Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje NASZA KSIĘGARNIA
›
Instrukcja Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Zagraj, zrozum, zapamiętaj Ekipa rzeczownika Nieprzypadkowa gra o przypadkach
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(33)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Zagraj, zrozum, zapamiętaj Ekipa rzeczownika Nieprzypadkowa gra o przypadkach
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
ZZ
Z:
Zagr
aj
–
Zr
oz
u
m
–
Zapam
i
ę
t
aj,
cz
y
l
i
n
o
w
o
cz
e
s
n
a
e
d
u
k
a
cja
w
k
o
lo
r
a
ch
t
ę
cz
y
C
o
to
za
s
e
r
i
a?
ZZ
Z
1
g
r
a
=
1
p
ro
b
l
em
=
1
p
r
ze
d
m
i
ot
=
1
eta
p
e
d
u
k
a
c
yj
n
y
1
p
r
ze
d
m
i
ot
=
1
ko
l
o
r
t
ę
c
zy
K
i
m
j
e
st
S
p
r
y
c
i
u
l
a?
Sp
ryci
u
la
i
jeg
o
ek
s
per
cka
e
ki
pa
zwi
erzaków
pom
a
ga
j
ą
rozwi
ą
zy
wa
ć
szkolne
p
rob
lemy
.
Ucz
ą
ni
e
ty
lk
o
tego,
czego
trzeba
s
i
ę
u
czy
ć
,
lecz
tak
ż
e
tego,
j
ak
to
rob
i
ć
.
Za
m
iast
tr
a
dy
cyj
ny
ch
pod
r
ę
czni
ków
prop
on
u
j
ą
wci
ą
g
a
j
ą
ce
g
ry
i
za
baw
y
.
Dzi
ę
ki
temu
na
uka
p
rzes
ta
je
b
y
ć
przy
kr
ą
kon
ieczn
o
ś
ci
ą
i
zm
ien
i
a
si
ę
w
kolorow
ą
przy
g
od
ę
pe
ł
n
ą
emo
c
ji!
Nowa
seri
a
eduka
cyjn
a,
k
tóra
wsp
iera
uczn
ió
w,
r
o
dzi
ców
i
na
uczy
cieli
dzi
ę
ki
sp
rytne
j
me
tod
zie
ZZZ:
Zag
ra
j–
Zrozum–Zapa
m
i
ę
ta
j
.
Zna
j
dz
iem
y
w
n
ie
j
g
ry
i
pom
oce
d
yd
aktyczne
o
ró
ż
ny
m
stopn
i
u
trud
no
ś
ci
.
Ka
ż
d
a
z
ni
ch
sp
rawd
zi
si
ę
na
d
a
ny
m
e
ta
p
ie
ed
ukacyj
n
ym
:
od
wczesnoszk
o
lnego
(klas
y
0–3
)
a
ż
do
pozi
om
u
szkó
ł
pona
d
pod
s
ta
wow
ych
.
Ka
ż
d
a
g
ra
w
serii
po
ma
g
a
opa
no
wa
ć
1
za
ga
d
ni
en
ie
lu
b
rozwi
ą
za
ć
1
p
r
o
blem
z
1
p
rzedm
iotu
szk
o
lneg
o,
np
.
na
uka
li
czenia
d
o
20
(klasy
0–3
szk
o
ł
y
pod
s
tawo
we
j)
c
zy
od
m
ia
n
a
przez
przy
p
ad
ki
(klasy
4
–6
szk
o
ł
y
pod
s
tawo
we
j
).
Wszys
tkie
p
ropozy
c
je
g
ier
i
za
ba
w
sp
rawdz
ą
s
i
ę
i
w
szkole,
i
w
d
om
u.
Sp
ryci
u
la
jest
uczni
em,
kt
ó
ry
ni
e
lub
i
s
i
ę
uczy
ć
.
Dlatego
szuka
s
prytn
ych
sp
osob
ów
na
szy
bki
e
i
skute
czne
p
rzy
swo
jen
ie
w
iedzy
.
Wci
ą
ga
j
ą
ca
rozg
rywka
z
przyj
aci
ó
ł
m
i
zam
i
as
t
wkuwa
n
ia
regu
ł
ek
z
pod
r
ę
czni
ka
?
Zda
n
iem
Sp
ry
ciu
li
n
ie
ma
n
i
c
lepszego!
