Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje PORTAL GAMES
›
Instrukcja Gra towarzyska PORTAL GAMES Decrypto
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(10)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra towarzyska PORTAL GAMES Decrypto
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
2
Wskazówka „
Meksyk
” prawdopodobnie odnosi się do
słowa nr
4
: „
sombrero
”. Wskaz
ówka „
owad
” nawiązuje
oczywiście do słowa nr
2
: „
ważka
”. Zaś wskazówka
„
horror
” kojarzy wam się ze słowem nr 1: „
cz
erń
”. Zat
em
kod przekazywany przez Boba to zapewne
4.2.1.
Jako że
wskazówki wypowiadane
są na
głos,
aSłowa Klucze
pozostają niezmienne przez
całą
grę, to
obie
drużyny będą
stopniowo ujawniać
sobie
nawzajem informacje
oswoich tajnych
Słowach
Kluczach
, tym
samym ułatwiając
przechwycenie
przekazywanego kodu
.
Wpowyższym przykładzie, po pierwszej rundzie, prze
-
ciwnicy są przekonani, że wasze Słowo Klucz onumerze
4 jest związane z„
Meksykiem
”. Jeśli wpóźniejszym
momencie gry
, jako wskazówki użyjesz np. hasła
„
tequila
”, twoi przeciwnicy mogą złatwością połączyć
je zMeksykiem idomyślić się, że ponownie nawiązujesz
do
4.
Słowa
Klucza.
Poznaj zasady gry w3 minuty!
http:/
/rebr
and.ly/Decrypto
Autor gry: Thomas Dagenais-Lespér
ance
Ilustracje: NILS, F
abien Fulchiron, Manuel Sanchez
PRZEBIEG GRY
Wgrze
DECR
YPTO
dzielicie się na 2 drużyny (składa
-
jące się z2-4 graczy), któr
e będą ze sobą konkurować
omiano najlepszych łamaczy szyfrów (reguły gry
3-osobowej znajdziecie na str
. 11).
Waszym celem jest
przekazywać sobie zakodowane
wiadomości, nie dopuszczając przy tym do ro
zszy
-
frowania ich przez drużynę prz
eciwną
. Musicie zatem
dawać sobie takie wskazówki, aby nie zdr
adzać zbyt
wiele przeciwnikom, amimo to przekazać czytelną
wiadomość członkom swojej drużyny!
Jednocześnie będziecie starali się prz
echwycić
izłamać kody przeciwników
.
Przykład
Jesteś wDrużynie Białych zAlicją iBobem. Bob
zostaje „Szyfrantem
”. Dobiera kartę Kodu imusi wam
przekazać trzycyfrowy kod. Aby t
o zrobić wymyśla
3 wskazówki, po jednej dla każdej cyfry: „
Meksyk
”,
„
owad
”, „
horror
”.
Aby zrozumieć, oco mu chodzi, musicie porównać
jego wskazówki zwaszymi 4 tajnymi Słowami Kluczami
(widocznymi tylko dla waszej drużyny). Każda drużyna
ma 4 tajne Słowa Klucze ponumerowane od 1 do 4.
Wtym przykładzie są to:
Jakie
trzy
cy
fr
y
Bob
pr
óbuje
wam
prz
ekazać?
1
2
3
CZERŃ
WAŻKA
KOKT
AJL
SOMBRERO
1
2
3
4
4
3
Oraz instruk
cja, któr
ą właśnie czytasz!
50 kart do notowania
Jeśli będzie potrzeba wam więcej,
możecie pobr
ać odpowiedni
plik do druku znaszej strony:
http:/
/rebr
and.ly/Decrypto
1 klepsydra
(30 sekund)
4 żetony Suk
cesu
(białe)
i
4 żetony P
orażki
(czarne)
2
zasłonki
48 kart Kodów
(2 talie: biała oraz czarna,
obie po 24 karty)
110 kart Słów Kluczy
(łącznie 440 haseł)
KILKA UWAG NA
TEMAT
KART
SŁÓW KLUCZY
Nie przeglądajcie, ani nie tasujcie kart Słów Kluczy przed grą. Na krawędziach
tych kart znajdują się kolorowe symbole kluczy
, pozwalających wam
rozró
żnić przód itył karty
. Dzięki temu będziecie mogli użyć wszystkich
niebieskich Słów Kluczy
, zanim przewrócicie karty na drugą stronę, co pozwoli
wam uniknąć grania ponownie ztym samymi hasłami. Zauważcie r
ównież,
że dzięki zaszyfrowaniu haseł nie powinno się zdarzyć, ż
e podczas przygoto
-
wania do gry przypadkowo odczytacie pozostałe słowa na karcie.
komponenty
4
PRZYGOTOWANIE
1. Podzielcie się na 2 drużyny
, wmiarę możliwości
ojednakowej liczbie członków
. Jedna zostaje Drużyną
Czarnych, adruga Drużyną Białych.
2. Jedna drużyna
siada po jednej stronie st
ołu
,
adruga po przeciwnej stronie.
3. Każda drużyna bierze
1 zasłonkę
wswoim kolorz
e,
anastępnie dobiera
4 karty Słów Kluczy
iwsuwa je
wodpowiednich miejscach zasłonki,
NIE POKAZUJĄC
ich drużynie przeciwnej.
