Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Cortex Dla dzieci

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Cortex Dla dzieci

Wróć
INSTRUKCJA
Cortex_kids_instrukcja.indd 1 2017-02-23 14:03:33
Zasady gry
1. Pamięć
Zakryj kartę dłonią i wymień 4 rzeczy, które na niej widnieją.
W przykładzie są to: pluszak, kapelusz, wiśnie ibłyskawica.
Zawartość
90 kart (74 karty testów, 6 kart wyzwań, 10 kart faktur
zwytłoczeniami), 6 układanek zobrazkiem mózgu (razem
24 części).
Cel gry
Gracze rywalizują ze sobą, rozwiązując 8 rodzajów testów,
które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawi-
dłowe odpowiedzi otrzymują części układanki. Pierwsza
osoba, która zdobędzie 4 części i ukończy swój obrazek
mózgu, zostaje zwycięzcą.
Przygotowanie
Gracze rozkładają 10 kart faktur na stole. Przez około 30
sekund wszyscy mogą je oglądać i dotykać. Następnie
wszystkie karty faktur należy odłożyć zakryte na bok.
Potasujcie razem karty testów i karty wyzwań, a następ-
nie ułóżcie z nich zakryty stos pośrodku stołu.
Na rewersach kart widnieje ikona testu, jaki znajduje się
na danej karcie (testy zostały opisane wdalszej części in-
strukcji).
Przebieg gry
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy, odwracając kartę
znajdującą się na wierzchu głównego stosu. Wszyscy gra-
cze oglądają jej treść i starają się rozwiązać znajdujący się
na niej test. Gdy któryś z graczy sądzi, że zna odpowiedź,
natychmiast zakrywa kartę dłonią. Następnie podaje
odpowiedź i odsłania kartę, aby wszyscy gracze mogli
sprawdzić, czy miał rację. Pamiętajcie! W jednej rundzie
gracz może podać tylko 1 odpowiedź! Kolejną kartę odsła-
nia gracz po lewej stronie poprzedniego gracza.
Prawidłowa odpowiedź
Gracz zabiera kartę testu i kładzie ją przed sobą re-
wersem do góry. Gracz w trakcie gry może mieć przed
sobą tylko 4 karty. Jeśli chce zachować kar, którą
właśnie zdobył, a posiada już przed sobą 4karty, to
musi odrzucić jedną ze zdobytych wcześniej kart. Jeśli
gracz posiada 2 takie same karty (otym samym re-
wersie), może je wymienić na 1 część swojej układan-
ki mózgu (należy je odrzucić).
Nieprawidłowa odpowiedź
Jeśli gracz udzieli nieprawidłowej odpowiedzi, nie
zdobywa karty (odrzuca ją) i nie może udzielać od-
powiedzi wnastępnej rundzie.
Koniec gry
Gracz, który jako pierwszy ukończy swoją ukła-
dankę zobrazkiem mózgu, wygrywa.
Opis 8 rodzajów testów
Cortex_kids_instrukcja.indd 2 2017-02-23 14:03:34
2. Labirynt
Pomóż wskazanej postaci odnaleźć drogę do celu. Zakryj kar
dłonią i podaj swoją odpowiedź.
W przykładzie kot zapomniał, jaki kolor ma mysz, którą chce
złapać – tym przypadku chodzi o niebieską mysz.
4. Koordynacja
Na rewersie karty znajduje się rysunek, na którym do
każdej ręki przyporządkowano kolor, a do kdego palca
numer. Po odwróceniu karty (i jej zakryciu) umieść palec
bądź palce odpowiedniej ręki na wskazanym na karcie
obszarze własnego ciała.
Wprzykładzie gracz musi
umieścić środkowy palec prawej ręki na swoim czole,
przykrywając równocześnie kartę lewą ręką.
3. Niepasujący element
Zakryj kartę dłonią i określ, który element nie pasuje do
pozostałych.
W przykładzie spośród 4 produktów spożywczych 3 są słodkie,
a hamburger nie, więc to on nie pasuje.
5. Para
Zakryj kartę dłonią i powiedz, który z obrazków się na niej
powtarza.
W przykładzie powtarzającym się obrazkiem jest błyskawica.
cze oglądają jej treść i starają się rozwiązać znajdujący się
na niej test. Gdy któryś z graczy sądzi, że zna odpowiedź,
natychmiast zakrywa kartę dłonią. Następnie podaje
odpowiedź i odsłania kartę, aby wszyscy gracze mogli
sprawdzić, czy miał rację. Pamiętajcie! W jednej rundzie
gracz może podać tylko 1 odpowiedź! Kolejną kartę odsła-
nia gracz po lewej stronie poprzedniego gracza.
Prawidłowa odpowiedź
Gracz zabiera kartę testu i kładzie ją przed sobą re-
wersem do góry. Gracz w trakcie gry może mieć przed
sobą tylko 4 karty. Jeśli chce zachować kartę, którą
właśnie zdob, a posiada już przed sobą 4karty, to
musi odrzucić jedną ze zdobytych wcześniej kart. Jeśli
gracz posiada 2 takie same karty (otym samym re-
wersie), może je wymienić na 1 część swojej układan-
ki mózgu (należy je odrzucić).
Nieprawidłowa odpowiedź
Jeśli gracz udzieli nieprawidłowej odpowiedzi, nie
zdobywa karty (odrzuca ją) i nie może udzielać od-
powiedzi wnastępnej rundzie.
Koniec gry
Gracz, który jako pierwszy ukończy swoją ukła-
dankę zobrazkiem mózgu, wygrywa.
Cortex_kids_instrukcja.indd 3 2017-02-23 14:03:35
Jeśli gracz udzieli prawidłowej odpowiedzi, zdobywa kolejną część do swojej układanki przedstawiającej mózg. Kar
faktury należy odłożyć do stosu pozostałych kart faktur.
Jeśli odpowiedź jest nieprawidłowa, gra toczy się dalej tak, jak przed wyzwaniem.
Uwagi:
Jeśli poprzednia karta testu nie została zdobyta, kartę wyzwania należy wtasować z powrotem do stosu.
Jeśli kolejne odkryte karty to również karty wyzwań, to należy je wtasować z powrotem do stosu.
Na 10 kartach faktur znajdują się: ręcznik, cukierek, krowa, piłka tenisowa, piasek, odcisk stopy, wąż, truskawka,
żółw i morze.
7. Rozumowanie
Zakryj kartę dłonią i powiedz, który kształt pasuje do pustego
miejsca w układzie.
W przykładzie niebieski kształt pasuje do układu.
8. Wyzwanie
Ta karta pozwala graczowi, który zdobył poprzednią kartę,
podjąć specjalne wyzwanie. Pozostali gracze wybierają
1 spośród 10 kart faktur i przekazują ją zakrytą temu
graczowi. Gracz zamyka oczy i odwraca kartę. Ma teraz
10sekund i tylko 1 szansę na rozpoznanie faktury na karcie
jedynie za pomocą zmysłu dotyku.
W przykładzie jest totruskawka.
6. Częstotliwość
Zakryj kartę dłonią i określ, który obrazek występuje na karcie
najczęściej.
W przykładzie jest to niebieska kredka, która występuje 5razy.
Cortex_kids_instrukcja.indd 4 2017-02-23 14:03:35
Jeśli gracz udzieli prawidłowej odpowiedzi, zdobywa kolejną część do swojej układanki przedstawiającej mózg. Kartę
faktury należy odłożyć do stosu pozostałych kart faktur.
Jeśli odpowiedź jest nieprawidłowa, gra toczy się dalej tak, jak przed wyzwaniem.
Uwagi:
Jeśli poprzednia karta testu nie została zdobyta, kartę wyzwania należy wtasować z powrotem do stosu.
Jeśli kolejne odkryte karty to również karty wyzwań, to należy je wtasować z powrotem do stosu.
Na 10 kartach faktur znajdują się: ręcznik, cukierek, krowa, piłka tenisowa, piasek, odcisk stopy, wąż, truskawka,
żółw i morze.
Cortex_kids_instrukcja.indd 5 2017-02-23 14:03:35

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756