Ka
ż
d
y
p
rze
d
m
iot
sz
koln
y
w
seri
i
ma
swó
j
ko
lor
i
swo
j
ego
zwi
erz
ę
cego
eksperta
z
da
n
e
j
dziedz
in
y
wi
edzy
.
Ni
ezwykli
p
rzyja
ciele
S
pry
ci
uli
zn
a
j
ą
w
y
łą
czn
ie
sp
rawdzo
ne
s
posob
y
na
szkolne
p
rob
lemy
.
Z
t
ą
ekip
ą
w
iedza
sa
ma
wcho
dzi
d
o
g
ł
owy
!
I
to
bez
pod
r
ę
czni
ków!
P
ozna
jci
e
Sp
ryci
u
l
ę
i
pi
erwsze
2
przedm
i
o
ty
,
czy
li
2
kolory
n
asze
j
e
d
ukacyj
ne
j
t
ę
czy!
SP
RYCI
ULA
PRZ
ÓD
TY
Ł
3
2
NO
T
ATKA
TUT
AJ
POWI
NNA
SI
Ę
ZNALE
Ź
Ć
TWOJA
W
Ł
ASNA
NOT
A
TKA.
Wszyst
kie
p
rzewodni
ki
do
g
ier
w
te
j
serii
s
ą
two
rzone
za
pom
oc
ą
metody
Cornella
.
Brzm
i
powa
ż
n
ie
?
A
j
est
banaln
ie
p
ros
te
i
u
ł
atwia
szkolne
ż
y
cie.
T
o
taki
sp
rytny
sposó
b
notowani
a,
który
mo
ż
esz
przetes
towa
ć
na
lekc
ja
ch
i
w
dom
u.
Zobacz,
j
ak
tworzy
ć
nota
tki,
dzi
ę
ki
k
tóry
m
zapa
mi
ę
ta
sz
nowe
tre
ś
ci
ju
ż
w
trakcie
ich
za
pis
ywa
nia
!
By
do
brze
notowa
ć
,
tabeli
n
ie
m
usisz
ry
sowa
ć
.
Mo
ż
esz
poleg
a
ć
na
mo
im
sp
rycie!
Wykorzy
s
ta
j
ma
rgi
nes
w
zeszycie!
HAS
Ł
A
PY
T
A
NI
A
S
Ł
OWA
K
LU
CZOW
E
NA
M
ARG
I
NES
I
E
ZAP
IS
UJ
TO,
CO
WA
Ż
NE
W
T
EK
Ś
C
IE
NOTA
TKI
O
BO
K.
TEMA
T
NA
GÓRZE
ZA
PISUJ
TEMA
T
NOT
A
TKI.
S
p
r
yt
n
e
n
ot
o
wa
n
i
e
,
c
zy
l
i
p
o
co
n
a
m
m
et
o
d
a
C
o
rn
e
l
l
a?
C
O WART
O WIE
DZIE
Ć
O
NIEPRZ
YP
ADKOWYC
H KAFE
LKA
CH
DO NAUKI PRZY
PADKÓW?
7
kafelk
ów
G
ram
at
y
ń
cz
yk
a
=
eki
p
a
rz
ecz
ow
n
ik
a
7
p
rzy
p
a
dk
ów
=
7
ko
lo
ró
w
t
ę
cz
y
Kaf
elki
Gra
maty
ń
czy
ka
przedstawia
j
ą
nazw
ę
przy
pad
ka
i
jego
p
ytani
a
pom
ocnicze,
a
na
o
dwrocie
–
o
brazek,
k
tóry
po
mag
a
sko
j
arzy
ć
n
azw
ę
przy
pad
ka
z
przedm
iotam
i
lub
sytuac
j
am
i
z
pieski
ego
ś
wiata,
n
p.
ka
elek
bi
ernika
zosta
ł
powi
ą
zany
z
len
iucho
wan
iem,
czy
li
bierno
ś
ci
ą
Gramaty
ń
czyka
na
otelu,
a
ka
elek
mi
e
jscown
ika
z
mi
e
j
scem,
w
kt
óry
m
czworono
ż
ny
przyj
aciel
Sp
ryciu
li
zakopa
ł
swó
j
na
jw
i
ę
kszy
skarb.