4. Każda drużyna bierze
talię Kodów
wswoim kolorz
e
(białą albo czarną).
5. Każda drużyna bierze
po 1 karcie do not
owania
.
Pozwoli ona wam zapisywać zarówno swoje wskaz
ówki,
jak iwskazówki przeciwników
. Wymyślcie nazwę dla
swojej drużyny izapiszcie ją na górze karty
.
6. Na środku stołu połóż
cie
klepsydrę
,
żet
ony
Sukcesu
i
żet
ony Porażki
.
Karta do notowania jest dwustronna: jedna strona
służy do notowania wskazówek swojej drużyny
, adruga
do notowania wskazówek przeciwników
. Brzegi str
ony
są oznaczone kolor
ami drużyn (białym iczarnym).
5
CEL GRY
PRZEKAZYWANIE WSKAZÓWEK
Wkażdej rundzie przyjdzie wam albo wymyślać wskazówki, albo je ro
zszyfrowywać. Oto kilka wytycznych doty
czą
-
cych dawania wskazówek.
•
Możecie wybr
ać dowolną formę wskazówki
:
może to by
ć słowo, może być sentencja. Jeśli
wasza drużyna będzie chciała, to możecie nawet
dawać sobie wskazówki nucąc, tańcząc albo
przy pomocy pantomimy
.
•
Zadbajcie owyraźne r
ozdzielenie wszyst
-
kich 3 wskazówek
. Drużyna nie może mieć
wątpliwości, co jest pierwszą, co drugą, aco
trzecią wskazówką (pamiętajcie, że żadna cyfr
a
wkodzie nigdy się nie powtarza).
•
Wskazówka musi się odnosić do znaczenia
danego Słowa Klucza
.
Wskazówki nigdy nie
mogą bazować na literowaniu
(np. „K” jako
wskazówka dla „kuchni”),
liczbie liter
(np.
„9” albo „9 liter” jako wskazówka do słowa
„rewolucja
”),
pozycji słowa za zasłonką
(np.
„muszkieterowie” jako wskazówka do trz
eciej
karty wkolejności),
ani podobieństwie fone
-
tycznym wyrazów
(np. „flaga
” jako wskazówka
do słowa „plaga
”).
•
Wskazówki powinny być oparte opowszechnie
dostępne informacje
. Wskazówką może b
yć np.
nawiązanie do mało popularnego chorwackiego
poety zXVII wieku – to dość ryzykowny pomysł,
ale mimo wszystko dozwolony! Natomiast
nigdy nie możecie odnosić się do prywatnych
informacji
, np. potrawy zjedzonej na obiad, albo
czułych słówek wymienianych zmałżonką.
•
Jeśli zostaniecie oto poprosz
eni,
musicie
przeliterować swoje wskaz
ówki
.
•
Każdą informację, jaką przekazujecie swojej
drużynie jako Szyfranci,
musicie przekazać też
drużynie przeciwnej
.
•
Nie możecie zmieniać, ani ulepszać
swoich
wskazówek po ich odczytaniu.
•
NIE WOLNO używać tej samej wskazówki
więcej niż raz wciągu gry
.
•
NIE WOLNO tłumaczyć Słów Kluczy na
inny język
ipodawać ich wten sposób jako
wskazówki.
•
NIE WOLNO odczytywać kodu zkarty Kodu,
ani
wymawiać
na
głos
Słów
Kluczy
,
naw
et jeśli
stanowiłyb
y
wskaz
ówk
ę
dla
inny
ch
Słów
Kluczy
.
Drużyna
wygrywa grę
, kiedy zdobędzie
2 żet
ony
Sukcesu
.
Żeton Sukcesu z
dobywa się za każdym r
azem, kiedy
poprawnie przechwy
ci się kod drużyny przeciwnej.
Drużyna
przegrywa grę
, kiedy zdobędzie
2 żet
ony
Porażki
.
Żeton Por
ażki otrzymuje się za każdym razem,
kiedy drużyna błędnie odczyta kod przekazywany
przez ich Szyfranta.
Pomiń
NOWOŚCI
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Fotele i biurka Mad Dog
Back To University
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking zestawów noży kuchennych [TOP10]
Jaki ekspres do kawy do biura i kawiarni? Wszystko, co musisz wiedzieć o profesjonalnych modelach.
Co oznaczają symbole na zmywarce?
Papier toaletowy za oglądanie reklam? Nowa maszyna sanitarna już testowana w Chinach
Ranking mikrofonów do śpiewania [TOP10]
Rodzaje herbat i ich właściwości
Ranking wideorejestratorów do 200 zł [TOP10]
Ile kosztuje naładowanie telefonu?
Jaka lodówka do zabudowy do Twojej kuchni?
Ranking tabletów [TOP15]
Jaki głośnik na rower wybrać?
Ranking rozdrabniaczy do gałęzi frezowych [TOP10]
Ranking laktatorów [TOP10]
Jaki wioślarz do domu wybrać?
Ranking gier planszowych dla 9-latka [TOP10]
Sprawdź więcej poradników