Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana PORTAL GAMES Podziemne Imperium

Instrukcja obsługi Gra karciana PORTAL GAMES Podziemne Imperium

Wróć
Zasiedliłeś lądy. Zbudowałeś imperia. Aż zrobiło się to naprawdę nudne. Doświadczyłeś już prawie wszystkiego —
to znaczy wszystkiego na powierzchni!
Wieść niesie, że twoi sąsiedzi są również coraz bardziej rozczarowani izaczęli wyprawiać się głęboko pod ziemię.
Odkryli niezwykłe rzeczy: jaskinie pełne cudów, rzadkie skarby iniewyobrażalne zasoby.
Twoje imperium jest gotowe, czas rozpocząć nową przygodę!
cel gry:
Twoim celem jest stworzyć najwspanialsze Podziemne Imperium. Aby to zrobić, musisz zdobyć jak najwięcej
Punktów Zwycięstwa ( ). Rozgrywka toczy się przez 10 rund, po których gracz znajwiększą liczbą zwycięża.
60 żetonów
Monet
60 znaczników
Punktów Zwycięstwa
44 żetony Maszynerii
24 żetony Zawalenia
40 znaczników Wózków
(i40 naklejek)
5 znaczników Postępu
KOMPONENTYKOMPONENTY
136 kart Kopalni 5 plansz Powierzchni
3 dwustronne
plansze Postępu
18 kart Wydarzeń
Niniejsza Instrukcja
(36 kart Poziomu I, 43 karty Poziomu II,
43 karty Poziomu III, 14 kart Poziomu IV)
42 Srebrne, warte 1
18 Złotych, wartych 5
25 niebieskich wartych 1 Punkt Zwycięstwa ( )
20 zielonych wartych 5 Punktów Zwycięstwa ( )
15 czerwonych wartych 10 Punktów Zwycięstwa ( )
JESTEŚCIE GOTOWI DO KOPANIA!JESTEŚCIE GOTOWI DO KOPANIA!
Przygotowanie Przygotowanie
do Grydo Gry
1. Umieśćcie 3 plansze Postępu losową
stroną ku górze na środku obszaru gry.
2. Potasujcie oddzielnie każdą talię kart
Kopalni iumieśćcie je obok plansz Po-
stępu (wszystkie karty Poziomu IV mają
identyczne efekty, więc nie trzeba ich
tasować). Zostawcie trochę miejsca na
stos kart odrzuconych dla każdej talii.
3. Potasujcie karty Wydarzeń idobierzcie
10 znich, aby utworzyć talię Wy-
darzeń. Resztę odłóżcie do pudełka
- nie będą używane wtej rozgrywce.
Umieśćcie talię Wydarzeń obok kart
Kopalni.
4. Obok plansz Postępu umieśćcie żetony
Monet, Zawalenia iMaszynerii, atakże
znaczniki Wózków iPZ, tworząc zaso-
by ogólne.
5. Każdy gracz wybiera kolor ibierze od-
powiadający mu znacznik Postępu oraz
planszę Powierzchni.
Znaczniki Postępu są umieszczane po-
niżej plansz Postępu.
Plansze Powierzchni umieszczane są
poziomo przed każdym zgraczy.
6.
Każdy zgraczy dobiera 8 kart Kopalni
(2 zPoziomu I, 3 zPoziomu II i3 zPo-
ziomu III). Następnie wybiera izatrzy-
muje 4 znich, apozostałe odrzuca.*
*Zignorujcie ten krok podczas pierwszej
rozgrywki idobierzcie 2 karty zPoziomu I,
2 zPoziomu II i2 zPoziomu III, anastępnie
zatrzymajcie wszystkie 6 kart.
1
2 3
5
56
6
6
5
5
4
Uwaga: Komponenty wzasobach ogólnych
uważa się za nieskończone. Jeśli wam ich
zabraknie, użyjcie odpowiedniego zamiennika.
Jeśli talia kart się wyczerpie, przetasujcie jej stos
kart odrzuconych, by utworzyć nową talię.
22
ROZGRYWKAROZGRYWKA
1.1. Nazwa ikoszt karty
Karty Poziomu Isą darmowe.
Karty Poziomu II kosztują 2 .
Karty Poziomu III kosztują od 0 do 13 .
Karty Poziomu IV są darmowe.
Niektóre efekty mogą obniżać koszt za-
grania karty, ale nie może on nigdy być
niższy niż 0 .
2.2. Frakcja
Większość kart należy do jednej lub
dwóch Frakcji. Jeżeli na karcie są 2
symbole Frakcji, karta należy do obu
znich równocześnie. Niektóre karty nie
mają symbolu Frakcji, więc do żadnej nie
należą.
3.3. Połówki Wózków
Każdy pełny Wózek jest wart 1
na koniec gry.
4.4. Efekty
Większość kart posiada 2 efekty. Gdy ak-
tywujesz kartę musisz wybrać, zktórego
zefektów skorzystasz. Jeżeli karta ma
tylko 1 efekt, nie podejmujesz tej decyzji.
5.5. Poziom
Wskazuje, gdzie karta może zostać zagrana.
1
2
3
3
3
4
5
OPIS KARTY
KOPALNI
Gra toczy się przez 10 rund, zktórych każda składa się z2 faz: fazy Wy-
darzenia ifazy Kopalni. Podczas fazy Wydarzenia wszyscy gracze muszą
rozpatrzyć Wydarzenie, apodczas fazy Kopalni wszyscy gracze równocze-
śnie zagrywają karty Kopalni irozpatrują efekty.
FAZA WYDARZENIA
Jeden zgraczy odkrywa wierzchnią kartę Wydarzenia. Następnie każdy zgra-
czy rozpatruje efekt tej karty Wydarzenia, po czym ta faza dobiega końca.
Istnieją 3 rodzaje efektów karty Wydarzenia:
Natychmiast: po odkryciu wszyscy
gracze muszą natychmiast rozpatrzyć
efekty opisane na karcie.
Wtej rundzie: karty te zmieniają
efekty rozpatrywane przez graczy
wfazie Kopalni.
Na koniec rundy: na koniec fazy Ko-
palni, wszyscy gracze muszą rozpa-
trzyć efekty tej karty.
Efekty karty Wydarzenia muszą zostać wpełni rozpatrzone (oile nie
zaznaczono inaczej). Jeśli gracz nie może rozpatrzyć całego efektu, musi go
rozpatrzyć na tyle, na ile jest to możliwe.
33
FAZA KOPALNI
Wfazie Kopalni gracze dodają karty do swoich Kopalni iaktywu-
ją je. Faza Kopalni przebiega wponiższy sposób, akażdy zkro-
ków jest rozpatrywany równocześnie przez wszystkich graczy:
1. Każdy zgraczy ujawnia kartę zręki ipłaci jej koszt
zagrania wskazany po lewej stronie karty.
Jeżeli gracz nie może zagrać żadnej karty, zamiast tego
dobiera izagrywa wierzchnią kartę ztalii Poziomu I.
(Ponieważ gracze rozpoczynają grę bez żadnych , wpierw-
szej rundzie będą musieli zagrać kartę Kopalni Poziomu I).
2. Każdy zgraczy umieszcza tę kartę wswojej Kopalni
zgodnie zponiższymi zasadami:
a. Każda karta musi zostać zagrana na wskazanym
udołu karty Poziomie: karty Poziomu Ibezpośred-
nio poniżej planszy Powierzchni, pod nimi karty
Poziomu II, pod kartami Poziomu II karty Poziomu
III itd.
b. Nie ma ograniczenia co do liczby kart na poje-
dynczym Poziomie, ale każda zkart musi mieć co
najmniej 1 sąsiadującą kartę bezpośrednio ponad
sobą (albo planszę Powierzchni). Na Poziomie Igra-
cze mogą mieć dowolną liczbę kart Kopalni, nawet
jeżeli plansza Powierzchni nie jest fizycznie bezpo-
średnio ponad tymi kartami.
c. Karty na kolejnych poziomach muszą być umiesz-
czane zprzesunięciem, co oznacza, że każda karta
może mieć dokładnie 2 karty ponad sobą (zwyjąt-
kiem kart Poziomu I) oraz 2 karty poniżej siebie.
Uwaga: Sąsiadujące karty to takie, które stykają się
wspólną krawędzią. Karta może sąsiadować zmaksymal-
nie 6 innymi kartami.
Uwaga: Karty mogą ze sobą sąsiadować, nawet jeżeli
przedstawione na nich połówki Wózków tworzą .
3B
2B
2c
1
2
44
3. Każdy gracz aktywuje kartę, którą właśnie umieścił
irozpatruje jeden zjej efektów. Następnie aktywowana
karta rozpoczyna reakcję łańcuchową, która aktywuje
karty nad nią wnastępujący sposób:
a. Dowolna sąsiadująca karta bezpośrednio nad
umieszczoną kartą aktywuje się tak, jakby została
właśnie umieszczona.
b. Każda aktywowana karta aktywuje kolejną sąsia-
dującą kartę znajdującą się powyżej, aż do planszy
Powierzchni.
c. Plansza Powierzchni posiada 3 dostępne efekty. Kiedy
aktywacje dotrą do planszy Powierzchni, gracz wy-
biera jeden z3 dostępnych efektów irozpatruje go.
d. Na tym gracz kończy swoją fazę Kopalni.
Efekt każdej karty musi zostać wpełni rozpatrzony,
zanim zostanie aktywowana karta lub plansza powyżej.
Efekty kart Kopalni nie są obowiązkowe, ale jeśli gracz
zdecyduje się rozpatrzyć efekt, musi rozpatrzyć go na
tyle, na ile to możliwe.
Uwaga 1: każda karta może być aktywowana tylko raz na rundę.
Uwaga 2: nawet jeśli ponad aktywowaną kartą znajdują się
dwie sąsiadujące znią karty, gracz może aktywować tylko
jedną znich.
Uwaga: wgrze nie występują karty, które odnoszą się do
kart wKopalniach innych graczy lub umożliwiają graczom
interakcję pomiędzy sobą.
Gdy wszyscy gracze zakończą swoją fazę Kopalni, rozpatrzcie
kartę Wydarzenia, jeśli ma ona efekt Na koniec rundy, anastęp-
nie przejdźcie do fazy Wydarzenia następnej rundy.
Liczba kart Wydarzeń pozostałych wtalii Wydarzeń wskazuje,
ile rund pozostało do rozegrania, iktóra runda trwa aktualnie.
Gracze mogą je swobodnie liczyć wdowolnym momencie, na
wypadek gdyby stracili orientację, którą rundę rozgrywają.
2a
2a
3a
3B
3c
55

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756