Ka
elków
mo
ż
na
u
ż
ywa
ć
jako
materia
ł
u
d
yda
k
tyczn
ego
do
wp
rowadza
nia
wi
edzy
o
przy
padka
ch
oraz
ja
ko
ś
ci
ą
gi
w
czasi
e
gry
.
Ka
ż
d
y
przy
padek
ma
swó
j
kolor
,
a
ich
kole
j
no
ść
ni
e
jest
przypa
dkowa.
Dzi
ę
ki
taki
emu
sposo
bowi
g
rafcznego
p
rzeds
taw
ieni
a
wszyst
kich
p
rzypa
dków
(
tytu
ł
owe
j
ekipy
rzeczown
ika)
uczni
owie
m
og
ą
szy
bcie
j
i
skutecznie
j
za
pam
i
ę
ta
ć
ich
na
zwy
i
kole
j
no
ść
o
raz
samod
zielni
e
sprawd
za
ć
,
czy
zna
j
ą
pytan
ia
pom
ocni
cze.
PODSUMOW
ANI
E,
WNIOSKI
NA
DOLE
ZAPISUJ
T
O,
CO
NAJWA
Ż
NIEJSZE
I
WA
RTE
ZAP
AMI
Ę
T
ANIA.
WI
ED
ZA
W
PIGU
Ł
CE.
2
wyrazy
do
od
mia
ny
PRZ
ÓD
poziom
ł
atwie
jszy
PRZÓD
poziom
trudn
ie
jszy
TY
Ł
oba
pozi
omy
2
kolorowe
ł
uki
PRZ
ÓD
PRZ
ÓD
TY
Ł
TY
Ł
5
4
kafelk
i
S
pr
y
ci
u
li
=
2
po
zi
o
m
y
tru
d
n
o
ś
ci
Ja
k
o
d
ró
ż
n
i
ć
tru
d
n
i
e
j
sz
e
kafelk
i
Sp
r
yc
i
u
li
o
d
ł
atw
i
e
j
sz
y
ch?
po
m
y
s
ł
na
s
zy
b
k
ą
po
wt
órk
ę
lu
b
s
pra
w
dz
ia
n
4
ka
f
elk
i
sta
r
to
we
s
po
so
b
y
pre
zent
a
c
j
i
s
ł
ów
n
a
ka
el
ka
ch
Sp
r
yc
i
u
li
Co
s
i
ę
zn
ajd
u
j
e
na
k
a
elka
c
h
Sp
r
yc
i
u
li?
Kaf
elki
Spry
ciu
li
ma
j
ą
2
poziom
y:
ł
atwi
e
j
szy
i
trudn
ie
jszy
.
Uk
ł
ad
ka
elków
jest
taki
sa
m,
a
tre
ś
ci
ró
ż
ni
ą
si
ę
st
op
niem
trud
no
ś
ci
.
Ka
elki
mo
ż
na
d
owoln
ie
mi
esza
ć
i
do
biera
ć
do
m
o
ż
liwo
ś
ci
u
cznió
w.
Na
przeciwleg
ł
ych
b
okach
ka
ż
deg
o
ka
elka
zna
jd
u
j
ą
si
ę
:
•
2
kolorowe
ł
uki
z
nazw
ą
d
aneg
o
przy
padka
i
pyta
nia
mi
po
mocn
iczym
i,
•
2
wyrazy
d
o
odm
ia
ny
,
zapi
sane
s
ł
ow
nie
lu
b
wyra
ż
o
ne
ob
razkiem.
UWAGA!
Na
ni
ek
tó
rych
ka
elkach
za
mi
ast
ł
uku
w
1
k
olorze
zn
a
jd
u
je
s
i
ę
ł
uk
we
wszy
s
tkich
kolorach
t
ę
czy,
który
ozna
cza,
ż
e
gracz
sa
modzi
elnie
w
yb
iera
kolor
(przy
pad
ek
).
Na
kaf
elkach
z
p
oziom
u
trudn
ie
jszeg
o:
•
ni
e
po
jaw
ia
j
ą
si
ę
pytani
a
pomo
cnicze
przy
pad
ka,
•
op
rócz
rz
eczown
ików
mog
ą
po
ja
wi
ć
si
ę
czasown
iki,
które
w
tr
akcie
g
ry
trzeba
powi
ą
za
ć
z
da
nym
p
rzypa
dkiem
lu
b
w
ł
a
ś
ciwie
o
dm
ieni
ony
m
wy
razem.
