Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje NASZA KSIĘGARNIA
›
Instrukcja Gra logiczna NASZA KSIĘGARNIA Qwirkle
Znaleziono w kategoriach:
Gry logiczne
(2)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra logiczna NASZA KSIĘGARNIA Qwirkle
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
EL
EM
EN
T
Y GR
Y
•
10
8
p
ł
y
te
k
(3
6 ro
dz
aj
ów p
ł
y
tek
,
ka
żdy ro
dza
j w
ystę
puje n
a 3 p
ł
y
tk
ach)
•
wor
ek
C
EL
GRY
Podcz
as rozgr
ywk
i wsz
ys
cy gr
acze dok
ład
ają
p
ł
y
tki
na środ
ek sto
ł
u. Sta
raj
ą się t
wor
z
yć
z nich
linie
pozio
me lub p
ionowe. Li
nie mu
sz
ą skł
ada
ć się z p
ł
ytek
w t
ym sa
my
m kolo
r
ze
(np. pł
y
tki żół
t
e) albo
z t
ym sa
my
m sy
m
bo
le
m
(np. pł
ytk
i z k
wadra
tem). P
o ka
żdy
m do
łoże
-
niu pł
y
tek gracze z
dobywają punkt
y
.
Wygr
ywa osoba z największą liczbą punktó
w
.
PR
Z
Y
G
OTOW
A
N
I
E
G
R
Y
1.
W
szystkie
p
ł
y
tk
i
wrzu
ćc
ie do
wo
rka
i dokładnie
wy
mieszajcie.
2.
K
a
żdy gr
acz los
uje z wor
ka
6 p
ł
y
te
k
. Po
st
awci
e je
pr
zed s
obą w t
aki s
pos
ób, aby r
y
wal
e nie
widzie
li,
co się na nich znajd
uje
.
3.
W
eźcie k
ar
tkę pa
pie
ru i c
oś do pi
sa
nia
. W trakci
e
gr
y będziecie noto
wać z
dobywane punkt
y
.
W
Y
BÓ
R GR
ACZA ROZPOC
Z
Y
N
AJA
˛
CEGO
Grę r
ozpocz
y
na os
oba
, k
tóra z w
y
los
owanych p
ł
y
tek m
oże uł
ożyć
najd
łuższą linię
składa
-
jąc
ą się z p
ł
y
tek
w t
y
m s
am
ym ko
lo
r
ze
albo
z t
ym s
a
my
m sy
mb
ol
e
m
(w obu przypadkach
ka
żda p
ł
y
tka mu
si być inna
!). W prz
ypadku remisu roz
gr
ywkę rozpoczyna najstars
za osoba.
Gr
acz A
Gr
acz C
Gr
acz B
Gr
acz D
2
Prz
ykł
ad:
Gr
a
cz w
yl
osowa
ł z wor
ka 6 p
ł
y
te
k. N
a
jd
łu
żs
za l
in
ia
,
ja
ką moż
e z nic
h uł
oż
yć, to 3 nie
bi
es
ki
e pł
y
tk
i:
koło
,
gw
ia
zd
ka
i
k
wad
r
at
. Dr
ug
a ni
eb
ie
ska g
wia
zdka n
ie mo
że być dod
an
a, b
o p
ł
y
tk
i nie m
og
ą si
ę pow
ta
r
z
ać.
Gracz rozpoczynający wykonuje poniższe działania:
•
wykłada pł
y
tki
tworzące najd
łuższą linię na środek stołu,
•
liczy zdobyte punk
t
y
(zgodnie z z
as
ada
mi op
isa
nymi w da
ls
zej częś
ci in
str
ukcji),
•
następnie
losu
je p
ł
y
t
ki z w
or
ka
– t
yle, i
le pr
zed c
hwilą w
y
łoż
ył.
Po nim swoje tur
y w
ykonuj
ą kolejni g
racze (zg
odni
e z kie
ru
nkie
m ru
chu ws
ka
zówek zega
ra).
Rozgr
y
w
ka tocz
y si
ę zgodn
ie z pon
iżej op
isa
nymi z
as
ada
mi.
PRZ
E
BI
EG
ROZGRY
W
K
I
W swojej tur
ze gr
acz mu
si w
y
konać
jedno
z po
niżs
z
ych dzia
ła
ń:
A
DO
ŁOŻ
E
NI
E PŁ
Y
T
E
K
albo
B
WY
MIANA P
Ł
Y
TEK
A
. D
O
ŁOŻ
E
NI
E PŁYT
E
K
Gracz wy
konuje
następujące działania:
1.
Dołożenie pł
y
tek
2
.
Podliczenie punktów
3.
U
zupełnienie pł
y
tek
1. Doł
oże
n
ie p
ł
y
te
k
Gra
cz w
yb
ier
a swoje p
ł
y
tki i do
kła
da je do p
ł
y
tek l
eżą
cych na śr
odk
u sto
łu zgo
dnie z p
oniż
-
szy
mi zasadami:
•
Wykładać można
1 lub w
i
ęc
ej p
ł
y
te
k
.
