Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje NASZA KSIĘGARNIA
›
Instrukcja Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Ekosystem
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(8)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana NASZA KSIĘGARNIA Ekosystem
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
NaszaKsiegarnia
E
L
E
M
E
N
T
Y G
RY
130 ka
r
t:
20 × łą
k
a
20 × po
tok
12 × jeleń
1
2 × nie
d
ź
w
ied
ź
12 × l
is
12 × w
i
l
k
10 × pst
rą
g
8 × wa
ż
ka
8 × pszc
zoł
a
8 × bieli
k
8 × zając
6 ścią
gawek
note
s, oł
ówek
gracz 1
gracz 2
g
r
a
c
z
3
g
r
a
c
z
4
g
r
a
c
z
5
g
r
a
c
z
6
zające
lisy
ważki
pstrągi
niedźw
iedzie
pszczoły
bieliki
jelenie
wilki
potoki
łąki
luki w ekosy
stemie
SUMA:
.................................
.................................
.................................
.................................
.................................
.................................
gry.nk.com.pl
u
w
1
+
=
3
1
×
2
×
3
×
2
×
I
:
8
II
:
5
0
/
3
/
6
/
10
/
15
(
)
2
×
(
)
2
×
(
)
2
×
(
)
2
×
2
×
2
×
2
×
2
×
I
:
12
II
:
8
III
:
4
I
:
12
II
:
8
III
:
4
I
:
12
II
:
8
III
:
4
I
:
12
II
:
8
III
:
4
I
:
12
II
:
8
III
:
4
I
:
12
II
:
8
III
:
4
liczba luk
6+
5
4
3
2–0
–5
0
3
7
12
2
×
I
:
8
II
:
5
+
=
3
3
×
2
×
2
×
u
w
1
I
:
8
II
:
5
I
:
12
II
:
8
III
:
4
(
)
2
×
(
)
2
×
2
×
1
×
u
w
1
+
=
3
1
×
LIS
3
, jeśli nie są
siaduje
ani z
wilkiem
,
ani
niedźwiedz
iem
.
WAŻ
KA
Tyle
, ile wy
nosi
dług
ość sąsiadujących
z nią
potoków
.
2
×
(
)
2
×
2
×
3
×
PSTR
ĄG
2
za każdą
sąsiadują
cą z nim
kart
ę
potoku
i każdą
ważkę
.
NIEDŹ
WIEDŹ
2
za każdą
sąsiadując
ą
z nim
pszczołę
i każdego
pstrąga
.
PSZCZOŁA
3
za każdą
sąsiadują
cą z nią
kart
ę
łąki
.
ZAJĄC
Po dołożen
iu:
możesz za
mienić
miejsca
mi 2 karty.
1
×
8
×
10
×
12
×
12
×
8
×
8
0
/
3
/
6
/
10
/
15
1
Aut
or:
Mat
t
Simp
son
I
lustracje
:
Ma
r
t
y
na
Szpi
l
2
PR
Z
YG
O
T
OWA
N
I
E
G
R
Y
Ka
ż
dy g
racz bie
rze p
o
1 ścią
gawc
e
. Pozost
a
ł
e ścią
gaw
k
i od
łóż
cie do pu
deł
ka
.
Kart
y
dok
ła
d
nie p
ota
s
ujcie i
rozd
ajcie ka
ż
demu
po 1
1 ka
r
t
. T
rz
y
majcie je
wta
k
i sp
osób, a
by r
y
wa
le n
ie wid
ziel
i, co się na n
ich zn
ajduje.
Zpozo
st
a
ł
yc
h ka
r
t s
t
wór
zcie
stos
ip
oł
óżcie go zbok
u st
o
ł
u.
u
w
1
+
=
3
1
×
LIS
3
, jeśli nie są
siaduje
ani z
wilkiem
,
ani
niedźwied
ziem
.
WAŻ
KA
Tyle
, ile wy
nosi
dłu
gość sąsiadują
cych
z nią
potoków
.
2
×
(
)
2
×
2
×
3
×
PSTR
ĄG
2
za każdą
sąsiadują
cą z nim
kart
ę
potoku
i każdą
ważkę
.
NIEDŹ
WIE
DŹ
2
za każdą
sąsiadując
ą
z nim
pszczołę
i każdeg
o
pstrąga
.
PSZCZOŁA
3
za każdą
sąsiadują
cą z nią
kart
ę
łąki
.
ZAJĄC
Po dołożen
iu:
możesz za
mienić
miejsca
mi 2 karty.
1
×
8
×
10
×
12
×
12
×
8
×
8
u
w
1
+
=
3
1
×
LIS
3
, jeśli nie są
siaduje
ani z
wilkiem
,
ani
niedźwied
ziem
.
WAŻ
KA
Tyle
, ile wy
nosi
dłu
gość sąsiadują
cych
z nią
potoków
.
2
×
(
)
2
×
2
×
3
×
PSTR
ĄG
2
za każdą
sąsiadują
cą z nim
kart
ę
potoku
i każdą
ważkę
.
NIEDŹ
WIE
DŹ
2
za każdą
sąsiadując
ą
z nim
pszczołę
i każdeg
o
pstrąga
.
PSZCZOŁA
3
za każdą
sąsiadują
cą z nią
kart
ę
łąki
.
ZAJĄC
Po dołożen
iu:
możesz za
mienić
miejsca
mi 2 karty.
1
×
8
×
10
×
12
×
12
×
8
×
8
u
w
1
+
=
3
1
×
LIS
3
, jeśli nie są
siaduje
ani z
wilkiem
,
ani
niedźwied
ziem
.
WAŻ
KA
Tyle
, ile wy
nosi
dłu
gość sąsiadują
cych
z nią
potoków
.
2
×
(
)
2
×
2
×
3
×
PSTR
ĄG
2
za każdą
sąsiadują
cą z nim
kart
ę
potoku
i każdą
ważkę
.
NIEDŹ
WIE
DŹ
2
za każdą
sąsiadując
ą
z nim
pszczołę
i każdeg
o
pstrąga
.
PSZCZOŁA
3
za każdą
sąsiadują
cą z nią
kart
ę
łąki
.
ZAJĄC
Po dołożen
iu:
możesz za
mienić
miejsca
mi 2 karty.
1
×
8
×
10
×
12
×
12
×
8
×
8
3
CE
L
G
RY
Podcz
as r
ozg
r
y
wk
i k
a
żd
y g
racz t
wor
z
y pr
ze
d sobą
k
rainę
p
rz
ed
s
t
aw
iają
cą
łą
k
i,
pot
ok
i i
z
w
ie
rzę
t
a. Pow
st
aje w
t
en sp
osó
b ekos
y
st
em – i
m lepiej d
zia
ł
ając
y
, t
y
m
w
ięc
ej pu
n
k
t
ów g
r
acze z
dob
ęd
ą
. W
yg
r
a osob
a znajw
ięk
sz
ą liczbą p
u
n
k
tó
w
.
P
R
Z
EBIEG GR
Y
Gra o
pie
ra si
ę na me
ch
anice „
dra
u”. P
o
leg
a ona n
a tym
, że g
rac
ze t
rzy
maj
ą w
rę
ku
kar
ty, w
yb
ie
rają 1 z
nich
, ap
oz
os
ta
ł
e kar
ty p
rze
ka
zuj
ą są
s
iad
ow
i. Z
o
trz
ym
anyc
h kar
t
pon
ow
nie w
ybi
era
ją 1 kar
tę
, a
po
zo
s
ta
łe p
rze
ka
zuj
ą są
s
iad
ow
i. Za k
aż
dym ra
ze
m gra
cz
e
do
st
ają ipr
ze
ka
zuj
ą wię
c co
raz m
niej k
ar
t
.
Rozg
r
y
w
ka sk
ła
da się z
2 e
tap
ów
. W
k
a
żd
y
m z
n
ich g
ra
cze w
ykonują pon
i
ższ
e
d
zia
ła
n
ia.
1. W
Y
BR
A
NIE K
A
RT
Y
Ka
ż
dy g
racz
w
ybiera 1 k
a
r
tę
s
po
śró
d t
y
ch tr
z
y
ma
nych wręk
u.
K
ład
z
ie ją prze
d
sobą obra
zkiem do doł
u
.
2. DOŁOŻENIE W
Y
BR
A
NEJ K
ART
Y
Gd
y wsz
ys
c
y ju
ż w
y
bior
ą po 1 k
a
rcie, g
r
acze o
d
k
r
y
w
ają je i
do
k
ład
ają do s
wo
-
ich k
ra
in
(obr
a
zk
iem d
o gór
y
)
. Wsz
y
sc
y g
r
acze r
obią to r
ów
no
cze
śn
ie, zgod
n
ie
z
Z
AS
A
DA
M
I T
WOR
ZE
NI
A K
R
A
IN
o
pisa
ny
m
i na n
as
tę
pnej s
t
ron
ie.
Uw
aga!
Zają
c
to je
dy
na ka
r
ta d
ająca moż
l
iwoś
ć w
p
ro
wad
ze
n
ia zm
ian
w
k
r
a
in
ie g
ra
cza
.
Od razu po doło
żeniu
zająca do k
ra
i
ny g
ra
cz
może (a
le nie mu
si)
za
m
ienić m
iejs
ca
mi 2 d
owolne k
a
r
t
y
ws
wojej k
ra
i
nie
. Jed
n
ą zza
m
ien
ia
nych k
a
r
t moż
e być (a
le n
ie
musi
) do
łoż
ony zają
c.
3. PR
Z
EK
A
Z
A
NIE
K
A
RT
Pozos
ta
ł
e ka
r
t
y t
rz
y
ma
ne w rę
ku g
r
acz
e prz
eka
z
ują
osobie sie
d
zące
j zlewej st
rony
.
Nas
tę
pn
ie ka
ż
dy g
racz p
onow
n
ie w
y
konuje w
yż
ej opis
a
ne
d
zia
ł
a
n
ia 1–3
.
Gra
cze n
ie dobier
ają ka
r
t z
e st
osu
.
Z
ka
żd
y
m pr
zek
a
za
n
iem ka
r
t
mają w
ię
c ich
cor
a
z m
n
iej do w
y
bo
r
u
.
Etap I
ko
ńcz
y się, gdy g
r
acz
om zos
ta
n
ie w rę
ku
p
o 1 ka
rc
ie
(czy
li p
o do
łoż
en
iu
10. ka
r
t
y). Gra
cze zat
rz
y
mują tę k
a
r
t
ę w ręk
u na
e
tap I
I
.
u
w
1
4
Z
ASA
D
Y T
WOR
ZENI
A K
R
AIN
•
K
r
a
ina k
a
ż
dego g
ra
cza mu
si sk
ł
ad
ać się z
2
0 ka
r
t
t
worz
ąc
ych
c
z
worok
ąt 5 × 4
(5 kolum
n i 4 rz
ęd
y)
. Wr
a
z zdok
ła
da
n
iem kolejnyc
h ka
r
t k
r
a
in
a może r
ozra
s-
ta
ć się w
d
owol
nych k
ie
r
u
n
k
ach, w
a
żne je
d
na
k
, ab
y os
tat
ecz
n
ie za
m
k
nęł
a się
w5 kolu
m
nac
h i 4 rzę
da
ch.
2
3
4
1
2
3
4
5
5
•
Pier
wsz
a ka
r
t
a t
wo
rzą
ca k
r
a
inę je
st u
m
iesz
cza
na p
rze
d g
ra
czem
. Kolejne ka
r
t
y
musz
ą by
ć dok
ł
ad
a
ne w
t
a
k
i spo
sób, ab
y
są
siadow
a
ł
y bok
a
mi
p
r
z
y
na
jm
n
iej
zjed
ną k
a
r
t
ą znajdując
ą się ju
ż wk
ra
i
n
ie gr
acza
.
•
Ka
r
t d
oł
ożony
ch do k
r
a
in
y
nie można przekł
adać
(chyba ż
e z
w
ią
za
ne je
st t
o
zpojaw
ia
n
iem się zająca – o
pis ka
r
t znajduje się wda
l
szej cz
ęś
ci i
ns
tr
u
kcji).
•
Nie ma og
r
a
n
iczeń d
ot
y
cząc
y
ch są
siado
wa
n
ia ka
r
t – ka
ż
dy r
od
zaj k
a
r
t może
są
siado
wać zk
a
ż
dy
m i
n
ny
m
.
I
:
8
II
:
5
1
×
I
:
8
II
:
5
2
×
(
)
2
×
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking hulajnóg elektrycznych do 3000 zł [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Ranking alkomatów [TOP10]
Cień atramentu - Bendy and the Dark Revival wkracza na PS5, Xbox Series i Nintendo Switch
Ranking telefonów do 800 zł [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking małych pralek [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking procesorów [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych nausznych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Sprawdź więcej poradników