Dodatkowo
na
ś
rodku
ka
elka
zna
jd
u
je
si
ę
i
konka
ż
arówki
,
b
y
podkre
ś
li
ć
trud
nie
j
szy
pozio
m
s
ł
ów
do
odm
ia
ny
o
raz
u
ł
at
wi
ć
wyb
ór
elementów
do
rozgry
wki
(i
pun
k
towan
ie).
3
SPOSOB
Y
PRZED
ST
AWI
ENIA
WYRA
ZÓW
NA
KAFELKACH
S
PRYCIULI
Dzi
ę
ki
g
rafcznemu
sp
osobow
i
prezen
tac
j
i
niektórych
s
ł
ów
mo
ż
em
y
dod
atk
owo
s
i
ę
bawi
ć
w
sko
j
arzen
ia
i
wzbog
aca
ć
s
ł
own
ict
wo,
od
mien
ia
j
ą
c
przez
p
rzypa
dki
wi
ę
ce
j
ni
ż
1
s
ł
owo,
np.
sm
art
o
n
mo
ż
e
b
y
ć
interpre
towa
ny
ja
ko
„
tele
on”,
„internet”
,
„a
pli
kac
ja”,
„SMS”
,
„
rozmowa
”
itp.
WSKA
ZÓWKA:
Ka
elki
Sp
ryciu
li
mo
ż
na
te
ż
wy
korzysta
ć
jako
materia
ł
po
wtórkowy
lub
s
prawdza
j
ą
cy
wiedz
ę
.
Wystarczy,
ż
e
ka
ż
d
y
ucze
ń
wy
losu
je
po
1
ka
elku
Spry
ciu
li
i
odm
ien
i
zna
j
du
j
ą
ce
si
ę
na
n
im
wy
razy
przez
przy
pad
ki
wid
oczne
na
2
kolorowy
ch
ł
ukach
.
W
zes
taw
ie
zna
jd
u
j
ą
s
i
ę
4
kaf
elki
startowe
,
których
b
ę
d
ziemy
u
ż
ywa
ć
w
zaba
wie
na
stroni
e
12
oraz
9
kaf
elków
akc
j
i
,
d
zi
ę
ki
kt
óry
m
mo
ż
em
y
zmi
eni
ć
j
e
j
p
rzebieg
.
AKC
JA
CO
ROBI
GRAC
Z?
wym
ien
ia
si
ę
swoi
m
i
kaf
elkam
i
z
dowoln
ie
wy
bran
ą
oso
b
ą
mo
ż
e
d
o
ł
o
ż
y
ć
dodatkowy
ka
elek
w
swo
je
j
tu
rze
odd
a
je
1
d
owoln
y
kaf
elek
ze
swo
j
ego
zes
tawu
i
nn
emu
g
raczowi
lub
od
k
ł
ad
a
go
na
spó
d
zakrytego
st
osu
do
biera
2
ka
elki
z
zakrytego
stosu
lub
od
i
nneg
o
gracza
i
przekazu
j
e
je
wy
branem
u
graczowi
dok
ł
ada
ka
elek
w
dowoln
ym
m
ie
jscu,
odm
ien
ia
j
ą
c
w
ł
asne
s
ł
owo
w
dowo
lny
m
przy
pad
ku
W
zes
taw
ie
zna
jd
ziemy
4
rod
za
je
ka
elków.
Mo
ż
na
u
ż
ywa
ć
i
ch
na
ró
ż
ne
sposo
by,
n
ie
ty
lko
w
cz
as
ie
gi
er
i
zaba
w.
Dosk
on
ale
uzup
e
ł
ni
a
j
ą
tre
ś
ci
zawa
rte
w
podr
ę
czn
ikach,
zeszytach
ć
wi
cze
ń
czy
na
kartach
p
racy
po
ś
wi
ę
co
nych
o
dm
ian
ie
przez
p
rzypa
dki.
U
mo
ż
liw
ia
j
ą
zas
tosowa
nie
zd
obyte
j
wi
edzy
w
praktyce.