•
Wyk
ład
ane p
ł
y
tki m
usz
ą być
w t
y
m sa
my
m kol
or
ze
albo
z t
y
m s
amy
m s
ym
b
ol
em
.
•
Wyk
ład
ane p
ł
y
tki d
okł
ada
ne są d
o p
ł
y
tek l
eżą
cych już n
a śro
dku sto
ł
u zgod
nie z za
sa
dą:
kolor
do k
oloru
albo
symbol do symbolu
, np. żół
te p
ł
y
tki do żó
ł
t
ych p
ł
y
te
k lub gwi
a
zdki
do gwiazdek (patrz: prz
ykłady na następnej stronie)
.
•
W linii w t
ym s
amym kolo
r
ze
każ
dy s
y
mb
ol m
us
i być i
n
ny
(nie mog
ą się p
ow
tar
z
ać). Na pr
z
yk
ła
d w czer
won
ej lini
i może
być tylko 1 p
ł
y
tka z cze
r
wonym ko
łem.
•
W linii
z tym samym s
ymbolem
ka
żd
y kolo
r mu
s
i być i
nny
(nie mog
ą się p
ow
tar
z
ać). Na pr
z
yk
ła
d w linii k
wadr
atów może
być tylko 1 p
ł
y
tka z żó
ł
t
y
m k
wadra
tem.
3
•
W gr
ze w
ystęp
uje 6 kolo
rów i 6 symb
oli, lini
a może wię
c sk
ład
ać się m
aksym
aln
ie z
6 p
ł
y
t
ek
.
•
Prz
yn
ajmn
iej 1 z do
kła
danych p
ł
y
tek mu
si
s
t
y
ka
ć si
ę bo
k
ie
m
z pł
y
tką leżącą na stole
(
pr
z
yk
ł
ad 1
).
•
Wszys
tkie p
ł
y
tk
i mus
zą być do
łożo
ne
do t
ej s
a
me
j li
ni
i
. Ich dołożenie może spo
wodo
wać
po
łą
czeni
e z tą lini
ą innych p
ł
y
tek leż
ących j
uż na stol
e (
p
r
z
yk
ła
d 2
).
•
Dokładane pł
y
tki
nie muszą
ze s
obą sąsiado
wać
(
pr
z
yk
ł
ad 3
).
•
Pł
y
tk
a może nal
eżeć d
o 2 linii (
pr
z
y
kł
ad 4
).
Na po
niżs
z
ych pr
z
yk
ład
ach p
ł
y
tki d
okł
ada
ne pr
zez g
racz
a za
zn
aczon
e są różową ram
ką .
Pr
z
yk
ł
ad 1
Pr
z
yk
ł
ad 2
Pr
z
yk
ł
ad 3
Pr
z
yk
ł
ad 4
Prz
y
kła
dy
ni
ep
raw
id
ł
owo
do
ł
ożo
nych p
ł
y
tek
:
1
.
T
a lini
a może skł
ada
ć się m
aksym
alni
e z 6 p
ł
y
tek z r
óżnymi
symbolami (
żół
ty k
wadrat
w
ys
tęp
owa
ł
by 2 r
a
z
y).
2
.
T
a l
inia mu
si sk
ład
ać si
ę z p
ł
y
tek z ik
sem w r
óżnych
kolorach (
żó
ł
t
y iks
w
y
s
tęp
owa
ł
by 2 r
a
z
y).
3
.
Nie można do
ł
oż
yć tej pł
y
tk
i, cho
ć pas
uje on
a do
poziomej lin
ii k
ół. Nie pasuje jednak do leżącej nad nią
zielonej gwiazdki
.
4
.
Dokładana płytka musi stykać się bokiem z płytką leżącą już
na stole.
5
.
T
a linia mu
si sk
ła
dać si
ę z p
ł
y
tek
poma
rańczo
wych
z różn
ymi
symbolami (
pomarańczow
e k
oło
w
y
stę
p
ował
o
by 2 r
a
z
y).
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
4
2
. P
odliczenie punk
tów
Po do
łożeni
u p
ł
y
tk
i (lu
b p
ł
y
tek
) gra
cz licz
y zdoby
te p
unk
t
y
.
Zdobywa
1 pu
nk
t za k
aż
dą
p
ł
y
t
kę le
żą
cą w l
i
ni
i
, do k
tór
ej wł
aś
nie do
ł
oży
ł swoją p
ł
y
tkę (lub p
ł
y
tki
).
Jeśli dołoż
one pł
y
tki
leż
ą w kilk
u linia
ch, gr
acz zdoby
wa pu
nk
t
y za k
a
żdą z nic
h oso
bno. Zdoby
te p
unk
t
y z
apis
uje
na ka
r
tce.
Prz
ykł
ad:
O
la do
ł
oż
ył
a 1 p
ł
y
tkę –
zielony romb
. Zdoby
wa
5 pu
nk
tów
:
2 pun
k
t
y z
a poz
iom
ą li
nię r
om
bów i 3 p
unk
t
y za p
ion
ową zie
lo
ną l
ini
ę.
Jeś
li gra
cz po do
ł
ożeniu p
ł
y
tek u
two
rz
y li
nię sk
ład
ając
ą się
z 6 p
ł
y
t
ek
, p
owsta
je
QWIRKLE
.
Za ka
żd
e ut
wor
zone
QWIRKLE
gracz z
dobywa
dod
a
tkowe 6 p
u
nk
t
ów
.
Prz
ykł
ad:
O
la do
ł
oż
ył
a
po
ma
r
a
ńc
zową gw
ia
zd
kę
. Zdo
by
wa
12
punk
tów
: 6 pun
k
tów z
a lin
ię g
wia
zd
ek i 6 d
od
atkow
ych p
un
k
tów
za ut
wor
zen
ie
QWIRKLE
.
Uwaga!
Linia
to rz
ąd lu
b kolumna
c
o najmniej 2
sąsiadujących pł
y
tek
. Dl
ateg
o w pow
y
żs
zy
m
prz
ykładzie Ola zdobywa punkty za poziomą linię 6 gwiazdek, ale nie
za „pionową
linię
” skła
-
dającą się z 1 gwiazdki.
QWIR
KLE z p
ł
y
tek z t
y
m sa
mym sy
mb
ole
m
QWIR
KLE z p
ł
y
tek w t
y
m sa
mym kol
or
ze
5
3. U
zupełnieni
e pł
y
tek
Po zap
isa
niu pu
nk
tów grac
z
los
u
je z wo
rk
a
t
yle p
ł
y
tek, a
by znowu mie
ć
6 p
ł
y
te
k
. Je
śli w wor
-
ku nie m
a w
yst
arc
zaj
ące
j liczby p
ł
y
tek, g
racz b
ier
ze t
yl
e ile je
st. Na t
y
m tur
a grac
za si
ę kończ
y
.
Swoją tur
ę rozpo
cz
yna gr
acz s
ied
zący z l
ewej stro
ny
.
B. WYMIANA PŁ
YTEK
Jeś
li gra
cz nie c
hce lu
b nie może d
o
łoż
yć pł
y
tek n
a stó
ł, musi w
y
mie
nić p
ł
y
tki.
•
Odkł
ada n
a bok
dowolną
liczbę
s
woich p
ł
y
tek (te, k
tóre c
hc
e w
ymi
enić
).
•
Losu
je z work
a tak
ą sa
mą licz
bę p
ł
y
tek co o
dł
ożone do w
y
mia
ny i stawia j
e pr
zed s
obą
.
•
Pły
tki od
łożone do
w
ymiany wkłada do w
orka i dokładnie miesza znajdujące się w ni
m
p
ł
y
tki.
Za w
y
mia
nę p
ł
y
tek gra
cz nie d
ost
aje pu
nk
tów
. Na ty
m tur
a grac
za si
ę kończ
y
. Swoją turę
rozpo
cz
yna gr
acz s
ied
zący z l
ewej stro
ny
.
K
O
NI
EC G
RY
Gdy w wo
rku s
kończą s
ię p
ł
y
tki, gr
acze kont
yn
uują g
rę, korz
ys
taj
ąc z t
ych, k
tóre im p
ozost
ał
y
.
Gr
a koń
cz
y s
i
ę, gd
y k
t
ór
yś g
r
ac
z do
ł
oż
y n
a st
ó
ł swoj
ą os
t
at
n
ią p
ł
y
t
kę.
Gracz ten zdob
y
-
wa
do
da
tkowe 6 p
u
nk
t
ów
za w
y
łoże
nie ws
zy
stki
ch swoic
h p
ł
y
tek
. Zwyci
ęzcą zo
sta
je gr
acz
z największą liczbą punktó
w
. W
prz
ypadku remisu gracze dz
ielą się zw
ycięstwem.
C
E
N
N
E W
SK
A
Z
ÓW
K
I
•
Pł
y
tk
i sta
ra
j się do
kła
dać w t
aki s
pos
ób, aby zdoby
wać p
unk
t
y z
a kilk
a linii.
•
Zac
howuj na o
dpowi
edn
i mome
nt p
ł
y
tki, k
tór
e poz
wolą st
wor
z
yć QWIRK
LE.
•
Unikaj t
wor
zen
ia linii, z k
tó
r
ych ła
two b
ędzi
e r
y
wal
om st
wor
z
yć QWIRK
LE.
•
Pamięt
aj, że ka
żdy r
odz
aj p
ł
y
tk
i (np. żół
ta gw
ia
zdka) w
y
stępu
je na 3 p
ł
y
tkac
h.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Ranking najlepszych suszarek do włosów [TOP10]
Ranking laptopów [TOP10]
Ranking telefonów do 500 zł [TOP10]
Ranking karm dla psów [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking hulajnóg elektrycznych do 2 000 zł [TOP 10]
Cyberpunk 2 w fazie preprodukcji. CD Projekt RED zdradza pierwsze szczegóły kontynuacji
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych nausznych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników