnej
turze
nie
powoduje
pojedynku
z
różową
4,
ponieważ
obie
karty
należą
do
tej
samej
osoby.
W
ARIA
N
TY RO
Z
GRYWKI
W
ariant odwrócony
Kiedy przegrasz pojedynek,
odwróć swoją kartę zwierzęcia
.
W ten sposób zmienia się odgłos, który twój przeciwnik będzie
musiał wydać w kolejnym pojedynku.
W
ariant sz
ybki
Aby przyspieszyć rozgrywkę, możecie
zmniejszyć liczbę kart
rozdawanych graczom. Podczas przygotowania odłóżcie do
pudełka wszystkie karty o wartości 7 i wszystkie karty jednego
wybranego koloru.
W
ariant ślepy
Podczas przygotowywania rozgrywki, po tym, gdy wszyscy
wybiorą swoje zwierzę, każdy gracz dobiera
kartę liczby
i kładzie
ją zakrytą
na karcie swojego zwierzęcia
. Jeśli ktoś dobierze na
tym etapie kartę zamieszania, należy dobrać inną kartę, a kartę
zamieszania wtasować z powrotem do talii. W tym wariancie
gracze muszą zapamiętać, jakie zwierzęta mają przeciwnicy,
bo w czasie rozgrywki nie będą widzieć ich kart zwierząt!
Projektant gry:
Paz Navarro Moreno
Ilustrator:
Elise Gravel
Redaktor nabywający:
Michał Friedrich
Kordynator projektu:
Roksana Hibner
Skład graficzny:
Paweł Niziołek
Tłumaczenie:
Łukasz Małecki
Korekta:
Ewa Popielarz
muduko.com
Wydawnictwo Muduko
Wydawnictwo Muduko jest marką wydawniczą
Fabryki Kart Tre-Kraków sp. z o.o.
© 2D10 Juegos © Bayard Edition / Laboludic 2024. All rights reserved
© 2024 for the Polish edition Fabryka Kart Tre-Kraków sp. z o.o.
Pomiń
NOWOŚCI
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Czajnik na gaz
Zgrzewarka próżniowa
Garnki
Mop elektryczny
Termometr elektroniczny
Pistolet do masażu
Masażer do stóp
Myjka do okien
Maszynka do makaronu
Myjka parowa
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Black Weeks
Fotele i biurka Mad Dog
Zabawki
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Ranking suszarek do włosów [TOP10]
Ranking telewizorów dla dzieci [TOP10]
Ranking małych laptopów [TOP10]
Ranking multicookerów [TOP10]
Ranking telefonów z dobrym aparatem do 2000 zł [TOP10]
Co to jest trójkąt ekspozycji?
Sound Blaster Re:Imagine – modułowy hub audio jako centrum dla twórców i audiofilów. Zobacz co potrafi!
Ranking LEGO do 50 zł [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking trenażerów rowerowych [TOP10]
Ranking suchych karm dla psa [TOP10]
Ranking pił stołowych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych 100% arabica [TOP10]
Ranking monitorów oddechu [TOP10]
Sprawdź więcej poradników