9
kafelk
ów
a
kc
j
i
7
6
CZY
J
EST
CO
Ś
O
PR
ÓCZ
N
IE
PR
Z
YPAD
KOW
YCH K
AFELK
ÓW
?
Orzeszki
to
ulu
bio
ny
przy
sma
k
Spry
ciuli
i
G
ramaty
ń
czy
ka.
Dlatego
w
zestawie
zna
jdzi
emy
i
ch
a
ż
100!
S
ą
d
obre
dla
m
ózgu,
a
le
trzeba
uwa
ż
a
ć
na
to,
i
le
z
jad
am
y
ich
na
raz.
Sz
czególn
ie
Gra
maty
ń
czyk
m
iewa
po
n
ich
boles
ne
wzd
ę
cia
.
Orzeszków
mo
ż
na
u
ż
ywa
ć
d
o
pun
k
towan
ia
n
p.
w
zaba
wie
na
stroni
e
12.
Kos
tka
przy
padków
p
rzyda
s
i
ę
na
m
np.
w
za
bawi
e
na
str
on
ie
10.
Trzeba
j
ą
stworzy
ć
przed
rozpocz
ę
ciem
gry
.
Wystarczy
naklei
ć
po
1
na
kle
j
ce
na
ka
ż
d
ą
ś
cia
nk
ę
drewnia
ne
j
kost
ki.
S
posób
na
kle
j
an
ia
jest
dowo
lny.
kost
ka
p
rz
y
pa
d
kó
w
x
1
00
1
00
o
rz
es
zków
d
o
li
cze
n
ia
p
u
nkt
ów
1
ko
lo
r
=
1
p
rzy
p
a
de
k
t
ę
cz
a
=
d
ow
ol
n
y
pr
zy
p
ad
ek
lu
b
ws
zy
stk
ie
p
rzy
p
a
dk
i
JAK
INTERP
RET
OWA
Ć
SYM
BOLE
NA
KOS
T
CE
PRZ
YPA
DKÓW?
SYMBOL
NA
KOS
T
CE
CO
ROBI
GRAC
Z?
MIEJSCOWNI
K
LUB
DOP
E
Ł
NIACZ
wy
biera
przy
pad
ek
i
odm
ieni
a
w
nim
kt
óre
ś
ze
s
ł
ów
MIANOWN
IK
LUB
NA
RZ
Ę
DNIK
CEL
OWNI
K
LUB
BIERNIK
NARZ
Ę
DNIK
,
MIEJSCOWNIK,
BIERNI
K
LUB
DOP
E
Ł
NIACZ
WO
Ł
ACZ
„O
Ż
E
Ż
T
Y
,
ORZESZ
KU!”
mus
i
jak
na
jszy
bcie
j
za
uwa
ż
y
ć
,
ż
e
wy
pad
ł
orzeszek
(symb
ol
wo
ł
acza
w
te
j
g
rze
),
i
zawo
ł
a
ć
„O!
O
ż
e
ż
ty,
o
rzeszku!”
(
j
e
ś
li
zrobi
to
ja
ko
pierwszy,
n
ie
mu
si
odm
ien
ia
ć
ż
a
dneg
o
wyrazu
p
rzez
przypa
dki
i
zdob
ywa
wszystkie
kaf
elki
od
kryte
w
da
ne
j
rundz
ie)
DOWOLNY
PRZ
YP
AD
EK
LUB
WS
ZYS
TKIE
PRZ
YP
ADKI
wers
ja
ł
atwie
jsza
:
wy
biera
dowo
lny
przy
pad
ek
(
m
usi
go
na
zwa
ć
)
i
odm
ieni
a
w
ni
m
k
tóre
ś
ze
s
ł
ów
na
ka
elku
LUB
wers
ja
trud
nie
j
sza:
odm
ien
ia
które
ś
z
e
s
ł
ów
na
kaf
elku
przez
wszystkie
przy
pad
ki
Oprócz
ka
elków
w
zestawie
zn
a
jd
u
j
ą
s
i
ę
orzeszki,
czy
li
ulub
io
ny
przy
smak
S
pryci
uli
i
Gra
maty
ń
czyka
,
oraz
kost
ka
przy
pad
ków.
Mo
ż
na
u
ż
ywa
ć
i
ch
na
ró
ż
ne
sposo
by
,
wprowad
za
j
ą
c
do
g
ry
element
losowo
ś
ci
lub
pu
nktowani
a.
GRACZ
1
ROZSY
PANKA
9
8
My
ś
l
ę
(
O
KI
M?
O
C
ZYM?
)
o
s
po
d
ni
a
ch
.
GR
AMA
TYCZN
A
ROZG
RZ
EW
KA
ZAB
AWA
1.
JEDEN
NA
JEDNEGO
stopie
ń
trud
no
ś
ci:
liczba
g
raczy:
2–4
JAKI
JEST
CEL
G
RY?
•
Poprawn
ie
od
mien
ia
ć
w
yrazy
przez
p
rzypa
dki,
by
zd
oby
ć
jak
na
jw
i
ę
ce
j
ka
elków.
CO
B
Ę
DZIE
POTRZEBNE
?
•
70
ka
elków
Sp
ryci
uli
(pozio
m
ł
atwie
jszy
i/lu
b
poziom
trudn
ie
jszy)
•
7
ka
elków
Gram
aty
ń
czyka
(opc
jo
na
lnie,
j
ako
ś
ci
ą
ga)
CO
ROBIMY?
KROK
1:
Uczestnicy
wy
bi
era
j
ą
spo
ś
ród
s
iebi
e
osob
ę
,
która
b
ę
dzie
jed
nocze
ś
ni
e
pe
ł
ni
ć
unkc
j
ę
prowadz
ą
cego
(najlepie
j
kog
o
ś
,
k
to
do
brze
odm
ien
ia
wy
razy
przez
przy
pad
ki).
KROK
2:
Prowadz
ą
cy
m
iesza
ka
elki
Sp
ryciu
li
i
uk
ł
ada
je
zakryte
w
rozsypa
nce
(obrazkiem
do
g
óry),
a
ka
elki
Gram
aty
ń
czyka
k
ł
adzie
d
owoln
ą
stron
ą
o
bok
w
taki
sp
osób,
by
b
y
ł
y
do
brze
wid
oczne
d
la
wszys
tkich
.
WSKA
ZÓWKA:
W
zaba
wie
n
ie
trzeba
u
ż
y
wa
ć
wszystkich
ka
elków.
O
ich
liczbi
e
i
typ
ie
(pozio
m
ł
atwie
jszy
czy
trudn
ie
jszy)
d
ecydu
je
prowa
dz
ą
cy.
Wszystk
o
za
le
ż
y
od
potrzeb
i
wiedzy
uczestników.
Wa
ż
ne,
b
y
na
ka
ż
d
ą
osob
ę
przy
pada
ł
o
co
na
j
mn
ie
j
5
ka
elków,
np.
j
e
ś
li
w
zabaw
ie
uczestniczy
4
g
raczy,
na
stole
powi
nno
le
ż
e
ć
m
in
im
um
20
ka
elków.
KROK
3:
Rozp
oczyna
n
a
jm
ł
o
dszy
gracz
lu
b
ten,
kt
óry
po
prawn
ie
od
mi
eni
wy
raz
„orzeszek”
przez
przy
pad
ki.
Odkry
wa
1
ka
elek
i
k
ł
ad
zie
go
w
ta
ki
sposób,
b
y
by
ł
do
brze
wi
doczny
d
la
uczestników,
a
nast
ę
pni
e
mus
i
odm
ien
i
ć
k
tóre
ś
ze
s
ł
ów
wid
oczny
ch
na
ka
elku
przez
kt
óry
ś
przy
padek
(spo
ś
ród
tych
zn
a
jd
u
j
ą
cy
ch
si
ę
na
kolorowy
ch
ł
ukach)
albo
d
opasowa
ć
s
ł
owo
ju
ż
od
mi
enio
ne
do
w
ł
a
ś
ciweg
o
przy
padka
.
KROK
4:
Gdy
g
racz
wykon
a
to
zada
nie
po
prawn
ie,
zach
owu
je
ka
elek
jako
pu
nk
t.
Je
ś
li
jed
nak
po
pe
ł
ni
b
łą
d,
uczestnik,
który
wych
wyci
to
ja
ko
pierwszy,
m
o
ż
e
zrobi
ć
to
za
niego
i
zd
oby
ć
pun
k
t
poza
swo
j
ą
kole
j
k
ą
.
KROK
5:
Na
s
t
ę
pu
je
tu
ra
k
ole
j
nego
uczestnika,
zg
odn
ie
z
kieru
nkiem
ruchu
wskazówek
zegara
(powta
rzam
y
kroki
3–4
).
70
kafelk
ów
Sp
r
yc
i
u
li
d
o
wy
b
o
ru
ce
l
g
ry
=
ja
k
n
a
j
wi
ę
c
e
j
kafelk
ów
roz
sy
p
a
nk
a
z
za
kr
yty
c
h
kafelk
ów
S
p
ry
ci
u
li
1
kafel
ek
na
1
g
ra
cza
=
o
d
m
ia
n
a
1
wy
ra
zu
p
r
zez
1
p
rzy
p
a
de
k
m
i
n
im
u
m
5
ka
f
el
ków
na
k
a
ż
de
go
g
r
ac
za
UWAGA!
O
pop
rawno
ś
ci
wy
konan
ia
zad
an
ia
decyd
u
je
p
rowadz
ą
cy.
W
razi
e
w
ą
tpliwo
ś
ci
uczestnicy
wspó
lnie
s
prawdza
j
ą
pop
rawno
ść
od
mia
ny
w
s
ł
ow
niku
g
ramatyczn
ym
j
ę
zyka
polski
ego
czy
w
in
ny
ch
w
wia
rygod
ny
ch
ź
ród
ł
ach.
KTO
W
YGRYW
A?
Gra
trwa
do
wy
czerpani
a
ka
elków.
Wygry
wa
ten,
k
to
zgrom
adzi
i
ch
na
j
wi
ę
ce
j
.
W
przy
pad
ku
r
emi
su
od
bywa
s
i
ę
rund
a
rozs
trzy
ga
j
ą
ca
.
Prowadz
ą
cy
wyk
ł
ada
1
kaf
elek
i
gracz,
który
jako
pi
erwszy
popraw
nie
w
ykona
zad
an
ie,
zosta
je
zwyci
ę
zc
ą
.
PRZ
YDA
TNE
WSKAZ
ÓWKI
I
DOD
A
TKOWE
POMYS
Ł
Y:
1.
W
czas
ie
od
mia
ny
p
rzez
przyp
adki
g
racz
mo
ż
e
pom
ocni
czo
dopow
iada
ć
s
ł
owa,
kt
óry
ch
nie
ma
na
ka
elku,
ż
eby
zb
udowa
ć
pe
ł
ne
zdani
e
u
ł
atwia
j
ą
ce
wykona
nie
zada
ni
a.
2.
Je
ś
li
uczestnicy
do
brze
sob
ie
radz
ą
z
od
mi
an
ą
w
yrazów
przez
p
rzypa
dki,
mo
ż
em
y
wprowad
zi
ć
do
datkowe
zasady
utrud
ni
a
j
ą
ce
wy
konan
ie
zad
an
ia,
np.
ko
nieczno
ść
o
dm
ian
y
obu
w
yrazów
przez
o
ba
przy
padki
zn
a
jd
u
j
ą
ce
s
i
ę
na
odkryty
m
ka
elku,
u
ł
o
ż
enie
zda
ń
z
da
nym
w
yrazem
w
obu
p
rzyp
adkach
itp
.
Pros
ta
g
ra
na
r
ozg
rzewk
ę
,
kt
óra
pozwa
la
pozna
ć
od
mi
an
ę
p
rzez
przy
padki
w
p
rak
tyce.
Wyg
rywa
ten,
kto
zrobi
to
po
prawn
ie
i
zdob
ę
dzie
na
jw
i
ę
ce
j
ka
elków.
wa
ż
n
e
wsk
az
ów
ki
po
p
ra
wn
a
o
d
m
ia
n
a
+
najw
i
ę
ce
j
p
un
któ
w
=
wy
g
ra
n
a
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking odkurzaczy pionowych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking gier PC [TOP10]
Nioh 3 zapowiedziany! Czy szykuje się rewolucja w serii? Sprawdźcie, co już wiemy
Jaka głowica do kosy będzie najlepsza?
Ranking smartwatchy dla dziecka [TOP10]
Ranking czytników e-booków [TOP10]
Ranking hulajnóg wyczynowych [TOP10]
Ranking karm dla kotów [TOP10]
Ranking mikrofonów do śpiewania [TOP10]
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników